جایگاه ایرانیان درضریب هوشی در جهان


جایگاه ایرانیان درضریب هوشی در جهان

" اینکه ایرانیان باهوش ترین مردم جهان " هستند در سال های گذشته تقریبا تبدیل به ضرب المثلی معروف میان ایرانیان شده است ، اما این در حالی است که اگر نتایج تحقیقات انجام شده در این باره توسط دانشمندان انجام شده ، مطالعه شود ابطال    این گزاره ثابت می شود .

در واقع طبق تخقیقات علمی دانشمندان ما ایرانی ها نه تنها گل سر سبد هوش در دنیا نیستیم بلکه جایگاهی متوسط در جهان داریم و میلیاردها نفر در جهان ضریب هوشی بالاتری از ما دارند .  

"ریچارد لین " روانشناس و استاد 81 ساله دانشگاه اولستر بریتانیا در کتابی که در سال 2006 انتشار داد نتایج تحقیقات خود را در این باره منتشر ساخته است .

وی که متخصص مطالعه بر روی تاثیر دو متغیر " نژاد " و " هوش " بر روی یکدیگر است ، در کتاب خود وضعیت ضریب هوشی مردم جهان را با توجه به نژاد بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که باهوش ترین مردم جهان با ضریب هوشی 105 و بالاتر مردم کشورهای شرق آسیا ( چین ، کره شمالی و جنوبی و ژاپن ) هستند .

در رده میانی کشورهای اروپایی ، روسیه ، آسیای مرکزی و قفقاز و حتی مغولستان قرار می گیرند که متوسط  ضریب هوشی آنها  90 تا 100 است .

ایرانیان به همراه تمامی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ، هند ، پاکستان و کشورهای آسیای جنوبی و نیز دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی در رده میانی یعنی با ضریب هوشی 85 تا 90 قرار می گیرند.

جایگاه چهارم از آن کشورهای آفریقایی است که ضریب هوشی آنها 70 تا 80 است و مردم اقیانوسیه ( استرالیا ) و کشور آفریقایی بوتسوانا ، با دارا بودن کمترین میزان ضریب هوشی یعنی ضریب هوشی 60 تا 70 در آخرین رده قرار می گیرند.

همچنین در تحقیقات پروفسور لین مشخص شده است که متوسط ضریب هوشی مردم دنیا رو به کاهش است . متوسط ضریب هوشی مردم جهان در سال 1950 بالای 91 بوده است ولی تحقیقات پروفسور لین نشان می دهد که این ضریب در سال 2050 به 86 کاهش خواهد یافت.
دلایل این امر می تواند متعدد باشد اما پیشرفت تکنولوژی و وابستگی به ماشین و تکنولوژی های مدرن به جای حفظ کردن و استفاده از مغز ، می تواند یکی از دلایل کم کاری مغز انسان ها باشد.

