طرح سری آمریکا برای مقابله با قطع اینترنت و موبایل

طرح سری آمریکا برای مقابله با قطع اینترنت و موبایل توسط دولت ها

یک روزنامه آمریکایی نوشت که این کشور برای مقابله با قطع عمد اینترنت و موبایل از سوی دولت ها در هنگام مقابله با اعتراضات مردمی، وسایل دسترسی مستقل به اینترنت و برقراری تماس تلفنی را ساخته است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا فعایت جهانی را برای گسترش سیستم موبایل و اینترنت سری انجام می دهد که هدف از آن مقابله با حکومت های سرکوبگر است.

این فعالیت شامل طرح های سری برای گسترش شبکه های تلفن های همراه مستقل در داخل کشورها و طرح های دیگر برای ساخت نمونه های "اینترنت در کیف" است.

این طرح ها با مبلغی به رقم دو میلیون دلار از وزارت امور خارجه آمریکا ، مورد حمایت مالی قرار گرفت. براین اساس ، کیف دارای اینترنت را می توان به راحتی از مرز عبور داد و سریع آن را ترکیب وتنظیم کرد. در این صورت امکان ارتباطات بی سیم در محدوده گسترده و وسیع به علاوه ارتباط با شبکه جهانی اینترنت نیز برقرار می شود.

این طرح سری آمریکا پس از اقدامات حسنی مبارک رئیس جمهور وقت مصر در قطع اینترنت و موبایل در آخرین روزهای حکومت خود برای مقابله با معترضان خیابانی، با پیگیری ها و تلاش های بیشتری روبه رو شد.

برخی از این طرح ها شامل فناوری هایی هستند که آمریکا خود آنها را به روز کرده است و برخی دیگر با وسایلی ترکیب شده اند که هکرهای شبکه های الکترونیکی آنها را طراحی کرده اند. هکرهایی که به نام جنبش آزادیبخش فناوری معروف شده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا از این طرح ها حمایت مالی می کند تا شبکه های بی سیم سری ساخته شود و فعالان مخالف، بتوانند از این وسیله برای ارتباطات خود به دور از اعمال کنترل دولت هایی مانند سوریه و لیبی اقدام کنند.

برخی از مقامات آمریکایی نیز گفته اند که دو وزارتخانه خارجه و دفاع در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما حداقل 50 میلیون دلار برای ایجاد شبکه موبایل مستقل در افغانستان با استفاده از برج های بلند در پایگاه های آمریکا هزینه کردند.

گزارش های وزارت خارجه آمریکا هم نشان می دهد تا پایان سال جاری میلادی این وزارتخانه حدود 70 میلیون دلار برای فعالیت های ساخت و ترکیب فناورهای مرتبط هزینه کرده است.

معمولا در کشورهایی که با اعتراضات مردمی روبه رو بوده اند؛ معترضین با استفاده از موبایل ، از اعتراضات واقدامات غیرقانونی نیروهای دولتی فیلم ضبط کرده و آنها را در شبکه اینترنت، منتشر می کردند. همین اقدامات ، باعث اطلاع رسانی گسترده از اعتراضات مردمی و افزایش هزینه های مقابله با آنها می شود.

به همین دلیل در سوریه، مصر و لیبی دولت ها در هنگام رویارویی با اعتراضات مردمی به قطع موبایل و اینترنت اقدام می کنند.

