روایت یک نماینده مجلس از «چهار شرط احمدی‌نژاد» برای بازگشت به کار


روایت یک نماینده مجلس از «چهار شرط احمدی‌نژاد» برای بازگشت به کار

یک نماینده مجلس ایران گفته است احمدی‌نژاد پس از قهر ۱۱ روزه‌اش در دیدار با یکی از مقامات بلندپایه حکومتی چهار شرط برای بازگشت‌اش تعیین کرده بود.

به گزارش تارنمای بُنا، پایگاه اطلاع‌رسانی استان بوشهر، غلام‌علی میگلی‌نژاد، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ایران در جمع شهروندان بوشهری به اختلافات درون حکومتی ایران پرداخته و جزئیاتی از دیدار محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران پس از قهر ۱۱ روزه‌اش با یکی از مقامات بلندپایه حکومتی را ارائه داده است. میگلی‌نژاد نام این «مقام بلندپایه حکومتی» را فاش نساخت.

محمود احمدی‌نژاد پس از برکنار کردن حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و مخالفت آیت‌لله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با آن، در تصمیمی «اعتراض‌آمیز» ۱۱ روز از حضور در جلسه‌های دولت خودداری کرد.

این تصمیم احمدی‌نژاد که از سوی اصول‌گرایان و نهادهای نظامی و امنیتی ایران به «مقابله» با دستور رهبر جمهوری اسلامی تعبیر گردید، واکنش تند آن‌ها را علیه وی به دنبال داشته است.

غلام‌علی میگلی‌نژاد در بوشهر گفت: «احمدی‌نژاد ۱۱ روز قهر کرده بود و دولت را به امان خدا رها کرد و پس از آن به دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام رفت و حرف‌هائی زد که در تاریخ این انقلاب نبوده است.»

وی افزود: «احمدی‌نژاد گفت، چهار شرط دارم اگر پذیرفتید برمی‌گردم و به‌عنوان رئیس جمهور این کشور ادامه کار می‌دهم. شرط‌های احمدی‌نژاد این بود که حجازی معاون رئیس دفتر مقام معظم رهبری برکنار شود، طائب نماینده ولی فقیه در سپاه برکنار شود، مشائی به‌عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب شود و آقای مصلحی نیز تنها برای مدت سه ماه به وزارت اطلاعات بازگردد و پس از آن برکنارش می‌کنم و فرد دیگری جایگزین شود»

این نماینده بوشهر گفت احمدی‌نژاد در این دیدار گفته است اگر شرط‌هایش مورد قبول قرار نگیرد استعفا خواهد کرد.

میگلی‌نژاد که در مسجد قائم کوی بیسیم بوشهر سخن می‌گفت ادامه داد: «هنگامی که احمدی‌نژاد در حال ترک کردن دفتر آن مقام عالی نظام بود، شخصی به وی گفت می‌دانی داری با این کارهایت مقابل نظام و رهبری این انقلاب ایستادگی می‌کنی؟ که احمدی‌نژاد با لحن تندی پاسخ داد بنده می‌دانم دارم چگونه عمل می‌کنم، حالا شما ادامه دهید ببینید من متضرر می‌شوم یا شما.»

این نماینده اصول‌گرای مجلس افزود: «در بحث عزل نابه‌جای آقای مصلحی و در آن اوضاع و احوال، ما ۱۲ ساعت کاری‌مان در مجلس شورای اسلامی، موضوع جلسه نداشتیم و به صورت گروه‌های چند نفره گرد هر میز نشسته بودیم و راجع به این اتفاقات گفت‌وگو می‌کردیم. از سوئی منتظر حکم رهبری بودیم و از سوی دیگر به این فکر می‌کردیم که دولت می‌خواهد تا کجا پیش برود. مجلسی‌ها به شدت مردد بودند.»

