آقای قلعه نوعی! شما به دنبال فوتبال تزریقی و آپارتاید هستید


آقای قلعه نوعی! شما به دنبال فوتبال تزریقی و آپارتاید هستید

عصرایران ؛ جعفر محمدی ( سردبیر عصر ایران ) گویا پول های میلیاردی ملت ایران که به جیب فوتبالی ها می رود ، ‌خیلی آنها را متوقع کرده که اکنون ،‌ که صحبت از تعیین سقف قرارداد است ،‌صدای اعتراضشان به آسمان بلند شده که چرا می خواهید رقم های بی حد و حصر قراردادها را محدود کنید؟‌ از جمله  امیر قلعه نوعی ،‌ مربی تیم سپاهان اصفهان در اعتراض به قانون سقف قرارداد ،‌تیمش را ترک کرد و در یک مصاحبه تلویزیونی ،‌ تعیین سقف دستمزد برای بازیکنان و مربیان فوتبال را "کمونیستی"‌خواند.

او در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که برخی بازیکنان و مربیان در همین فصل گذشته ،‌ دستمزد یک میلیارد تومانی گرفته اند. این وضعیت باعث شده است ،‌ برخی باشگاه های متمول که از بیت المال ارتزاق می کنند ،‌ به راحتی قراردادهای چند صد میلیون تومانی و یک میلیاردی با بازیکنان و مربیان ببندند و بقیه باشگاه ها هم برای این که از قافله عقب نمانند ،‌ ولو به بهای منفی شدن تراز مالی شان این کار را تکرار کنند و در نهایت با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

قلعه نوعی و مدافعان بی حد و حصر بودن دستمزدهای فوتبالیست ها می گویند که در کشورهای دیگر هم باشگاه ها آزادند که هر مبلغی را با هر مربی و بازیکنی ببندد و اینجا هم باید کما فی السابق ،‌ همین وضعیت حاکم باشد.
البته بدیهی است که این افراد ،‌مدافع بی حد و مرز بودن مبلغ قراردادها باشند زیرا این امر مستقیماً ‌با منافع شخصی و جیب خودشان سروکار دارد و طبیعتاً‌کسی که در فصل گذشته 850 میلیون تومان گرفته ،‌ وقتی صحبت از 350 میلیون تومان می شود ،‌ توی ذوقش می خوردو این 350 میلیون را اندک و بی مقدار می شمارد و حق هم دارد قهر و علیه مقررات جدید مصاحبه کند!

در پاسخ به این افراد که به رقم های میلیاردی و چند صد میلیون تومانی عادت کرده اند و مدام نرخ های باشگاه های دیگر دنیا را به رخ می کشند و طلبکار هم می شوند نکاتی چند قابل ذکر است:

1- اگر در فلان باشگاه اروپایی ،‌مربیان و فوتبالیست ها 10 برابر شماها پول می گیرند ،‌ منبع پول هایی که دریافت می کنند ،‌بودجه عمومی نیست و این گونه نیست که مثلاً ‌در انگلیس ،‌شهروندان بریتانیایی ،‌ یک پوند یک پوند مالیات دهند یا منابع زیر زمینی کشورشان را بفروشند و میلیون میلیون به فلان بازیکن بدهند که برود فوتبال بازی کند! بلکه خود باشگاه به مثابه یک شرکت تجاری ،‌ با استفاده از همین بازیکنان کسب در آمد می کند و خرج شان می نماید.

اما در اینجا چه؟ مگر غیر از این است که قریب به اتفاق باشگاه های لیگ برتری وابسته به نهادها و تشکل ها و شرکت ها و کارخانه های بخش عمومی هستند؟ و مگر نه این است که همین صدها میلیون تومانی که آقای قلعه نوعی و بقیه مربیان و بازیکنان فوتبال سال هاست  می گیرند ،‌متعلق به بیت المال همین مردمی است که بعضی هایشان برای رفع نیازهای اولیه زندگی، کلیه هایشان را می فروشند؟!

حق با آقای قلعه نوعی و دوستانشان است اما به شرطی که باشگاه ،‌از رهگذر همین بازکنان ،‌کسب درآمد کند و آنگاه هر چقدر خواست به ایشان پول بدهد نه این که از جیب 75 میلیون ایرانی دربیاورند و به کیسه آقایان بریزند که بروید زمین چمن و توپ بازی کنید!


2 - آقای قلعه نوعی گفته است:‌ وقتی کارخانه فولاد مبارکه دقیقه‌ای یک‌و‌نیم میلیون تومان درآمد دارد چرا نباید بخشی از این پول برای ورزش و جوانان هزینه شود؟

این، حرف خوبی است اما از جناب ایشان می خواهیم برای جیب خود و سایر فوتبالیست ها از نام جوانان هزینه نکند.
 کارخانه فولاد مبارکه اگر دقیقه ای یک و نیم میلیون تومان درآمد دارد ،‌ آیا باید به اسم ورزش و جوانان ،‌ بیاید با 30 - 20 بازیکن و مربی و کمک مربی ،‌ قراردادهای چند میلیارد تومانی ببندد و سودش را بدهد به آنها؟ بیچاره کارگر کارخانه فولاد در ان شرایط سخت و جانفرسا کار کند و سودش را بدهند به شما؟!

