باز هم کودک‌آزاری: دست دختر قطع شد


باز هم کودک‌آزاری: دست دختر قطع شد

فریادهای این کودکان در ضعف‌های قانونی و اعتباری به گوش‌ مسئولان ذیربط نمی‌رسد یا آن را هم می‌توان به گردن مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه انداخت و وجدان خود را آرام کرد؟

درست همان روزهایی که اخبار تلخ کودک‌آزاری «هانیه»، افکارعمومی را درگیر کرده بود، در گوشه دیگری از شهر، دست راست دخترکی پس از ضرب و شتم شدید از سوی پدرش و سهل‌انگاری در مداوا، علیرغم انجام 9 عمل جراحی از آرنج قطع شد.

به گزارش ایسنا، شیرین صدر نوری ـ مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ـ درباره جزئیات این پرونده، اظهار کرد: آن گونه که حدیثه گفته است، در واپسین روزهای فروردین ‌ماه امسال زمانی که مشغول ارسال پیامکی از تلفن همراه خود بود، پدر و پدربزرگش نسبت به او حساس شده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، و از آن زمان است که دردهای مکرر دست راست حدیثه آغاز می‌شود و مراجعه به شکسته‌بند خانگی توسط مادربزرگش هم فایده نداشت.

وی با اشاره به اینکه حدیثه فرزند طلاق است و حضانت او با مادرش بود، گفت: حدیثه به صورت موقت و تا پایان ایام امتحانات به همراه دو برادر کوچکترش نزد پدرش زندگی می‌کرد، پدری که سابقه اعتیاد را در پرونده زندگی خود دارد.

صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با گذشت دو هفته درد دست حدیثه نه تنها قطع نشد بلکه در 11 اردیبهشت‌ماه به دلیل تشدید درد، پدرش او را به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل می‌کند، اما بنا به گفته حدیثه، به دلیل هزینه درمان، پدرش او را به خانه بازمی‌گرداند.

به گفته وی، پدر حدیثه چهار روز بعد و زمانی که دست او تا بالای مچ سیاه شده بود، او را به بیمارستان شفای یحیاییان منتقل می‌کند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: حدیثه زمانی به بیمارستان شفا یحیاییان منتقل شد که این عضو بدن او از بین رفته بود و علیرغم تلاش پزشکان و قراردادن دست او در یخ برای احیای عضو، در نهایت پس از انجام 9 عمل جراحی ناموفق، ناچار به قطع دست او از آرنج می‌شوند.

حضانت حدیثه به مادرش سپرده شده بود و او موقتا نزد پدر مانده بود

صدرنوری در ادامه، به گذشته زندگی خانوادگی حدیثه پرداخت و با بیان اینکه پدر و مادر حدیثه از یکدیگر جدا شده بودند، عنوان کرد: در حالی که قاضی پرونده حضانت حدیثه و دو برادر کوچکترش را به علت عدم صلاحیت پدر، به مادر سپرده بود، اما از آنجا که مادر در تهران جایی برای سکونت نداشت، به همدان نزد اقوام خود می‌رود و قرار بوده که بچه‌ها نیز تا زمان اتمام ایام امتحانات نزد پدرشان بمانند. اما این فاجعه در ایام غیبت مادر رخ می‌دهد.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به کوتاهی و سهل‌انگاری پدر و همچنین مادری که به تماس و شکایت‌های ناشی از درد کودکش توجه نمی‌کند، افزود: با توجه به سابقه بیماری عفونی حدیثه، والدین باید نسبت به درد این دخترک حساسیت بیشتری نشان می‌دادند، چرا که بنابر اظهارنظر پزشکان معالج وی، این احتمال وجود دارد که ضرب و شتم «حدیثه» منجر به آسیب‌دیدگی عروق دست وی شده و در نهایت، گسترش عفونت در دست راست او به دلیل غفلت از مراجعه به پزشک، منجر به قطع دست وی شده باشد.

صدر نوری با اعلام پذیرش وکالت این پرونده از سوی انجمن حمایت از کودکان، عنوان کرد: با توجه به مدارک موجود، در حال تنظیم دادخواستی علیه پدر حدیثه هستیم و این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

و امروز حدیثه در حالی در کنار هانیه، نیما و باربدی که دیگر در میان ما نیست، قرار می‌گیرد که شمار اخبار کودک‌آزاری‌ها در جامعه رو به افزایش است.

فریادهای این کودکان در ضعف‌های قانونی و اعتباری به گوش‌ مسئولان ذیربط نمی‌رسد یا آن را هم می‌توان به گردن مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه انداخت و وجدان خود را آرام کرد؟


محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
جان مادرتان دیگه وسط خبرهای سیاسی اینا رو نیارید که آدم دلش میخواد تا فردا گریه کنه.بذارید به مموتی وساندیسمان برسیم.ازاینا چرگ نیست
یکشنبه 22 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
یه روز خوب میاد که ماها همو نکشیم......
یکشنبه 22 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
با امید به قطع دست تمام مفسدین اجتماع که هر کدام نقشی در ایجاد اینگونه جنایات دارند و توجه یکایک مردم به احساسات ظریف کودکان .
یکشنبه 22 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
هر چی بدبختی ونکبتی همش به خاطر این اعتیاد لعنتی ...
یکشنبه 22 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
وقتی قوانین یک دین منحوس دست شیادان طرفدارش رو برای سوء استفاده و یا ندیده گرفتن قانونمند سوء استفاده از کودکان به عنوان کالاهای تحت مالکیت پدر و مادر باز میگذاره ، ازین وضعیت اسف بار بهتر نمیشه انتظاری داشت. مطمئن باشید که درست در همین لحظه که دارید کامنت من رو میخونید صدها و چه بسا هزاران کودک زیر وحشیانه ترین شکنجه ها هستن اما کسی باخبر نمیشه و قانون متعفن دین کامل الهی ! هم دست پدر و مادرها رو کامل در اینمورد باز گذاشته..
یکشنبه 22 خرداد 1390

