۱۸ توصیه همسرانه، آقایان بخوانند


18 توصیه همسرانه، آقایان بخوانند

1- در مقابل همسر خویش، گرفتاری‎های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.

2- هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می‎کند؛ به مناسبت‎های مختلف برای همسر خود هدیه‎ای هرچند کوچک خریداری و با چهره‎ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.

3- چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می‎شود، باکمال محبت و خوشرویی تذکر دهید.

4- در حضور همسر خود، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی‎های آنها را به رخ وی نکشید.

5- به بستگان همسر خود مانند پدر و مادر و سایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود، قبل از همسر خود اقدام کنید.

6- هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.

7- با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی نجوا نکنید.

8- هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نکنید؛ توهین و بی‌احترامی ‌به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می‎کاهد.

9- هیچ‎‌گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید. سعی کنید «من» «و» «تو» در زندگی زناشویی نباشد کلمه «ما» زندگی را گرم و لذت‌بخش می‌کند.

10- وقتی که همسر شما عصبانی است، او را با مهر و محبت آرام کنید.

11- برای رفتن به مهمانی و گردش، سعی کنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید.

12- امتیازات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فامیل خود را در صورتی که باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نکنید.

13- کارهای همسر خود، هرچند کوچک را تحسین کنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی که دارد، کلید کامیابی در زندگی زناشویی است.

14- در قبال همسر خود، در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.

15- زحمات و هزینه‎هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می‎کنید، هیچ‌گاه بر زبان نیاورید.

16- همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید و وی را از دستیابی به شادی‎ها محروم نسازید.

17- شادی و خنده‌های خود را در محل کار خود جا نگذارید و فراموش نکنید که همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده‌های شماست.

18- کمک کردن در انجام کارهای منزل را فراموش نکنید و بدانید همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته می‌شوید، زن هم در منزل از کارهای منزل خسته می‌شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.


neda2oo7 - ایران - شیراز
لطفا آقایان اصلا نخوانند چشمای خوشگلشون خسته می شه loool
شنبه 4 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
خوبه امیدوارشدم باچه انسان باشعوری طرفم افرین...لطفا ازاین مطلب هاهم واسه ماخانومهادرج کنید تابدونیم بااین موجود حساس وزمخت چطوربرخوردکنیم:)
شنبه 4 تیر 1390

neima - انگلیس - کاونتری
پس یه دفعه بگویید که کاملا ریا کار و فریب کار باشید. و هیچ وقت حرف دل رو نزنید و حرفاتونو برید به یکی دیگه بگید تا دلتون اروم بشه؟
شنبه 4 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
قابل توجه ساندیس خورهای سایت که زنان شون رو جزو اموال شخصی و فقط برای ارضای جنسی بحساب میارن. البته اگه ازدواج کرده و نیازی به عمل مقدس ولی وقیح پسند تجاوز ندارند!!!
شنبه 4 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
تازه متوجه واژه " همسر " شدم ! عجب واژه زیبایی, که فکر نکنم که در فرهنگ زبانهای دیگر چنین احترامی به اعیالشان بکنند ! همسر = هم + سر , که ازلحاظ ارزش و مقام یکسان هستند !
شنبه 4 تیر 1390

عرق سگی - ایران - تهران
یه اس ام اس امروز برام اومد به درد همین توصیه می خوره . مرد باید /سر سخت باشه /خفن باشه /سیبیل داشته باشه /اخلاقش مثل سگ باشه /تف کنه/ زیر بغلش بوی ... بده / دست بزن داشته باشه/ بوی جورابش سگو از پا بندازه / صدای .. 10تا خونه اونور تر بره /حالا بگو مردی یا ......lol
شنبه 4 تیر 1390

