قتل ۶۲ درصد مقتولان زن توسط بستگانشان

قتل ۶۲ درصد مقتولان زن توسط بستگانشان
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا امروز، سه‌شنبه، ۲۴ خرداد گفت که ۶۲ درصد مقتولان زن توسط بستگانشان به قتل می‌رسند.

هادی مصطفایی در نشست خبری خود همچنین اعلام کرد که ۲۸.۲درصد از مقتولین در سال گذشته، زن بوده‌اند.
براساس آماری که این مقام پلیس ارائه کرده، بیشترین قتل‌های خانوادگی مربوط به قتل زن توسط شوهرش بوده است.
مطابق این آمار، سهم قتل‌های خانوادگی در سال گذشته، ۲۹.۵ درصد بوده که نسبت به سال ۸۸ حدود یک درصد کاهش داشته است.
قتل‌های خانوادگی در ایران معمولا با انگیزه‌های ناموسی صورت می‌گیرند. علت قتل‌های ناموسی غالبا لکه دار شدن شرافت خانواده از طرف زنان عنوان می‌شود.
خودداری ازازدواج اجباری، مورد تجاوز جنسی قرار داشتن، طلاق، رابطه با جنس مخالف و زنا از دلایلی است که موجب می‌شود زنان قربانی قتل‌های ناموسی باشند.
انجام ۴۴ درصد قتل‌ها با سلاح سرد
هادی مصطفایی درمورد نحوه ارتکاب قتل‌ها گفت که ۶۹.۳ درصد آنها بدون برنامه‌ریزی قبلی اتفاق افتاده است.
همچنین بررسی‌ها نشان می‌‌دهد که ۴۴.۴ درصد از این قتل‌ها، با سلاح سرد و ۲۶.۵ درصد آنها توسط سلاح گرم انجام شده است.
البته تهران با داشتن ۵۹.۶ درصد، بیشترین میزان قتل توسط سلاح سرد را درمیان استان‌های دیگر داشته است.
با اینحال اما نرخ قتل در تهران پایین‌تر از ۲۱ استان کشور بوده است.
با بالارفتن نرخ قتل‌ها با سلاح سرد، سه سال پیش، پلیس آگاهی تهران بر آن شد که برای جلوگیری از قتل‌های خیابانی که بیشتر به خاطر حمل سلاح سرد رخ می‌دهد، طرح «ممنوعیت حمل سلاح سرد» را در مجلس پیگیری کند.
اما پس از گذشت چند سال این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده است.
هم اکنون حمل سلاح گرم در کشور غیر قانونی است و با حاملان آن برخورد می‌شود.
براساس این بررسی، پایین‌ترین نرخ قتل مربوط به استان خراسان جنوبی و زنجان است.
این مقام پلیس بالاترین نرخ قتل را ۱۰ دانست، اما از آوردن نام این استان امتناع کرد.
نتایج این بررسی همچنین نشان می‌دهد که نرخ قتل در ایران به صورت متوسط سه در هر یکصد هزار نفر است.
همه قربانیان شکایت نمی‌کنند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا درحالی نرخ تعرض در ایران را یک درصد دانست که گفت: «به احتمال عدم شکایت یا شکایت‌های واهی در این زمینه نرخ ممکن است رقم دقیقی نباشد .»
او از «زن بودن افسر مربوطه، محرمانه نگه داشتن اطلاعات و رسیدگی بدون نوبت» به‌عنوان تدابیری نام برد که قربانیان راحت‌تر بتوانند درمورد این جرایم شکایت کنند.
با این حال در مقوله تجاوز و تعرض، آبرو اهمیت بسیار زیادی برای ایرانیان دارد، به همین دلیل بسیاری از قربانیان از شکایت و پیگیری ماجرا صرف‌نظر می‌کنند. علاوه براین، این قربانیان اغلب اوقات متهم می‌شوند که خودشان زمینه تجاوز را فراهم کرده‌اند.
تازه‌ترین مورد در این زمینه مربوط به تجاوز به زنان در یک مهمانی در خمینی‌شهر در حومه اصفهان است که در آن ۱۲ نفر پس از حمله به یک جشن تولد در باغی، دست‌ و پای مردان حاضر در مهمانی را بسته و به زنان تجاوز کردند.
اما در نخستین واکنش‌ها به این ماجرا، شماری از مقامات انتظامی، پوشش زنان را عامل این حادثه دانستند.
با این‌حال، با بالا گرفتن اعتراض‌ها به این ماجرا، دوشنبه، ۲۳ خرداد، دادستان خمینی‌شهر از دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در مورد این ماجرا خبر داد.
diba_21 - ایران - تهران
سلام دوستای عزیز من عضو جدید سایتم..
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
باز یه بهونه دست یه عده یاوه گو افتاد که بیکار نمونند و از سلام بد بگن..... کور از خدا چی میخواست...