اگر قرار است بخشی از سود کارخانه صرف ورزش و جوانان شود ،‌ آیا بهتر نیست به جای آن که با فلان بازیکن تازه به دوران رسیده قرار داد چند صد میلیون تومانی بنویسند ،‌ در چند محله محروم شهر ،‌زمین ورزش احداث کنند تا قرن های قرن ،‌جوانان از آن استفاده کنند؟

3 - آقایانی که از تعیین سقف قرارداد برای فوتبالیست ها شاکی اند ،‌ جواب دهند که چگونه در این مملکت ،‌باید برای کارمند و کارگر و پزشک و استاد دانشگاه ،‌ سقف پرداخت وجود داشته باشد ولی برای چند فوتبالیست و مربی حد و مرزی نباید باشد و آنان بتوانند در زد و بندهای کلان ،‌ برای یک سال بازی ،‌قراردادهای صدها میلیون تومانی ببندند و همیشه هم طلبکار باشند؟ مگر فوتبالیست ها تافته جدابافته اند که بقیه سقف داشته باشند و اینها نه؟
اگر تعیین سقف به قول آقای قلعه نوعی "کمونیستی"‌است ،‌ وضعیت مطلوب ایشان ،‌ چیزی جز آپارتاید نیست.

تازه این سقفی هم که تعیین کرده اند ،‌ با هیچ کدام از دستمزدهای موجود در کشور همخوانی ندارد ؛ سقف سالانه 350 میلیون تومان برای فوتبالیست ها ، معادل حقوق ماهانه 29 میلیون تومان است که رقمی غیرمنطقی و نجومی است ؟ مگر در این کشور ،‌ کسانی که با کارشان چرخ های اقتصاد و سلامت و علم و کشاورزی را می چرخانند چقدر می گیرند که یک فوتبالیست باید ماهانه 29 میلیون تومان بگیرد و تازه ناراضی هم باشد و قهر هم بکند که چرا به ما کم می دهند؟
حالا این دهها میلیون تومان دستمزد ماهانه ،‌جدای از پاداش هایی است که مثلا اگر این بازی را ببرید ،‌سمند می دهیم و آن یکی را ببرید 50 سکه طلا و سفر حج و ... !

4 - آقایان مدعی اند که با پولی که خرج فوتبال شده است ،‌مردم خیلی با نشاط شده اند و به قول قلعه نوعی ‌" اگر سازمان ملی جوانان میلیاردها تومان هزینه می‌کرد نمی توانست چنین شور و نشاطی را به مردم بدهد. "

بله ،‌فوتبال نشاط می آورد اما بدون دادن پول های بی زبان ملت به فوتبالیست ها هم می شود! وانگهی فوتبالی که سال هاست درگیر حاشیه و افت شده ،‌ دیگر نشانی از دوران نشاطش ندارد و اعصاب خرد کنی در سطح ملی ،‌ بزرگترین دستاورد این خاصه خرجی ها و تربیت بازیکنان پولکی و بی حمیت و کم توان است.
 به راستی زمانی که فوتبال ما بنگاه زد و بندهای مالی نشده بود ،‌مردم ایران از فوتبالشان لذت بیشتری می بردند یا الان که همه فوتبال شده است بده بستان های میلیاردی ،‌بازیکنان بی اخلاق ،‌مربیان مدعی ،‌ باخت های پی در پی و تحقیر ملی و ...؟!
 
این پول های میلیاردی که برای فوتبالیست ها ،‌حکم پول بادآورده را دارند ،‌ نه تنها فوتبال ایران را ارتقا نداده و نمی دهد ،‌ بلکه آن را معتاد به تزریق دائمی پول می نماید و این در حالی است که در همه جای دنیا ، ‌فوتبال ،‌خود یک صنعت پولساز است و نه یک بیمار تزریقی که اگر پول ملت بدان تزریق نشود ،یا کم تزریق شود ،‌ سست شود و مربیانش قهر کنند و بازیکنانش اعتصاب کنند!
 
 
نظرات  کاربران سایت عصر ایران :
 