palmera - ایران - اصفهان
بله خب مسلمه وقتیهمه کشورای خاور میانه رو از یه نژاد حساب کرده نتیجه تحقیقش این میشه! چطور میشه باور کرد نژاد آریایی و عرب ضریب هوشی یکسان دارن! این احمقانس...
سه‌شنبه 7 تیر 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
تا 100 سال آینده با انسان هایی کاملا منگول روبرو خواهیم بود که با کمک فنون و تکنولوژی نفس میکشن. خپل های تنبل و چاق درست مث اون چیزی که تو کارتون وال ای در سفینه بین کهکشانی میدیدیم. بابابزرگ من برای کشیدن یک خط راست و قائم در زمین زراعیش یک ساعت حساب و کتاب فکری روی کاغذ انجام میداد و کیف میکردی ازش چیزی یاد بگیری حالا امروز با یه جی پی اس جیبی ازینجا تا ماه رو صاف میری بالا بی 1 متر خطا. خوب وقتی از مغزمون کار نکشیم و همه چی رو راحت و بی درد سر بخوایم نتیجش همون افت هوشیه که این پروفسور دلایلشو گفته. از دهه 70 همه مردم دنیا بنوعی دارن اشتباه جلو میرن، سریع و سطحی و راحت! این سرعت و تکنولوژی با سرعت ذهن های ما هماهنگ نیست.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
مردمان بسیار باهوش فقط در ایران . 90 درصد عکس اقا رو تو ماه دیدن ..البته مدقوع ارمستراگن را .
سه‌شنبه 7 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
والا ژاپنی ها بله ولی کره و چین ادم خنگ زیاد دارد من فکر نمیکنم در مورد ایرانی ها درست باشد نگاهی به کشورهایی که ایرانی ها به انجا برای زندگی امدند موفقترین قشر مهاجران هستند در همین المان چندین بار در تلویزیون و مجلات و روزنامه های معتبر مقاله های جالب در مورد ایرانیها نوشتند و با جمعیت 120 هزار نفر بالای 80 در صد تحصیلات عالیه دارند و به هر بیمارستان یا مطب دکتری میروی نام ایرانی را میبینی
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khonok - آلمان - برلین
من معمولان کامنت نمیزارم اما این موضوع چیزی هست که همیشه راجع بهش بحث کردم. وقتی‌ من ایران بودم توی مدرسه به ما میگفتن این چیزیی‌ که شما‌ها توی دبیرستان و راهنمایی‌ میخونید این خارجیا توی دانشگاه می‌خونن، هر چند وقت یک بار هم توی تلویزیون و رادیو میدیدم یا میشنیدم که میگفتن "بله خوب همونطور که میدونید ایرانیها باهوش‌ترین مردمِ دنیان"! وقتی‌ اومدم اینجا ناخوداگاه فکر می‌کردم اینا همه گاگولن! نه خیر اینطور نیست! باید قبول کنیم همونطور که فوتبالمون اصلا از سطح اسیا بالاتر نیست و در همون حد خاور میانهٔ خودش هست، هوشمون هم خیلی‌ معمولی‌،و حتا زیر معمولی‌ هستش. خوبه به تاریخ کشورمون نگاه کنیم، اگه باهوش بودیم نمیذاشتیم بیش از ۱۰۰۰ سال نه لایق‌ترین حاکمان بر ما حکومت کنن! اگه باهوش بودیم از رنسانس اروپا درس میگرفتیم و خیلی‌ زود تر از اینها به فکر جدایی دین از سیاست میفتادیم نه اینکه تازه در قرن بیستم انقلاب کنیم و حکومت دینی بیاریم! اگه باهوش بودیم مرید قاتل نیاکانمون(امام اول!) نمی‌شدیم، اگه باهوش بودیم به چیز‌های عجیب و خرافی مثل امام زمان و ته چاه اعتقاد نداشتیم!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khonok - آلمان - برلین
اگه باهوش بودیم به چیز‌های عجیب و خرافی مثل امام زمان و ته چاه اعتقاد نداشتیم! اگه باهوش بودیم نمیذاشتیم ۳۰ سال این حکومت روی سرمون باشه! کشور آلمان بعداز جنگ جهانی‌ دوم در ساله ۱۹۴۵ به کلی‌ ویران شد! و ۳۰ ساله بد در ساله ۱۹۷۵ دوباره به یکی‌ از قطب‌های جهان تبدیل شد! همینطور ژاپن! یکم فکر کنیم، ببینیم ما ۳۰ ساله پیش کجا بودیم،الان کجائیم! اصلا بیش از ۵۰۰ ساله اخیر تاریکه ایران رو ببینید...ما همیشه جزو کشور‌های عقب افتادهٔ دنیا بودیم! یه نگاهی‌ به سوریه، عربستان،لیبی‌، اردن،پاکستان و بقیهٔ کشور‌های خاور میانه بندازید نمیدونم چرا ما دوست داریم فکر کنیم تافتهٔ جدا بافته هستیم،ما هم مثل اونا! تا وقتی‌ توی ایرانی‌ اینو نمیدونی‌، ولی‌ وقتی‌ میای بیرون و از بیرون نگاه میکنی‌ میفهمی که همهٔ این کشور‌ها مثل هم هستن،یکم بالا پایین! هرکس همونجاییه که لیاقتش رو داره!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

