ارتباط برکناری فرماندار ساری با استخاره با مجرد بودن خبرنگار سی ساله!


ارتباط برکناری فرماندار ساری با استخاره با مجرد بودن خبرنگار سی ساله!

در پی انتشار اظهارات استاندار مازندران مبنی بر "لغو حکم فرماندار ساری بخاطر بد آمدن استخاره"، جناب استاندار در گفتگو با رادیو در توضیح این روش خود، ماجرا را گردن مجرد و طناز بودن خبرنگار انداخت، اما بعد از دلگیری این خبرنگار، با یک ضیافت از وی دلجویی شد.



به گزارش خبرنگار «آینده»؛ اواخر خرداد گذشته خبری شوک آور بر خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت، مبنی بر اینکه فرماندار تازه منصوب شده ساری که حکم انتصابش تازه امضا شده بود ، به علت استخاره‌ بد برکنار می‌شود.

این خبر انعکاس وسیعی در رسانه ها داشت و البته سوالات متعددی را برانگیخت که اگر قرار بر استخاره بوده،‌ چرا قبل از امضای حکم انجام نشد ؟

البته همان زمان نیز گفته شد بر اثر نفوذ افرادی خارج از این حوزه و متعلق به یک طیف خاص، حکم صادرشده، ملغی شده و استخاره موضوع انحرافی بوده است.

علاوه بر آن،‌ این انتقاد هم بیان شد که طرح انجام امور مملکتی با استخاره در فضایی که جامعه اشباع از بحث رمالی و اجنه است، باعث وهن دین می‌شود. با این حال مسوولان وزارت کشور و استانداری مازندران به جای تنویر افکار عمومی و پاسخ به شائبه های موجود، ترجیح دادند ‌مثل برخی دیگر از مسوولان کاسه و کوزه را سر خبرنگار بشکنند .


شاهد این مدعا پاسخی است که سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در گفت وگو با رادیو ارائه کرده است؛ پاسخی که در آن در نهایت خبرنگار یک عزب بی عرضه و فاقد درک مصالح مقامات! خوانده می‌شود و جالب آنکه آقای استاندار در طول این گفتوگو تکذیب نمی‌کند که از استخاره استفاده شده است.

البته ظاهرا این مصاحبه بازتاب منفی در بین اصحاب رسانه داشته و آقای استاندار روز دوشنبه با ترتیب دادن یک ضیافت نهار! از خبرنگاری که راوی این خبر بوده و در عین حال مورد الطاف فرافکنانه آقای استاندار قرار می‌گیرد، دعوت و دلجویی می‌کند. این ماجرا هرچند با پایان خوشی می یابد، اما چند سوال باقی می‌ماند که شاید بد نباشد آقایان مسوول برای لحظاتی به آن فکر کنند:


تا کی خبرنگاران باید هزینه اظهارات مسوولان را متقبل شوند و نقش و رسالت اصلی خود را در انعکاس بدون سانسور اخبار قربانی منافع مدیران کنند؟

آقای استاندار و سایر مسوولان واقعا از خود پرسیده اند چرا باید یک جوان نتواند حتی در سن 30 سالگی ازدواج کند بلکه از متهم به بی عرضه بودن خلاص شود.


متن گفت وگوی رادیو با آقای استاندار را در ادامه بخوانید که خواندنش خالی از لطف نیست:‌


یکی از خبرگزاری ها به نقل از شما نوشت که فرماندار ساری به علت اینکه استخاره خوب برایش نیامده،‌ از کار برکنار می شود. توضیح شما در این باره چیست؟

نه؛ جلسه،‌ جلسه تودیع فرماندار ساری بود. برادرانی هم پیشنهاد شده بودند برای تصدی این مسوولیت. اما چون برادری که از طرف استانداری انتخاب شده بود حکمش از طرف وزیر کشور قطعیت نیافت،‌ لذا امکان معرفی ایشان میسر نشد.

راجع به بحث استخاره ای که مطرح شد توضیح شما چی هست؟

شما نمی دانید بعضی خبرنگارها عدد 200 را 20 هزار میلیارد می نویسند؟ در بعضی از گزارشها ما آن قدر اختلاف اعداد داریم که مردم دچار گیجی می شوند. اگر روابط عمومی دستگاه ها کشک است و اعتباری ندارد، خبرنگاری وقتی در جلسه نمی تواند خبر را خوب درک کند، یه مطلبی را ارائه میدهد و خودش می شود منبع برای همه رسانه ها. چرا باید این گونه باشد واقعا؟


یعنی اساسا شما بحث استخاره را مطرح نکرده بودید؟

من در سخنانم توضیح داده بودم گاهی ممکن است فردی بنابر اینکه مرجع ذیصلاح نظارتی ، صلاحیت او را تایید نمی کند. گاهی هم در امور مومنین رایج است در امری که دچار تردید می‌شوند تفال به قرآن می کنند،‌ استخاره می کنند و گاهی هم مواردی بوده که برخی از تصمیمات با استخاره به قران تغییر می‌کند.