amoo uk - انگلستان - لیدز
با کل این موارد موافقم اما یک مورده اساسی که خانمهابیشتر دنبالشن یادتون رفت و چیزی نیست جز سواری دادن به این جنس لطیف
شنبه 4 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
خانمها روحیه لطیف وظریفی دارند.وباعاطفه ترازمردها هستند.ازاین روشکننده ترند.مردهابرعکس.وخانمهابیشترپایبندزندگی ودوستدارشریک زندگی وبچه هاشان هستند.پدرشوهرهابیشترعروسشانرادوستدارند.امامادرشوهرهابرعکس.,,هوو,,احساس میکنند.وداماد رابیشتر ازعروس.اماخانمهااگرسعی کنند.باخواهر ومادرشوهرارتباط خوبی برقرارکند.خیلی زرنگی کرده .ضمنازرنگی دوم تحویل گرفتن اقارب همسرش راچاشنی محبتهایش کند.درانموقع زندگی واقعالذت بخشی نصیب خانواده شده است.وارایش وطنازی وفریبایی درهنگام ورودشوهر فراموش نشود.چون ادم سیر,,,ازهرغذای معمولی,,میل به بهترین غذاها راندارد.باخیال راحت حالشاببرید.وخوشبخت باشید.
شنبه 4 تیر 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
بعضی خانوم ها نیز بد نیست که بخوانند !!
شنبه 4 تیر 1390

jamal k,r - انگلستان - گلستر
خوشبحال خودم که همسر ندارم و مجبور نیستم توصیه های ایمنی را جدی بگیرم....
یکشنبه 5 تیر 1390

joje naghola - ایران - تهران
19 _ همه موارد ذکر شده را بلافاصله فراموش کنید.loooooooooooooooooool اینم شماره 19 واخرین مورد .loooooooooooool
یکشنبه 5 تیر 1390

Mahdi_tala - انگلیس - لندن
یعنی شامل خانوما نمیشه.فقط اقایون بخونند!!!
یکشنبه 5 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
عرق سگی - ایران - تهران زن باید خوشگل باشه سفیدو یکم چاق مرد باید کچل باشه زشت و بد اخلاق. البته این معیار اسلامی در انتخاب همسر است.
یکشنبه 5 تیر 1390

mehraeen - ایران - تهران
مسئله اینجاست که بسیاری از خانم ها در فرهنگ ما جنبه این موارد را ندارند . و بسیاری از موارد بالا را بیشتر خانم ها باید رعایت کنند.
یکشنبه 5 تیر 1390

chatoli - ایران - تهران
نویسنده مطلب اصلاً اشاره ای نکرده که رعایت این موارد آیا باید دو طرفه باشه یا نه و فقط اینطوری تیتر زده که "آقایان فقط بخوانند ". گویا که خانمها از این بابت ها باید راحت تشریف داشته باشند و استراخت بکنن .90 % این مواردی رو که گفته من خودم به شخصه انجام دادم ولی دریغ و صد افسوس که نتیجه کار برعکس در آمد !! بیخود نبوده که بابا طاهر در بیت شعری گفته (( چه خوش بی مهربونی از دو سر بی ؛ که یک سر مهربونی دردسر بی ))
یکشنبه 5 تیر 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
katrina .اسکاتلند .گلاسگو / دوست عزیز و بقیه دوستان لطیف خودم اینجا که نمیدونند با مردای زمخت و حساس چه کنند ! رسم که بگن ما مردا کمتر حس میکنیم و از رومانس یه جورایی کمتر سهمی بردیم و از این جور حرفای غیر منصفانه :( ولی شما عزیزان خوشگل و دوست داشتنی یادتون باشه که ما مردا بیشترین ملودی های دنیای عاشقی و احساس رو درست کردیم ،اینم گواهش : . https://www.youtube.com/watch?v=smro3V05XtEfeature=share. بخشیدن یه مرد از طرف کسی که دوستش داره کار کمی نیست .
یکشنبه 5 تیر 1390

yashainiran - ایران - ایران
ببخشیندا به نظر من جاده زندگی دو طرفه است ولی مطالبی که نوشته شده شبیه جاده یک طرفه است آنهم از جانب آقایون به طرف خانم ها!! پس خانم ها این وسط باید چه کاری بکنند؟ والله تا اینجا که آقایون هرکاری که از دستشون بر می اومده انجام داده اند ولی خانمها خودشون را گم می کنند وفکر می کنند این کارها (مواردی که در متن اومده) فقط وظیفه آقایون است که باید تمام و کمال انجامش بدهند!
یکشنبه 5 تیر 1390