yashainiran - ایران - ایران
باید گفت ایرانیان باهوش ترین مردم دنیا هستند اما از نظر جنبه های منفی
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khonok - آلمان - برلین
یه بنده خدایی به من گفت "اگه ایرانیها باهوش نیستن پس چرا خیلی‌ وقت‌ها توی المپیاد‌های مختلف اول شدن؟" جوابش خیلی‌ واضحه! تقلب! توی اکثر کشور‌های دنیا، بچه‌های المپیادی از بین بچه‌های تیز هوش مدارس از طریقه امتحان و توصیهٔ معلمین از سراسر کشور انتخاب میشن، بعد از اونا دوباره امتحان گرفته می‌شه و بهترینشون المپیاد فرستاده میشن! اما توی ایران یه مرحله اضافه داره، یعنی‌ اینکه بعداز اینکه بچه‌های تیز هوش از سراسر کشور انتخاب شدن، تازه شب و روز برای امتحان المپیاد با اینا کار می‌کنن و کلاس‌های مختلف براشون میزارن.این خلاف روال معمول هستش و هدف از المپیاد این نیست،بلکه مشخص کردن بهترین استعداد هست.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

odin - بلژیک - انتورپن
ادعا. بسکه ادعا داریم. تعدادی از باهوشترینها اگر زمانی در ایران زندگی کردن و اونجا بدنیا اومدن به بقیه چه مربوطه!؟ گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل؟ تا یکی یه کاری میکنه و یه ایرانی یه جا برنده چیزی میشه یا شاهکاری میزنه، یه عده راه میافتن و دایره دست میگیرن و «من انم که رستم بود پهلوان!» میخونن.با افتخار هم میگن ما اینیم.جل الخالق
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Big_bang - المان - درتموند
ما ایرانیها باهوش نیستیم ولی موفقیم و این به دلیل پررو بودنمونه. نشنیدین که میگن اب حوض میکشیم, عمل قلب میکنیم, رئیس جمهور میشویم, انقلاب میکنیم, شاید هم نکنیم. در هر صورت ما ایرانیها وا نمیمونیم چون باهوشیم! اگر هم وا بمونیم و زندگیمون گند بخوره, تقصیر ما که نبوده قسمت بوده, سرنوشتمون اینطوری بوده. فراموش نشه ما ایرانیها باهوش بودن رو با پررو بودن اشتباه گرفتیم و خواهیم گرفت چون که پرروئیم.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

karaji - سوئد - گوتنبرگ
ایرانی به دو چیز خیلی می نازه یکی تاریخ دیگری هوش که هر دو شون ... , شاید وقتش رسیده باشه که بفهمیم دنبال واقعیتها بودن بهتره !
سه‌شنبه 7 تیر 1390

yeki-2 - قطر - دوحه
به هیچ وجه این مطالب کشکی بالا رو قبول ندارم
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
فرهنگ مهمتر از هوشه. آدم بی فرهنگ ولی باهوش مثل الاغی می مونه که بارش کتابه. تو این نقشه ضریب هوش ایران و عربستان و امریکا یکیه. ایران که گرفتار آخونده و عربستان کلا تعطیله و برو امریکای به اون بزرگی ببین دموکراسی یعنی چی
سه‌شنبه 7 تیر 1390

YAS ABI - بلژ - برسل
در اینکه این تحقیق غلط لست شک نکنید. مطمینا چینیها و ژاپنیها و کره ایها باهشترین نیستند. در حد متوسط یا کمتر هستند. البته سختکوش و پرکار هستند ولی با هوش نه اصلا. شاید پول گرفته به چینیها اعتماد بنفس بده.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
چشم ما روشن!..تازه خامنه ای در یکی از سخنرانیهاش گفته بود که ایرانیها بالاترین ضریب هوشی رو در دنیا دارن..فکر کنم این بابا هدفش ضایع کردن خامنه ای بوده ! ..ولی فکر کنم درست نباشه ..چون در خاورمیانه قدیمیترین تمدنهای انسانی هست و این نشان میده مردم اینجا هوش بالایی داشتند ..
سه‌شنبه 7 تیر 1390

yeki-2 - قطر - دوحه
اصلا معیارشون چی بوده مگه همینجور الکیه که از خودشون امار می دن نمی گم ایرانی ها باهوش ترین هستند ولی هر اماریم که هر کی می ده سری قبول نکنید
سه‌شنبه 7 تیر 1390

maryam-germany-71 - المان - برلین
اگه باهوش بودیم که وضعمون ابن نبود!!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

saeed85 - ایران - تهران
این تحقیق کاملا اشتباه است. اگر می خواهید واقعیت را بدانید بهتراست نگاهی به جهان بیاندازید. در اکثر مراکز علمی و تحقیقاتی ایرانیان مشغول کارند. غربیها می خواهند فقط خود را مطرح کنند و نژاد برتر به حساب اورند.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

