ایران:اسرائیل و پایگاههای آمریکا در تیررس موشکهای ماست


ایران:اسرائیل و پایگاههای آمریکا در تیررس موشکهای ماست

مقامات نظامی و دیپلماتیک ایران رزمایش موشکی را 'در راستای صلح، ثبات و امنیت منطقه' دانسته اند

یک مقام نظامی ایران گفته است از آنجا که اسرائیل و پایگاه های منطقه ای آمریکا در تیررس موشک های این کشور قرار گرفته به ساخت موشک های با برد بیشتر نیازی نیست.

روز سه شنبه، ۷ تیر (۲۸ ژوئن)، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرنگاران گفت که "مسافت برد موشکی ایران" تا دو هزار کیلومتر است و به این ترتیب، هدف های اصلی مورد نظر در برد امکانات موشکی کنونی این کشور قرار دارد.

این مقام نظامی جمهوری اسلامی تهدید موشکی کشورهای اروپایی از سوی ایران را رد کرده و گفته است که "دشمنان فرامنطقه ای ما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ما از جانب کشورهای دیگر احساس خطر و تهدی نمی کنیم، بنابراین به برد بیش از دو هزار کیلومتر موشکها نیاز نداریم."

وی با ابراز این نظر که خاک اسرائیل و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه هدف های اصلی موشک های جمهوری اسلامی است، گفته است: "آمریکا نیز زحمت ما را کم کرده است زیرا پایگاه هایش از یکصد و بیست کیلومتر تا هفتصد کیلومتری در اطراف ایران وجود دارد و با همین موشک ها می توان همه اهداف آمریکایی در منطقه را مورد اصابت قرار داد."

اشاره آقای حاجی زاده به پایگاه های نظامی ایالات متحده در کشورهای منطقه از جمله کشورهای ساحل جنوبی خلیج فارس است.

به گفته خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفته است آمریکا "از فاصله یکصد و بیست کیلومتری تا هفتصد کیلومتری عمق افغانستان دارای پایگاه است" و افزوده که موشک های "سجیل و شهاب نوع قدراف" ساخت ایران از جمله موشک هایی است که می تواند اهداف دوهزار کیلومتری را هدف قرار دهد.

همچنین، سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در مورد هدف از اجرای رزمایش موشکی پیامبر اعظم گفته است که "راهبرد ما دفاعی ولی تاکتیک های ما، تهاجمی است" و توضیح داده است که اگرچه جمهوری اسلامی در نظر ندارد آغاز کننده عملیات جنگی باشد، اما برای مقابله با تهدید خارجی، به شکلی تهاجمی عمل خواهد کرد.

وی گفته است که احتمال دارد به زودی آزمایش پرتاب موشک به سوی هدف های دریایی نیز انجام شود که می تواند به عنوان هشداری علیه حضور ناوگان های ایالات متحده و شماری از دیگر کشورها در منطقه خلیج فارس تلقی شود.

مقامات جمهوری اسلامی همواره تاکید داشته اند که برنامه های موشکی این کشور جنبه تدافعی دارد و اتهام برخی کشورهای غربی و منطقه ای در مورد مقاصد تهاجمی این برنامه ها را رد کرده اند.

رزمایش موشکی با پیام "صلح و دوستی"

اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در حالی انتشار می یابد که رسانه های دولتی این کشور از ادامه یک رزمایش موشکی خبر داده اند.

برخی کشورها نسبت به اهداف برنامه موشکی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده اند

براساس این گزارش ها، روز سه شنبه، مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم در میدان تیر موشکی معراج با پرتاب چهارده فروند موشک از نوع زلزال، شهاب یک، شهاب دو و شهاب سه نوع قدراف به سوی هدف های زمینی برگزار شد.

رسانه های جمهوری اسلامی گفته اند که روز گذشته، مرحله اول این رزمایش با پرتاب موشک فاتح ۱۱۰، که "جستجوگر هوشمند برای اهداف زمینی" است و همچنین رونمایی از سیلوهای موشکی آغاز شده بود.

به گفته منابع نظامی جمهوری اسلامی، هدف از ایجاد این سیلوها در دسترس بودن موشک های آماده پرتاب در هر زمان مورد نیاز است.

این رزمایش به مدت ده روز ادامه خواهد داشت و سرتیپ حاجی زاده هدف از اجرای آن را ارسال "پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه" دانسته است.