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
diba_21 - ایران - تهران سلام خیلی خوش اومدی
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
باز یه بهونه دست یه عده یاوه گو افتاد که بیکار نمونند و از اسلام بد بگن..... کور از خدا چی میخواست...
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
راستش نمیخواستم کامنت بذارم اما مستانه جان یاداوری کرد که یک ناسزا به این دین مزخرف و قوانین متعفنش بدم. نابود باد اسلام
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
طبق قوانین اسلامی مرد این اجازه رو داره که اگر اطمینان داشت که زنش بهش خیانت کرده هم زن و هم اون مردو بکشه.این دیگه چیزی نیست که اسلامیا بتونن بیان اینجا و روش ماله بکشن.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
mastaneh.deldar - ایران - اهواز . یاوه کتاب دینیت کتاب قتل و غارت و بچه بازیست که مغز پر از کاهت قابلیت درک انرا ندارد برو کنار دیگ قرمه سبزی نکنه سر بره ابجی لمپن.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

payamak - انگلیس - منچستر
همه قربانیان شکایت نمی‌کنند.این دیگه اخره خنده بود.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
میخوام بدونم هر اتفاقی فجیعهی که دراین مملکت ازبی کفایتی این رهبر و دولت سر میزند به اسم دین و اسلام تمام میکنید اتفاقا دین اسلام یک دین کامل و بحق و بجاست ولی چون اگر این نظام آخوندی بی دین بخواهد به دستورات اسلام عمل کند باید از خیلی مسائل مادیات مقام و قدرت و دیکتاتوری و استبداد و ظلم و ستم چشم پوشی کند و عدالت را بر اساس دین واقعی اسلام پیاده کند که این امر نا ممکن است .حالا اگر کشور ما یک کشور مسیحی بود و این اتفاقات هم رخ میداد ما باز دین مسیحیت را هدف قرار میدادیم ؟یکی از دلایلی که ما عین سی سال تو سری خور این بی پدر و مادر شدیم همین بی اعتقاد بودن به مسائل دینمان است و انسانی که اعتقاد به خدا و دین خدا نداشته باشد هیچوقت موفق نیست تو هیچ زمینه ای مگر اینکه دلت را سیاهی عالم پر کرده باشد و بتوانی دست به هر جنایت و کثافتی بزنی که الان در کشور خودمون میبینیم از مقام ولایت عظما گرفته تا جیره خوارانی مثل بسیجیان غارتگر دین و ناموس و مال مردم که به هیچ صراطی مستقیم نمیشن بجز صراط خودشان جنایت جنایت جنایت و جنایت .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
اخ اخ دیدی چی شد ارتمیس جون بهم گفته بودن سربه سر این عجوزه ی خرفت نزار ولی کو گوش شنوا. بهم گفته بودن مریضیه فحش دادن و پاچه گرفتن داری . ولی خب امیدوارم الزایمرت هرچه زودتر خوب بشه گرچه بعید میدونم ولی خب نباید امیدو از دست داد....
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
ببینم saitama-ژاپن-توکیو تو هم مثل اینکه همون مریضیه ارتمیس جونو داری برو خدا شفات بده مررررررررررررگ بر طاغوت
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
م ر - ایران - تهران راست میگی اسلام اینی نیست که اینا میگند اسلام اونیه که اینا نمیگند!!دست بردار ...!تا کی خودتو میزنی به ..؟!