میگلی‌نژاد با بیان این‌که «نظام تاکنون هزینه‌های بسیاری برای احمدی‌نژاد داده و بیش از این نمی‌توانیم ادامه دهیم» اعلام کرد: «مقام معظم رهبری همچون گذشته با هوشمندی و درایت خود، هر چهار شرط احمدی‌نژاد را رد کرد و خطاب به وی فرمود هیچ یک از این شرط‌ها را نمی‌پذیرم و بروید به کارتان ادامه دهید. احمدی‌نژاد نیز بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل به آقای خامنه‌ای گفت می‌روم استعفا می‌دهم، و آقا نیز بی‌درنگ ادامه دادند همین الان برو استعفایت را بنویس و بیاور.»

آیت‌الله خامنه‌ای که در شش سال گذشته یکی از مدافعان جدی احمدی‌نژاد بوده، به تازگی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر فقید ایران گفت «اعتراف به اشتباه» یکی از درس‌هایی است که باید از آیت‌الله خمینی آموخت.

مخالفان حکومت ایران می‌گویند این اظهارنظر آیت‌الله خامنه‌ای به معنای «پایان پشتیبانی همه‌جانبه» وی از احمدی‌نژاد است.

تحلیل‌گران نیز بر این باورند دامنه انتقادها و فشارها علیه احمدی‌نژاد با «چراغ سبز» رهبر جمهوری اسلامی افزایش یافته تا این‌که وی یا از آیت‌الله خامنه‌ای که اکنون به‌عنوان «امام خامنه‌ای» از او یاد می‌شود، «تبعیت» کند و یا این‌که از ادامه کارش در دولت «جلوگیری» شود.

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
نزاع لاشخورها برای بلعیدن حداقل حقوق انسانی مردم در ایران.
دوشنبه 23 خرداد 1390

ولایت وقیح - ایران - تهران
این که این همه قوی تهدید کرده بودخب پس چرا استعفا نداد؟برگشت سر کارش و نوکریه خودشه به ولی وقیح رسما اعلام کرد.!!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
خاک بر سر شما که به جای تصمیم گیری منتظر حکم رهبری هستید.مرده شور اسلام را ببرند
دوشنبه 23 خرداد 1390

فاروق - دبى - دبى
اسلام عزیز چقدر مظلوم واقع شدى که هر کسى حتى پدرش با مادرش قهر کرد تورا مقصر مى دانند.اگر برق خانه شان قطع شد تور مقصر مى دانند اگر سوپر محله شان نان نداشت تورا مقصر مى دانند. کسى تو را نمى فهمد و نمى شناسد تو خیلى غریب شدى . بیشتر همین خودى ها به تو ضربه مىزنند و گرنه غریبه نمى تواند سر سوزنى به تو صدمه بزند.ولى من به تو ایمان دارم .مى دانم روزى انسانهاى مخلص چهره زیباى تو را به عالم و ادم نشان خواهند داد و عالم گیر خواهى شد و پچرم عدالتت بر گستره جهان بر افراشته خواهد شد
دوشنبه 23 خرداد 1390

sora.sefid - ایران - تهران
پسر بزرگ رئیسش برده بودش گوشمالی حسابی بهش داده بود. بعد از این غیبت اولین بار که اخبار نشونش داد قیافش دیدنی بود یه کفتار له شده...
دوشنبه 23 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
یک ضرب المثل روسی میگه :بشکه‌ی خالی بلندترین صدا را ایجاد می‌کند !! و یا هر که چاقوی بزرگی در دست دارد ، لزومآ آشپز ماهری نیست !!
دوشنبه 23 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
فاروق - دبى - دبى اسلام عزیز مظلوم واقع شده؟؟گند این دین متعفن همه دنیا رو فراگرفته ولی نگران نباش صدای کلنگ گورش به گوش میرسه!!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
چه درام قشنگی بود بین پسر و پدر خوانده مملکتی را که باید یک تریاکی بچرخاند بهترین از این نمیشه سناریو جدید فیلم مدحی هم دنباله فیلم مصلحی و احمدی نژاد و خامنه ایست داداش حناتون دیگه رنگی نداره اگه هم داشته باشه رنگ ا.. بچه نوزاده که فقط خاصیتش برای خودتان است !
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.