قذافی: من چه کاره ام که استعفا بدهم؟

قذافی: من چه کاره ام که استعفا بدهم؟

 روز گذشته، رئیس فدراسیون بین المللی شطرنج در سفر به طرابلس با معمر قذافی و پسرش، محمد شطرنج بازی کرد.



به گزارش «تابناک»، اینتر فاکس خبری را منتشر کرده که بنا بر آن، «ایلیومژنیف» در دیدار با قذافی و بازی دو ساعته شطرنج درباره خروج از لیبی، از وی پرسش هایی پرسیده که قذافی در پاسخ به وی، اظهارات جالبی را بر زبان رانده است.

بنا بر این گزارش، قذافی درباره ترک لیبی گفته است که هرگز سرزمین مادری خویش، جایی را که وابستگان و دوستان وی در آن کشته شده اند، ترک نخواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا استعفا خواهد داد یا نه، گفته است: من هیچ برنامه ای برای استعفا یا خروج از کشور ندارم.

قذافی همچنین افزوده است: من نه نخست وزیر هستم، نه رئیس جمهور و نه پادشاه، پس از چه چیز باید کناره گیری یا استعفا کنم؟!

«ایلومژنیف» همچنین گفته است، در این دیدار، با قذافی به دلیل مرگ پسرش همدردی کرده و قذافی، منزلی را که در آن فرزند و نوه اش به همراه پنج عضو خانواده اش کشته شده اند، به وی نشان داده که مورد اصابت پنج بمب قرار گرفته است.
گفتنی است، از هنگام آغاز درگیری های داخلی و به دنبال آن، حمله ناتو به لیبی، روسیه همواره درخواست کرده است که در این میان به عنوان میانجی وارد عمل شود.

هفته گذشته، «میخائیل مارگلوف»، نماینده ویژه روسیه در آفریقا با نمایندگانی از مخالفان دولت لیبی دیدار کرد و اکنون نیز خود را آماده سفر به طرابلس برای دیدار با قذافی می کند.

وی در این باره گفت: من می خواهم به دیدار قذافی بروم؛ اما تاکنون از کرملین به من دستوری نرسیده است که از قذافی بخواهم به دلیل صلح از قدرت کناره گیری کند.

گویا آنچه از ماجرای اخیر لیبی و حمله ناتو و تعلل در دستگیری و یا پایان دادن به جنگ علیه لیبی دریافت می شود، این است که غرب درصدد است جنگ با لیبی را به جنگی فرسایشی تبدیل و همزمان قطعنامه هایی نیز علیه لیبی صادر کند که تاکنون این کار را کرده است.

در این صورت، چنین جنگی در کوتاه مدت، لیبی را به درگیری مشغول خواهد کرد و در دراز مدت این کشور را با پیامدهای سوء این جنگ روبه رو خواهد ساخت و اگر دولتی واقعا مردمی نیز در این کشور بر سر کار بیاید، تا سال های سال، سایه خرابی ها و حتی قطعنامه هایی را که ضد قذافی تصویب شده است، خواهد دید.

khosh bavar - ایران - یزد
فقط تجربه تلخم مرا بسیار مشغول خود کرده است که در زمان جنگ یوگسلاوی سابق, افراد متخصص مهندسین شرکتهای ساختمانی از کشور فرانسه با لباس نظامی بعنوان افسر نظامی بهمراه مشاوران نظامی این کشور وارد شدند و با برسی خود از ساختمانهای مخروبه این منطقه به این " نتیجه اقتصادی " رسیدند که الان مقرون به صرفه شرکتهای ساختمانسازی فرانسه نیست که در این کشور سرمایه گذاری کرده , بدینجهت بهتر است چند هفته ای " جنگ " ادامه داشته باشد تا بعدا ما مقدمات " صلح و نوسازی " را مهیا سازیم ! حالا شده نوبت این قذافی نژاد دیوانه, که برای خوشرقصی و امتیاز گرفتن از فرانسه و ایتالیا و انگلیس اینگونه انتربازی در میاورد که بازار اقتصادی اینگونه کشورها را رونق بخشد و انها هم بعنوان تشکر از او, فقط او را تبعید کنند !
دوشنبه 23 خرداد 1390

louisette - فرانسه - مارسی
الحق والانصاف روانی وخل تشریف دارند این جناب قذافی.همه کاره کشوره ویار قبائل وحشی است وفرزندانش واقوامش گرداننده کشورند ودر اس همه خود این دیوانه بازهم میگه من چه کاره ام.بمیر .
دوشنبه 23 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
این جناب قذافی دیوانه!! البته کاره ای نیستن تو اون لیبی به فلاکت کشیده شده توسط شخص شخیص معمر خان چل!!! ایشون فقط برادر !! بزرگ!!! و رهبر!! انقلاب لیبی هستند و طفلکی دیگه پست و مقامی ندارن که.. دلم براش کباب شده!!!!!! چقدر مظلومه این قذافی دیوونه!!!!!!!!!!. بی پدر و مادر عین بختک افتاده رو لیبی و ول کن ماجرا هم نیست..... مردک خل مزاج چل!!!!! یک تریلی فقط لباس و لباده و شنل و کلاه فقط داره این الدنگ!!!! اونم با چه رنگای جیغی!!! بنفش و زرد قهوه ای !!! . -------------------------------------------. سقوط هر دیکتاتور برای ما ملت ایران روحیه و امید می آفریند و از این رو به شخصه سقوط معمر القذافی ملقب به دیوانه لیبی و فشار اسد دیکتاتور سوریه یکی از بهترین خبر هائیه که این روزا میتونیم بشنویم.........
دوشنبه 23 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
توی دنیای حاضر چقدر دیکتاتور مسلمان وجود داره!!! سران باقی کشورهای اسلامی هم دیکتاتور مثبت,تشریف دارند.بنازم به این دین کامل وهمه رقم, پرفکت!! عجب دنیای قشنگ وپراز مهر ولطف صمیمییت هست این(جهان اس لام)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

hamed-irooni - ایران - سیستان
یه سوال؟ رییس فدراسیون بین المللی شطرنج با وجود بمباران های بی امان ناتو، با چه تضمینی رفت طرابلس؟ بمباران هایی که پسر قذافی هم ازش جون سالم به در نبرد.
دوشنبه 23 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
خدائیش راست میگه .این کار ه ای نیست و کار ه ای نبوده . یک عمر زیر یک چادر شتر بان ها زندگی کرد و هر وقت هم دوستان خواستند این عمله را اوردند مثل عروسک خیمه شب بازی تو ی صحنه ها نقش بازی میکرد . این فقط یک مترسک بوده و هست . اصلا ان مملکت را دیگران اداره میکردند و میکنند ناز نفس دیگران که هم خوب اداره میکنند و هم خوب میکنند دشمنان کشور را . کجای کارید شما ها با صفا
دوشنبه 23 خرداد 1390

germinehpakravan - قبرص - لارناکا
شما نگاه کنید اروپایان وکشورهای امارات عربی-سلطنت عمان-قطر -چطور با احترام وبا همگامی در کنار یگدیگر زندگی میکنند.این داستان ها فقط مال ما است -عراق و بحرین است.چرانمیخواهند مثل بقیه زندگی کنند وبگذارند مردم بدبخت نفس راحت بکشند؟
دوشنبه 23 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
فکر کنم اینا دارن شطرنج آلمانی‌ بازی‌ می‌کنن (مثل برره) و آخرش هم قذافی حتما باید برنده بشه (مثل قهوه تلخ). .
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تو یک جنایت کار کثیف مثل رژیم ایران هستی
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
لولوی سر خرمن !!
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.