همچنین، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، در نشست خبری خود در روز سه شبنه گفت که هدف از رزمایش موشکی سپاه پاسداران "صلح و ثبات و امنیت منطقه است" و افزود: "هر قدر یک کشور مستقل برای دفاع از خود توانایی بالاتری داشته باشد، می تواند در ایجاد صلح و ثبات در منطقه موثرتر باشد."

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، آقای مهمانپرست در مورد نگرانی کشورهای غربی از برنامه های نظامی جمهوری اسلامی گفته است: "اینکه غرب نگران است، باعث خوشحالی ماست چون زمانی که آنها نگران نیستند، معنایش این است که به راحتی منافع خود را در منطقه دنبال می کنند."

ایالات متحده، اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه برنامه های موشکی ایران را تهدیدی علیه امنیت منطقه دانسته و به خصوص نسبت به احتمال دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات اتمی و تجهیز موشک های خود به کلاهک هسته ای ابراز نگرانی کرده اند.

همچنین، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه های خود علیه برنامه های اتمی جمهوری اسلامی، برنامه های موشکی ایران را نیز هدف تحریم قرار داده و صدور تجهیزات و امکانات قابل استفاده در این برنامه ها را ممنوع کرده است.

برخی از ناظران گفته اند که تحریم های بین المللی برنامه های اتمی و موشکی ایران را با دشواری هایی مواجه ساخته است اما مقامات جمهوری اسلامی همواره تاکید داشته اند که این تحریم ها تاثیری در پیشرفت امور کشور نداشته است.

khosh bavar - ایران - یزد
خوب که چی ?! انها هم مدتیست شماها را با موشکهای باهوشی و یا از نوع خرفتی زیر اتش دارند !
سه‌شنبه 7 تیر 1390

محمدرضا بهشتی - ایران - تهران
پیشرفت علمی برای هر کشوری نشانه بالندگی وغرور است اما نه به هر قیمتی . ای کاهش بودجه سنگین نظامی را برای بهبود وضع معیشت مردم بکار می بردیم . ای کاش آمریکا و اسراییل جرات حمله به ایران را هرگز نداشته باشند چه نابودی و هرز رفتن سرمایه های کشور به بهای چند موشک ارسالی به اهداف اسراییل و آمریکا ( که این یکی خیلی از ما دور است ) تمام خواهد شد . و از همه مهمتر آیا تنها از طریق نظامی می شود یک کشور را از پای درآورد . امروزه ثابت شده که راههای بسیار کم هزینه تری نیز وجود دارد .
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
خسته نباشید. بیت رهبری هم زیر هدف امریکاست. اگه جرات داری یه مگس امریکا رو بزن
سه‌شنبه 7 تیر 1390

zamanphp - ایران - اصفهان
ولی بهتره بودنید که کل ایران ، حتی ته چاه جمکران تو تیرس موشک های آمریکا می باشد ، از ما گفتن بود....
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ari jojeh - ایران - تهران
بچه هه زیاد چرت وپرت میگفت. پدرش بهش گفت باباجون حرفهای گنده گنده بزن تا روت مردم حساب کنند. فردا بچه هه از منبر پرید بالا گفت خرررر گاوووو شترررر موشکککک سیلوووو یونجهههههه هرررررر زررررر.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

شب قطبی - امارات - دبی
حالمون جا اومد با دیدن این عکسها.به به..چه با ابهت و چه با صلابت..اصلا گرانی و بیکاری و هوای الوده و پر گردوغبار و عوام فریبی دولتیان و نبود امنیت و بی مسولیتی مسولان و فقر و فحشا و نبود هویت ملی وهزاران مشکل دیگر که مهم نیست.مشکل ایران ما اسراییل و امریکا هستند.همین.باقیها مشکلها همه حل شدنیه.به خاطر همین چیرهاست که میگم مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا..
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ari jojeh - ایران - تهران
ایران خاک حاصلخیزی دارد چون تاکنون چندین بار زیر و رو شده. اما این دفعه چنان برایتان شخم میزنند که تا خدا خدائی میکند دیگر برای زراعت شخم نزنید. و گندم درو کنید به اندازه یه گردو!!!!! خیال کردین اونهاهم مردم ایرانن چهار تا شونو بکشی برن دیگه پیداشون نشه.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
مرده شور خودتان را ببرد با عمامه ی کثیفتان//رگ هویتتان نجنبد//یک ملتی هستیم در پسرفت تمدن در جهان بی نظیر ملتی که در 100 سال پیش اخوند شیخ فضل الله نوری//مشروعه طلب// را بالای دار فرستاد در 1357 کثیفتر از او رابر تخت سلطنت نشاند عجیب اینکه تمام گروههای سیاسی از چپ و مجاهد و اسلامی صد در صد از او و اعدامهای اولیه پشتیبانی کردند بی گناه و گناهکار را بالای چوبه ی دار فرستادند و حتی انقدر نا جوانمرد که سیما رکس را برای پیروز شدن خمینی به گردن ساواک انداختند تا ورق برگشت حالا هم برای خالی نبودن عریضه می گویند شاه پول برد اولانه !!!!در ثانی برد????خوب کرد می گذاشت پدران ملایتان بالا بکشند .بسوزیدکه خدمات این خاندان را ندید می گیرید برای توجیه عمل کثیفتان در دفاع از خمینی و عنقلاب کثافتش/
سه‌شنبه 7 تیر 1390

