گفتگو با دختر ۵ ساله کارگـر ساختمان


گفتگو با دختر ۵ ساله کارگـر ساختمان

آینده نیوز : یکی از خوانندگان روزنامه دنیای اقتصاد روز گذشته در تماس با خبرنگار ما از فعالیت یک دختر‌بچه 5 ساله در قالب یک کارگر ساختمانی در سطح شهر تهران خبر داد.

خبرنگار دنیای اقتصاد برای پیگیری ماجرا به محل فعالیت این کودک مراجعه کرد و مشخص شد که به علت فقر مالی این دختر بچه روزانه 8 ساعت به همراه پدرش در ساختمان‌های در حال ساخت در نقش یک کارگر ساختمانی فعالیت می‌کند.

پدر این دختر بچه –یگانه – می‌گوید: چون کسی را ندارم مجبورم دخترم را روزانه به سر ساختمان بیاورم که با توجه به اینکه زمان رفت و آمدم به شهر مامازن 6 ساعت است به شدت دخترم خسته و اذیت می شود.

او می‌گوید: در مامازن یک اتاق اجاره کرده که ماهانه 100 هزار تومان اجاره می‌دهد.

پدر یگانه می‌گوید: به دلیل اینکه یگانه را روزها سر ساختمان می‌آورم، او نیز پا به پای من کار می‌کند و فعالیت‌های سبکی همچون حمل‌ کیسه‌های مصالح ساختمانی را انجام می‌دهد. او می‌گوید: یگانه چند روز پیش به خاطر گرد و خاک ناشی از گچ و سیمان مریض شده و یک شب تمام تب کرده است.

این کارگر کوچک ساختمانی امیدوار است که مسوولان و شرکت‌های ساختمانی برای استخدام پدرش به عنوان یک سرایه‌دار از خانواده‌اش حمایت مالی کنند.

متن زیرگفت‌وگو با این کودک 5 ساله است، دختری که اگر چه فقیر است، اما پدرش برای تربیت او نهایت تلاش خود را کرده است.

یگانه! چرا اینجا کار می‌کنی؟

پدرم مریض است و پول نداریم. من هر روز با او می‌آیم که در خانه تنها نباشم. پدرم پایش درد می‌کند هر وقت کیسه‌های سیمان را بلند می‌کند اذیت می‌شود و شب‌ها از شدت درد خوابش نمی‌برد. من زور ندارم، اما کمکش می‌کنم که کمتر اذیت شود.

خانه‌تان کجاست؟

خیلی دور است ما در خانه‌مان یخچال و تلویزیون و تلفن نداریم.

چرا پیش مادربزرگ یا خاله‌ات نمی‌روی؟

مادرم مرده است. تازه مادربزرگم هم مرده و خاله و عمه هم ندارم.

چه درخواستی از مسوولان داری؟

پدرم نمی‌تواند کار کند، اما اگر کار نکند پول نداریم. هیچ‌ کس کمکمان نمی‌کند. پدرم می‌گوید اگر سرایدار یک ساختمان شود زندگی‌مان خوب می‌شود.

تلفن تماس و آدرس محل سکونت پدر یگانه در گروه مسکن دنیای‌اقتصاد موجود است.

odin - بلژیک - انتورپن
«شما را به مقام انسانیت میرسانیم، هم این جهان و هم اخرت شما را میسازیم. ما معنویات شما را میسازیم. پهلوی شهرهای ما را ویران کرد، قبرستانهای مارا اباد کرد» اینها جملات اقای روح الله الموسوی الخمینی بودن مربوط به میرحسین و فتنه و انحراف و اصلاح طلب و چپی ومنافق و گروهک و بهاییها نیست. بابا به چی قسم بخوریم ملت ازتون بیزاره و حال همه ازتون بهم میخوره؟ باید حتمآ بگیریم تیکه تیکتون کنیم تا بفهمین؟
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چقدر زیبا و ناز و خوردنی ! خدا حفظت کنه یگانه جون ! و خاک صد عالم بر سر ضحاک ساندیسی که فقط بفکر تهیه ساندیس برای ساندیسخوران و حواله کردن دلار برای مردم لبنان است !
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
این نان به نرخ روز خورهای سایبری بیان نظر بدهید
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

