کروبی: تمام منابع اقتصادی ایران در اختیار سپاه است

کروبی: تمام منابع اقتصادی ایران در اختیار سپاه است

مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان که هم‌اکنون در بازداشت خانگی است، گفته سپاه پاسداران، تمام منابع اقتصادی ایران را در دست گرفته است.

 این سخنان مهدی کروبی که پیش از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در یک مصاحبه بیان شده، روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ در روزنامه «میهن» منتشر شده است.

انتشار میهن که یک روزنامه اینترنتی با مدیریت علی کشتگر است، ۲۱ خرداد با سردبیری محمدجواد اکبرین آغاز شد.

کروبی در این مصاحبه گفته سپاه با در اختیار گرفتن تمام منابع اقتصادی کشور، دیگر حاضر نیست به انتخابات تن دهد.

سپاه پاسداران ایران از زمان ریاست‌جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی وارد فعالیت‌های اقتصادی شد.
 
سپاه در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، پیمان‌کاری پروژه‌های برزگ نفتی و گازی را نیز بر عهده گرفته است.

به گفته کروبی سپاه نمی‌گذارد مردم کسی را انتخاب کنند که بخواهد بر آن‌ها نظارت داشته باشد.

دبیرکل حزب اعتمادملی افزوده «کار سخت شده و نمی‌باست کار به اینجا کشیده می‌شد.»

کروبی در پاسخ به این پرسش که «چه کسانی نباید می‌گذاشتند کار به اینجا کشیده می‌شد»، گفته است: «در انتخابات ۱۳۸۴ من نفر اول شمارش آرا در ۱۵ استان کشور بودم و اندکی خوابیدم و بیدار شدم و دیدم همه چیز از دست ستاد انتخابات کشور خارج شده و دست دیگران افتاده، بعد هم نامه نوشتم و نقش آقا مجتبی خامنه‌ای (فرزند آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی) را گفتم؛ اگر باور می‌کردند خطری انتخابات را تهدید می‌کند، نمی‌گذاشتند این‌جوری شود.»

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ که توسط دولت محمد خاتمی برگزار شد، محمود احمدی‌نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی به دور دوم راه یافتند اما مهدی کروبی یکی از کاندیداهای این انتخابات همان زمان با انتشار نامه‌ای اعتراض‌آمیز از دخالت و تغییر نتیجه آرا خبر داد.

کروبی در این مصاحبه گفته است پیش از انتخابات ۱۳۸۴ به محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت این موضوع را هشدار داده است: «حتی (به خاتمی) پیشنهاد دادم که به خاطر حساسیت اوضاع، وزارت کشور را برای انتخابات بدهند دست علی‌اکبر محتشمی‌پور؛ او از پس این‌ها برمی‌آمد و می‌توانست جلوی تقلب را بگیرد؛ حالا گذشت و نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، همه با هم تا این‌جا آمدیم، مهم این است که حواسمان باشد که دیگر برگزاری انتخابات سالم و آزاد در این کشور کار ساده‌ای نیست؛ اصلاً ساده نیست.»

کروبی در پاسخ به این پرسش که «کوتاه آمدن دولت خاتمی در برابر دخالت حکومت در نتیجه انتخابات، مختص او نبود؛ شما هم در مجلس ششم که قدرت کاملاً دست اصلاح‌طلبان بود در مواردی تسلیم آقای خامنه‌ای شدید»، گفته است:‌ «موضوع نتیجه انتخابات با هیچ مصداق دیگری قابل مقایسه نیست؛ رگ حیاتی نظام است که جای کوتاه آمدن نیست، انتخابات نباشد دیگر امید هیچ اصلاح یا تغییری نیست و اگر اعتراض از راه‌های دیگری بشود معلوم نیست به چه نتیجه‌ای برسد.»

وی افزوده:‌ «اما از انتخابات که یک رکن نظام است بگذریم من آن‌وقت معتقد بودم که در مصادیق، باید رهبری را داشت چون تا زمینه برای تغییر بیشتر بر اساس انتخابات‌های بعدی فراهم نشود اگر او را نداشته باشیم هیچ کاری نمی‌شود کرد.»

