توبه کشیش شرط عدم اجرای حکم اعدام به اتهام ارتداد


توبه کشیش شرط عدم اجرای حکم اعدام به اتهام ارتداد

رادیو دویچه وله : عدم اجرای حکم کشیشی که پیشتر توسط قوه قضاییه ایران به اعدام محکوم شده، منوط به "توبه" این کشیش شده است. منابع خبری نزدیک به مسیحیان می‌گویند سال گذشته بدترین سال در سه دهه گذشته برای مسیحیان ایران بوده است.

کشیش یوسف ندرخانی

دیوان عالی کشور حکم اعدام کشیش یوسف ندرخانی را بررسی کرده و عدم اجرای حکم اعدام او را منوط به "توبه" این کشیش دانسته است. محمدعلی دادخواه، وکیل کشیش یوسف ندرخانی با بیان این مطلب به دویچه وله گفت: «به این ترتیب دادگاه عالی کشور، حکم پیشین مبنی بر اعدام کشیش ندرخانی را نقض کرده است.»

کشیش ندرخانی از مهر ۱۳۸۸ در شهر رشت زندانی است. دادگستری استان گیلان، ابتدا او را به اتهام "ارتداد" به اعدام محکوم کرده بود. رای صادره برای بررسی به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. کشیش ندرخانی متهم است که از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت گرویده است.

وکیل کشیش ندرخانی می‌گوید: «در نظام قضایی و حقوقی ایران، ارتداد جرم شناخته نشده است. علاوه بر این، در فقه شیعه  فقها معتقدند در زمان "غیبت امام زمان" نباید در این موارد حکم اعدام صادر شود. همه این موارد را در دیوان عالی کشور شعبه شهر قم هم گفته‌ایم.»

محمدعلی دادخواه در مورد سرنوشت کشیش ندرخانی، احتمال اجرای حکم او در صورتی که  "توبه" نکند می‌گوید: «هنوز حکم به من ابلاغ نشده است. "توبه" باید نسبت به یک امر کیفری باشد. باید حکم را ببینم تا بتوانم به‌طور دقیق اظهار نظر فنی بکنم.»

محمدعلی دادخواه وکیل کشیش ندرخانی

فروردین ۱۳۸۹، شش مسیحی از جمله کشیش خانجانی در دادگاهی در شهر شیراز از اتهام «ارتداد» تبرئه شده و همگی به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس مجکوم شده بودند.

همان موقع خواهر کشیش خانجانی که از اتهام "ارتداد" تبرئه شده بود، درباره کشیش ندرخانی گفته بود: «همسر کشیش ندرخانی به من گفت از همسرش خواسته‌اند برای حفظ جان، تظاهر به رجوع به اسلام بکند، اما کشیش ندرخانی قبول نکرده‌ و بر عقیده خود پا بر جا ایستاده است.»

افزایش گرایش به مسیحیت در ایران

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری درباره سابقه حکم اعدام به اتهام ارتداد به دویچه گفت : «تا جایی که بررسی کردم، تا به امروز چنین حکمی نداشتیم که فردی تحت عنوان مرتد بودن یا مرتد شدن حکم اعدام در مورد او اجرا شده باشد. در قانون اساسی بحثی به نام ارتداد وجود ندارد. ارتداد بحثی فقهی است. در قانون مجازات اسلامی هم خلا قانونی وجود دارد و "ارتداد" تعریف نشده است. اما در معنا به کسی مرتد می‌گویند که از اسلام برمی‌گردد.»

کشیش مدبر، سردبیر سایت "شبکه‌ی خبر مسیحیان فارسی‌زبان"، در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۱، یکی از دلایل فشار بر مسیحیان را  "افزایش گرایش به مسیحیت بین مسلمان‌زادگان ایران" دانسته بود. او همان موقع به دویچه وله گفت: «مدت‌ها است در کلیساهای تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، همدان و... مسیحیان فارسی‌زبان حضور ندارد. از آنجایی که مسیحیان نمی‌توانند جلسات رسمی برگزار کنند، این جلسات را به‌شکل مخفیانه و در خانه‌هایشان برگزار می‌کنند.»