romano - ایران - تهران
نتایج تحقیق این آقا کاملا درست است هوش مورد محاسبه تا حد زیادی به مطالعه، آموزش و توسعه پس از تولد اختصاص دارد که ایران هم اکنون در رتبه‌های پایین جهانی قرار دارد بهترین مثال افت هوش در روسیه است. در ضمن رشد مغز تا حدود زیادی به وضعیت رفاه و نداشتن اضطراب بر می‌گردد و نباید از نظر دور داشت که هر کشوری ذخایر ژنتیکی دارد وقتی یک کشور 20 میلیونی که رقم قابل ملاحضه‌ای نمی‌شود طی 30 سال رقمی در حدود 5 میلیون نفر مهاجر دارد آنهم در حالیکه در زمان انقلاب این تعداد جمعیت دارای حد بالایی روستایی بوده نتیجه آن می‌شود که ذخایر ژنی آن کشور خالی شده و آنچه می‌ماند دارای ضریب هوشی پایینتری است.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

romano - ایران - تهران
ادامه: برای اینکه بفهمید ایرانی تا چه حد هوش داشته به تاریخ برگردید حدس زده میشود که ایران در سال 1953 میلادی دارای 16 میلیون جمعیت بوده با 93 درصد روستایی حالا این زمان را به عقب برده مثلا حدود 700 سال پیش ببنید ایران چقدر جمعیت داشته که اینهمه دانشمند و متفکر به جهان عرضه کرده براحتی می‌فهمید ایرانی کی بوده و امروز چه شده و چرا 10 هزار نفر برای رفتن آقای قلع نویی و تراختور به تبریز هجوم می‌برند متاسفانه مغز کوچک تفریح و هدف کوچک هم می‌خواهد و از آنجا که سطح زندگی این جمعیت انبوه در ایران نسبت به 40 سال قبل عوض شده نصایح افراد نخبه و تحصیل کرده خود را به شخصیت خود می‌گیرد و قبول نمی‌کند تا به خاک سیاه بنشیند.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ari jojeh - ایران - تهران
.. تو تحقیقات 81 ساله ایشان ... آنهائی که کامنتهایم را دنبال میکنند میدانند که قول داده ام در 11 دسامبر امسال ویدئویی آپلود خواهم کرد و فقط یکی از اختراعاتم را منتشر خواهم کرد که دنیا گور به گور خواهد شد. بعد این مردک بزمجه اگر زنده بود تا آن زمان در کتاب بعدش خواهد نوشت که اولا معنی ضریب هوش یعنی چه و دوما ایرانیان یعنی که. بعد هم اگر شرف داشت ضریب هوش انگلیسی ها و مردم کشورهای شرق آسیا را بنویسد. من ادم نژاد پرست به هیچ عنوانی نیستم اما بعضی وقتها واقعا علفهای هرزه هم شاخ میشوند. و بزودی خواهند فهمید تنها تمدن 6000 ساله قابل اثبات و اولین human right مال این سرزمین است نه چین آشغال فروش.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

سرباز ایران - ایران - بلوچستان
باهوش ترین مردم زمین ایرانیان میباشند.مشکل داشته باشند یکی از اعراب را صدا میزنند ویا حوصله داشته باشند پیشش میروند.می گویندیا عرب جان و یا عرب زاده جان یا امام زاده جان ویا امام جان مریضمو شفا بده ویافلان مشکلمو حل کن اون بنده خدا فورا حل میکنه حالا فوقش با دوسه هزار تومان رشوه حل میشه به همین سادگی باور کنید.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Ssa11200 - ایران - اصفهان
مگه نژاد ما با نژاد آلمانیها یکی نیست؟حتی کرواتام باور دارن که اجدادشون ایرانین حالا چطور میشه که ضریب هوشی دوتا نژاد متفاوته؟. در ضمن کل اروپا نژادشون یکیه؟ یه آمریکا که کلکسیونه نژاد چطور این ضریب هوشی اندازه گرفته شده؟. به نظر من که تو این تحقیق ایرانیها یا جزو نژاد عری محاسبه شدن یا هندی
سه‌شنبه 7 تیر 1390

reza_persian - نروژ - تنسبرگ
تحقیقات ریچارد لین به درد خودش میخوره.المپیادهای علمی که دیگه دروغ نمیگن.غربیها همیشه به هوش و ذکاوت ایرانیها حسادت مکنن.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
سرباز ایران - ایران - بلوچستان افرین و درود بر شما جالب گفتید.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