انالله واناالیه راجعون - ایران - گنبدکاووس
عمامه رو.............!به نظرتان اینجا منفجرمیشه یا در تل آویو؟!!!!!!!اک میگه حله!ساندیس ردیفه بعدش!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
زر زر زیادی اگر وجود دارید بزنید
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ghalamfarsai - سوئد - مالمو
حرفهایی که کره شمالی 60 سال داره میزنه. هارت و پورت برای مصرف داخلی.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
این حکومت تقلبی و رژیم فرسوده در ایران تا پای اسراییل و ناتو را به ایران باز نکند کوتاه نخواهد آمد ! اگر این اقایان واقعا احتیاج به اسراییل و ناتو ندارند که با آتش جنگ وارد ایران شوند پس دردشان چیست که غربی ها را تحریک به جنگ میکنند !!؟ اگر از دامغان و سمنان میتوانند اسراییل را با موشک سوراخ کنند ،خوب اسراییل که با عمویش تو خلیج فارس سال هاست که پاتوق انداخته اند و تا تهران و تالش و مشهد هم سلطه هوایی و موشکی دارد!از شرق و غرب ایران هم که نیروی زمینی و ماشینی اش حاضر است ! باورش واقعا برای خیلی از ما ایرانی ها مشکل است که باور کنیم ،این رژیم در ایران میخواهد ایران را در این هیاهوی جهانی خیلی راحت به بهانه فعالیت های غیر قانونی اتمی و تروریست تحویل غرب دهد.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
گربه شیر است در گرفتن موش --- لیک موش است در مصاف پلنگ. آری تنها قدرتی که شما آخوندهای کثیف دارید اینست که ملت بی دفاع ایران را ترور کنید. فکر میکنید که هنر کرده اید که موشکی با برد 2000 کیلومتر ساخته اید. این موشکها را آمریکائیها 60 سال پیش داشتند. حتما فهم اینرا هم ندارید که آنها در این 60 سال ننشستند و قرآن نخواندند و عزای حسینی هم نگرفتند. شما پشه ای هستید که با دم شیر بازی میکنید. اگر موضوع جدی شود, خواهید دید که حتی وقتی برای استخاره کردن هم نخواهید داشت.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ناگفتنی - ایران - یزد
خیلی جالبه ،با تهدید کردن دیگران پیام صلح و دوستی می فرستید،واقعا چقدر کارتون مزه هست.فقط از پیشرفت همینو بلدین ،به موشکهاتون می نازین و بس.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
این مقام نظامی رژیم آخوندیسم به جای شکر,اون یارو چیزرو خورده,کثافتهای مزدور به غیر از آبروریزی و دنبال دشمن تراشی برای ایرانیان دیگر. هیچ کاری دیگر بلد نیستند.به جان تو نه به مرگ. رهبرت قسم فقط خوراک چند هفته آمریکا و اسراییل هستید.یاوه گویی و شعار توخالی خوراک 38 ساله .
سه‌شنبه 7 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
2زار بده اش/به همین خیال باش.چند تا فشفشه جنگی,که ترکیبی از قطعات کره ای.چینی.روسی,,که اسمشوگذاشتن موشکشک,,!!جالب اینکه,هر روزهم رنگ و اسمش راهم عوض میکنن...تازه:.,.,فوقش اگر مناطق غیرنظامی,دور وبر ایران را بتونن بزنن.مثل محل تجمع گروه پ.پ.ک درکردستان عراق ویا مقر های جندالله در پاکستان
سه‌شنبه 7 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
این جانورهای نفهم فکر میکنن با این تهدیدها میتونن حکومت ننگین شون رو حفظ کنن!!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫چه خوب بود که نخست بفکر امنیت و آسایش داخلی بودند،آنوقت بزرگترین ارتش مدرن دنیا نمیتوانست امنیت ملی و مرزهای ما را تهدید نماید،چون جنگ با یک ملت سخت تر از جنگ با ارتش حکومت است . همان بلائی که در ویتنام ،ویتنامی ها بر سر متجاوزین آمریکائی در آوردند فراموش نکنید.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ben 15 munich - المان - مونیخ
هرگاه اینا زر زیادی میزنند منو یاد صدام ملعون می اندازه که تو اخبارهای اروپای و امریکای میاومد که صدام دور بر بغداد چندتا دایره یا سنگرهای دایرهای با نیروهای متفاوت درست کرده و گارد جمهوری صدام خیلی قوی وضربت شکنست بلاخره اخرش صدامو مثل موش از سوراخ کشیدن بیرون که اقبتش هم دیدیم . اینا طبل تو خالیند که حرفشون دیگه خریدار نداره و از تاریخ مصرفشون کم مونده.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
. خواجه نصیر الدین فرمود: . در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند , آن فرمان " اما " و " اگر"دارد . . در اسلام تو را می گویند : . دروغ نگو .... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست . . غیبت مکن .. اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست. . قتل مکن .. اما قتل نامسلمان را باکی نیست . . تجاوز مکن .. اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست . . و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز ازخود راضی و شادمان می بیند ..
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khode_khoda - فنلاند - هلسینکی
اگه این فشفشه های اسباب بازی ایران تا دو هزار کیلومتر برد داره مطمئن باش موشک های آمریکا اول 3 دور کل کره ی زمین رو طی میکنه بعد دقیقا میخوره همون جا که باید بخوره. اونوقته که مقام معظم رهبری میگه آخ.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