صمیمی - ژاپن - اویتا
20.فکر تان باشد که مبادا روزی بی پول شوید و عاید تانرا از دست بدهید، در غیر آن تمامی این 19 وصیت ضرب در صفر میشود.
یکشنبه 5 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
تمامی موارد گفته شده کاملا صحیح و زیبا بیان شده. ولی جانب انصاف رعایت نشده. چرا که اگر از اژه قشنگ (همسر) استفاده میشه, پس قاعدتا باید شامل زن و مرد بطور یکسان باشه. نکته دیگری که از قلم افتاده (به نظر من البته و از روی تجربه) اینه که هر از گاهی با هم بشینن و در مورد (همه موارد زندگیشون) حرف بزنن, از خاطرات(شیرین و حتی تلخ) یاداوری کنن و و و و .....دوستان شما چی فکر میکنید.?
یکشنبه 5 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
massoudoslo - نروژ - اسلو-دوست عزیزوزمختم ,کاملا حق باشماست ..شدیداتحت تاثیر فرمایشات تون قرارگرفتم .زین پس باموجودات زمخت لطیف تربرخوردمیکنم. اوج شکوفایی مردان, عاشق شدن انهاست حساس وپراحساس ..مرسی ازاهنگ دوست من.
یکشنبه 5 تیر 1390

A.ahooraei - المان - کلن
با عرض معذرت از خانمهای خوب و با معرفت و با کلاس و خانواده دار، اما اغلب مسائل رو این روزها خانمها با پول حل میکنند و اعمال مرد رو نادیده میگیرن و میگن فعلاً حالشو ببر تا بعد خدا کریمه. میخواید در زندگی موفق باشی با کسی ازدواج کن که خانواده دوست و با شخصیت باشه و احترام خانواده تو و خودش رو داشته باشه. کسی که احترام به حرف خانواده خودش نگذاره مطمئناًً برایشما و خانوادتون هیچگونه احترامی قائل نخواهد شد. 
یکشنبه 5 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
ARVANE1 - انگلستان - برنموث من باهات موافقم
دوشنبه 6 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
خدایا در آینده از این همسرها نصیب ما کن >:dlt;gt;:d<
دوشنبه 6 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
massoudoslo - نروژ - اسلو/ممنون اهنگ زیبایی را گذاشتید.تاثیر گذار بود.خدا مردهای بااحساس را زیاد کنه.ما که بیشتر اونطرفیش را دیدیم.
دوشنبه 6 تیر 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
bita tehraani عزیز / زندگی برای من با شهروندان اروپایی ساده و دلنشین هستش و اگه بگم ترجیح میدم مییونشون باشم و بمونم چیزه اشتباهی نگفتم و حرفی به کنایه نگفتم ،اما چند وقتیه که مطمعا شدم زندگی با خانوم ایرانی واقعا میتونه قشنگ و شیرین باشه و اینم شاید بخاطر زبان و منتالیته خاص و تحصیل وتربیت فرهنگی خانوم های ایرانی هستش (تا اونجایی که من دیدم ).من بدون چشم داشتی کلاهم رو به احترام خانوم های ایرانی هموطنم بر میدارم .خانوم های ایرانی اینقدر ظریف احساس میکنند که گاها احتیاج به توجه زیادی هست که فهمیدشون . به امید روزی که همه مردان ایران زمین قدر و ارزش خانوم های ایران زمین رو بدونند و بهش افتخار کنند .
دوشنبه 6 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
مسعود خان.منهم کلاهم را برای اقایان حساسی که برای شریک زندگیشان احترام قائلند و درکش میکنند برمیدارم.درود بر شما و سپاس.
دوشنبه 6 تیر 1390

behrad_magmag - اوکراین - کی یف
بابا این اصل بی عدالتیه!!!یه راست می گفتین بمیر!تا همسر(سرخورتان)ازتون راضی باش!!!دیگه مشکلیم پیش نمیاد!!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.