*لعنت براین فوتبال وقتی که هموطنم را به خاطر نداشتن هزینه درمان از بیمارستان بیرون کرده و در بیابان رها می کنند.
*من به عنوان ایرانی که سهمی اندک از بیت المال دارم به شدت نارضایتی خودم در پرداخت وجوه نا عادلانه که ثمره ای هم جز لذت بی اخلاق! ندارد اعلام می کنم..
*اقا چه ربطی داره, اون چیزه دیگریست. پس بگو لعنت به تاجرو کاسبا,دکترو....
یک مقدار تامل قبل از اظهار نظر خوبه والله
*بنده خودم در هتل المپیک از نزدیک شاهد بودم که بازیکنان تیم ملی فوتبال با الفاظ رکیک و فحش های ناموسی همدیگر را خطاب قرار می دادند! اگر ما نخواهیم ریالی از جیب ما خرج این بی فرهنگ ها و بی تمدن ها شود باید به کجا مراجعه کنیم؟؟؟
*نویسنده محتدم این مقاله:
حرف دل میلیونها ایرانی را بی کم کاست نوشتی!
شیر مادرت حلالت باد!
خواهش می کنم این اطلاع رسانی را ادامه بده و بدان که این حرف دل میلیونها نفری است که اجازه اظهار نظر در هیچ جایی پیدا نمی کنند.
دستت را می بوسم ای ایرانی
*وقتی یادم می آید چگونه حسین فهمیده ه و فهمیده ها به زیر تانک رفتند تا این ملت سرشان بالا باشد و چونه جوانان این مرزو بوم در جبهه ها با لب تشنه جان دادندو در سرمای جانسوز کوههای سربه فلک کشیده کردستان یخ زدند و جان دادند و خانواده هایشان برای یک وام ده میلیون تومانی باید از خون آنها مایه بگذارند اینهایی که میشنوم و میبینم از آنهایی که بر سر سفره مردم نشستند و نمکدان شکستند و می شکنند و از کیسه مردم بدخت برای خودشان بیا و کیایی درست میکنند متنفر میشوم.
فمن یعمل مثقال ذره شر یره.
*به نظر من باید فوتبال رو جمع کنن
*واقعا؛ یکی بیاد بگه فوتبال ایران به غیر از یه سرگرمی مقطعی بیهوده چی داره؟؟؟؟جمش کنین زودتر
*افرین.گل گفتی.مثلا بازی فینال جام حذفی!!!این چه فوتبالی بود اخه،تا دیردز داشتیم عربها رو به خاطر وقت کشی و فوتبال زشتشون مسخره میکردیم الان خودمون ازشون بدتر شدیم،همین سقف قرارداد از سرشون هم زیادیه
*بسیار بسیار درست ومنطقی نوشته اید ولی مشکل بزرگ این مملکت این است که خیلی ها بدون کمترین کار مثبتی صاحب پول های باد آورده شده اند واین کار دیگر به چشم یک ارزش دیده میشود.برای همین است که امثال قلعه نوعی اینطور وقیحانه طلبکار میشوند.!!!
*آقای قلعه نویی....
همونجایی که شما مربیگری کردین
کارگران همون کارخونه جلوی کورهای ذوب آهن کار میکنن تا شما از این پولای مفت بگیرین
*اگه شما عرضه داری برو کمتر بگیر و تیم را قهرمان کن. البته میدونم عرضه جلوی کوره رفتن را هم نداری!!!!!!
*یارب مبادکه گدامعتبرشود...
*من مهندس این مملکتم حقوقم با مأموریت رفتن و دور از خانواده بودن ماهیانه به زور به 900000 تومان می رسه اونوقت یک نفر که نه سواد درست و حسابی داره نه اخلاق و فقط بلده بازی کنه اینجوری حقوق میگیره. این عدالته؟
*من مهندس شرکت نفتم و فوق لیسانس از بهترین دانشگاه را دارم همیشه به خودم میگم چه اشتباهی کردم من که مغزم اینقدر کار میکرد چرا درس خواندم چرا فوتبالیست نشدم
اقا من 900 میگیرم 600 قسط میدم در یک شهر جنوب کشور و دور از خانواده ام
ما زحمت میکشیم برای شکم قلعه نوعی و امثالش
یک نظرسنجی بگذارید ببینید مردم چقدر دلشون خونه
*توی یک کشور اسلامی که داعیه حکومت علی (ع) رو دارند حتماً به این میگن عدالت عزیز من!
* من هم یک پزشک هستم که بعد از عمری درس خواندن و رد شدن از هزار ویک سد و سهمیه سر از یکی از همون شهرهای جنوبی در آوردم و 10 ساله که دارم با مالاریا همزیستی مسالمت آمیز میکنم و به حال خودم تاسف میخورم که کاش به جای این همه درس خوندن میرفتم دنبال توپ و الان دستمزد نجومی داشتم.
*چند روز پیش زن سرپرست خانواری را دیدم که برای 200 هزار تومان خرج بیمارستان فرزندش به همه جا مراجعه کرده بود نا امید از نهاد های حمایتی دنبال قرض بود وقتی بودجه برای نهادهای حمایت نیست چرا بودجه دولتی را توی جیب فوتبالیست ها می ریزند؟ باشگاهها را خصوصی کنند هر باشگاه خرج و هزینه ها را خودش پرداخت کند کسی اعتراضی ندارد. بودجه ورزش فقط به نفع چنین نفر فوتبالیست خرج می شود.
*من که حلال نمیکنم
چرا من باید ماهی 400 هزارتومن بگیرم با داشتن لیسانس ولی یه بازیکن حداقل ماهی 29 میلیون تومان البته با داشتن حداکثر دیپلم
*آقا ما نمی دونستیم تو این مملکت فقیر هم داریم که کلیه اش رو می فروشه تا از گرسنگی نمیره.خیلی ممنون که اطلاع رسانی کردید
*شاید درصد کمی از هموطنان ما اطلاع داشته باشند که چرا نام این مجتمع فولاد مبارکه است! در کنار این مجتمع شهرستانی به نام مبارکه با 170 هزار جمعیت مشتمل بر 5 شهر مبارکه زیباشهر طالخونچه دیزیچه و کرکوند وجود دارد ، محروم از امکانات مناسب ورزشی. بیش از 50 درصد جوانان بیکار و اعتیاد در بین جوانان شایع. صبحها اتوبوسهای کارمندان و کارگران فولاد را در مسیر شهر اصفهان به مبارکه میبینید که میتازند و جوانان بیکار مبارکه با حسرت به آنها نگاه میکنند. کاش از درامد فولاد صنایع جنبی در این شهرستان ایجاد میشد و جوانان سرگرم کار میشدند. از امیرخان بپرسید آیا تا به حال مبارکه آمده ای؟ آیا محرومیت محله های بداغ آباد آسیا اباد را دیده ای ؟ آیا شده است خیل بیکاران تحصیل کرده حتی با مقاطع عالی لیسانس را در میدان دهنو کنار پارک نقاشباشی ببینی. راستش بعید میدانم اصلا امیرخان بداند شهری به نام مبارکه وجود دارد چون همه بازیهای فولاد در اصفهان و حداکثر در فولاد شهر است.شاید کسی نداند چقدر امار سرطان در این شهرستان بالا رفته است. خوب طبیعی است. وقتی ذوب آهن ، فولاد مبارکه ، سیمان سپاهان ، پلی اکریل ، نسوز ایران، دی ام تی، نیروگاه گازی چهلستون این مردم را احاطه کرده اند طبیعی است که دیگر چشمی آنها را نبیند و همه صنایع سبز شوند و دوست دار محیط زیست!
*احسنت، زنده باد
من خودم متالورژم، بدونید بخاطر سختی شرایط کاری(جدای از سطح علمی و یا خدمت به خلق)، کارگران و مهندسین فولاد و ذوب آهن خیلی محق تر از این ژنرالها و امثالهم هستند!
*همین فولاد مبارکه می تواند بادرصدی از این پول خطوط تولید خود را گسترش و چند صد نفر بیکار تحصیل کرده را استخدام کند.
اصفهان شهری صنعتی است ولی بیایید آمار بگیرید ببینید چند درصد فارغ التحصیلان همین دانشگاه صنعتی اصفهان بیکارند و به دلیل مدارک تحصیلی بالا هیچ کارخانه ای حاضر به استخدام آنها نیست .
*قلعه نویی مربی بزرگی نیست بخدا قسم همیشه بهترین تیم هارو بهش دادن...حالا یک تیم معمولی روبهش بدین ببینین چه کار میکنه بعد ادعای 1200000000بکنه