kamal_1351 - ایران - مشهد
البته ایران هم دست همه رو در قطع اینترنت و موبایل بسته
دوشنبه 23 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
اگر حکومتی درست وصادق باشد ترسی ندارد .این حکومتهای زورگو ودزد ودغل باز است که از سایه خودش هم وحشت دارد . حالا هی این جباران وبی خبراز حال گذشته گان . ستم به ملت خودشان بکنند تا کی وکجا .ملت ایران در طول تاریخ نشان داده اند .هرگز دری کامل به رویشان بسته نشده ویا نتوانسته اند که ببندند . تاریخ رابخوانید..
دوشنبه 23 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
این طرح سری آمریکا پس از اقدامات حسنی مبارک رئیس جمهور وقت مصر در قطع اینترنت و موبایل در آخرین روزهای حکومت خود برای مقابله با معترضان خیابانی??? فکر کنم اقای اوباما بود اون که داشت میگفت بزارید تا تاریخ تمام شدن سال ایشون حکومت کنن ای خدااااااااا چقدر دروغ به قل یکی دروغ که پول نمیخواد هر چند تا دوست دارن میگن تو دنیا دو تا شیطان وجود داره حکومت اخوندی امریکا
دوشنبه 23 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
افرین
دوشنبه 23 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
love-iran -: نمیدانم که ایا چنین حرفی زده یا نه ( ادامه رژیم مبارک ), ولی شما چرا دچار چنین اشتباهی میشوید که " دیگران " باید از " منافع " خود چشم پوشی کنند ! دنیای سیاست, پدر و مادر نمیشناسد و یکی از یکی بدتر, ولی میان بدترینها که یک کم ملایمتر باشه و به انسانها " شخصیت " میبخشد, همین سیستم مدرن جهان اول است که " نسبت " به سیستمهای مذهبی و کمونیستی, به نیازهای اولیه شخص ارزش بیشتری قائل است و امکان " پیشرفت و تکامل " شخصی را میدهد ! و یکی از " صفتهای " جهان اولی " انعطاف پذیری " انان به مسائل روز است, نه مانند رژیم قهقهرایی که " خط " فکری از 1400 سال سرچشمه میگیرد !
دوشنبه 23 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
قطع اینترنت مشکلیو حل نمیکنه بلکه نتیجه ی عکس میده... امریکا هم به جای دلسوزی برای ملت ها بهتره یه فکری به حال اقتصاد وناهنجاریهای مردمش بکنه... مرگ بر امریکا مرگ بر طاغوت
دوشنبه 23 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
دست چنین هکرها درست !!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

faramarz65 - ایران - تهران
جون مادرتون یکم زودتر این کارو بکنید . دیگه از این اینترنت داخلی که هر روز یه سازی میزنه خسته شدیم . واقعا با این پیشرفت علم نباید کار سختی باشه ؟؟
دوشنبه 23 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
با درود به خوش باور گرامی و زرتشت عزیز و دیگر دوستان... عرض کنم خدمت مستطاب!! جناب love-iran - ایران - چابهار . که ::: نه خیر حضرت استاد!! اوباما همچین فرمایشی از خودش در نکرد دوست گرامی من. اون خود حسنی مبارک بود که همچین درخواستی رو داشت و اتفاقا آمریکا برای این که مبادا با افزایش سرکوب از طرف مبارک جنبش مردمی مصر به خشونت بکشه و تندرو ها و اخوان المسلمین و سلفی ها بیان بالا؛؛ از همه بیشتر مایل بود که مبارک زودتر شرشو کم کنه که در این بین. لازمه بگم که دیکتاتوری هایی مثل مصر که با جهان آزاد ارتباط دارن سرکوبشون بسیار کمتره تا نسبت به دیکتاتوری های مثلا مستقلی مثل سوریه و ایران. اونم به خاطر ارتباطات با جهان آزاد و رسانه هاست و دیگر دلایل که خودتون میدونین.....
دوشنبه 23 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
بابک میهندوست - ایران - تهران. دوست خوبم کاره سختی نیست که یک سرچ بکنی تو گوگل پیدا میکنی بد میبینی گفته که نه اخر اش هم از مردم مصر میخواد که با این کارها به اقتصاد و قدرت کشورشون ضربه نزنن به هر حال من موافق حکومت اخوندی خودمون هم نیستم اما امریکا هم واسه رضای خدا به کسی کمک نمیکنه
دوشنبه 23 خرداد 1390

