تذکر آیت‌الله خامنه‌ای به نمایندگان مجلس در مورد توهین به رئیس جمهور


تذکر آیت‌الله خامنه‌ای به نمایندگان مجلس در مورد توهین به رئیس جمهور

در جلسه هفته پیش مجلس، محمود احمدی نژاد با برخورد سرد و انتقاد آمیز بسیاری از نمایندگان مواجه شد

فاطمه آلیا، نماینده مجلس ایران، اظهارات آیت الله خامنه ای را در انتقاد از نمایندگانی نقل کرده است که در جلسه علنی روز سه شنبه گذشته به محمود احمدی نژاد "اهانت" کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده حامی دولت، امروز ۷ تیر (۲۸ ژوئن) گفت که رفتار نمایندگان با آقای احمدی نژاد در جلسه رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان باعث شد که رهبر جمهوری اسلامی "هیات رئیسه و زعمای مجلس را فرا بخواند و به آنها تذکر بدهد".

در جلسه سه شنبه ۳۱ خرداد مجلس، در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در دفاع از حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، عده ای از نمایندگان فریاد های "دو – دو" سر دادند که در عرف قوه مقننه ایران، که در آن از عدد دو برای بیان رای منفی استفاده می شود، برای اعلام مخالفت با یک سخنران به کار می رود.

خانم آلیا، بخش هایی از تذکر رهبر ایران به هیات رئیس مجلس را اینچنین "نقل به مضمون" کرده است: "مجلس حق ندارد به هیچ کس به ویژه رئیس جمهور اهانت کند... کاری که مجلس کرد ظلم بود و کار بدی کردید... همین مانده است که بروید و کتک هم بزنید... بنده ناراحت شدم از این کارها... آقای لاریجانی این چه اتفاقی بود؟ شما باید متوقف می​کردید."

به نوشته خبرآنلاین، سخنان فاطمه آلیا با اعتراض و "سروصدای زیاد" نمایندگان مواجه شده و شهاب ​الدین صدر نایب رئیس مجلس با قطع سخنان وی گفته است که قرار نبوده سخنان آیت الله خامنه ای به نمایندگان علنی شود.

برخورد 'علاج جویانه' با دولت

در همین ارتباط، سایت جهان نیوز هم به نقل از محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر نوشته که رهبر جمهوری اسلامی در انتقاد خود از شیوه مدیریت جلسه رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان، خواستار آن شده است که برخورد نمایندگان با دولت "علاج جویانه" باشد و نه "کینه جویانه".

نماینده خمینی شهر همچنین خبر داده است که آقای خامنه ای از عملکرد رادیو – تلویزیون دولتی ایران به خاطر پخش کردن فریاد های "دو – دو" نمایندگان هنگامی سخنرانی رئیس جمهوری، انتقاد کرده است.

این سایت افزوده که در پی تذکر آیت الله خامنه ای، علی لاریجانی دو روز پیش، در آستانه جلسه رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی و در نشستی غیر رسمی، به نمایندگان تذکر داده که از انجام "کارهای دون شان مجلس" خودداری کنند.

این خبر را سید رضا اکرمی، نماینده تهران و حسین ابراهیمی، نماینده بیرجند نیز در مصاحبه با همین سایت تایید کرده اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم، روز یکشنبه پس از سخنان علی نیکزاد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از نمایندگان به خاطر "حفظ نظم جلسه" تشکر کرد و گفت: "درست است که شما در روز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش با دو-دو گفتن، نظر مخالفتان را می​​گفتید، اما ممکن است که در بیرون از مجلس تصور اسائه ادب بشود و مقامات ارشد نظام از جمله رئیس​جمهوری از این موضوع دلگیر شوند."

در آن جلسه علی نیکزاد با ۲۰۵ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس هشتم به عنوان وزیر راه و شهرسازی شد.

موافقت مجلس با وزارت علی نیکزاد، پنج روز پس از آن صورت گرفت که نمایندگان با ۱۳۷ رای منفی، ۲۳ رای ممتنع و ۸۸ رای مثبت، با وزارت حمید سجادی بر وزارتخانه جدیدالتاسیس ورزش و جوانان مخالفت کرده بودند.

Arash_Barcelona - اسپانیا - بارسلونا
ای بابا عجب اشفته بازاریست.چه خر تو خری شده البته بلا نسبت خر...باید گفت عمامه تو عمامه شده..اون از مانور ارتشی که میگن برای محکم شدن دوستی و صلح در خلیج فارس هست و از طرفی میگن اسراییل درتیر راس ما هست..مرده شور اون صلحتونو و اون مجلستونو ببره..حیف شد مردم در مجلس حضور نداشتند تا با مبایلشون فیلم بگیرند :-).
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
مجلس ضحاک علی.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
بابا این خامنه ای ناراحت که میشه سران کشور از ترسشون به ......میافتن.نمیدانم چرا اینقدر از مرد یکدست واهمه دارند.نه غربیها.نه جنبش سبز که دیگه هم خبری ازشون نیست.و نه مخالفان هیچ کدام باعث سرنگونی رژیم نخواهند شد.تنها تنها راه براندازی رژیم یک چیز است.اونم اینکه خودشون بجون خودشون بیافتند.و زمان ثابت خواهد کرد.گرگ را فقط گرگ لت پار میکنه.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