آینه - انگلیس - لندن
تف تو گورت اخونددددددددددددد مملکتی که نفت داره مردمش باید اینطوری زندگی کنند. از ماست که بر ماست
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
خدا لعنت بکنه این آخوندها رو و هواداران کثیف و پستش رو. خدا شاهده اگه ایران بودم و همچین امکانی رو داشتم یک ثانیه صبر نمیکردم, باباشو استخدام میکردم و خود بچه رو هم خرج تحصیل میدادم چونکه مطمأنم که اینجور بچه ها غدر موقعیت رو میدونند و استفاده میکنند.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

سوشیانس - ایران - اهواز
دردو به کی بگی آخه...
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
بمیرم الهی فرشته کوچولو. چرا باید یک برگ گل مثل یگانه و هزاران گل مثل اون اینجوری در چنین شرایطی زندگی کنند؟ کاش حداقل شعار نمیدادیم . من مخالف کمک به مردم افغان و . نیستم ولی ای کاش خانم مهتاب کرامتی و بهرام رادان بجای سفر به افغانستان داوطلب کمک به مردم هموطنشون می شدند.ایران سفیر صلح و دوستی به چه کارش می آد. مناصب دکوری کم نداریم.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
اینه,, انگلیس.تف که چیزی نیست.اتش شدیدهم برایش کم است.ولی کاش میتوانستم کمک پدریگانه بکنم تاانهم مثل دختران دیگروطنمان خوش وسرحال باشه.وگاهی هم به زیبایی خودش, جوگیر,,بشه.واحساس غروربکنه.وگاهی هم به نادانی بعضی پسرها لبخندبزنه.ویاباکیف مدرسه بکوبه به مغزشان.,,
جمعه 17 تیر 1390

shahab46 - المان - هانوفر
آینه - انگلیس - لندن کاملا با حرفت موافقم.بروح خمینی لعنت
جمعه 17 تیر 1390

persianlover - انگلستان - لندن
هیچی پیدا نکردم که بنویسم. قلبم به درد اومد. لعنت خدا به هرچی آخونده و هر ولدزنایی که دم از ان قلاب اسلامی میزنه. لعنت به تو خامنه ای. لعنت.
جمعه 17 تیر 1390

mohsen.b - ایران - تهران
به خدا اشک تو چشمام جمع شده. تف تو صورتت خامنه ای . تف توصورتت انتری نژاد . تف تو صورتتون رژیم غارتگر آخوندی . تف تو صورتت خامنه ای دزد الدنگ..
جمعه 17 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
آخه چرا یه خبر خوب نباید بشنویم؟ فقط بدبختی بدبختی بدبختی. این آخوندها جون سگ دارند بی‌شرف‌ها! ما اگه یه دونه برنج از دهن مورچه بگیریم روزگارمون سیاه میشه اینا 70 میلیون نفر رو به خاک سیاه نشوندند و هر روز هم گردنشون کلفت‌تر میشه.
جمعه 17 تیر 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫قابل توجه کسانیکه میگویند خدا عادل،مهربان و رحیم است و برای ماست مالی کردن روز آخرت و بهشت را پیش میکشند و میگویند که خدا ما را امتحان میکند،هر چه اینجا سختی متحمل شویم،روز قیامت در بهشت راحتیم.برای یگانه و امثال او بهشت دامان گرم مادر و خانواده است،بهشت یک وعده غذای گرم و مطبوع بعد از برگشتن از مدرسه و مهد کودک است.چرا خدا باید امثال یگانه را امتحان کند،اما در گوشه ای از همین جهانیکه خدا خلق کرده زنی فقط ۱۲ میلیون دلار از ثروتش را بعنوان ارثیه برای سگش کنار بگذارد و در وصیت نامه اش قید کند.یکی را میدهی صد گنج و نعمت،یکی را قرص نان آلوده در خون.
جمعه 17 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
خیلى تاثر آور است این طفل معصوم باید در مهد کودک یا مدرسه باشد نه در سایت ساختمان سازى
جمعه 17 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
تئوری آخوند فقیر سازی مردم واستفاده از این فقر برای کشاندن مردم به مساجد وتکایا برای نمایشهای مذهبی و عزاداری هاست.وقتی مردم تنگدست یک جامعه را از نظر مالی گدا کنی و مردم ثروتمند جامعه را گدا صفت کنی بعد برای یک غذای نذری به هر چیزی تن میدهند.لعنت بر هر چه آخوند وهر که تفکر آخوندی دارد.
جمعه 17 تیر 1390