*شخصا سهم خودم (ولو یک ریال) از بیت المال را که به جیب فوتبالیست ها می ریزد را نمی بخشم.
نمی دانم چطوری به آقایان علیپور و عزیز محمدی بگیم منشور اخلاقی مهمه یا صیانت از بیت المال
*بخدا که برای این فوتبال و این بازیکنان ماهی 1 میلیون هم زیاده مگه اینا برای این مردم و این کشور چه کار مفیدی انجام میدهند که یک کشاورز و یک کارگر و یک پزشک و یک معلم و ... انجام نمی دهند.
*امیر قلعه نوعی پول هنرش را میگیره, تو این کشور هزاران مهندس ,دکتر,کارگر جلوی کوره و.... هست ولی امیر قلعه نوعی یه نفره. بعلاوه پول کارخانه های صنعتی متعلق به بیت المال نیست, این کارخانه ها مالک خصوصی دارند که هیئت مدیره مشخص میکنن و....
اینا پول مالکین خصوصیه, لا اقل اول یه چیزی یاد بگیرین بعد اطهار نطر بکنین.
در ضمن اگه پول بده چرا اینقدر اطهار نظر میکنین, برید یه گوشه بشینین و زهد و عزلت اختیار کنین, کاری به این ادمهای مال دوست نداشته باشید............
*باشگاه پیروزی با پول مالک خصوصی زندست دیگه؟ برادر من امی قلعه نوعی ها رو ما می سازیم. این ها هم مثل من و شما هستند. فوتبال و امیر قلعه نوعی ها چه سودی به این مملکت رسوندن و میرسونن که اینقدر باید براشون بودجه گذاشته بشه در حالی که تو مملکت خودمون کلی نقص داریم؟ کلی فقیر داریم. نتیجشم میشه تحویل دادن یک سری آدم بی تربیت و شر و بی سواد ولی پولدار که دیگه خدای خودش رو هم بنده نیست.
*اگر مالک خصوصیه چطور طبق قانون بودجه موظفن بخشی از درآمدشون خرج ورزش کنن؟بعدشم اگر خصوصی هستند چرا توقع دارن قوانین حمایتی دربارشون اجرا شه،میدونی اگر تعرفه واردات که مستقیم به من و امثال من تحمیل میشه رو بردارن این کارخونه ها ورشکست میشن؟پس حتی اگرم خصوصی باشند باید پاسخگوی مالیات دهنده ها باشن،اگرم شما میگی اشتغال ایجاد میکنن باید بگم اگر ورشکسته بشن به همون اندازه در بنادر و حمل و نقل برای واردات تولیداتشون اشتغالزایی انجام میشه،بعدشم این فوتبالیستهایی که میگی اگر جایی بیشتر از ایران بهشون پول میدادن یه روزه میرفتن،پس میتونیم بگیم خیلی بیشتر از ارزششون قیمت گذاری شدن
*کسی که این نظر رو انتشار داده بد نیست الان که مردم براش رأی منفی گذاشتن هم بیاد و یک سری بزنه . . .
کدوم هنر ؟؟ حالا به فرض هنر . . . آیا واقعا هنش اینقدر می ارزه ؟ خیلی پول بدن بهش 30 میلیون که اونم خداییش زیاده . . . زیاد نیست ؟
*ناشناس محترم
تو را هم خریده
چقدر گرفتی این کامنت نوشتی ؟ هان ؟ بگو ببینم
حرف بزن چقدر گرفتی ؟
*نکنه شما هم از همین دست مفتخورهایی هستی که پول نفتمون رو بخاطر هنررر فوتبالیتون نوش جان میکنند؟؟
آقای دانشمند، میشه بگی مالک خصوصی فولاد مبارکه کیه؟ و چرا از دولت بودجه میگیره و درآمدش بحساب دولت واریز میشه؟؟؟
بخدا عقل و انصاف هم خوب چیزیه
*هنرمندتر از من مهندسی هستش که طراح پروژ ه های بزرگ نقت و گاز در کشور هستم؟
*چی داری میگی ؟ کدوم بخش خصوصی ؟ کدوم ادم عاقل تو این مملکت که درامد زایی برای فوتبال معنی ندارد سرمایه 1 و نیم میلیاردی به مربی فوتبال میده ؟ اینها همش بیت الماله ! کمی مغزت رو راه بنداز و فکر کن و بعد دهانت را باز کن ...
*با این نظر که دادی حلالت نمیکنیم مگر اینکه زیر همین نظر عذرخواهی کنی. وقتی 78 میلیون نفر به نان محتاج زجر میکشند چرا باید این سرمایه عظیم صرف زندگی اشرافی بعضی شود. آیا امام ما(ره) این را میخواست. آیا اگر ایشان زنده بودند این روش را تایید مینمود. من از عصر ایران میخواهم از دفتر مقام معظم رهبری در مورد حقوق قشر فوتبالی از محل بیت المال استعلام نموده و به اطلاع عموم برساند.
*می شه لطف کنی به من آدم بی سواد بگی که مالک خصوصی این کارخانه کیه؟ ببین هموطن ! می دونی توی اروپا اگه یک شرکت بخش خصوصی (یک شرکت سهامی عام که در بازار بورس سهامش به مردم عرضه می شه) اگر بخواهد همچنین خرج هایی بکنه بایستی با دلایل کافی به سهامداران ثابت کنه که به ازای این هزینه ها چقدر درآمد برای کارخونه یا شرکت کسب می کنه. فکر می کنی صرف این جمله که بخش خصوصی است و دلش می خواد خرج فوتبال کنه کافیست که هر جور دلش خواست هر هزینه ای رو انجام بده. اونجا حسابداران مستقل به نمایندگی از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت بر تمامی هزینه ها نظارت دارند و اگر دلاری اضافه خرج بشه باید توجیه بشه. تو رو خدا با الفاظ بازی نکن جانم. آقای قلعه نوعی 100 برایر بیشتر از این مبالغ حقشه اما نه از جیب سهامداران که مردم هستند.
*اگه از درامد باشگاه حقئق بگیره به ما مربوط نمیشه.
ولی وقتی از حق مردم باشه....
یه کارمند سالی حداکثر 12 ملیون حقوق میگیره حالا این اقایون هر فصل 700. 800 ملیون پول میگیرن.
خداییش سقفی هم که تعیین کردن(350 ملیون)
زیاد نیست؟؟
اخه بابت چی؟؟
*من خودم فارغ التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه دولتی، در منطقه عسلویه با ته فیش 700 هزار تومن دارم کار میکنم آنوقت آقایان فوتبالیست که کارشان فوق العاده سخت و طاقت فرساست به ماهی 30میلیون تومن اعتراض دارند!!
*وقتی فوتبال ایران را با فوتبال مدرن مقایسه میکنیم مثل فوتبال بچه گانه می مومنه که هر کسی به توپ فقط یه ضربه میزنه. باید دست آدم نماههای این چنینی را با این فوتبال متاسفانه مضحک از بیت المال کوتاه کرد.
*این به دلیل این است که توی این مملکت هیچ چیز درست نیست وگرنه در فوتبال دنیا هم همین است وین رونی بی سواد 10 برابر یک مهندس با تجربه حقوق میگیرد.حرف های قلعه نوعی از نظر فوتبالی کاملا" صحیح است ولی وقتی مشکلات زیاد مردم را میبینیم این حرفها بی معنی میشود
*واقعا مقاله سطحی نگرانه و خامی بود. از مدیر مسئول یک نشریه خبری انتظار بیش از این است. اگر هزینه باشگاه ها از بیت المال است مشکل باید از جای دیگری حل شود نه با سقف قرارداد و غیره. اقتصاد یک علم است زوری که نمی شود برای همه چیز نرخ تعیین کرد.
*منم با نظر همه دوستان موافقم. یه کارگر از صبح تا غروب توی این آلودگی ها کار میکنه (جایی که خودم به عنوان مهندس کار میکنم و فکر میکنین چقدر حقوق میگیرم . اگه 30 روز کار کنم 950000)و همیشه همه باید این ترسو داشته باشن که مدیران صنایع شاید این ماه حقوقشون ندن که بتونن دهن این به اصطلاح فوتبالیست های مفت خور بیسوادو پرکنن. تازه این منهای کوتاهی عمر ناشی از این آلودگی هاست. باید بدونن که اونقدر مربی های بزرگی نبودند که بخوان دستمزدهای میلیاردی بگیرن. وگرنه اگه راست میگن برن همون کشورهایی که حقوق خوب میدن.
