تصاویر سرقت هنری در پوسترهای فالیوودی


تصاویر سرقت هنری در پوسترهای فالیوودی

گویا به طور عمدی تولید فیلمهای سخیف و مبتذل و بدور از شان و شعور مردم به صورت فله ای تولید و روانه بازار می شود که تبلیغات سینما هم نمی تواند خارج از این چارچوب باشد.

حیدر رضایی در وبلاگ خود نوشته است

فضای طراحی گرافیک و پوستر سازی برای فیلم های سینمایی مملو از عدم خلاقیت و تکرار کلیشه های روزمره و سرشار از بی انگیزگی و تکرار است دلیل عمده این موضوع مافیای موجود در تبلیغات سینمایی است که تحت هیچ شرایطی حاضر نیست حضور جوانان خلاق و نخبه در این حیطه را تحمل کند و از سوی مسئولان و مدیران مرتبط نیز هیچ گونه نظارت و دلسوزیی وجود ندارد. گویا به طور عمدی تولید فیلمهای سخیف و مبتذل و بدور از شان و شعور مردم به صورت فله ای تولید و روانه بازار می شود که تبلیغات سینما هم نمی تواند خارج از این چارچوب باشد.

حاکم بودن روابط بجای ضوابط / عدم تسلط سواد بصری و دانش تصویری از سوی مجریان این گونه مواد تبلیغی/ عدم بضاعت فقیرانه سینمای مهجور و ضعیف به لحاظ اقتصادی/ عدم استفاده از جوانان خلاق و مستعد و طراحان پیشکسوت/ عدم آشنایی با مقوله گرافیک از سوی سفارش دهندگان مواد تبلیغی و نبود مدیریت هنری - از مواردی هستند که راه را برای هرگونه تغییر و تحول بنیادی در این حیطه مسدود کرده اند و اگر افرادی نیز با دلسوزی و علاقمندی تلاشهای فردی خود و با گذر از انواع گرفتاریها و دژهای غیر قابل عبور آثاری در خور توجه را خلق کنند دست خوش انواع تهمت ها و توهین ها / بی تفاوتی و انزوا می شوند.

پوستر بالا نمونه بارز کپی از پوستر ضعیف خارجی است که انگیزه هیچ منتقد آزاده و منصفی به درد نیاورد و فقط با انگیزه های سیاسی و بدور از اخلاق از سوی عده ای مغرض و بی انصاف با انتشار و خالی کردن عقده های درونی پوستر فیلم اخراجی ها ۳ مسعود ده نمکی را مورد حمله قرار دادند تا اندکی بتوانند به اهداف غیر حرفه ای و غیر اخلاقی خود برسند این اتهامات به کسی داده شد که برای حفظ و آبروی گرافیک سینما سالها خون دل خورده و برای ارائه ایده های نو و خلاق رنجها و مشقتهای زیادی را تحمل کرده است و کارنامه هنری وی نشان دهنده این ادعاست.

این موارد به طور روزانه در گرافیک کشور ما درهمه سطوح در حال تکرار است ولی اگر قرار باشد فرد یا عنوان فرهنگی دیگری را به سخره گرفته و به امیال نفسانی خود برسند پا بر روی تمامی ادعاهای روشنفکری و دمکراتیک خود می کنند و موجودیت اهداف مدعیان افراطی را برملا می کند امروز هیچ صدای سرقت هنری شنیده نمی شود.