manly boy - استرالیا - سیدنی
چناب پروفسور لین تشریف ببرن آب دوغ خیار با یخ اضافه بخورن که استرالیا رو گذاشته رده آخر ، تنها کشور جهان اولی که تونست از بحران مالی جهانی سربلند بیرون بیاد وکمتر از 200 سال عمر هم داره
سه‌شنبه 7 تیر 1390

soroush12 - ایران - تهران
برعکس هر کی میره چین ، ژاپن یا کره میگه همشون خنگ هستند
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
اگر اسلام در ایران نبود, ایرانیها میتوانستند جزو باهوشترین ملت دنیا بشوند. تمدن ایران قبل از اسلام دلیل واضح این است. ملتی که عقب افتاده ترین دین, به او تحمیل شده است. آن دینی که جز خرافات چیز دیگری به پیروانش نمی آموزد, مسلما به این روز خواهد افتاد. کدام ملت احمقی در دنیا وجود دارد که منتظر امام زمان بشیند و برای فتنه حسین و زینب به سر خود بزند؟ کجا ملتی را سراغ دارید که کتابی را که معنی لغات آنرا نمیفهمد (قرآن), مجبور باشد آنرا بخواند؟.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
ایکاش یک آزمون هوشی هم از پیروان مختلف مذهبی در ایران میشد. بدون شک پیروان مذهب شیعه با آن همه اعتقاد به خرافات, عقب افتاده ترین مردم ایران خواهند بود.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

soroush12 - ایران - تهران
فکر کنم ضریب هوشی ریچارد لین کمتر از 50 باشه
سه‌شنبه 7 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
باز عده ای امدند و برپایه یک پژوهش نیم بند نظر دادند که ایرانیها خرفت هستند و چه و چه. این نقشه کامل و دقیق نیست، یک: در امریکا بسیاری از نخبگان جهان گرد هم امده اند و تکنولوژی نوین را رهبری میکنند! رنگ امریکا با گواتمالا و مکزیک و سودان و مکزیک یکی است! رنگ استرالیا را ببینید، چه خنده دار است که بسیاری از استرالیایی های انگلیسی و ایرلندی تبار از مردم کشور اصلی شان کم هوش تر هستند، با این وجود هم که استرالیا در سالهای پیشن رشد اقتصادی خوبی هم داشته و از رکود به دور مانده است. دیگر اینکه چینی ها باهوش هستند یک سخن بسیار کلی است، دانشجویانی چینی دیده ام که از فهم روابط ساده ریاضی ناتوان هستند و ماهها نیاز دارند تا به پای دیگر دانشحویان غربی برسند. پس همه باهوش نیستند. این پژوهشها از نمونه گیری در برخی شهرها و شاید هم روستاها انجام میشود که نمیتواند رفرنسی برای همه ان کشور باشد.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
این ابگوشتی ترین مقاله ای بود که خوانده بودم .به دوستان ایرانیان یوکی پیشنهادمیکنم که قدری درانتخاب مقاله دقت کنند و از منابع معتبر خبر بگیرند و نظر یک روانشناس بازنشسته متهم به نژاد پرستی را بعنوان قانون اثبات شده علمی درج نکنند.این بابا یکی مثل مصباح یزدی است که نظراتی در فقه شیعه دارد و این پیرمرد اخر عمری بفکر افتاده ژنتیک را در حوزه روانشناسی یعنی مجموعه رفتارهای انسانی توضیح دهد.استدلال این فرد چنین است که ثروت نسبت مستقیم و میزان باروری نسبت معکوس با هوش دارد.یعنی انکه پول دارد امکان بیشتری برای بچه میگذارد وبچه باورتر و باهوشتر میشود و مثلا خانواده های پر جمعیعت بچه ها بعلت سو تغذیه و عدم اموزش کم هوشترند.همچنین وجدان و جنایت را همینطور با درجه هوش مرتبط میسازد.بررسی های او بسیار ابگوشتی است و مثلا یهودیان اشکنازی مستقر در انگلیس و امریکا ضریب هوشی 115 و یهودیان صفارادی(ایرانی)در اسراییل درجه هوش کمتری دارند(یهودیان مهاجر تاجر موفق در انگلیس را با مردم عادی در اسراییل مقایسه کرده و نتیجه مشایی پسند گرفته که کدو از پرتقال بزرگتر است.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
2/.جان کلام اینکه این شخص جزو هیت مدیره موسسه پایونیر است که نئونازیست هستند و نشریاتی هم دارند که خواندنش اتلاف وقت است و اینها شدیدا توسط صاحبنظران ژنتیک رد شده است.ایرانیان بخود غم راه ندهند که ایرانیان یکی از باهوشترین مردمان این کره خاکی اند و دلیل انهم اجدادمان ایرانیان باستان این پاکنژادان راستگوی با خصلتهای رژف انسانی و امروز هم قدرت یادگیری و جذب در جوامع دیگر است.من در المان و اتریش تحصیل کرده و برتری خودمان را از باهوشترین اروپایی ها دیدم و همه اساتید دانشگاه وقتی میگفتم ایرانی هستم خودبخود برخوردشان با ما فرق میکرد و اذعان داشتند که ما بسیار بالاتر از دیگر دانشجویان هستیم و اینهم مرهون صدها دانشجوی نابغه ای بود که قبل از ما ابروداری کرده بودند.البته استثنا هم دارند وان این بسیجیهای حیوان و همه طرفداران ولایت و دیکتاتوری و حکومت فردی هستند.اینها گوسفندند و نیازمند چوپان همه را مثل خود میبینند و ازادگی را روا نمیدارند.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
من یه زمانی بیشتر از صد شماره تلفن در حافظه داشتم ولی حالا حتی شماره تلفن خانه خودم را هم نمی دونم! ولی جدول و سودوکو را خوب حل میکنم!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