بر اساس آماری که به تازگی "شبکه‌ی خبر مسیحیان فارسی‌زبان" درباره وضعیت مسیحیان ایران منتشر کرده است، سال ۱۳۸۹، بدترین سال مسیحیان ایرانی در سه دهه گذشته بوده است.

khosh bavar - ایران - یزد
اسلام دین عشق و صفا و صلح و باهمزیستی است = امام خوش باور ! خانه یک فلسطینی توسط بلدرزر اسرائیلی با خاک یکسان میشود, داد جهان و شپشان اسلامی بهوا میرود, ولی خانه و کاشانه مردم عزیز بهایی در شمال ایران را با خاک یکسان میکنند, صدای هیچ اعتراضی را نمیشنویم چه از مخالفان داخلی رژیم و از سازمانهای جهانی !
یکشنبه 12 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
مسلمان شدن باید با خوانده شدن اذان تو گوش بچه ای که تازه به دنیا امده و هیچ اختیاری از خودش نداره اغاز بشه و باید با مرگ خاتمه پیدا بکنه و هیچ مسلمانی حق نداره وقتی قدرت انتخاب پیدا کرد ازش خارج بشه {لا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ}!!!!!
یکشنبه 12 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
دین زور وجبر .یعنی اسلام .چرت وپرت های در این مورد گفته میشود .که مثلا دین رافئت ومهربانی ویا برابری وبرادری ومزخرفات دیگر .که همه اش حرف مفت است .باید گفت دین زور واجبار .دین شقاوت وبی رحمی .دین جنگ و خون ریزی .دین غارت واسارت وبردگی وبرده داری وبرده فروشی . سری به تاریخ خود اسلام بزنید ...
یکشنبه 12 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
به نظر من جان این شخص بیش از یک دیدگاه ایدئولوژیک ارزش داره. دین دینه..! همشون انسان رو نابالغ میدونن و هر دینی منجی و امام زمانی دارد. بهتره توبه کنه تا از دست این دین مداران بی خرد و بی شعور خلاصی ‌‍‍پیدا کنه حالا بعد ها بره تو خلوتش هر چی رو دوست داره ببرسته..! این بابا از چاه اسلام دراومده افتاده تو چالهء مسیحیت.
یکشنبه 12 تیر 1390

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
بدبختی ما مردم ایران اینه که جانوران بیشعوری به ما حکومت میکنند که, دین و آئین مردم را ملاک ارزش انسان قرار دادند, قافل از اینکه ورای رنگ پوست و نژاد و عقیده مذهبی و طرز فکر این ذات انسان است که ارزش دارد و هیچ بنی بشری حق آزار و اذیت دیگری را به این دلایل ندارد. ولی متاسفانه برای آخوندهای دجال عقب مانده تنها چیزی که ارزش ندارد جان انسانهاست چون عقیده و اسلام را در کهریزک با شیشه نوشابه به مردم اعمال میکنند.
یکشنبه 12 تیر 1390

eqqe - کلومبیا - بوگوتا
تو این زمونه با ایران رادیاتور دیگه کی میره تو غار. اصل دینو باید کنار بزاری اونوقت رفتی توی یک چاله دیگه؟؟ حالا هم میخوان بکشنت باز میگی نه. ببخشیدها به شرافتت نمیخوام اینو بگم اما اگه میخوای اینقدر احمق بازی در بیاری همون بهتر که تا اخر عمرت زندان باشی.ببین این دین چه کرده با مردم که سرنوشت بچه و خانوادش براش مهم نیست ؟؟
یکشنبه 12 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
mashady - انگلیس - منچستر . این شعار//لا اکراه فی الکوفت// متعلق به زمانی بود که در مدت 13 سال اسلام در جا زد و پیروی نداشت بعد از سفر توریستی رهبر از مکه به مدینه و کشتن یهودیان ثروتمند بنی قریضه ایه ها و سوره های کشتن یکی بعدازدیگری/ تاکنون دیده نشده اسلام اوردن یهودیان و مسیحیان منجر به یک نکته ی منفی شود!!!!!برعکس ان قتل و اعدام/مرگ بر این دین انسان ستیز/
یکشنبه 12 تیر 1390

