آیت‌الله خامنه‌ای: سپاه مراقب باشد، مطلقاً مشتعل کردن فضا مناسب نیست


آیت‌الله خامنه‌ای: سپاه مراقب باشد، مطلقاً مشتعل کردن فضا مناسب نیست

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه از سپاه پاسداران خواست مراقب باشد وارد بحث‌هایی نشود که باعث اشتعال فضای سیاسی کشور می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای که در جمع شماری از اعضای سپاه پاسداران و فرمانده این نیرو، عزیر جعفری سخن می‌گفت، تاکید کرد: «مراقب باشیم دستگاه‌هاى انقلاب سرشان گرمِ کارهاى غیرمفید و احیاناً مضر در این حرکت پیشرونده نشود، که یکى از اینها، همین مسئله‌ى اختلافات است، که من اگر روى اینها تکیه می‌‌کنم، به خاطر این است.»

 این سخنان  تنها  یک روز پس از آن مطرح می‌شود که عزیر جعفری، فرمانده سپاه، به  اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره  واردات کالا از معابر و  اسکله‌های غیرقانونی واکنش نشان داده و آن را «بحثی انحرافی» خواند که «توسط افرادی که ذینفع هستند مطرح می‌شود.»

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با  ارائه تمایزی که به نظر می‌رسد میان رویدادهای پس انتخابات و  «جریان انحرافی»  قائل شده،  خطاب به نیروهای سپاهی گفت:  «یک وقت هست که یک جریانى در مقابل انقلاب مى‌آید قد علم می کند به قصد کوبیدن انقلاب.... کما اینکه در سال ۸۸ دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت ... قضیه‌ ایستادگى در مقابل یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. اینها را بایستى هرچه ممکن است فرو کاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.»

محمود احمدی‌نژاد، که با فشارهای روزافزون اصولگرایان منتقد دولت و هواداران آیت‌الله خامنه‌ای و  فرماندهان سپاه روبرو است، هفته گذشته صریحا در مصاحبه‌ای گفت که این حرکت‌ها با غرایض سیاسی دنبال می‌شود و
هشدار داد در صورتی که مخالفانش اعضای کابینه را هدف قرار دهند به «وظیفه قانونی» خود  عمل خواهد کرد.

در پی این تهدید بود که رئیس دولت دهم روز شنبه شماری از نهادها و سازمان را
متهم کرد که از معابر و مرزهای غیرقانونی کالا وارد می‌کنند و بلافاصله فرمانده سپاه در جوابش گفت که این اظهارات برای انحراف  افکار عمومی از  مجاری اصلی قاچاق است.

هواداران آیت‌الله خامنه‌ای که با ترجیع بند مبارزه با «جریان انحرافی»، دولت محمود احمدی‌نژاد را  زیر ضرب گرفته‌اند بحث‌های گسترده‌ای را  علیه نزدیکان وی و به ویژه مشایی و بقایی  مطرح کرده‌اند که  به نظر می‌رسد آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود خواستار کنترل دامنه این انتقادها و «افشاگری‌»های دوطرف دعوا شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به اعضای سپاه پاسداران گفت: «یک مسئله این است که اگر یک کسى یک حرف غلطى زد، آیا کسى باید به او جواب بدهد یا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شیوه‌ خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. یک وقت هست که حالا که کسى یک حرف غلطى زد، ما بیاییم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانى این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست.»

رهبر جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای  سپاه را مورد خطاب قرار داد و گفت: «جزو راهبردهاى اساسى کار ما از اول، مسئله‌ تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به اختلافات درونى، هى دامن بزنیم. مراقب باشید. این را همه باید مراقب باشند؛ بخصوص سپاه. سپاه مراقب باشد. در جریان‌هاى سیاسى، در جریان‌هاى گوناگون فکرى و سلیقه‌اى مطلقاً مشتعل کردن فضا مناسب نیست... مى‌بینید که متأسفانه این علیه آن، آن علیه این؛ و دستگاه‌هاى خارجى چه خوشحالى‌اى می‌‌کنند؛ تحلیل می‌‌گذارند رویش: بله، بینشان اختلاف افتاد، نابود شدند، از بین رفتند آرزوهاى خودشان را هى مرتباً تکرار می‌کنند. خب، پیداست که این مسئله نقطه‌ ضعف ماست. نباید بگذاریم این نقطه ضعف ادامه پیدا کند یا افزایش پیدا کند.»