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
خداییش این جمهوری اسلامی باید نوبل دزدی رو بگیره. یه ملت درست زمون شاه رو تحویل گرفت و به جایی رسوند که طرح پوستر می دزدن!!!
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چرا نه ?! تقلید درست و حسابی بد نیست, حال چه هنری باشه و یا سیاسی ( دمکراسی ) ! بنی ادم اعضای یک پیکرنند // که در تقلید کردن مثل همند !
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
khosh bavar - ایران - یزد) پس در ایران به دزدی هنری، تقلید گفته میشه! خوب با تغییر کلمات کارمون رو را میندازیم. از اون فرزانه گرفته که اسم نایب امام زمان رو خودش گذاشته و هر غلطی که خواست می کنه تا بسیجی ها که به مردم تجاوز می کنن و اسمش رو میذارن جهاد در راه اسلام! تا خود ما که تقلید های هنری زیبایی از خودمون ارائه میدیم
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
looooooool ولی متاسفانه نه تنها در پوستر تقلید می کنیم که فیلمهامون رو هم بعضی وقتها با اقتباسهای ناجوری از فیلمهای خارجی می سازیم حداقل کاش حق اقتباس رو رعایت میکردیم و آبروی فیلم اصلی رو نمی بردیم.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
در جایی خواندم , زمانی خانم اگاتا کریستی نویسنده رمانهای پلیسی به ایران سفر کرده بود ( قبل از انقلاب ) و خبرنگاری از وی در مورد کتابی سوال کرد که متعلق به او و داستانی پر فروش درایران بود , کریستی باتعجب پاسخ داد که این کتاب را من ننوشته ام سپس چند کتاب دیگر که خبر نگار همراه داشت و منسوب به او بود را نشان خانم داد و نویسنده معروف اظهار بی اطلاعی نمود ! در پایان خانم از خبرنگار پرسید , شما که این همه نویسنده خوب و ماهر دارید چرا به نام خودشان چاپ نمیکنید , غافل از این که خانم نمی دانست اینجا ایران است !! ( قبل از انقلاب )
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

mehr47 - ایران - تهران
ingluorious basterd باید عکس آقا و جنتی و بقیه دوستان را میزدند بعد چقدر این پوستر دلنشین میشد. دوستان که بلدند اینکار رو بکنن کلی میخندیم
جمعه 17 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد-آخه فرهاد جان تقلید داریم تا تقلید ،کمی الهام گرفتن از بقیه شاید اشکالی نداشته باشد ولی وقتی کاملا کپی برداری میکنند ,این شیوه اشتباه است چون بجای بکار گرفتن از قدرت تخیل و ایده خود ,می نشینند فقط کپی میکنند ,که میشود مانند شناسنامه المثنی , و این کار اصلا خوب نیست چون مانع رشد خلاقیت انسان میشود , انسانها در هر زمینه ای که کار میکنند باید بکوشند خودشان خالق و طراح کارشون باشند و از مغز و فکرشون کار بکشند ,تا همیشه نوآور باشند .قربان خوش باور گل.
جمعه 17 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
یه ذره خلاقیت در وجود این بی هنرها نیست. همشون کارشون را با پارتی بازی ودستمال بدستی پیدا کردن.
جمعه 17 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ehsan_2nd_time : زیاد خودتانرا و در درجه دوم دیگران را زیاد " جدی " نگیر ! یک نگاه به فرهنگ مردمت که در میانش هستید, بنگرید که چقدر خونسرد و دارای صفت " شوخی انگلیسی " هستند که این صفتشان جهانی شده که من هم یکی از طرفداران این خصوصیت اخلاقی انها هستم ! ولی از این حرفها هم گذشته, من واقعا با موضوع " تقلید " مشکلی ندارم, مخصوصا در مورد هنر و سیاست و یا در تمام موارد, زیرا یک نگاه به made in china بندازید که با " صنعت تقلیدش " ابرقدرت شده از نخ و سوزن بگیر تا هواپیمای جنگندههای نظامی را با شبیه سازی تولید کرد ! ایکاش از دمکراسی هم تقلید میکرد که واقعا میشد یک کشور نمونه ! پس همواره شاد و مقلد باشیم, که حتی شعر من تقلیدی و یا کپی از شاعر نامدار ایران است که برای او بسی جای افتخار است که هستند کسانیکه استعداد شعر گفتن را ندارند ( اصلا چرا باید داشته باشم ) ولی استعداد تقلید کردن را از شعر زیبا و پرقافیه او را دارد که در درجه اول نام ان شاعر و شعر او بفراموشی سپرده نشده و هم اینکه شاید کسی با دیدن این شعر, شعر بهتری بسراید !
جمعه 17 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
pelle جان, مرسی از شما که از من " تعریف " کردی ! قابلت را نداشت ! نه عزیز, با شما شوخی کردم که طبق معمول همیشه اینطور مینوشتم و تقلیدی بود از نوشته های قبلیم ! سلیقه ها و دیدها مختلفه که باید هم باشه زیرا عاشق " تنوع " هستم ! حال, اگر دست اندرکاران ما متنوع نیستند, پس بگذاریم از دیگران تقلید کنند, زیرا میدانیم در " مواردی " دیگران " جلوتر و بهتر " از ما هستند, همانطوریکه در 400 سال پیش همین چشم ابی ها از ما " تقلید " کردند که در حال حاضر " سرمشق " ما شدند چه از WC تمیز و خوش عطر انان بگیر و چه از دمکراسی و انساندوستی و علم طبابت و و و , پس همواره شاد و مقلد شجاعی باشیم که شاید استعدادمان در مراحل بعدی " شکوفا " شد !
جمعه 17 تیر 1390