tkamaly - ایران - تهران
نماینده ها گیر دادن گفتن آقا ۹ میلیون رای از سهام عدالت خریده آقا دید گندش در میاد گفت بیخیالش شین
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
1-باید بدانیم که خامنه ای واطرافیانش کار خودرا خوب بلدند.جنگ زرگری با احمدی دروغگو.به فقر کشیدن مردم.ایجاد بیکاری برای فقر بیشتر.ارایه کار به یک تحصیل کرده با حقوق ماهی سیصد هزار تومان.بطوریکه بیکار بودن به گرفتن این حقوق شرف دارد.ارایه پول یک ونیم کیلو گوشت در ماه به هر نفر به عنوان یارانه.باید مردم به گدا صفتی کشیده شوند تا حکومت گدا پرور قادر باشد آنها را با ارایه نذری به تکایا و مساجد بکشدودر دنیا حضور مردم را برای مراسم مذهبی وعزاداری به نمایش بگذارد.برای مقابله با این حربه حکومت پیشنهادی دارم که در کامنت بعدی خدمت شما عرض میکنم.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
2-تنها راه رهایی ما از حربه فقیر سازی هر چه بیشتر حکومت مبارزات خشونت آمیز می باشد.بله مبارزات خشونت آمیز.تنها یک گروه پنج تا ده نفره در یک محله شلوغ مثل مراکزخرید کافیست تا تظاهرات گسترده ای را برعلیه حکومت آغاز کرد.کافیست گروه اولیه شعار"مرگ بر دیکتاتور"را شروع کنند.خواهید دید در عرض چند دقیقه تعداد جمعیت شعار دهنده چندین برابر خواهد شد.حالا باید ابتکار عمل را از پلیس ضد شورش گرفت.تهیه سنگ وآجر به هر صورت ممکن مثلا از سنگ فرش پیاده روها و یا خیابانها و ساختمانهای در حال ساخت واستفاده از آن برای متفرق سازی مزدوران حکومتی.پیش به سوی ایرانی آزاد با مبارزات خشونت آمیز.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

انالله واناالیه راجعون - ایران - گنبدکاوس(دریاچه)
بالاخره ما نفهمیدیم کی در راس حکومته!مموتی یا............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ارزش رییس جمهوری=0
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

محمداصلی - ایران - تهران
مجلس خیمه شب بازی . احمدی نژاد برای خامنه ای تف سربالا شده که به ریش مبارک برخورد کرده است . پنهانکاری آشکار و دروغ گویی و هذیان مقام عظما . دورویی و دوگانگی در رفتار . فساد سرتاسر وجود مقام شامخ ولایت را فرا گرفته است . اینها همه نشانه های اضمحلال است . مبارک باشد .
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

a_bamdad - ایران - تهران
یه ضرب المثل عامیانه هست میگه عالم بدونه خالم ندونه. آخه فلان فلان شده ها(فحش کم میارم این موقع ها چون هیچ فحشی ارضام نمی کنه) یعنی چی که صدا و سیما نباید پخش می کرد؟همه بدونن فقط مردم ندونن؟. بعد میگین مردم ولی نعمت شمان؟. حکومت جهل و دروغ و فریب.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

ناگفتنی - ایران - یزد
پس یه دفعه بگین نمایندگان برن خونه ،هر کسی میتونه براشون تعیین تکلیف بکنه،پس نمایندگان هیچ کاره هستن
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
وقتی گند .احمدی دربیاید دراصل گند تائید کننده درامده برای همین هم اغای رهبر صدایش در امد .وگرنه این همه گفتند چرا کسی حرفی نزد .بعدش هم کلمه دو بداست .چون وقتی کسی میخواهد قضای حاجت کند .میگویند برو دوات را بکن .زشت است بد است .نه .ادم به وزیر انتخابی اغایاحمدی بگوید .دو .دو . مگه وزیر چیه .
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

fariborzkhan - ایران - ایران
چاه مکن بهر کسی....
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اینها همه اش خریدن وقت است ولی کارتان تمام است.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
DKDK - داممارک - سفلیس / بسیجی خالی بند! من هنوز معتقدم که تو نوکر خامنه ای هستی و این طرز بیان تو خطاب تو از این حیوان یک دست حاکی از احترام است ولی چون ترسو هستی جرات نمیکنی غلامی ات را در سایت علنی کنی.ایا قبول داری این حیوان عمامه بسر که دستور تجاوز به مرد و زن و کشتار افراد بدون سلاح میدهد پدر واقعی اش را نمیشناسد.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

جوان ایرانی - ایران - شیراز
جمهوری اسلامی دو_دو_دو
پنج‌شنبه 9 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.