bache shapoor - سوئد - یوسدال
اغای کروبی درست است که انسان جایزالخطا است و میتونه در مقابل خطایی که انجام داده اظهار پشیمانی و ندامت کنه ولی این پشیمانی و ندامت و توبه مربوط به اشتباه شخصی است و لی شما که بقول خودتا نفر اول شمارش ارا در 15 استان ایران بودید خیلی بیجا کردید که خوابیدید!!! مگه بچه بازی بوده? سرنوشت یک ملت 75 میلیونی دست تو بوده!!! در اینجا نوشتم تو بخاطر اینکه لیاقت کلمه ی شما را نداری!!! و در اخر اینکه الان 4 ماه است که در حصر هستی, چرا از سال 84 تا حالا لال بودی و هیچی نگفتی? شاید از اون شب تا حالا خواب بودی!!! مرگ بر اخوند
دوشنبه 23 خرداد 1390

شمبلیله - انگلیس - لندن
خود کرده را ... اینها همه دستشون تو یه کاسست .بگو جاوید رضا شاه دوم. بگو جاوید ایران زمین . بگو جاوید ایرانی ازاده. مرگ بر اخوند و اخوند زاده و اخوند پرست.
دوشنبه 23 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
بزودی به ملت ایران بازگردانده میشه و غارتگران به مجازات میرسند تا دیگه کسی جرات نکنه سرمایه های ملت رو چپاول کنه. مرگ بر خامنه ای و مزدوران جنایتکارش
دوشنبه 23 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چشم بسته راه رفتی این را که همه میدانند
دوشنبه 23 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
اساسا سپاه برای همین منظور تشکیل شد و ازاول انقلاب بتدریج با لگد کردن ارتش در زمینه نظامی و سپس گرفتن نبض اقتصادی کشور تمام امور را بدست گرفت و عجیب اینکه کروبی حالا دو ریالی اش افتاده و فکر میکنه مشهدی عباس تو روستای قره چمن قرار بوده فعالیت اقتصادی داشته باشه !!
دوشنبه 23 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
اگر در صحنه حق و باطل نیستی، اگر شاهد عصر خودت و شهید حق بر باطل نیستی، هر جا که میخواهی باش. چه به شراب نشسته و چه به نماز ایستاده. هر دو یکیست
دوشنبه 23 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
با یکی از اقواممون که کارمند مخابرات هست صحبت میکردم گفت از وقتی که سپاه مخابرات رو در دستش گرفته حقوق ما دو برابر شده!!!!! دوستان میدونید که مخابرات حق آقا مجتبی خائنه ای هست که بنده خدا چون هیچی نداشته گفتن این یکی روهم بدیم به این.. مجتبی بمیری رهبری رو نبینی.
دوشنبه 23 خرداد 1390

Khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت
عجب خبر داغی تا کنو ن کسی از این مافیای اسلامی خبر نداشت.
دوشنبه 23 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
آقای کروبی نمی دانم قسم حضرت عباستو قبول کنم یا دم خروس رو
دوشنبه 23 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
در اسلام انتخابات وجود نداره. همه چی بر اساس شرع و قران اداره میشه. تو نظام اسلامی انتخابات و مجلس و غیره فقط یه جوک مسخره است. مسخره تر اینکه بیای بر اساس اسلام و جبرش ، دموکراسی تعریف کنی. مثل لاریجانی که گفته دموکراسی اسلامی (!) می خوان درست کنن
دوشنبه 23 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اخر من نفهمیدم این شیخ چه میگوید . این شیخ چه میخواهد؟ برادر رفیق ملا .عزیز وقتیکه مردم را بجرم شرکت در راهپیمائی اعدام میکنند .تو ویار دیگرت همان اقا سید حسین معروف که بنام سران فتنه نامیده شدید و ظاهرا تمام فتنه ها را بوجود اوردید.البته از عقب چطور زنده هستید و اینگونه حرف های صد من یک غاز را تحویل مردم میدهید . شیخ بس کن . شیخ کوتاه بیا . شیخ مردم خوب میدانند که تو سوپاپ اطمینان این سیستم هستی چرا وقت مردم را با این اراجبف تلف میکنی . حرفی که تو میزنی چیز تازه ای نیست . یک مقدار خجالت بکشید اینقدر مردم را گوشت دم توپ نکنید
دوشنبه 23 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
دیدی قبول نیست !! چطور شده که تازه زبان باز کرده و راز گُشائی میکنید شیخ مهدی !
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranynab - ایران - تهران
از این بابا دیگه معتبرتر و معروف تر و با شعورتر نبود که به حرفاش استدلال کنید. تازه اگه واقعا اینطور باشه که خیلی خوبه. اره خیلی خوبه. چه اشکالی داره.ما که راضی هستیم هر که هم نیست ... بلههههههههههه
دوشنبه 23 خرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
جناب شیخ اون زمانی که رئیس محلس بودید هم سپاه همه امکانات دستش بود ! اون موقع نمی دانستی !!؟؟اعتراضی کردید !! شما ها همتون سر و ته هم هستید . یار امام اگز شما هم سر کار باشید باز مردم ایران آزاد نخواهند بود . باز هم ما باید در حسرت یه ذره دمکراسی بسوزیم . چاره کار سقوط نظام جمهوری اسلامی از ریشه و بن است که جنابعالی را هم شامل می شود.
دوشنبه 23 خرداد 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
ول کنم آقا.هر چند قرنی یک نطقی میکنید.شما مگر ثروت هائی بدست نیاوردید؟خانم تان از زمان هلال احمر بخور بخورهائی نکرد؟درد شما رفتن رو قدرت و:چرا انها من نه است درد شما ها است.بسه دیگه .این ملت بی عقل فقط دنبال سازه که برقصه.این آقایان تا 30 سال دیگر هستند.بیخود شما یکی مردمو گول نزنید.بذارید خودشان هرکاری میخواهند بکنند.چون ملت از احمدی نژاد وحامی اش بدش میاد وشما با احمدی درگیرید از شما خوششان میاد.هر کی نفرتشو از آقایان بطور علنی نشان بده بطرفش میروند.این ملت یویوئی سطحی وکوکی همیشه راهبر میخواد از خودش اراده نداره.
دوشنبه 23 خرداد 1390

farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ
مصاحبه همسر و خواهر هدی صابر در مورد درگذشت وی با صدای امریکا https://www.youtube.com/watch?v=Uj3VYfcBorY
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranian_x - ایران - ایران
سلام.آقای خاتمی و آقای کروبی دو فرصت سوز بزرگ هستند و ملت ایران هیچگاه فرودآوردن سر بر درگاه علی خامنه ای توسط ایشان را فراموش نخواهد کرد.ایشان دو نفر از عواملی بودند که وقتی به جاه و مقام رسیدند ملت را فراموش کردند اما غافل هستند که ملت ، سابقه بد ایشان را فراموش نخواهد کرد.زخم دیروز ، امروز عفونت کرده و هیچ چاره ای جز فوت این مرحوم ج.ا نیست.پرونده جمهوری اسلامی نزد ملت ایران بسته شده است و تمام این کارها برای نگهداری نظام ، نشان از حالت احتضار ج.ا است.
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
بزرگی عقیده دارد همه چیز را می توان از یک انسان گرفت مگر یک چیز : ازادی بشر در گزینش رفتار خود در هر شرایط و گزینش راه خود. داستایوسکی میگوید:. من تنها از یک چیز میترسم و ان اینکه شایستگی رنجهایم را نداشته باشم. پذیرفتن رنج حکایت از یک عظمت درونی بکر دارد که به ازادی درونی و معنوی میرساند. سپاه پاسداران و سایر حکومتیان لیاقت پذیرش رنج ابتدایی دوران جنگ را نداشتند به همین خاطر به جای رسیدن به ازادی درون به اسارت وحبس ابد درامدند.
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز, دوست گرامی افزایش حقوق توسط سپاه قطعا به خاطر خوش خدمتی استراق سمع است. گذشت ان زمان که ضحاک در فکر افعی دست پرده و نطفه ی خود بود. حقیقت بر ملاشده و کوس رسوایی او وحکومت درجهان طنین انداخته.
دوشنبه 23 خرداد 1390

jengir - کره - سئول
خدا لعنت کنه این خمینی گور به گور شده رو که از روزی که قدم نجسش رو گذاشت تو وطن عزیزمون همش نجاست بود ..ذزدی ..جنگ و غارت این ملا ههای گشنه گدا , سپاه هم که یکی از کار دستی هاش بود..... پیر مرد مغرور احمق..................
دوشنبه 23 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
iranynab - ایران - تهران . معلومه راضی هستی چون مزدوی شغلته!!! یابو علفی اسلامی گور بابای ملایانت خدایت دینت/
دوشنبه 23 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
iranazadiran - ایران - تهران دوست عزیز هر کاری که خامنه ای و احمدی نژاد میکنن در جهت افزایش قدرت خودشون و نگه داشتن حکومته. شکی هم نباید داشته باشیم که حکومت رو با چنگ و دندون نگه داشتن. دیر نیست اون روز که مردم تقاصشون رو از این افراد بگیرند.ولی الان خود خامنه ای و دار و دسته اش هم توی احمدی نژاد موندن و بخاطر حفظ خودشونه که بیرونش نمی کنن چون می ترسند مملکت بهم بریزه.
سه‌شنبه 24 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.