maziyar-m - ایران - مازندران
بچه ها دست امریکا با اینا تو یه کاسه هست. یاامریکا مثل یه شیر بی یال دم شده که از نعره هایتوخالیش کسی نمیترسه. تحریم نفتی بشه ایران دیگه نمیتونه به این توله های بسیجی پول بده ، نمیتونه اینا رو از همجای ایران جمع کنه بیاره تظاهرات . فقط تحریم نفت. مردم که دارن سختی میکشن 2 ماه هم روش.
دوشنبه 23 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
mastaneh.deldar - ایران - اهواز.مرگ بر رژیم به رهبری چلاقعلی ومزدورانش.آخوندهای مفتخور..4 پاه..بسیج..خودفروخته های ساندیسخور..و درود بر هر رژیم و هر کسی که به فکر راحتی بشر و ملت خودشپاه
دوشنبه 23 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
love-iran-چاه بهار- من که نفهمیدم تو طرفدار کی چی کجا هستی?!!! هم خوب هم بد هم موافق هم مخالف هم این وری هم اون وری هم دوست هم دشمن هم ...... موندم حیران که چه کاره حسنی?!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
دانش اوباش اسلامی ایران در اندازه ای نیست که بتواند با گسترش تکنولوژی های تازه برابری نماید. بهتر است که ملایان در کتابهای مفاتیح و رساله جنسی امام و چرندیات مطهری بگردند شاید راهکاری برای برابری با این روشهای تازه به مغزشان برسد!!! شاید هم امام ته چاه کمکی کند!
دوشنبه 23 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
nader46 - انگلیس - لندن. من طرف مردم ام اخه به نظر شما کشوری که هواپیمای مسافری ما رو میزنه رو دریا کشوری که تا قطعات هواپیماهای مسافری رو تحریم میکنه میتونه به فکر ما باشه اگه به فکر ما بود اول اجازه میداد مردم کشور ما جانشان امنیت داشته باشه بعد اینترنت شان دوست خوبم حداقل اش اینه که حکومت ما با جیره خورهای خودش رحم میکنه اما امریکا نه به جیره خورهای اخوند ها نه به ما رحم داره پس بهتره خودمون دلمون واسه خودمون بسوزه
دوشنبه 23 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
امریکا هر نیتی که داره مهم نیست مهم اینه اینکارش به نفع مخالفای رژیمه پس ما ازش ممنونیم به همین سادگی حالا این چابهاریه خودشو بزنه به در و دیوار و هی بیاد اینجا کامنت بذاره.چقدر عصبانی هستی اخه فشار عصبی به خاطر این روزای تظاهراته دیگه.یه کم کنترل کن خودتو دکتر!!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
خب خانه به دوش-سوئد-استکهلم اینایی که گفتی چه ربطی به من داشت.. من فقط نظرمو گفتم به تو تحمیلش نکردم که اینقدر جوش اوردی ........لطفا خونسردی خودتو حفظ کن
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
لیلی ایرانی - ایران - تهران. هههههههههههههههه چه تظاهرات وحشتناکی بود واقعا هم دو تا فیلم از پلیس ها گرفتن دوربین رو تو پلاستیک و هزار جا کرده تا کسی نبینه هم از فیلم برداری ترسیدین بعد تظاهرات ههههههه من خوشحال میشدم اگه تظاهرات میشد اما خب واسه چی خودم رو گول بزنم مثل شما کدوم تظاهرات کدوم کجا ؟؟
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
امیدوارم واقعا انجام دهند
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

kholidar - ایران - رشت
این اقدام اقدامی ستودنیست .فاطی کماندوهاو خر تعصبیهایی که اینجا کامنت میگذارند بدانند از شهریور ما ارتباطات قطع خواهد شد و آنوقت این تکنولو‍ ژی غرب است که باید بدادمان برسد در ضمن امیدواریم رایگان باشد و همه به آن دسترسی داشته باشند.وآقاجان ما آنچه را که می خواهیم تو ایران نمی یابیم پس اگر ملایان راست میگن کمی آزادی به مردم بدهند تا ما از آمریکا کمک نخواهیم. خر کردیم خودمونو 30 ساله بابا کارینکنید پدربزرگتون عصبانی بشه اه ه ه ه ه
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
ابجی ام البنین گور بگور شد حال مستانه مست از اسلام و مخلفاتش شروع به چرند نویسی کرده یک عقب افتاده ی دوزاری که مثل پدر معنویش خمینی ..گ...زاده طاغوت طاغوت می کند خاک صد عالم به سرت ملایت دینت خدای قاتلت.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
عجیبه ارتمیس جون تو به جای اینکه براساس جیره ای که از بعضیا میگیری بری دنبال خانه ی سالمندان برای خودت بگردی داری اینجا نظر میدی.. عجله کن برووووووووووو.. الان جیره ات تموم میشه عقب می مونیا زود باش......
چهار‌شنبه 25 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.