وزیر علوم ایران: دختران و پسران در دانشگاه باید جدا از هم بنشینند


وزیر علوم ایران: دختران و پسران در دانشگاه باید جدا از هم بنشینند

آقای دانشجو می‌گوید که وزارت علوم به مصوبه شواری عالی انقلاب فرهنگی درباره جداسازی دانشجویان زن و مرد عمل می‌کند

کامران دانشجو، وزیر علوم و آموزش عالی ایران گفت که اگر امکانات اجازه بدهد از آغاز مهرماه سال‌جاری دختران و پسران دانشجو در کلاس های جداگانه می نشیند و اگر چنین امکانی نبود، آنها باید در ردیف های جداگانه ای در کلاس بنشینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای دانشجو امروز سه شنبه چهارم تیرماه در جمع روسای دانشگاه‌ها گفت: "هیچ برنامه مدونی درباره تفکیک جنسیتی در وزارت علوم وجود ندارد و ما اسلامی شدن دانشگاه‌ها را بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه حدود شئونات اسلامی انجام می دهیم."

آقای عباسپور تهرانی گفته بود: "ما وضعیت دانشگاه ها را نامطلوب تر از جامعه نمی دانیم و تفکیک جنسیتی تا به آنجا می تواند پیش رود و انجام گیرد که ضربه ای به برنامه تحصیلی دانشجویان وارد نکند. در روزهای اخیر برخی از دانشگاه‌ها از اجرای این طرح طی ماه های آینده خبر داده‌اند در حالیکه جداسازی دختر پسر در دانشگاه ها مفهومی ندارد چرا که این دو جنس در جامعه باید در کنار یکدیگر کار کنند."

اما وزیر علوم در سخنان امروز خود به قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی "که ۲۴ سال روی زمین مانده" اشاره کرد و گفت که بر اساس این مصوبه، مسئول اجرای این طرح روسای دانشگاه ها هستند و "اگر بعضی از آنها می خواهند که آن را اجرا کنند، حق دارند".

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶، دانشجویان زن و مرد باید در کلاس های درس، در ردیف های جداگانه بنشینند.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند که دانشگاه مازندران برای دانشجویان دختر و پسر ورودی سال ۱۳۹۰ کلاس‌های جداگانه تشکیل خواهد داد و رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز گفته بود که برنامه‌هایی در جهت اجرای این طرح برای دانشجویان سال اول در نظر گرفته شده است.

آقای دانشجو بر نظر چندتن از مراجع تقلید مبنی بر حرام بودن اختلاط دانشجویان زن و مرد تاکید و خطاب به کسانی که به سخنان آیت الله خمینی مبنی بر اینکه نباید بین زنان و مردان دیوار کشید اشاره می کنند، گفت "مگر ما می خواهیم بین آنها دیوار بکشیم؟"

تفکیک جنسیتی دانشجویان، در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی هم مورد توجه برخی گروه ها قرار داشت و حتی در برخی کلاس های درس دانشگاه های تهران، اصفهان، مشهد و دیگر شهرهای کشور، دیواری پارچه ای بین دختران و پسران کشیده شد، ولی نزدیکان آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی می گویند که او با این اقدام مخالفت کرده است.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود گفت که اصطلاح "تفکیک جنسیتی" را رسانه های فارسی زبان خارج از ایران رواج داده اند و از رسانه های داخلی خواست که دیگر از این واژه استفاده نکنند.

آقای دانشجو انتقادات اخیر از سیاست های وزارت علوم را "جو سازی" خواند و گفت: "از اسلامی تر شدن دانشگاه ها عقب نخواهیم نشست، زیرا با آقای بالای سرمان معامله کرده ایم که بهترین تاجر است."