mos - کانادا - تورنتو
من اگه همش را قبول داشته باشم در مورد چینی ها قبول ندارم چون 90 درصدشون گاگولند. ولی مثل یک اسب طلایی تلاش می کنند.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
yashain iran چه حرف درستی زدی.واقعا palmera اصفهان.بچه رانگاه میکنند.وشباهتهای اورابادائی یاعمو یاپدرمیسنجند.چشمه,ادماغ,دهان شباهتهارامشخص میکند.باکدام نژاد شباهت زیاددارید?,,هندیهایاالمانها,,وهمچنین هموطنان دیگر.ایااعراب دانشمندان شناخته شده درجهان بیشتردارند?یاایران?منهم ایرانی هستم مثل شما.اما....زبان ملی ماشصت درصد,عربی,,سی درصد,ترکی,,,کل اسامی ریاضیات,جبر,مثلثات,هندسه,شیمی,علوم,و.....همه عربی هستند.المپیاد??مگرهفته پیش تیم امیدایران به خاطرتقلب بازی راطبققانون فدراسیون واگذارنکرد.مگرهواپیمای جودوکاران که سقوط کرد.مرده هازنده نبودند.وزنده ها مرده,,همه رامدارک جعلی وبزرگسالانراجای نوجوانان میبرد?شاهد,,iranian uk,,المپیادهاش هم همینطور.ایرانیان که منهم یکیشان هستم.درسه چیز باهوشترازهمه جهانیان هستیم.دروغگویی,چاپلوسی,نانبری همدیگر.بنابراین خیلی ازاین اقاممنون باشیم.که ماراباافریقاییهاقرارنداده.وهموطنی که مدعی ایرانیان درمراکز علمی جهان مشغول هستند.منهم زمانیکه ایران بودم همین فکررامیکردم.مارافریب میدهند.بیابیرون تابفهمی.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
h.k - دانمارک - اودا . پان تورک...-- در برابر مزدورانی چون تو تعدادزیادی دانشمند ایرانی در ناسای امریکا کار می کنند در زمانیکه در سوئد بودم در برابر اندک مردمانی چون تو عده ی کثیری پزشک و در رشته های دیگر صاحب نام که در انجا می گفتند از بین تمام پناهندگان از کشورهای مختلف ایرانیان از نظر تحصیلات استثنا هستند// منتها مغز مغولی ضد ایرانیت عاجز از درک ان/خبر مرگت نام فیروز نادری مسئول اصلی پروژه ی مریخ در ناسا را نشنیدی/
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