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

arya47 - ایران - کرمان
م ر - ایران - تهران دوست عزیز مشکل حکومت دینی است حالا هر دینی که باشدبالاخره بسیاری از مردم به یک دین گرایش دارند و نباید به هیچ دین و آیینی توهین کرد(همانند کورش بزرگ که همه ادیان را محترم میشمرد)شما هم نخواسته باش اسلام واقعی را در حکومت دخیل کنی چون اگر هر کس دیگری هم ولی فقیه باشد همین مشکلات را داریم
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
تعریفی از دین کامل و به حق اسلام : دین ظالمی که در آن زنان از حقوق مدنی و معنوی خود همچون حق سفر، اشتغال، انتخاب مسکن، حضانت فرزندان و جدایی از همسر برخوردار نیستند, دین صلح جوئی که سمبُلش شمشیر و هدفش ستیز و ناچیز شمردن حقوق زنان است , دین عادلانه ای که خانه‌داری , حفظ قرآن و استفاده از پوشش چادر را از جمله معیارهای زن کامل و اسلامی میداند , دین بر حقی که نداشتن "بکارت" برای دختر نقص عضو بشمار میآید , مذهبِ شهوت پروری که بر اساس حکم شرع مقدسش هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد مردان نیامده است, اسلام دین غارتگر و ناعادلانه ای که در تقسیم ارث بر اساس قرآن ، پسر دو برابر دختر ارث می‌برد ! بله دینِ اسلام نکبت ترین, زشت ترین, ناعادلانه ترین, وقیح ترین, خوارترین و ذلت بار ترین سوغاتِ شوم و نامبارکی است که توسط محمد چوپان به ارمغان آورده شد ! و در پایان اسلام دینی است که مخالفینش را یاوه گو خوانده و سزای اعمالشان را آتش جهنم خود در آوردی میداند ! ننگ و نفرین بر این دین نکبت و تهوع آور .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
ARTEMIS و Saitama دوستان گرامی گویند که گفتگو با ابلهان جنون میاورد چرا که موریانۀ نادانی و جهالت مخچۀ آفت زدۀ مذهبی آنها را در بر گرفته و صراط مستقیمشان به محمد شهوت پرور ختم میشود, حتی نتیجه اش هم در گفتار شمشیرشان آشکار و واضح میباشد . کامیاب و آزاده باشید .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
mastaneh.deldar مریضیه ارتمیس گرامی از نظر من فهم و کمالات و روشنفکری ایشان هست.من افتخار میکنم که از این مریضی چیزی نصیبم بشه.همیشه به فهم وشعور ارتمیس گرامی غبطه میخورم.در ضمن اون خدای بی ش ع و ر ت ا ن کاری از دستش بر نمیاید چه برسه به شفا دادن.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
salarkhan گرامی نکته سنجی شما درهمه کامنتهایتان هویداست. همیشه پاینده باشید
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی واقعا پاینده باشی.از مردی و مسلمانی خودم شرمنده ام.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
saitama دوست خوبم , و من به وجود مردان ایرانی فروتن , فهیم , آزاده و آزاد اندیشی چون خودت افتخار میکنم و همیشه آرزوی بهترین ها را برای خود و خانوادۀ گرامیت دارم .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
mastaneh.deldar - ایران - اهواز همینطوری از روی تعصب که نمیشه از چیزی دفاع کرد باید یه خصوصیات خوبی داشته باشه اخه تو اگه زن هستی چطور میتونی دینی رو که بهت نصف یک مرد ارزش گذاشته اینطور محترم بشماری؟پس دو حالت داره یا ترس و تعصب بیجا داری یا از کرامت انسانی بی بهره ای که اینهمه توهین این دین به خودت رو ندید میگیری
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
mastaneh.deldar - ایران - اهواز;دین اسلام دیگه واسه جوانان ونسل بعد از ان قلاب/پشیزی ارزش نداره.خرافات 1400 ساله رفت ,,,ها/کجای کاری خاله باجی?قدیمیهاودیندار ها هم فهمیدن چه کلاه گشادی سرشون رفته.
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
feminism - انگلستان - لندن-ARTEMIS-Saitama درود وخسته نباشید دوستان گرامی.پاینده وپایدار باشید
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
nader46- درود نادر جان . شاد و شادکام باشی هموطن عزیز .
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
خانم لیلی ایرانی-ایران-تهران جواب من به شما فقط یک جمله است....../ من جز ریبایی اسلام چیز دیگری نمیبینم/..................................
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
پس خودت داری اعتراف میکنی چشمتو روی واقعیت بستی و اونچه رو که دوست داری باور میکنی که دروغی بیشتر نیست.باشه ببین زیباییهاشو فقر و بدبختی و نکبت و فسادی که به خاطر وجود همین دین مملکت مارو به نابودی کشونده
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
feminism - انگلستان - لندن --saitama - ژاپن - توکیو --nader46 - انگلیس - لندن ...دوستان خوبم گرچه در دنیای مجازی نت نمی توان دست همفکری را فشرد ولی احساس می تواند بگونه ای غیرقابل وصف گرمای عاطفه و درد مشترک را جذب کند- کسانی چون شما برای من روزنه ای از نور را تداعی میکند در ظلمت 1400 ساله ی گسترده بر سرزمین مادریم و می دانم روزی با گسترش اگاهی ان تعداد از جوانان میهنمان که هنوز در اسارت تارهای منفور این عنکبوت پیر جزیره العرب اسیرند خواهند فهمید ازاد زیستن شاد بودن هدیه ایست بی همتا که نباید به هیچ دینی به هیچ مرام سیاسی این پروانه را داد که این حق مسلم انسانی را به یغما برد.پیروز و کامروا باشید.همینطور----- لیلی ایرانی - ایران - تهران /
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
nader46 سپاسگزارم گرامی.همیشه پایدار باشید
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس سپاسگزارم از لطف شما دوست گرامی.شاد باشید
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
خانم لیلی ایرانی-ایران-تهران من گفتم اسلام حقیقی نه اسلام ظاهری....... من اسلام حقیقی را در این جهان همانند گل نیلوفری میبیتم در میان مرداب.......................................
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
ARTEMIS-SW گرامی سپاسگزارم پایدار باشید.
پنج‌شنبه 26 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.