 اوجگیری حملات مخالفان اصولگرایان منتقد دولت هنگامی بود که محمود احمدی‌نژاد حیدر مصلحی را از وزارت اطلاعات برکنار کرد و وقتی با مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای روبرو شد بیش از ۱۰ روز در محل کار خود حاضر نشد.

در پی آن  مخالفان محمود احمدی‌نژاد از تریبون‌های مختلف اتهامات فراوانی به  تیم محمود محمود احمدی‌نژاد وارد کرده و قوه قضاییه نیز چند نفر از مقام‌های اجرایی و نزدیکان به دولت را دستگیر کرد.

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
درسته اگر مشتعلش کنید به احتمال زیاد اول اعبای خود رهبر الدنگ را مشتعل میکند دوم سپاه مفت خور را به اتش میکشد.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
حکایت اینها مانند حکایت حیوانات درنده است. وقتیکه حیوانات درنده دشمن مشترک نداشته باشند, بجان همدیگر میافتند. دعوای اینها در هر صورت به نفع ملت است. فرصتیست که ملت بتواند ماهیت حکومت اسلامی را بشناسد. حتی آنهائی هم که طرفداران این رژیم هستند, باید با بینش خودشان, خاصیت و ماهیت اسلام و حکومت اسلامی را بشناسند. .
سه‌شنبه 14 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ضحاک ساندیسی, چیزیکه عوض داره گله نداره ! خودترا فراموش کردی که چه با مردم و رای انان کردی که باعث به اتش کشیدن خونینتختت شده بودی !? ننگت باد !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
حکومت اسلامی برای اداره کشور هرگز برنامه ای نداشته و ندارد. اکنون بزرگترین آرزوی اینها, حمله نظامی کشوری به ایران است.اینها در واقع التماس میکنند و آرزویشان اینست که آمریکا به ایران حمله کند. اگر کشوری به ایران حمله کند, دوباره ماشین تبلیغ شهید پروری شروع میشود و این حکومت برای چندین سال دیگر دوباره بر سر قدرت باقی خواهند ماند. حماقت و بی سیاستی صدام در این بود که بر اثر تحریکات حکومت جمهوری اسلامی, به ایران حمله کرد و برنامه ای بدست ایران داد. در واقع صدام بزرگترین کمک برای بقای این رژیم بود وگرنه جمهوری اسلامی ایران همان سالهای اول به خاطر پوچی و بی برنامگی از بین رفته بود. با شعار, میتوان تظاهرات کرد ولی نمیتوان حکومت کرد.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

zpirooz - آلمان - آخن
با Khashayarshah - ایران - تهران کاملا موافقم اینها یک بحران بزرگ میخواهند که به خیال خودشون یک اتحاد ملی بین تفکرهای مختلف بوجود بیاد ولی ایندفعه کور خواندند
سه‌شنبه 14 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
بابا مگه چند سال دیگه میخوای عمر کنی آقای خامنه ای؟! هیچ فکر کردی بعد از تو چه بلایی سر هدی و بشرا و مجتبی و . میخواد بیاد. دیکتاتورها همیشه خود را متفاوت با دیکتاتورهای تاریخ میدانند. این بزرگترین اشتباه آنهاست.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

رضا عطار - اسنرالیا - ملبورن
باز مادر عروس حرف زد. این بزبز قندی داره کارها شو رو میکنه ها
سه‌شنبه 14 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
کشور در هم ریخته است و هیچ برنامه ای ندارد و روشن نیست به کجا دارد میرود. این یک دست هم در پی جانشینی لاریجانی فاسد و مزدور به جای انتری.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بدجوری ترسیدین نه حقیقت تلخ است اخرتون نزدیک شده و باید در دادگاهای مردمی به جنایتهایی که کردید جواب بدهید
سه‌شنبه 14 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
چوب برداشته شد...گربه دزده تازه فهمیده چه غلطی کرده مرتیکه چلاق خونخواره برو بمیر قاتل ...,,,می بخشید قیافه کریه این جانی رو میبینم عصبی میشم..
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.