ماه شب هفت - ایران - کرج
وقتی مسلمون شدی سر چیزتو .. میبرن ( ختنه ) وقتی ازش خارج شدی سرتو میبرن
یکشنبه 12 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
khosh bavar - ایران - یزد دوست عزیز. وقتی مبلغان مسیحی آلمانی از من سوال میکنن که چه دینی دارم به انها میگم مسلمان زاده شده ام مثل تو که مسیحی زاده شده ای ولی ارزش انسانها رو به دین و مذهبشون نمیدونم و بدنبال دینی هم نمیگردم. انسان بودن ربطی به باورهای مذهبی نداره و انسانهای ازاداندیش خودشان رو محصور چهارچوبهای مذهبی و خرافی نمیکنن. شاد باشید
یکشنبه 12 تیر 1390

josephi - ایران - تهران
با اینکه خود به لزوم داشتن دین اعتقاد ندارم ولی به حق انتخاب مذهب پس از رسیدن به بلوغ فکری اعتقاد کامل دارم ولی در ایران این حق ظاهرا مردود و حتی جرم شناخته میشود
یکشنبه 12 تیر 1390

erfan-iran - ایران - تهران
هر که نزد من آید و از پدر و مادر و زن و فرزند .برادر و خواهر و حتی جان خود نفرت ندارد شاگرد من نتواند بود. و هر که صلیب خود را بر دوش نکشد و از پی من نیاید . شاگرد من نتواند بود (انجیل)....
یکشنبه 12 تیر 1390