*حق داره ! چون داره می بینه پول مملکت داره چطوری خرج می شه به خاطر همین از حق خودش دفاع می کنه .
من و شما که نمی بینیم برامون زیاده
* با سلام
من یک استاد دانشگاهم وماهی در حدود 2 میلیون تومان حقوق می گیرم. بخدا قسم برای هر ساعت تدریس و تحقیق بخشی از روح و روانمان را ازدست می دهیم. اون وقت اقایان پول می گیرند، خوب بازی نمی کنند، خوب هم آبروریزی ببار می آورند
*آفرین
حرف دل میلیونها ایرانی را بر زبان آوردید. ای کاش امسال اقای قلعه نوعی و دایی . . . متوجه می شدند که هستند کارگرانی که با ماهی سیصد هزارتومان صبح تا شب در بدترین شرایط کار می کنند.
اگر برای امسال آقایان صرف نمی کند در این فوتبال فعالیت کنند .بروند در لیگهای دیگر و یا لیگ برتر خانواده فعالیت کنند. اگر انشالله روزی برسد که فوتبال ما هم خصوصی بشود آنوقت هر چقدر دلشان خواست دستمزد بگیرند
*آقای پرفسور که میفرمائید ایشان پول هنرش را میگیرد کدام هنر کدام بازیکن از زیر دستش بیرون آمده تیم ملی.....
ان هم فوتبالی که بازیهای آن تماما" ضدو بند است.البته به شما خرده نیست این دولت است که مشگل ساز است پول بیت المال را به یک مشت ادم بی مصرف میدهد ادمهایی که ابرو برای تیم ملی نگذاشتند تیمهای باشگاهی هم که دیگه از تیمهای در پیتی عربها هم گل میخورند راست میگی پول هنرش را میگیره........
*علی آبادی که رفت برکت هم از فوتبال رفت.دیگه فکر نکنم ورزشکار هنرمند مثل علی آبادی پیدا کنیم.
*تازه این آقا که در مورد باشگاههای اروپایی افاضات می فرمایند و مقایسه، آیا می توانند 1 درصد از فوتبان ناب و روانی که آنها انجام می دهند را اجرا کنند؟ عادت به مفت خوری بد عادتیه
*آقای قلعه نوعی یه سوال ساده اگه این فوتبال نبود شما چه کار و حرفه ای بلد بودین تا از راهش پول دربارین
نه فقط شما همه فوتبالیست ها؟
*من خودم کارشنس این شرکت هستم اقای ناشناس فولادمبارکه مالک خصوصی نداره. لااقل بپرسیدبعداظهارنظرکنیدلطفآ!!
*16 سال درس خوندم فوق لیسانس مهندسی عمران گرفتم 10 سال هم هست مشغول به کارم و یکی از صدها طراح پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی (عسلویه) هستم حقوق دریافتی من 1500000 یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد بعد از 10 سال کار هنوز مستاجرم و نتوانسته ام خانه ای متوسط تهیه کنم هر وقت برنامه 90 و یا سایر برنامه های ورزشی در مورد قرارداد بازیکنان فوتبال بحث میکند همسرم من را مورد تحقیر قرار میدهد که چرا درس خواندی الان به کجا رسیده ای ؟ نه خونه داری و نه ما در رفاهیم . این مدرکی که گرفتی و مثلا مهندسی شدی به چه دردی می خورد؟ یک فوتبالیست که هیچ منفعتی برای این کشور ندارد و کار مولدی هم مثل شما انجام نمی دهد خیلی بیشتر از تو درآمد دارد این کار رارها کن و دنبال کارهای پر درامدی باش من از زندگی با مهندسی گدا خسته شده ام ...
*آقا اگر ما فوتبال و فوتبالیست و مربی نخواهیم باید چکار کنیم . بابا این پول های گزاف حرام است .. حرام . این نظر من است چون توی این مملکت هر ماهه مالیات خوبی از من کسر می شود.
*همه حرف های شما قبول
خوب به جای سقف قرارداد و این جور چیزای فرمایشی. باشگاه ها رو خصوصی کنید تا دیگه کسی از بیت المال پول مفت گیرش نیاد تازه اون موقع دیگه سقف قراردادم نداریم.این مشکل اینجوری حل میشه نه با زور و مقاله و این جور چیزا
قلعه نوعی یه حرف خوب زد آقا اصل 44 قانون اساسی مملکت ما همه چی رو حل میکنه.
*میلیاردها تومان پول ملت را به جیب چند بازیکن و مربی می ریزند و بعد در جایی که باید تیم ملی ایران نتیجه بگیرد گند می زنیم و بدترین نتیجه ها را میگیریم و آبروی یک ملت را می بریم .این فوتبال ایران جز مکیدن خون مردم مستضعف کار دیگری نمی کند .
*به خدا قسم این عدالت نیست. من با مدرک فوق لیسانس از بهترین دانشگاه ایران (دانشگاه تهران) و 18 سال درس خواندن شبانه روزی و بهترین رتبه کشوری (رتبه 9 کنکور سرارسری کارشناسی ارشد) بعد از 3 سال بیکاری و باز هم با برگزاری آزمون استخدامی که از کنکور سرارسری هم سخت تر بوده بالاخره به استخدام دولت درآمده و الان با 3 سال سابقه کار و متاهل بودن و اجاره نشینی در شهر تهران ( ماهی 500 هزار تومان) و با کمک خانمم از پس هزینه های زندگی بر نمی ایم. حالا واقعا آقای قلعه نوعی حق دارند به حقوق ماهیانه 29 میلیون تومان اعتراض داشته باشند و طلب حقوق میلیلاردی بکنند . ایشان که معلوم نیست چه مدرک تحصیلی د ارند (مطمئنا اگر دیپلم نباشه زیر دیپلم) باید در این مملکت که عدالت به خوبی اجرا می شود باید هم از حقوق 29 میلیون تومنی شاکی باشند. می دونید هر روز هزار مرتبه خودمو لعنت می کنم که من چرا از بچهگی دنبال فوتبال و توپ نرفتم که حالا با 18 سال سابقه درس خوندن و شاگرد ممتاز بودن باید ماهی 600 هزار تومن حقوق بگیرم و آقایان قلعه نوعی و امثالهم باید میلیونی و میلیلاردی درآمد داشته باشند؟ واقعا شما دلتان به حال من و امثال من نمیسوزد؟
*من هم با شما موافقم حالا که بحث پولهای بیتالمال را مطرح کردید بفرمایید یک مورد از هزاران مورد ( میلیارد ها دلار حاصل از فروش نفت ملی متعلق به همه مردم این سرزمین طی سالهای 84 تا 90 کجا و چگونه هزینه شده است )؟ لطفا اگر اسناد ومدارکی دال بر میزان واقعی صادرات و مبالغ واریزی به خزانه یا صندوق ذخیره ارزی یافتید در همین صفحه برای اطلاع مردم اعلام کنید.
*اگر دستمزد یک میلیارد و دویست میلیون این آقای بعنوان مربی را در حقوق یک سال یک کارمند که فرض کنیم ماهانه چهارصد هزار تومان می گیرد. این آقای به اصطلاح مربی حقوق چند سال این کارمند را در یک سال می گیرد اووووووه
sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
حکومت ولی وقیح فقط برای سرگرمی مردم این پولها رو میپردازه تا مردم از دزدیها و جنایات اونها باخبر نشند وگرنه بجای بازیکنان و مربیان این پولها خرج خرید اسلحه و ساخت زندانهای بزرگتر برای سرکوب مردم میشد تا مقام ولی وقیح نگران زندانهای غیراستاندار نباشند. مرگ بر خامنه ای
شنبه 21 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
کاملا حق با امیرخان و عادل هست!کسی که فوتبال رو نمیفهمه با اراجیف نویسنده این مقاله هم عقیده هست
شنبه 21 خرداد 1390