خروس - امارات - دبی
گیرم که راست باشه. اونوقت آمریکا و اسراییل هم میشینن نگاه میکنن که موشک های شما به کجا میخوره و چند تا کشته میده. صدام هم از این غلطا میکرد امریکا فقط با یک ناو هواپیمابر عراق را گرفت.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
واقعا این اخوندها چه کسی را گول میزنند لابد خودشانرا وگرنه ملت میداند اینها مشتی اسباب بازی چینیست . شما از اماراتیها میترسید براحتی می ایند کنار شما سکو میزنند و پرچمشانرا نصب می کنند انوقت برای امریکا شاخ و شانه می کشید. خر خودتانید. کدوم پیشرفت. موتور که اصلیست چینیست بدنه را هم با همکاری متخصصین انها ساخته اید لابد از اینکه مونتاژ خودتان کردید فکر کردید به تکنولوژی ساخت موشک دست پیدا کردید . مسخرهای احمق. بدبختها چه ارزوها دارند. قدرتمند در منطقه.البته این ارزوی هر ایرانیست که پیشرفت کنه کشورش ولی نه بدست شما بیوطنان بی شعور گدازاده.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ابرقدرت ایران(مرکز جهان) - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. خواجه نصیر الدین فرمود:؟؟؟؟؟!!!!! هههههه . "گوگولی" جان کجایی که آرتمیس جانت رفته بالای منبر . به قول شاعر گویی طلوع میکند از مغرب آفتاب هههههه
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

persia_021 - یونایتد کینگ دمب - لندن
. ایرانیان...جهت داره چون نظر منو زمینه نمی‌کنه!!۱. بوسه به نوک موشکا و بچهایی که فرمون دا رشونن. شو اوره سیاسی یه قرونیشم آرزوست. تا شماها هستین!. حالا حالاها باید بازیچه غرب باشیم چه با امثال شاه و چه آخوندا. ۰۲۱.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

assyria_power - امریکا - مدستو
خدایی یه بار شد اسراییل بی احترامی یا تهدید کنه? بابا کسی شما رو به ت.. حساب نمیکنه
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
افتادگی اموز اگر تشنه فیضی-هرگز نخورد اب زمینی که بلند است. اینها از زور هارت و پورت خیلی گردنکش شدن در حالیکه از زور بی مغزی خشک خشکند.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ابرقدرت ایران(مرکز جهان) - ایران - تهران . گوگول مگولی ....تو خل و چل هم که مرکز جهان//طبیعی است وقتی در کتاب دینیت افلاک به خاطر اسلام بوجود امده انهم در 7000 سال پیش پس ایران اسلامیت هم ابر قدرت انهم ابر ظرفشوئی!!!بسوز/
پنج‌شنبه 9 تیر 1390

ابرقدرت ایران(مرکز جهان) - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس ههههههه کامنتهای بعضیا هم مثل رنده آشپزخانه میمونه . خوب عسلم یه جوری مطلب بنویس که سانسور نشه .
شنبه 11 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.