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
khosh bavar - ایران - یزد خانه یک فلسطینی توسط بلدرزر اسرائیلی با خاک یکسان میشود, داد جهان و شپشان .. یک فاحشه را در ایران (قصد دارند )اعدام کنند گوش زمین وزمان از انعکاس ان در رسانه ها کر می شود ودر اهواز 19 نفر را بخاطر هویت طلبی اعدام میکنند انهم به نحوی که به دلیل خورد بودن استخوان گردن بدلیل شکنجه ،موقع دار زدن یکی از انها هنگام اعدام تنش از گردن جدا شده وبه زمین می افتد ( که 16 سال بیشتر عمر نداشت ) زمین وزمان ایرانی وغربی خفه خون گرفته بودند به یک دلیل ساده چون اعدامیها عرب هستند واقعا ادمی را ادمیت لازم. شیرین عباىی هم که قربونش برم جایزه نوبل برده که وکیل مدافع یک مشت فاحشه بشه .
یکشنبه 12 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
ایران کشور ازادی ادیان است به هر دینی که دوست دارین رو بیارین فقط اگه غیر از اسلام باشه بعد از ورودتان دران دین کمی اعدام میشین. ولی عیب نداره ارزش دین بیش از این حرفاست, مگه نه?
یکشنبه 12 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
tiger.man -: تا زمانیکه از شیرین عبادی و مدافعانش همچون خانواده محترم فروهر و بچه های خیابانی و خانمهای بی بضاعت و ستمدیده ایران شپشی و من " عذرخواهی " نکنید که اینطور بیشرمانه و بی وقاحتانه با ما برخورد میکنید, شما را شایسته تبادل نظر خود نمیدانم !
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
به سخنی دیگر، قرون وسطا، در انزمان هم کسی که از کلیسای کاتولیک روی برمیگرداند، زنده زنده شکمش دریده میشد یا در آب جوش میسوخت. تنها راه رهایی این کشورهای عقب مانده، آگاهی دادن به مردم، و آغاز رنسانس است. تا زمانی که این کشورها به آگاهی و نیاز جدایی از دین از سیاست و ارزش دادن به حقوق انسانها نرسند، همین روز را خواهند داشت و تقی میرود و اصغر و انتر می آیند.
یکشنبه 12 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
دیروز پسر ده ساله ام از من پرسید مامان اگر این کار را بکنم خدا خوشحال میشه یا ناراحت گفتم الان زوده تو به این چیزها فکر کنی فعلا من هستم که میگم چی خوبه چی بد و چکاری باعث خوشحالی من میشه یا نمیشه بعد که بزرگتر شدی خودت خدا را میشناسی ., حالا اسلام و مسیحی ویهودی .... نداره همه اختیار عقلت را از دستت خارج میکنند. من از وقتی این چیزها را کنار گذاشتم انقدر احساس سبکی میکنم که نگو .
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
تنهاکار درستی که این حکومت کرده، سرکوب جدایی خواهان عرب و ترک و بلوچ بوده است. کسی برای جدایی خواه و خائن دل نمیسوزاند چه برسد کمپین براه بیندازد، هرچند برای کسانی مانند ژیلا بنی یعقوب که حتی جایزه هم میدهند.
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
برگرفته از یک سایت: جبهه دموکراتیک اهواز روشی دموکراتیک نداشته و پایبند به قواعد دموکراسی نیست.سخنان نفرت انگیز و قوم گرایانه انان عامل تحریک بسیاری از جوانان عرب می گردد. “علی عفراوی” از بمب گزاران اعدامی در اعترافاتش، ارتباط با سیدطاهر آل نعمه در کانادا، سیدموسوی در حزب النهضه و محمود احمد مشهور به ابوبشار رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس را عامل تحریک به انجام این جنایات تروریستی دانست و گفت : صحبت های این افراد تأثیرات شدیدی بر تفکرات من گذاشت، مخصوصا حرفهای سید طاهر که احساسات قومی مرا به شدت تحریک می کرد، او مرا تشویق و ترغیب به ایجاد ناامنی در خوزستان می کرد. هر چند درستی این اعترافات به طور کامل مورد تایید نبوده و از سوی گروه های مدعی، خلاف واقع عنوان می شود اما در ترسیم فضای کلی بدون تاثر نیست و همه آن خالی از حقیقت نمی باشد.
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
....ادامه... آنچنان که در نوشته های سران این گروه ها آشکار است هیچ دلبستگی به ایران دیده نمی شود و به شدت هوادار جدایی از ایران هستند و خوزستان و بوشهر و هرمزگان را کشوری جدا با نام “اقلیم اهواز”، “الحواز” یا “عربستان” خوانده و آنرا بخشی از جهان عرب می دانند. یوسف عزیزی بنی طرف اذعان دارد که حرکت های کنونی در اهواز تحت تاثیر مبارزات مردم عرب از دوره جمال عبدالناصر در مصر تا عبدالکریم قاسم در عراق و سایر تحولات جهان عرب است!!البته منظور ایشان دیدگاه های خود و دیگر روشنفکران عرب وابسته و خودفروخته در تاثیر پذیری از پان عربیسم است چرا که مردم عرب ساکن خوزستان چنین رویکردی ندارند.
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
...ادامه 2.....در همان زمان درگیری ها چند قطعه فیلم از شبکه العربیه پخش شد که به دروغ تظاهرات مردم در روز خشم ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ عنوان شد در حالیکه این ویدیوها مربوط به سال ۱۳۸۴ می باشد و کسانی مانند نگارنده که آنها را همان زمان دیده می تواند این دورغ العربیه را دریابد. یک نکته جالب این است که برای نمونه دریکی از این ویدیوها روزنامه “همسایه ها” در دست شعاردهنده عرب است در حالیکه این روزنامه در سال ۱۳۸۵ به دلیل رواج ادبیات جدایی خواهانه لغو امتیاز شد! عکس زیر هم تنها عکسی است که همراه با گزارشات اهواز در تارنماهای گوناگون منتشر شد و مربوط به راهپیمایی سال ۸۴ در شلنگ آباد می باشد.
یکشنبه 12 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
در ایران دسته دسته زرتشتی و مسیحی میشوند دور نیست که تازیان اشغالگر..را به زباله دان تاریخ بریزیم.
یکشنبه 12 تیر 1390

m_h_gol - ایران - تهران
واقعا مضحک است نظرات علمای دانشمند اسلام ! از یکطرف می گویند: لا اکراه فی الدین یعنی هیچ اجباری در پذیرش یا رد دین وجود ندارد ! و از طرف دیگر طیق نظرات همین علمای اعلم ! اگر از دین اسلام خوشت نیاید گردنت را قظع می کنند ! خداوند که خودش در قرآن گفته : لا اکراه فی الدین - پس این علمای عهد قجر ! چه می گویند ؟ ! ای کاش در جنگل های آمازون به دنیا آمده بودم و این مزخرفات را در فرن 21 نمی شنیدم !
دوشنبه 13 تیر 1390

