کمیسیون اصل ۹۰ احمدی نژاد را به تخلف متهم کرد


کمیسیون اصل ۹۰ احمدی نژاد را به تخلف متهم کرد

کمیسیون اصل ۹۰ تعلل دولت در اجرای مصوبه مجلس در اجرای وزارت ورزش و جوانان را "جرم" دانسته است

حسین اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با تخلف دانستن عدم اجرای مصوبه مجلس در مورد تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان توسط دولت محمود احمدی نژاد، چنین اقدامی را مصداق "سوء استفاده از مقام" دانست.

به نوشته سایت خبرآنلاین ، آقای اسلامی امروز ۵ تیر (۲۶ ژوئن) با ارائه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد "تخلف" دولت گفت که عدم معرفی به موقع وزیر برای این وزارتخانه، علی رغم "توصیه مقامات عالی رتبه نظام" صورت گرفته است.

اما دولت محمود احمدی نژاد، با بیان اینکه در طرح مصوب مجلس شورای اسلامی برای تاسیس وزارتخانه جدید موارد ابهام متعددی وجود دارد، به خودداری از اجرای آن پرداخت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، امروز با تاکید بر اینکه دولت هنوز مصوبه مجلس در مورد ایجاد وزراتخانه جدید را اجرا نکرده، این اقدام دولت را "جرم" دانسته و افزوده است که هزینه کردن بودجه در این دو سازمان بر خلاف قانون محاسبات کشور است و "تصرف در اموال عمومی و دولتی" محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از ارائه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه علنی مجلس، نادر قاضی​پور نماینده ارومیه در تذکری گفته است که قانون مجازات اسلامی برای چنین تخلفی، یک تا پنج سال انفصال از خدمت را پیش بینی کرده است.

وی افزوده است: "باید مشخص شود [تخلف] شامل حال رئیس جمهوری می​شود یا رئیس سازمان تربیت بدنی؟ اگر شامل حال رئیس جمهوری می​شود، باید انتخابات زودرس ریاست جمهوری برگزار شود."

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به آقای قاضی زاده گفته است که کمیسیون اصل ۹۰، در این مرحله تنها به ارائه گزارش پرداخته و هنوز در مورد ارجاع تخلف دولت به قوه قضائیه تصمیم گیری نشده است.

پنج روز پیش مجلس بعد از تاخیر طولانی دولت در معرفی وزیر ورزش و جوانان، با ۱۳۷ رای منفی، ۲۳ رای ممتنع و ۸۸ رای مثبت، با وزارت حمید سجادی بر وزارتخانه جدیدالتاسیس ورزش و جوانان مخالفت کردند.

در آن جلسه محمود احمدی نژاد از نمایندگان مجلس خواست تا "ناخرسندی از رئیس جمهوری را در بررسی صلاحیت آقای سجادی مداخله ندهند" و افزود: "هر مطلبی نسبت به من بگویید، من شما را دوست دارم و با شما قهر نمی کنم".

در جلسه امروز مجلس، همچنین گزارش مشترکی از سوی کمیسیون صنایع و کمیسیون نظارت بر اصل ۴۴ (مسئول نظارت بر فرآیند خصوصی سازی) ارائه شده که موضوع آن، تخلفات دولت در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها بوده است.

بنا بر این گزارش، دولت برای تامین یارانه بخش صنعت، از منابع مالی غیر قانونی استفاده کرده که محل تامین آن، درآمد حاصل از حذف یارانه ها نبوده است.

طبق قانون هدفمند سازی یارانه ها، دولت موظف بوده تا در سال ۱۳۸۹، سی درصد از درآمد حاصل از حذف یارانه ها را صرف کمک به بخش صنایع کشور کند و این در حالی است که دست اندرکاران این بخش، می گویند که تنها بخش کوچکی از این تعهد عملی شده است.

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
دزد بزرگ: میتی کومون باید گرفته بشه، اینکه آفتابه دزده و مامور و معذور
دوشنبه 6 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
"سوء استفاده از مقام" ?! یک امر طبیعی و متداول در سیستمهای دیکتاتوری که خود را " بالاتر " از قانون و دمکراسی میبینند ! از "سوء استفاده از مقام" بزرگ شپشداران بگیرید که ضحاک بیسواد را 1 شبه تبدیل به بزرگ افت الله کردند و یا "سوء استفاده از مقام" برای انتخابات ریاست جمهوری که احمقی نژاد را بجان ما انداختند, زیرا طبق منطق تمساح همشهری " دین در خطر است " ! ای خاک عالم بر سرتان, که اینقدر ترسو و بزدل تشریف دارید و ادعای صادر کردن انگلاب تان هم را دارید !
دوشنبه 6 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
با اینهمه تخلف ریس جمهور تقلبی شان مجلس تا حالا چه غلطی کرده?. کمیسیون اصل 90 چه غلطی کرده تا حالا ? یک مشت دزد دارند مملکت را. غارت می کنند و اسلام فاسدشان هم شده صورت ظاهر اینهمه دزدی چپاول غارت کشتار تجاوز وطنفروشی . نابود باد اسلام اخوندی و اخوند های. فاسد . بریده باد گردن خامنه ای فاسد بی دین وطن فروش ایران تهران
دوشنبه 6 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
اینها در راس حکومت مسائل را مثل بچه ها در مدرسه و یا عده ای در یک قهوه خانه و جوامعی شبیه این به سمت همدیگر پرتاب میکنند. و فقط با احساسات و خصومتهای شخصی با مسائل برخورد میکنند. ظاهرا لحظه ای به فکر مسئولیت و یا به فکر مردم نیستند. مرده های متحرک.
دوشنبه 6 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.