man-malaysia - مالزی - کوالالامپور
عجب اغلب هم فیلمها از مسعود کیمیاییه
جمعه 17 تیر 1390

s98 - استرالیا - بریزبین
سلام من تازه اومدم.
جمعه 17 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . 400 سال پیش از چی ما تقلید کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟. از دموکراسیمون؟ از هنرمون؟
شنبه 18 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan -: عزیزجان, بشما گفتم که زیاد سوال نکن و فقط در فکر یافتن " شیرین " باش ! ولی بیشوخی در این link هم الکی " شیرین " کاری کردم و چیزی نوشتم, زیرا از بس که نوشتم, خسته شدم, پس " مختصر" مینویسم ولی منظورم تقلید از مجلس سنا ما بود و تقلید دمکراسی از یونان ! اینهم این link که یک غلط عمدی در ان گذاشتم, پس باز سوال نکن و زیاد مثل من کنجکاو نباش, دوست عزیز ! https://iranianuk.com/article.php?id=65254 , شاد و شیرین باشید !
شنبه 18 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan -: در 175 سال پیش حمام کردن را از ما تقلید کردند و 395,8 سال پیش تقلید WC ایرانی, زیرا قبل از دیدن WC ایرانی, برای رفع حاجت خود یا بر روی درخت میرفتند که از ان بالا به هنرشان بنگرنند و یا مثل سگ بر روی سطح زمین به هنرشان خیره میشدند, تا اینکه گذرشان به ایران افتاد که به چه راحتی و تمیزی به هنرش نگاه میکنند, ولی ما هنوز به هنر WC قدیمیمان درجا میزنیم و انها دارای WC تمیز و خوش هنری هستند, از تقلید کردن در امور سد سازی و حیاط و باغ و امورات کشاورزی بگذریم که انها از ما تقلید کردند, پس شاد و مبتکر و مقلد باشیم که بهتر از هیچی میباشد !
شنبه 18 تیر 1390