من اساسا در شانی نیستم که بخواهم استخاره را رد یا تایید کنم می خواهم بدانیم این خبر استخاره کردن صحت دارد یا نه؟

من گفتم ممکنه گاهی مسوولی در یک موضوعی یک تصمیمی می گیرد اما دچار تردید می‌شود و استخاره می‌کند. شما می خواهید از آن مسوول سوال کنید که چرا استخاره کرد؟

اما اینکه علت برکناری مسوولی استخاره بوده باشد،‌ مورد سوال است !

برکناری نبوده که!‌ مدیری که می‌خواهد امضا کند تردید دارد. همان روز من می‌روم خواهش و التماس می‌کنم که امضا کند. همان روز زنگ می‌زند به من که آقای فلانی؛‌ عذرخواهی می کنم از شما،‌ امضای مرا منتفی کن. منتها اشتباهی که رخ داد این بود که در سیستم این آمده بود. وگرنه هنوز حکمی به جریان نیفتاده بود.

این که مشکلی ندارد. به هر حال شما فردی را معرفی می‌کنید و این فرد توسط مقام بالاتر رد می‌شود. ایرادی به این موضوع نیست. بحث این است که طبق گفته آن خبرگزاری،‌ شما علت برکناری آن فرد را استخاره عنوان می‌کنید.

آن خبرنگار جوان مجردی است که هنوز بنده خدا،‌ به هر دلیلی عرضه نداشته زن بگیرد در سن 30 سالگی! گاهی فکر می کند که در خانه دارد با برادر و خواهرش شوخی می‌کند و مطالب حکومتی را باید مثل یک شوخی و طنز منتقل کند.

پس چیزی که ما می‌خواهیم الان ازبه نقل از شما بگوییم که شما اساسا بحث استخاره را مطرح نکردید و آن فرد نه بخاطر استخاره بلکه به خاطر چیز دیگری برکنار می‌شود.

شما نگویید چیز دیگه!‌ من یه سوال از شما مطرح می‌کنم. شما هیچ وقت در زندگی‌تان استخاره نمی‌کنید؟

چرا اما در موارد شخصی و نه مثلا درباره فرمانداری.

کی گفته؟ کی گفته که درمورد انتصابات، افراد نباید استخاره کنند؟ شما از عالمی این موضوع را سوال کرده‌اید؟

ما خبرنگاریم و کارشناس مسایل دینی نیستیم. شما اینکه بگویید استخاره نکرده اید مشکلی دارد؟

می‌گویم شاید استخاره شده. ببینید شما دقت نمی‌کنید می گویم شاید خبرگزار دنبال خوراک بوده،‌ دنبال شوخی کردن با یک خبر در یک مراسم بوده است.

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
مردک احمق عامی ، هر چه خبر نگار راجع به استخاره(!) کردن یا نکردنش میپرسه هی طفره میره و بی ربط جواب میده! خود بیسواد تهی مغزش هم اینقدر شجاعت نداره مستقیما پرده از حرکت غیر حرفه ای و خرافی و خانوم جلسه ای وارش برداره که هی پرت و پلا جواب میده!
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
این کشور ویران (ایران ) کاملا آماده نابودیست !
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
خرافات ابلهانه و سکچوالیسم پنهان افت جامعه ایران اشغال شده....و دروغ هم که حناق نیست.اسمش تقیه است و مصلحت.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

انالله واناالیه راجعون - ایران - گنبدکاوس(دریاچه)
من استخاره کردم:چندروز دیگه 2باره ساندیس میدن بخاطره..............!!!!!!!
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
مملکتی که با ورد و استخاره اداره بشه, نتیجه اش همین میشه که میبینیم. رهبرش قاتل, رئیس جمهورش دروغگو, مسئولینش بی لیاقت و پاچه خوار, مردمش در عذاب و بی تفاوت نسبت به سرنوشتشان.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
هم استخاره خوب است وهم سرکتاب باز کردن .اصولا انهائی که با رمل واسترلاب وجادو وجمبل وجن وپری سرکار دارند .نانشان درروغن کرمانشاهی اصل هست .از همه مسئولین تقاضا میشود در ان امر کوشا باشند .تا بامید خدا دچار همان مسائل زمان شاه سلطان حسین صفوی شویم وگرنه اینها مثل دیو میمانند یک بمیرد جایش دوتا سبز میشود چاره کار در جادو وجمبل است وبس .
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
حتما منظور مموتی از مدیریت جهانی همین استخاره و رمل و اسطرلاب بوده. خب وقتی خامنه ای کثافت شیره ای رهبر مسلمین جهان باشه و مموتی هم مدیر جهان، استاندار این مدیریت جهانی هم با استخاره و این جور چیزها تصمیم گیری میکنه!!! بیخود نیست تو ایران هرج و مرجه!!! نابود باد حکومت جهل و جنایت ولی وقیح و آثار مخربش
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بخندم یا گریه کنم به چه روزی افتاد ایران و ایرانی.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.