high class - کانادا - ونکوور
ماه شب هفت - ایران - کرج یعنی اگه دوباره مسلمون بشه دوباره مبرن( ختنه ).
دوشنبه 13 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
arashbehdin - امریکا - اتلانتا . دوست عزیز کثافتکاریهای کشیش ها و پاپ ها در قرون وسطی بهیچوجه ربطی به افکار مسیح//افسانه// ندارد ولی کشتن مرتد کسی که نمیخواهد این دین را داشته باشد دستور مستقیم قران و الله است برای افلیجهای فکری هم 100 بار نوشته ام که/////لا...اکراه......فی الدین////// مربوط به اوایل اسلام برای جلب بت پرستان کعبه بوده که پس از به قدرت رسیدن با سوره های قتل دمار از روزگارشان دراورند مغز اکبند!!!فراموش نکنید که در دنیای امروز تنها تنها تنها اسلام مروج جنایت مذهبی است/روزگارتان نیکو/
دوشنبه 13 تیر 1390

ParsaUK - انگلستان - منچستر
متاسفانه به سفارش قران کتاب اموزش ادمکشی, مسیحیان در تمام کشورهای اسلامی تحت زور و شکنجه اند.
دوشنبه 13 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
ARTEMIS-SW - دوست گرامی، من نامسلمان همه اینها را میدانم. آن دستورهای کشتار هم شاید در عهد نو (انجیل میسح) نبوده، اما عهد کهن(عتیق) و دین یهود پر از دستورهای خشن و داستانهای خرافی و .. است و کلیسا به هر دو استناد میکند. اسلام هم از همین عهد کهن بهره گرفته و رسمهای تازیان عربستان را نیز بدان افزوده است. خلیفه های اموی هم که قرآن در زمانشان نوشته شده هم کم به ان نیفزوده اند. بهرروی، هرکه این دین را ساخته، چه پیامبرشان و یا چه آن خلیفه های تاز ی عمر و ابوبکر خشن، مهم اینست که دستورهایش راه شکنجه و کشتن انسانها را به دلیل دین و باور و سرکشی از دستورهای دین اسلام باز گذاشته است. اما مگر مسلمانان عقل ندارند که همانگونه که رنسانس در اروپا سفره آدمکشی و خشونت دینی را برچید، اینها هم در دینشان رفرم دهند و وضع را دگرگون کنند؟ به باور من، اینها که دست از دینشان بر نمیدارند، دست کم باید بپذیرند دستور دینی چیزی نیست که دگرگون نشود و دین باید با جهان امروزی همخوان شود.
دوشنبه 13 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
arashbehdin - امریکا - اتلانتا . نه عزیزم/نه عقل دارند نه هویت ونه وجدان/ ایا میتوان عاشق قاتلان اجداد خود بود و چشمها را به 1400 سال جنایت در ایران بست?????پاسخ ازی است اکثریت ملت/
دوشنبه 13 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
ARTEMIS-SW - درست است، آنفدر تعصب در میانشان هست که کوچکترین نقدی را نمیپذیرند، هرچند تاریخ نشان داده، سرانجام تعصب خشک و بی منطق، نابودی است.
دوشنبه 13 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
...ادامه...همین است که در کشورهای اسلامی، آمار کشت و کشتار و تجاوز و بمبگذاری های تروریستی و جنگ و نسل کشی و ....بالاست. اینها همه نتیجه تعصب خشک مغزانه است، حتی نیم دقیقه هم بی طرف می اندیشیدند، به نتیجه بهتری میرسیدند. آدم مغز خشکی که در سده بیست و یکم میگوید هرچه کتاب هزار و چهارسد سال پیش گفته سد درسد درست و دیگر اندیشه ها نادرست و محکوم هستند، همان بهتر در این بدبختی و رنج بسر ببرد، هرچند که اینها زندگی دیگری ندیده اند که بخواهند مفایسه کنند، تنها به یک مشت پری و رود پر از عسل و زنان زیبای بهشت رویایی شان دل خوش کرده اند!