mashady - انگلیس - منچستر
تو کشور گل و بلبل ما قانون نیست فرهنگ نیست انسانیت نیست .پارتی بازی هست ظلم هست دین هست
یکشنبه 22 خرداد 1390

robo - امریکا - لوس آنجلس
بنازم قدرت خدا رو !!! حشره مهندس میسازه، پدر مثل آدم بلد نیست بسازه ( قابل توجه مهندسین الکترونیکس!!!! که جمع مکسر الکترونیک هستن ایشون) چند میلیون میکروچیپ لازمه که یه احمق معتاد مثل این بابا رو خدا بسازه؟ بعدشم به فرشته ها بگه دولا شین تکریمش کنین!!!
یکشنبه 22 خرداد 1390

asal.bano - انگلستان - انگلستان
دوستان به فیس بوک (حمایت از نیما و دیگران کودکان مورد ازار) بزنید خواهش می کنم. این کودکان را به دست فراموشی نسپارید
یکشنبه 22 خرداد 1390

sora.sefid - ایران - تهران
باید این حیوونارو که اسم انسان رو یدک میکشن کشت. حییون با بچش اینکارو نمیکنه که این معتادای کثیف میکنن.
یکشنبه 22 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اوه چه خدائی در برابر این همه ظلم به این کودک و میلونها کودک و حیوانات بی گناه ---الاغی که با تب با سردرد باید از سنگلاخ بالا رود و با حرکت اهسته کتک بخورد در این فرایندها خدا کجاست???? ولی تا یک منظره ی زیبا و کار یک حشره را می بینید //بنازم به قدرت خدا///// خدا وجدان بشریست بر اثر تکامل میلیون ساله اگر داشتید که بی انتظار از ماورا نیکوکار هستید اگر نه که برگردید به کتاب دینیتان دستورالعمل جنایت و راهکار بن لادن ملا حزب الله طالبان القاعده وهابی شیعه سنی!!!!!!!!
یکشنبه 22 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
robo - امریکا- لوس آنجلس- دوست عزیز حماقت که شاخ و دُم نداره ! خدای حق نشین و رَب ِّ جَلیل محمدِ چوپان و سینه زنان فقط خالق زیبائیهاست ولی این قاضِی الْحاجاتِ دَلیل ُالْمُتَحَیِّرین آنقدر توانائی و قدرت ندارد تا انسانی را که در زیر پاهای فیلی لگد مال میشود را نجات دهد ! و از سوی دیگر این باری تعالیِ مهربان و بنده نواز جهنمی از آتش ساخته که من منکر را در آن بسوزاند. در عجبم این لطیفی که از نیست هست درست کرد گر بیفتی نگیردد دست ! و یا اینکه از حکمتش است که در رحمتش را مُهر و موم کرده !
یکشنبه 22 خرداد 1390

shana - ایران - خوزستان
اگه یک ساعت مواد مخدر به این ناپدر معتاد دیر برسه زمین و زمان رو یکی می کرده .ولی خوب می تونسته 4 روز اشک و درد و کبود شدن این طفلک معصوم رو نادیده بگیره . حالا دیگه خیالش راحت باشه چون دیگه دستی نمونده که باهاش پیامکی بفرسته
یکشنبه 22 خرداد 1390

robo - امریکا - لوس آنجلس
feminism - انگلستان - لندن -- دوست نازنین توجه کردین تو این آرتیکل ها اصلا نمیان, حرف هم از خدای موهون کتابهاشون نمیزنن ؟ بنازم قدرت خدا رو بهشون تفهیم کرده مسجد جای ...ن نیست!
دوشنبه 23 خرداد 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
بیچاره حدیثه واقعا متاسفم.... همچین ادمایی بویی از انسانیت نبردند اعتیاد بلای خانمان سوزیست... artemis-sw باز یه بهانه گیر توی الاف اومده تا بیکار نمونی
دوشنبه 23 خرداد 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
یه مذکر تو آسمون‌ها نشسته و تمام این کثافت‌کاری‌ها رو نگاه می‌کنه و صداش در نمیاد یا نمی‌خواد که صداش در بیاد! خودش هم کلی آتیش و قیر سوزان و سیخ و مار و عقرب و کوفت و زهرمار درست کرده که بندازه به جون کسانی که به چنین خدای ابلهی اعتقاد ندارند و با این همه ادعا کنه که انسان‌ها رو دوست داره!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
robo - امریکا- دوست گرامی, اگر هم تشریف نامبارکشان را بیاورند, خطبه خوانی و روضه خوانی میکنند, صحبت و سخن ارزشمندی نمیتوانند ارائه دهند و بهمین دلیل است که روضه خوانان و شیخان در ایرانِ آریائی پرورشگاه تازیان دایر کرده اند و ایرانیان را قلع و قمع میکنند ! کامیاب و موفق باشی !
دوشنبه 23 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.