BIG BANG - نیوزیلند - اکلند
این امار میانگین ضریب هوشی کشورها را گفته میانگین هم یعنی کل تقسیم بر تعداد. حالا ما فکر میکنیم چون ایرانیهای تو امریکا و کانادا با سوادترین اقلیت خارجی در انجا هستند یا چند تا ایرانی در ناسا و چند شرکت معتبر خارجی کار میکنند یا سر هر خیابان یک کلینیک تخصصی با ده پانزده متخصص هست ایرانیان با هوش هستند.نه اینها اقلیتی از هفتاد میلیون جمعیت هستند. به نظر من این امار در مورد خاورمیانه درست هست. اکلند نیوزیلند
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. ضریب هوشیمون انقدر بالاست که یک روضه خون غیم ماست.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k - حرف بیربط نزن، کم هوشان و خرفتهای ایران همین شما بسیجیان و نوچه های تازی زاده رهبر هستید که با بی کفایتی ایران را به ویرانه کشاندید. تو یکی دم از هوش نزن که از کامنتهایت میشود فهمید دو کلاس هم سواد نداری و مدام نوشته های پورپیرار و مطهری را تکرار میکنی. تنها هنرتان روضه خوانی و تو سر زنی و خرافه و زیارت مرده و تریاک کشی و صیغه و .. است.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

smja - ایران - تهران
من دو ماه ژاپن بودم واقعا آدم های خنگی بودند ولی به شدت سخت کوش و تنبلی برایشان معنی ندارد درست برعکس ما هر کسی هم گفته که شرق آسیایی ها با هوش ترین مردم دنیا هستند واقعا احمق بوده این نتیجه گیری بر اساس کدام مطالعات انجام شده؟ مستنداتش کجاست؟
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
از سفسطه های بی مایه ای که ملایان بیسواد و دشمن ایران و افراد خودفروخته و جاسوسی مانند عبدالقاطر پورپیرار و برخی کشورهای عربی بی تاریخ که برای خود تاریخی دستکاری شده ساخته اند، اینست که دانشمندان ایرانی مانند ابوریحان بیرونی و خوارزمی و فارابی و علی سینا و ....چون نامشان عربی است پس عرب بوده اند!!!! مسخره تر از این نمیشود. اینها که همگی در خراسان و افغانستان کنونی زاده شده اند چه ربطی به اعراب دارند؟!!! در همه رفرنس های معتبر چهان از اینها به نام ایرانی یاد میشود. از این دست چرندها و گزافه گویی ها و دروغ بافی ها زیاد است، که اگر مردم ایران در دهان ملاها و نوچه های بیسوادشان کوبیده بودند، به خودشان رو نمیدانند اینگونه به روشنی درباره تاریخ و فرهنگ و زبانمان یاوه گویی کنند.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

experthoney - بحرین - منامه
بیگ لول، ضریب هوشی عربها متوسطه؟. بابا دست خوش، سال اول دانشکاه در مورد آیینه ها میخونن، چیزی که ما سال اول دبیرستان میخونیم، غیر ممکنه یکی از اینها بتونه یه عدد رو با نصف همون عدد جمع بزنه، حتی اعداد کوچک، یعنی بگو 8 با نصفش چند میشه، اگه هنگ نکرد بدون که پروفسورشونه. کلا شوخی جالبی نبود
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

golesang - رومانی - بخارست
بیخودترین آماری که من دیدم همینه البته قبلا خونده بودم که رده بندی تک تک کشورها توش بود مثلا همین کشور رومانی رو که من توش زندگی میکنم از نظر رده هوشی خیلی بالاتر از ایران زده و از نظر من این یک جکه که باید ساعتها بهش خندید و یا در مورد همین استرالیا چطور میشه مردم یک کشور پایین ترین ضریب هوشی رو داشته باشن ولی کشورشون یکی از پیشرفته ترین و سطح بالاترین کشورهای دنیا باشه این آمار بیشتر جنبه شوخی و خنده داره تا واقعیت
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

ابرقدرت ایران(مرکز جهان) - ایران - تهران
Atheist-0 - کانادا - ونکوور. البته کسانیکه ضریب هوشی شان بالاست املایشان افتضاح است , به عنوان مثال "غیم" اینطور نوشته میشود "قیم" . حضرت محمد : اگر دانش به ستاره ثریا آویخته باشد مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

BIG BANG - نیوزیلند - اکلند
دوست عزیز Big_bang المان دورتمند با سلام اسممان هم مثل نظرمان یکی است. بقول خوش باور عزیز شاد و Big_bang باشیم.
پنج‌شنبه 9 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.