red.boy - ایران - تهران
من طرفدار قلعه نویی نیستم. ولی این حرفش درسته. بازیکن تلاش میکنه عرق میریزه میدوه زمین میخوره خاک میخوره حقشه کمش هم هست. قراردادهای 300 میلیون و 400 و 600 میلیون در برابر دسمتزدهای کشورهای اروپایی رقمی نیست. کریستیانو رونالدو 93 میلیون یورو قرارداد بسته بود با رئال. حالا شما یه 200 میلیون پول رو نمیتونید ببینید؟ نوش جانشون تلاش میکنن گوارای وجودتان از شیر مادر حلالتر.
شنبه 21 خرداد 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
یه لحظه فکر کردم تیتر نوشته رو معتاد تزریقیه این قلعه نویی!آخه خیلی هم بهش میخوره!یکدفعه میبینی مست کرده هوار وداد وفریاد میزنه یه مدت میبینی صداش اندازه جوجه هم نیست وکاملا خفه خون گرفته!معتاد تزریقی نباشه راضی ایم!
شنبه 21 خرداد 1390

tkamaly - ایران - تهران
کاملا حق با امیرخان و عادل هست!کسی که فوتبال رو نمیفهمه با اراجیف نویسنده این مقاله هم عقیده هست
شنبه 21 خرداد 1390