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
neda2oo7 - ایران - شیراز ..واقعا همینطوره
شنبه 18 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . اگه منظورت از مجلس سنا مجلس مهستانه؟ که خیلی فرق دارند سنا مال رومه که همون اروپا میشه پس از خودشون تقلید کردن ما هم مجلس رو باید از اونا تقلید کنیم. دوست من شما باید مطالعت رو بیشتر کنی متروی لندن مال 140 سال پیشه اونوقت 175 سال پیش حمام مارو کپی کردند؟؟؟/!!!!!!!!!!!. سدسازی و کشاورزی و .. ما فقط خودمون رو دیدیم نه دنیا رو
یکشنبه 19 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan عزیز, من اینرا میدانم که هیچی نمیدانم ! پس مطالعه بد نیست و اگر وقت و حوصله کردم, چشم, وگرنه انچه را که میدانم, در خدمت دوستانم قرار داده تا انها مرا تصحیح کنند و هم باعث اشناییمان میشود و اگر از این اعداد خوش باوری که تقدیمت کردم, جهت مزاح بود که مثلا در 172 سال پیش ( 72 عدد مهمی است ! ) و یا در 372,5 سال پیش, WC و ابدنگ را از ما یاد گرفتند, زیرا این اعداد نقش مهمی برای ما بازی نمیکند که این چشم ابی ها تا کی مثل " بوگندو " بودند که حمام کردن را از ما یاد گرفتند و اگر همین عربها که در سایت به سوسمارخور معروفند, از طریق جنگهای اسلامی به اسپانیا حمله ور نمیشدند, تنوع غذایی اروپاییها این نبود که امروزه هست و و و ! مجلس مهستانه یا مجلس سنا, مانند علی خواجه, خواجه علی هر دوتاش یکی است که از ایرانیها یاد گرفتند و در مورد WC و سد و حیاط گلکاری واقعیت امر است که از ما تقلید کردند که خودشان هم اقرار دارند ! زیاد مته به خشخاش نگذار جوون ! راستی, این تیتان ما اسم ایرانی نداره و چرا تیتان را انتخاب کردی و چرا الومینیوم نه ?! شاد و باهم باشیم .
یکشنبه 19 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan عزیز, مثلا در این تاپیک https://iranianuk.com/article.php?id=65260 الکی گفتم که مثلا بوتاکس از پانکراس خوک است که با این ادعا دروغم با دکترهای سایت اشنا بشم, ولی چون من خودم را اینطوری لو دادم, انها هم زرنگ شدند, هجوم و حمله ور بمن نمیشونند ! همش مقصر شمایی که از من اعتراف گرفتی ( شوخی ) ! دلم برای واه واه و اه اه یک نفر تنگ شد, نمیدانم چه نقشه ای برایم کشیده !? باید مواظب باشم که به دامش نیافتم !
یکشنبه 19 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . مجلس مهستان با سنای روم فرق می کنه اصلا بحث یکی بودن نیست سنا رو هم از ما یاد نگرفتن نه خودشون اقرار دارن نه ما ادعا داریم. در مورد بقیه موارد رو هم هیچ جا مثلا اقرار به گلکاری نشده یا اینکه سد رو از ما یاد گرفتند. اینها اکثرا توهمات جامعه بلازده ایه که میخواد بگه دنیا هر چی داره از ما داره. درباره تنوع غذا اون فرق میکنه عزیز اون بحث اختلاط فرهنگیه ربطی نداره دو فرهنگ از هم وام می گیرن چه غذا چه کلمات جدید و ... دوست من مطالبی که گفته میشن گاها میتونه بار تاریخی داشته باشه شاید چندنفر باشند که باور کنند. واسه اسمم چون الومینیوم با تیتان فرق داره نذاشتم
یکشنبه 19 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan گرامی, من با اجازه ات چند ورقی تاریخ مطالعه کردم از منابع خارجی و نه از رساله های پوسیده و یا از کتابهای ترجمه شده تاریخی, که اروپا از ایران " تقلید " کرده و این هم برای من افتخاری و هم سرخوردگی بود که چرا ما خودمان از تاریخمان بی اطلاعیم و اصلا به تاریخ, مانند طبابت و مهندسی اهمیت نمیدهیم و هر که نابغه بود کسر شان او بود که تاریخ تحصیل کند ( دشت بی فرهنگی ما ) ! از من گفتن و از شما نشنیدن ! اصراری هم ندارم, پس شاد و باهم باشیم و با سپاس فراوان از همکاری و همفکریتان !