موضوع جنجال برانگیز جداسازی جنسیتی در دانشگاه های ایران مدت ها است به تناوب و از سوی مقامات مختلف مطرح می شود. این طرح موافقان و مخالفان سرسختی دارد.

khosh bavar - ایران - یزد
دانشگاه را با WC عوضی گرفتند که قصد جدا کردن دانشجویان مونث از مذکر را دارند ! هدف اصلیشان فقط تظاهر به مردم و دنیا میباشد که مثلا ما دارای حکومت ناب محمدی هستیم !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
از یه طرف میگن به دخترای دانشگاتون به چشم خواهری نگا کنید. از یه طرف باید ازدواج های دانشجویی (خواهرا با برادرا) زیاد بشه . از یه طرف میگید کنار خواهرتون نشینید . از اون طرف میگید با حجاب بیاید تو کلاس. .. در کل مملکت صاحب نداره .. طویله ها خالی شدن واسه حکومت داری!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 14 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
کثافت آشغال....رژیم جنایتکار همه چیزش تکمیله فقط تفکیک جنسیتیش کمه.واقعا حیف از جوانان متفکر ایرانی که در زیر فشار و برنامه های اسلامی احمقانه شما بی پدرومادرها اسیر شده اند.کاشک در خارج بودندبعد میفهمیدند که چقدر امکانات و احترام دارند...اینجا جوانان در آخر روز دوره دبیرستان یعنی که مدرک دیپلم را گرفتند یک شبانه روز تمام جشن میگیرند و به پایکوبی همراه با مردم به خوشحالی میپردازند آنوقت مدرک فوق لیسانس در ایران فعلی ارزشی ندارد
سه‌شنبه 14 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
همه چیزه مملکت درست شده ...این اخرین خدمت به ملت مونده بود ...ای افرین
سه‌شنبه 14 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
از یه طرف میگن به دخترای دانشگاتون به چشم خواهری نگا کنید. از یه طرف باید ازدواج های دانشجویی (خواهرا با برادرا) زیاد بشه . از یه طرف میگید کنار خواهرتون نشینید . از اون طرف میگید با حجاب بیاید تو کلاس. .. در کل مملکت صاحب نداره .. طویله ها خالی شدن واسه حکومت داری!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 14 تیر 1390

sora.sefid - ایران - تهران
یعنی باید دانشجویی که تن به این خفت میده بمیره.باور کنید همینطور که پیش میرن چند وقت دیگه اعلام میکنن خمینی با اسرائیل و امریکا دستش توی یه کاسه بوده و اسلام ستیز و مفسد دینی بوده و جنبش سبزو پایه گذاری کرده.....
سه‌شنبه 14 تیر 1390

NOUR - ایتالیا - رم
توالت عمومی به وسعت یک کشور
سه‌شنبه 14 تیر 1390

مانش رومشکانی - ایران - کرماشان
وزیر جهل بگویید نه علوم.از فردا اتاق خواب زن و شوهر را هم جدا میکنند چرا که اسلام برای همه چیز برنامه و راه حل دارد حتی میزان صدا و باد نفخ معده که احادیث فراوانی از ائمه و پیامبر در این مورد موجود است.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

hameshehbahar - انگلستان - لندن
من میگم اصلا تمام زن و دخترهای ایرانی را کلا از ایران اخراج کنند !! فقط مذکر ها بمانند وبس و به زندگی نازشون ادامه بدن!!!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