باریک بین - ایران - تهران
pandora - المان - کلن - واقعا واسه تو و امثال تو که به ادعای خودتون در یک کشور پیشرفته زندگی می کنید و در جواب مقاله ای که جز حرف منطقی چیزی نگفته با بی فرهنگی و بی ادبی برخورد می کنید متاسفم و خوشحالم که در ایران زندگی می کنم ولی ادب برخورد با حرف منطقی رو دارم. تا زمانی که فوتبال این مملکت دولتی هست نباید بازیکن یا مربی به خودش اجازه بده که طلبکار باشه چرا که یک استاد دانشگاه یا جراح که خاصیتش برای مملکت ما بسیار بیشتر از فوتبالیستها و مربیان حال حاضر فوتبال ایران هست (چرا که دستاورد این افراد بی خاصیت چیزی جز شکست و سرخوردگی برای جامعه در چند سال اخیر نبوده) نباید حقوقی به مراتب کمتر از این فوتبالیستهایی بگیره که هم از نظر سواد و هم فرهنگ قابل قیاس با افراد تحصیلکرده این جامعه نیستند. لطفا شما که در خارج از کشور زندگی می کنید یک ذره با فکر کامنت بزارید.
شنبه 21 خرداد 1390

mohsen_raja - ایران - تهران
راهش اینه که درِ فدارسیون و این فوتبال گِل گرفته بشه. تنها ضررش اینه که یک مشت ادم بی‌خاصیت ولی پرمدعا به بیکاران کشور اضافه می‌شه. یه مدت که رفتن از صبح کله سحر تا بوق سگ کار کردن و اخرش هم هشت‌شون گرو نه‌هشون بود می‌فهمن این مملکت چه خبره. دکتر و مهندسهای مملکت دارن مسافرکشی می‌کنند اونوقت اینا میلیارد میلیارد پول می‌گیرن همه‌ش هم دارن می‌نالن!
شنبه 21 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
یه زمانی تومجله جوانان امروزبا بازیکنان مشهور که مصاحبه میشد ازشون میپرسیدند اگه یه ملیون تومان از اسمون بباره چیکارش میکنی ؟؟؟حدودا 14 سال پیش.......در حالیکه فوتبال کشور اون روزا تو اوج خودش بود...حالا یه مشت بیسواد بی فرهنگ که دست راست وچپ خودشونو از هم تشخیص نمیدن دارن ماهی 30 ملیون پول بیت المال میگیرند راضی هم نیستند وهیچ غلطی هم برای این فوتبال نکرده اند
شنبه 21 خرداد 1390