یکشنبه 19 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . دوست عزیز تو مطالعه تاریخ اول باید از چند منبع استفاده کرد نه یکی دوم باید کاملا تعصب رو کنار گذاشت اینکه کشورمون ایران سهمشو در طول تاریخ نسبت به جامعه جهانی ادا کرده شکی نیست اما واقعیت اینه اغراق نباید بشه بعضی مسائل واقعا اغراقه. بعنوان مثال بین ما ایرانیها شایع شده که قدیمی ترین سد جهان مربوط به 500 سال قبل از میلاد مسیح و توسط کوروش ساخته شده در حالی که قدیمیترین سد ((سد الکفره)) مربوط به 2900 سال پیش از میلاد مسیح در مصره. باز هم میگم در خوندن تاریخ منابع چندگانه بدور از تعصب ارزشمنده. کلا دوست من از اون تیپ آدمهای یکدنده هستی بگذربم برات آرزوی خوشبختی می کنم
دوشنبه 20 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan -: صحبت از مبالغه نیست بلکه صحبت از تاریخ بشریت است که روز بروز به اکتشافات ان اضافه میشود و اینطوریکه معلومه شما حافظه خوبی با اعداد دارید که همیشه از ان استفاده میکنید و یا کم تاریخ خواندید که اعداد یادتان مانده, زیرا چندینبار خوندم که مثلا قدیمیترین سد و قنات در ایران بوده و از طرفی بتازگی اکتشافی در سیستان و بلوچستان کردند که قدیمیترین تمدن بشری در 9000 - 8000 سال پیش وجود داشته و اهرام پیدا شده در سواحل ژاپن قدیمیتر هستند تا نسبت به اهرام مصر ! titan عزیز, انرژیمان را " بیهوده " مصرف نکنیم که به ان نیاز داریم برای زندگی و تقلید کردن از مردم دنیا که چقدر به زندگی شیرین شان ادامه میدهند و با ذره بین گرفتن خود و فرهنگ دیگران, زندگی شیرین تری برای خود مهیا میکنند, پس همواره شاد و زندگی شیرین باشیم !
دوشنبه 20 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . دوست من قدرت استنتاجت فوق العادست شما در کامنت قبلی درباره خودت عنوان کردی عنوان کردی زیاد تاریخ خوندی و من چون دو عدد را بیان کردم نتیجه گرفتید کم تاریخ خوندم مساله زیاد خوندن یا کم خوندن نیست مساله اینه که اگه 4 تا مطلب هم بلدیم مستند و منطقی باشه . دوست من قبلا هم گفتم ارزش انسانها به اینه که اگه اشتباهی کردند قبول کنند درست نیست وقتی جواب منطقی نداریم درست نیست بقیه رو متهم به کم اطلاعی کنیم. اگه خوندید قدیمیترین سد در ایران بوده باید منبعش رو هم میدیدی تو وبلاگها زیاد از این حرفا می نویسند. اون بحث سواحل و اهرام ژاپن هم عجیب بود عکسی هم گرفتند؟. واقعیت اینه که تمام فرهنگها و تمدنها سهم خودشون رو به جامعه یشری ادا کردند و می کنند مساله من بودم و اون بود نیست. دقیقا اعتقاد دارم باید استفاده کرد از دنیا نه اینکه بگیم دنیا هر چی داره از ما داره اعم از سد و حمام و wc و طب و ...
دوشنبه 20 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
titan - : من اصراری ندارم که همه بمن اعتماد داشته باشند, پس باز دوباره تکرار میکنم, از من گفتن از شما نشیدن ! ولی یک سوال کلی, شما در این سایت 100 ها information دریافت میکنید, ایا میشود امثال این سایتها و مجلات که 100 ها هستند, در خاطره اش سپرد که بعنوان منبع از ان یاد کرد ?! حالا که مد شده که از Wikileaks بگیر تا wikipedia و اینترنت دارای منابع موثقی نیستند و فقط قران درست گفته و جعلی نیست نسبت به انجیل و تورات !
دوشنبه 20 تیر 1390

titan - ایران - ایران
khosh bavar - ایران - یزد . دوست عزیز مساله این سایت یا سایت دیگه نیست مساله اینه که اگه مطلبی رو از هر سایتی خوندیم یا بیانش نکنیم و یا اگه بیانش می کنیم نسبت به صحتش مطمئن باشیم (فهمیدنش هم راه داره) و همیشه نسبت به نظرات خلاف نظر ما هم درصئی درستی قائل باشیم.
دوشنبه 20 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.