رفیق‌کشی به بهانه سرقت خودرو


رفیق‌کشی به بهانه سرقت خودرو

فردی که به خاطر سرقت خودرو پیکان، نقشه قتل دوست‌اش را طراحی و با همدستی یکی دیگر از دوستانش او را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمیدرضا گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تهران و البرز با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش وقوع یک فقره قتل در منطقه «آق تپه» شهرستان کرج، کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی در محل حاضر و مشاهده کردند جسد فردی حدود 50 ساله که با ضربات متعدد چاقو به گردنش از پا درآمده در منزلش بر روی زمین افتاده است.

وی تصریح کرد: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که مقتول «نعمت» به خاطر اختلاف با همسرش به صورت مجردی زندگی می‌کرده و به تازگی به منزل مجردی‌اش نقل مکان کرده بود.

گل‌صباحی افزود: در حین تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات از همسایگان مشخص شد که مقتول در شب حادثه اسم فردی به نام «محمد» را برای چندین بار و با صدای بلند صدا کرده است بنابراین با دعوت از خانواده مقتول و انجام تحقیقات تکمیلی مشخصات کلیه افراد و دوستانی که مقتول با آنان در ارتباط بود را اخذ و تحقیقات اولیه برای شناسایی متهم به قتل از بین آنان آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران و البرز گفت: پس از بررسی و انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که «محمد – ر» بعد از قتل «نعمت» بدون این که فردی مطلع شود، ناپدید شده است. بنابراین احتمال این که محمد در قتل دست داشته است قوت گرفت و چندین اکیپ از ماموران شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهارداشت: سرانجام پس از 48 ساعت تحقیقات، تعقیب و مراقبت‌های ویژه محل اختفای «محمد» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

گل صباحی افزود: متهم دستگیرشده در اعترافات به پلیس گفت که با مقتول چندین سالی رابطه دوستی داشتم و به یکدیگر اعتماد کامل داشتیم اما چون به موادمخدر اعتیاد دارم و برای خرید موادمخدر هیچ پولی در اختیار نداشتم تصمیم گرفتم که با همدستی یکی دیگر از دوستانم به نام «رامین» نقشه قتل نعمت را بکشیم و با سرقت خودرو پیکان و وجوه نقد او مقداری پول برای مصرف موادمخدر به دست آوریم

وی گفت: بر اساس اعتراف محمد در شب حادثه وی در منزل مقتول در حال مصرف مواد بود که «رامین» در یک فرصت مناسب از پشت سر با ضربات متعدد چاقو به گردن نعمت، او را به قتل رساند پس از آن خودرو پیکان را به سرقت برد.

گل‌صباحی در تکمیل اعترافات متهم دستگیرشده گفت: برابر اظهارات و اعتراف متهم شناسایی مخفیگاه رامین در دستور کار مأموران قرار گرفت تا این که پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که رامین پس از ارتکاب قتل به یزد فرار کرده است بنابراین با هماهنگی مراجع قضایی اکیپی از مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی به یزد اعزام و با همکاری مأموران پلیس آگاهی این شهرستان «رامین» را دستگیر کردند.

وی افزود: رامین در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب قتل بود اما پس از آن که با مستندات پلیس روبرو شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به قتل «نعمت» و سرقت خودر پیکان وی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تهران و البرز افزود: متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
ای نامرد s-:
سه‌شنبه 14 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
مستندات پلیس یعنی شیشه نوشابه و پنجه بوکس و چوب و باتوم و مشت و لگد. درسته که این افراد قاتل و جنایتکار هستند اما الان هم قرن بیست و یکمه و انسان خیر سرش متمدن شده و باید یه کم از وحشی‌گری فاصله بگیره. با پنجه بوکس تو سر من هم بزنند به قتل بهشتی اعتراف می‌کنم!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.