Arash آرش - بریتانیا - لندن
این آدم نما و امثالش بیماران روانی هستند که جنون سکس دارند. بایستی اول ببرندشون تیمارستان
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
بابا یکی از نمایندگان مردم تو مجلس پیدا نمیشه که این اقا رو والله حیف به این جور ادمها اقا گفت جواب منطقی بده این هنوز تو 30 سال پیش گیر کرده و از قانون مقرارت اون سالها حرف میزنه قانونی که هر روز ساعت وثانیه در حال تغییر قانون بخوره تو سرشون اخه به اون قانون هم وفادار نیستن و هر کی ازسازخودش رو کوک میکنه مبادا خارج از دین شریعت خطای بکنه که اگر هم همچین خطایی رو مرتکب بشن سریعا ربط میدن به اسرائیل و کشورهای غربی
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
دانشگاه که محل تدریس و یادگیری در هر رشته هست چه ربطی داره به مسائل جنسیتی اتفاقا یه موضوع به نظرم رسید که گفتنش خوبه اکثر دانشجویانی که در دانشگاه در حال یادگیری هستند انسانهای فهمیده و با درک هستند چرا که ثابت شده تو هر خانواده که دانشجو داره بهتر منظم وبا درک شعور بالایی برخوردارن نیاز جنسیتی هم کمی صبر میکنند دندون روجگر میزارن تا مدرک معتبر دکتری کارشنای ارشد رو گرفتن همین کشورهای اروپای واسشون ویزابدون دردسر میدنمحل اقامتبا ک حقوقی که ه تمام کفاف زندگی تو میده و جالب خانوادرو هم ساپورت میکنند حالا این اقای پشکل فروش که شده وزیر فناوری و اطلاعات سیاست کاریش اینه اون دیگه مشکل نمایندگانمحترم مجلس که رای اعتماد به کسی دادن که هنوز مدارک تحصیلیش حرف حدیث و
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مگه قبلا روی پای همدیگه میشستند؟!!!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
اغا کامی جون چرا باهمجنس های خودت دشمنی میکنی .باشه همه پسر ها مال تو .دختر هارا هم به دانشگاه راه ندهند .عروس خانم راضی شدی .از روانشناسان مرد محترم تقاضا میشود درکذشته این اغا بررسی وتحقیق نمائید .متشکرم .
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خوب اینها هیز هستند نکته مهم در مورد مسلمین و منحرف برای همین به حجاب خانمها گیر میدهند دخترها و زنهای خودشان با حجاب کامل نفری چند تا دوست پسر دارند.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
تمام فرمایشات حضرات بالاخره یک ربطی به جنسیت و سکس و زیر کمر داره. از 100 تا قانون و لایحه‌ای که تصویب میشه 90 تاش به موارد حجاب و زیر کمر و .. ربط داره ده تای بقیه‌اش هم احتمالا به گچ گرفتن لایه‌ی ازن و مقایسه کردن ارزش جان انسان با شتر و نحوه‌ی ورود اسلامی به مبال و .. ربط پیدا می‌کنه!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
این بابا از آن تیپ هائى بوده که در هنگام تحصیل در خارج عرق سگى زهر مار مى کرده که البته با تماشاى رقص استریپ تیز کافه هاى شهر همراه بوده حالا شده مومن مقدس مآب و نشخوارات بى سر و ته مى فرمایند
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
در زمان "دوران طلایی امام" سیزدهم -ولی فقیه - رهبر اسلام و مسلمانان جهان -نایب برحق امام زمان عج -روح الله- آیت الله امام خمینی بت شکن - ق-خوب شد رحلت کرد و الا مب بایستی پنج بار صلوات بفرستی. میگی نه از بچه های دبستان "دورانِ عصر طلایی امام" بپرسید.در سالهای اول انفجار نور! چماقداران امام,خودجوش با شعار "یا روسری یا توسری" زنان و دختران "امت اسلام" رو در خیابان ها کتک زدند. بعد "کمیته امام خمینی" رو برای حشر و نشر تعالیم اسلامی ولایی تشکیل و براداران کمیته برای حفظ ب..ه اسلام=امام=نظام حسین وار با انواع سلاح سرد-تیغ, تیزبُر,چاقو و سلاح گرم به جان دشمنان اسلام- زنان و فرزندان ملت افتادند (لباس رو پاره, مدل موی غیر اسلامی پسران و دختران-قسمتی از سر را کچل,صورت زن و دختر آرایش کرده رو با تیغ زخم می زدند). نوبت اسلامی کردن دانشگاه ها,مدارس و اداره هاست پس برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران "شورای انقلاب فرهنگی" در همان دوران طلایی امام و با دستور وی تشکیل و اجرا شد. طرح دوم هم در دوران سید علی آقا در مرحله اجراست. تفکیک جنسیت اما مزید بر علت شد.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
این یعنی که همه همجنس باز شوند .کامران دانشجو خودش هم جنس باز است البته به ظاهر زن دارد ولی نزدیکانش کثافت کاری های او را می دانند. ولی حق ندارد برای جوانان ایران نسخه بپیچد حالا خودش هم جنس باز است بقبه چه گناهی دارند ?پس دختر و پسر ایرانی جطور با هم اشنا شوند?بر عکس من معتقدم دختر و پسر از مهد کودک تا همیشه باید به اجبار. با هم درس بخوانند چون این مسئله باعث می شود یاد بگیرند با هم کتار . بیایند. ایران تهران
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.