دوشنبه 13 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا ...ببخشید ها! ولی از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران! شما بجای اهانت به اعتقادات دیگران، بهتر نیست به دین خودتون بپردازین؟ شما به کتاب 1400 ساله میگین قدیمی، اونوقت دم از کتاب 2000 ساله میزنین؟! ضمنا فکر میکنم کشور های غربی (مخصوصا آمریکای عزیز) اتفاقا تو جرم و جنایت و تجاوز و تیراندازی و قاچاق و فحشا و مواد و نژادپرستی و .. ، دست همه رو از پشت بستن!. .
سه‌شنبه 14 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس .. عزیز صهیونیست فراری! اگه اسلام مروج جنایات مذهبیه، پس ماجرای "دیوید کورش" چیه؟ تو اون قتل عام مخوف تو تگزاس حق با کی بود؟ . .
سه‌شنبه 14 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - از آنجایی که هیچگاه پایت به امریکا نرسیده، بهتر است درباره اینجا نظری ندهی، اینها همان تبلیغهای رژیم و ملاهای حوضه ای است و از ایران اسلامی! هم خبرهای تجاوز و کشتار و دزدی بسیاری به گوش میرسد. همین را گقتم که هیچگاه نمیفهمید و نخواهید فهمید، نقد و بررسی درستی و نادرستی یک ایدئولوژی با توهین فرق بسیاری دارد. همین دین دوهزار ساله مسیحی بارها و بارها در غرب کاویده ونقد شده است و کسی نگفته این توهین است!!! فرق غربی ها با خشک مغز های مسلمان در همین است.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا .. بابا رسیدن "پا" به آمریکا عجب افتخاری بوده و ما نمیدونستیم! فکر نکنم خود اوباما هم اینقدر به آمریکایی بودنش افتخار کنه! من که تو یه خانواده مسلمون بزرگ شدم هرگز تو محیط خانوادم کلمه ای در مورد توهین به سایر ادیان نشنیدم. برعکس، همیشه صحبت از راستگویی زرتشتی ها و وقت شناسی ارمنی ها و انصاف کلیمی ها بوده. اما امثال شما که تو خانواده های ناز و تیتیش غیر مسلمون بزرگ شدین، دائما به دین اکثریت ملت ایران توهین میکنین. به نظر شما "خشک مغز" واقعی کیه؟! راستی فیلم "بولینگ برای کلمباین" رو دیدی؟! کارگردانش از کدوم حوزه (حوضه؟!) فارغ التحصیل شده؟! .
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
ننگ بر این رسم و آئین زورگو که همش دروغ وتضاد است.از طرفی میگوید اجباری در دین نیست.بعد میزنه زیرش. دروغ وتضاد از این واضحتر توسط هیچ دین و آئینی تاحالا نیآمده.دروغ دروغ همش دروغ.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - ببین من نگفتم مسلمان های عادی، منظورم مردم است، نه این رژیم وجشی، به نا مسلمانها توهین کردند. اصلا سخن بر سر توهین نیست،. سخن بر سر گفتگو و به چالش کشیدن باورهای کهن است. در اینجا بارها و بارها مسیحیت نقد شده و حتی گروهی میگویند مسیحی در کار نبوده و همه اش افسانه است. اما با اینکه غرب مسیحی است، نه آسمان به زمین امد نه جنگی در گرفت نه کسی کشته شد. از این ساده تر نمیشود نوشت. دیگر اینکه حوضه را از روی عمد نوشتم زیرا حوزه بیشتر به حوض می ماند که پر از آب کدر و موجودات موذی و بدرد نخور است.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
ننگ بر کسانی که بجای اندیشیدن به عاقبت اهانتهای خود و احترام به عقاید ایرانیان، تنها به عقده گشایی و فحاشی میپردازند. ننگ، ننگ، ننگ! .
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
arashbehdin - امریکا - اتلانتا. دوست عزیز دینی که بازور شمشیر حرف میزند هرگز نقد را بر نمیتابد.میخواهند جنایت کنند و دیگران به این جرم وجنایت آفرین بگویند.!!!! اگر گفتید: هر انسانی حق اندیشیدن وانتخاب مذهب خود را دارد.فورا"برچسب میزنند که به عقاید من و اعراب توهین کردید.این افراد نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند.ویا میدانند ولی دل کندن از ساندیس وکهریرک برایشان دشوار است.جنایات مذهبیون رافضی در زندانها و با دانشجویان وجدیدان تجاوز دسته جمعی به مردم شمس من الأزهر است.امید که برابری انسانها را بپذیرند.و بیش از این باعث تعجب و تاسف جهانیان نشوند. https://www.youtube.com/watch?v=94olHLWDEoE