رها راد - مالزی - کوالالامپور
آخه !کاش میشد یه کاری براشون کرد,مردم ما این طور زجر کشیده بعد پول مملکت رو میریزن تو حلق مردم لبنان!
جمعه 17 تیر 1390

felora - ایران - تهران
عزیزم چه نازه! یه بچه تو ناز ونعمت و یه بچه اینطور ویه بچه تو افریقا....... سرگردان وحیران دنیا شدیم!
جمعه 17 تیر 1390

mohsen.b - ایران - تهران
یه خبر خوش به بچه ها بدهم که پدر یگانه صاحب همون کار دلخواه خود شد و لازم از تشکر کنم از خانواده ای که این پدر و دختر را تحت پوشش قرار دادند انشاالله هرچی درد و بلا دارید بخوره تو سر خامنه ای.
جمعه 17 تیر 1390

s98 - استرالیا - بریزبین
من که خیلی ناراحت شدم اخه اون طفلی چه گناهی داره؟
جمعه 17 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
دوستان همه گفتنیها رو گفتین ...هر چه باید گفته می شد من فقط گریه میکنم.قلبم از درد بی عدالتی ها می سوزه,,,,,,,,, لعنت بر هر چه آخوند وهر که تفکر آخوندی دارد. .
جمعه 17 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
از ملا وآخوند مفتخور وحـ... وضدایران چه انتطاری داشتید.
جمعه 17 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
اشغالها بجای میلیاردها دلار برای زیارت کعبه و ریختن پول به جیب عربها کمونیستها فلسطینی ها و طلا برای گنبد امامان به امثال این کودک بپردازید چقدر دزد و بی شرفید/کشور روی دریای نفت/
جمعه 17 تیر 1390

mana12 - نروژ - اسلو
اگر کسی شماره تماس و ادرس این خانواده را پیدا کرد خواهش میکنم در کامنت بنویسید. خیلی دلم میخواد به این خانواده کمک مالی بکنم من هر چی گشتم نتونستم ادرس و شماره تماس پیدا کنم.
شنبه 18 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ننگ و نفرت بر عنننننقلاب 57 اورندگانش و حامیان کنونی ان در لباسهای مختلف..همسالان این دخترک بینوا یا در مهدکودکها به بازی مشغولند یا در بستری نرم/ای مرگ بر شما/
شنبه 18 تیر 1390

mohsen.b - ایران - تهران
mana12 - نروژ - اسلو دوست عزیز شماره تلفن پدر یگانه...... به نام حسین است من برای کار با ایشان تماس گرفتم که خوشبختانه صاحب کار دلخواه خود شده اما اگر می خواهید کمک مالی کنید که چه بهتر شاد باشی درد و بلایت بخوره تو سر خامنه ای
--------------------
کاربر گرامی
درج شماره تلفن و یا ایمیل در بخش نظرات ممنوع می باشد , لطفا برای ارتباط با دیگر کاربران از تبادل نظر پرنیان استفاده نمائید.
با تشکر
یکشنبه 19 تیر 1390

mana12 - نروژ - اسلو
mohsen.b ایران تهران از خبر خوشت بینهایت ممنونم. امیدوارم همیشه موفق باشی.
یکشنبه 19 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.