پیکر صابر به خانواده‌اش تحویل نشد

جو امنیتی در مقابل بیمارستان مدرس؛ پیکر صابر به خانواده‌اش تحویل نشد

در شرایطی که خانواده و نزدیکان هدی صابر برای تحویل جنازه وی در مقابل بیمارستان مدرس تهران تجمع کرده بودند، سایت کلمه از جو امنیتی در گرداگرد این بیمارستان و انتقال پیکر آقای صابر از این مکان خبر داد.

به نوشته کلمه، مأموران امنیتی حاضر به تحویل جنازه هدی صابر به خانواده‌اش نشده و با انتقال پیکر وی به یک آمبولانس، گفته‌اند که او را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند.

کلمه همچنین از محاصره بیمارستان توسط نیروهای گارد ضدشورش و نیروی انتظامی خبر داده و افزوده است که خواهران هدی صابر با مأموران نیروی انتظامی درگیر شده‌اند و برادر وی نیز در مقابل بیمارستان بیهوش شده است.

هدی صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی، و امیر خسرو دلیر ثانی از فعالان ملی مذهبی، در واکنش به انتشار خبر درگذشت هاله سحابی در جریان برگزاری مراسم تشییع جنازه پدرش عزت‌الله سحابی، از ۱۰ روز پیش دست به اعتصاب غذای تر زده بودند.

اما با گذشت ۱۰ روز از این اعتصاب غذا، هدی صابر بامداد روز یکشنبه بر اثر حمله قلبی ناشی از اعتصاب غذا، از زندان اوین به بیمارستان مدرس منتقل شد و ساعاتی بعد درگذشت.

سایت‌های خبری نزدیک به جنبش سبز، به نقل از منابع پزشکی بیمارستان مدرس، سهل‌انگاری مقام‌های زندان در انتقال به موقع این فعال سیاسی به بیمارستان را علت عدم موفقیت تلاش‌ها برای نجات جان وی ذکر می‌کنند.

آقای صابر که از فعالان شناخته شده ملی مذهبی و از سردبیران نشریه ایران فردا بود، دوم مردادماه سال ۸۹ بازداشت و پس از چندی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

در میان خبرگزاری‌های داخلی ایران تنها خبرگزاری ایسنا در خبری کوتاه به نقل از خواهر آقای صابر درگذشت وی را تأیید کرد اما در تنظیم این خبر کوتاه به زندانی بود و اعتصاب غذای هدی صابر اشاره نشده و حتی از ذکر نام بیمارستان محل انتقال وی اجتناب شده بود.

خبرنگار کلمه همچنین از حضور تعداد زیادی از افراد خانواده، دوستان و نزدیکان هدی صابر در مقابل بیمارستان مدرس خبر داده و نوشته است که تنها پاسخی که خانواده آقای صابر در مقابل درخواست تحویل جنازه وی می‌شنوند، «فریادهای فردی است که خود را قاضی کشیک معرفی می‌کند و می‌گوید که خانواده از آنجا دور شوند.»

          
                                                   ویدئوی اختصاصی سایت کلمه از مقابل بیمارستان مدرس تهران

بازداشت هدی صابر در مرداد ۸۹، در پی آن بود که این فعال ملی - مذهبی به طور تلفنی برای تحمل مدت حبس مسکوت مانده‌اش توسط مقام‌های قضایی فراخوانده شده بود.

آقای صابر پیش از این بارها زندان‌های جمهوری اسلامی را تجربه کرده بود، در سال ۷۹ همراه با ۱۴ نفر دیگر از همفکرانش دستگیر و پس از ماه‌ها بازداشت، در دادگاه انقلاب محکومیت یافت.

اما پس از آزادی فعالان ملی - مذهبی در سال ۸۰، پرونده آنها به دادگاه تجدیدنظر رفت و حکم صادره از آن زمان مسکوت ماند.

bache shapoor - سوئد - یوسدال
هدی صابر روحت شاد. مرگ بر خا ای و طرفداران خا ای.
دوشنبه 23 خرداد 1390

Royan - آلمان - آلمان
تف تو گورت خمینی , تف تو گور پدر بیشرفت خامنه ای لعنت تو روح هرچی آخوند وآخوند زاده و آخوند پرست لعنت به آن کسانی که ملت را به این روز انداختن .بعد میگید فحش ندید, پس چکار کنیم ؟
دوشنبه 23 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
حکومت ضد بشری ایران از جنازه مخالفان هم وحشت داره. اقتدار خامنه ای کثافت با جنازه هم دچار خدشه میشه چه برسه به گلوله های سربی آزادیخواهان که بزودی اراذل و اوباشش رو به درک واصل میکنه. مرگ بر خامنه ای خائن وطنفروش
دوشنبه 23 خرداد 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
خوب شاید جسد رو لازم داره رهبر فرزانه ام
دوشنبه 23 خرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
حکومت ادمخوار بدون جنازه اموراتش نمیگذرد.مرگتان باد که ننگ بشریتید.
دوشنبه 23 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
لطفا یک نفر بما بفرماید این کلمه ملی و مذهبی یعنی چه؟ این اقایان ملی مذهبی ها از 50 سال گذسته تا امروز چقدر در پیشرفت مردم و کشور نقش فعال داشته و بالعکس چقدر چوب لای چرخ سیستم قبلی و فعلی ایران گذاشته اند .یک نفر لطفا ما را ارشاد بکند تا از اهداف این قوم ما هم اگاهی پیدا کنیم . ملی مذهبی . اقا . عزیز ادم مذهبی که ملی نمیشود شما یک ادم مذهبی ملی را بما نشان بدهید . ادم مذهبی ملت ندارد امت دارد چرا متوجه نیستید شما. ملی مذهبی های ایران فقط اتش اتش بیار معرکه بوده وهستند. کارنامه این اقایان از ابتدا انقلاب تا امروز گواه این حرف من است . ملی مذهبی . ملی مذهبی
دوشنبه 23 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
بزرگی می گوید: از سرنوشتم سپاسگزارم که چنین ضربه سهمگیی بر من وارد اورد. اینچنین مرگی همواره قهرمانانه شرافتمندانه و ازاد در دنیای زندگان خواهد درخشید. راهش پر رهرو. روحش شاد.
دوشنبه 23 خرداد 1390

kaveh irani - پارسیان - تهران
فقط با خواندن این خبر باید به آقای صابر لقب فرزند کوروش را داد و من به خانواده آن فرزند کوروش تسلیت میگوییم متاسفم برای آیرانی بودنم
دوشنبه 23 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
پیکر صابر مرحوم مثل بقیه پیکرها به این سادگی ها تحویل خانوادش داده نمیشه و یه قدری هم طول خواهد کشید و این هم علت داره !!! علتش اینه که باید بدمشهدیه خونخوارمنه ای " خامنه ای" و پسرهاش رو جنازش دولا بشن و خون بدن صابر رو بمکند که اون ذات ضحاکی مشهدیشون ارضاع بشه وبعد جنازه بی خون صابر رو تحویل ماموراش میده که زود یه جائی دفنش کنن قبل از اینکه مردم بفهمند خونخوارمنه ایه خون صابر مروح رو مکیده !!
دوشنبه 23 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
دست خون الود,را در پیش,چشم خلق پنهان میکنند/هیچ حیوانی,به حیوانییی,نمیدارد,روا/انچه ,این,نامردمان با جان انسان میکنند.
دوشنبه 23 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.