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا .. من جمله اول شما رو چند بار خوندم اما چیزی متوجه نشدم. اتفاقا در تاریخ غرب جنگهای خونبار مذهبی بسیاری رخ داده. (جنگهای صد ساله مذهبی و جنگهای صلیبی) . در جنگ اول صلیبی به هنگام اشغال بیت المقدس دهها هزار مسلمان بیگناه با وضع فجیعی در شهر قتل عام شدند. دین مسیحیت بعنوان ابزاری برای نفوذ به کشورهای دیگه همواره مورد استفاده دولتهای استعمارگر غربی قرار گرفته. در طول تاریخ استعمار، هزاران میسیونر مذهبی برای جاسوسی و ایجاد زمینه، راهی کشورهای دیگه شدند. کارنامه مسیحیت تو این زمینه بسیار خراب و غیر قابل دفاعه. ضمنا تو نگارش فارسی اگه بخوان عمدا برای منظوری لغتی رو غلط بنویسن، با اونرو بین دو "" میذارن و یا در پایان جمله از علامت ! استفاده میکنن و یا همونجا علت کارشون رو توضیح میدن. که شما هیچکدوم از این کارها رو انجام ندادین، اما بجاش دیگران رو متهم به "نفهمی" کردین! ای داد بیداد!.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
امان از دست کسانی که بعضی از لغات رو اشتباه مینویسن، وقتی هم که ازشون سوتی میگیریم میگن کارمون عمدی بوده! اما باز "اظهر من الشمس" رو "شمس من الازهر" مینویسن! این بار چرا غلط نوشتی عزیزم؟! امان! امان! امان!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - شما نمیخواهد به من فارسی! یاد بدهی. برای آگاهی حوزه واژه ای تازی است، نه فارسی! و یادت باشد از این پس، که ما انقلاب را عن غلاب و حوزه راحوضه مینویسیم تا خون ملاها را به جوش اوریم! اینکه علامت بگذاریم یا نگذاریم تفاوتی ندارد. روزی میرسد که بسیاری ازاین واژه های تازی بی معنی را که ملایان وارد زبانمان کرده اند ، به دور خواهیم ریخت.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
Pezhman - دوست گرامی، به دلیل همین پافشاری های یک سویه بر درستی دین و همه دستورهای آن، اینها دشمن غرب و دیگر جاهای جهان انگاشته میشود. در اروپا نظر سنجی های فراوان نشان میدهد اسلام هراسی بسیار گسترش یافته زیرا مردم شان اسلام را دینی با دستورهای پس افتاده دانسته و دشمن فرهنگ غرب. سر انجام این درگیری است و بازنده ان هم خود مسلمانها هستند. تاریخ نشان داده، ایدئولوژی های منجمد از میان میروند، نمونه اش هم مسیحیت سده های میانی، کمونیسم بلوک شرق و ....است. دیگر اینکه بهتر است تلاش کنیم پارسی بنویسیم، تا جایی که میتوانیم، و شما به جای آن واژه تازی، میتوانید بنویسید، مانند روز روشن است. این واژه ها را ملاهای تازی زاده در زبان ما گسترش داده اند و باید آنها را کنار بگذاریم. شاد باشید.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - ببین همان مسیحیتی که در سده های میانی (قرون وسطی عربی!) جنگ براه می انداخت و آدم میکشت، از میان رفت زیرامردم انرا نمیخواستند. شما اگر بخواهید برگردید به 500 یا 600 سال پیش، به خودتان مربوط است، اما سرانجامتان همان سرانجام مسیحیت خواهد بود. روزی مجبور! میشوید باورهایتان را دگرگون کنید. این ملاهای حوضه ای هم درست مانند کشیش ها و ملاهای مسیحی آن زمان هستند و می اندیشند میتوانند جهان را با عن غلابشان دگرگون کنند!
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.