nima_5613 - تهران - تهران
لطفا هر سایتی هر زری می زنه شما منتشر نکنید ممنون زنده باد ژنرال
شنبه 21 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
تقصیر فوتبالی ها نیست جایی که سران و دست اندر کاران میلیون میلیون از بیت المال میدزدند و اب از اب هم تکان نمیخورد چرا افرادی چون قلعه نوعی یا یکسری دلال ورزشی از راه قانونی شده و مشروع فوتبال !! پول به جیب نزنند از طرفی از امثال اینها که کوچکترین دانش اجتماعی و ملی و عرق وطن را از خود نشان نداده اند چه توقعی است که بیایند و نقش دانشمندان اجتماعی یا پهلوانان ملی را بازی نمایند !! خانه شاید از پای بست ویران باشد...این افراد و بسیاری از مردم بایستی از پایه اموزش وطن شناسی و نوعدوستی ببینند همان چیزی که بسیاری با ان مخالفت شدید دارند .
شنبه 21 خرداد 1390

bardia25 - ایرلند - 'و
pandora - المان - کلن وای به حال فوتبال که امثال تو نظر میدن در موردش.
شنبه 21 خرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
بیشرف قلعه مرغی عده ای از مردم بیچاره که کودکان قسمت عمده ای از این بیچارها هستند خانه و ماشین که هیچ حتی پول برای غذا خوردنشان ندارند بعد ادم بیمعرفت و بیوجدانی چون تو 800 ملیون پول منابع ملی که متعلق به همون بیچارها هم هست در یک سال بجیب میزنی هار میشوی و واق واق بیشتری میکنی.خاک بر سر دولت که پول همه ملت را در کیسه فوتبالیست و مربیهای از معرفت بدور و وزک کرده میریزد.بخدا سوگند که اخر بیشرفی است که پول همه مردم در جیب تعدادی ......برود.
شنبه 21 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مرتیکه بی شخصیت اشکول برای ما ادم شده
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
tkamaly - ایران - تهران. چرا حرف من رو کپی کردی?!!!!
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
bardia25 - ایرلند - 'و. بشین سرجات وای وای نکن,وای به حال کسی که تو در موردش نظر بدی
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
bardia25 - ایرلند - 'و. بشین سرجات وای وای نکن,وای به حال کسی که تو در موردش نظر بدی
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
باریک بین - ایران - تهران. نظرم رو در مورد افراد موافق با این نوشته گفتم!هیچی از فوتبال نمیفهمید حتی اگه توی بقیه چیزا صاحب نظر باشید,این توهین نیست.حقیقته!نفهمیدن فوتبال توهین نیست
یکشنبه 22 خرداد 1390

caspian_68 - بلغارستان - وارنا
این بیسواد چرا نه میره تیم ته جدولی رو بیاره بالا. ازش بپرسید چند کلاس سواد داره
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
باریک بین - ایران - تهران. نظرم رو در مورد افراد موافق با این نوشته گفتم!هیچی از فوتبال نمیفهمید حتی اگه توی بقیه چیزا صاحب نظر باشید,این توهین نیست.حقیقته!نفهمیدن فوتبال توهین نیست
یکشنبه 22 خرداد 1390

sarzamin madari - انگلستان - بیرمنگهام
. تجربه خوبی است
یکشنبه 22 خرداد 1390

pandora - المان - کلن
caspian_68 - بلغارستان - وارنا. همین امیرخان مانع سقوط استقلال اهواز شد و مس کرمان ته جدولی رو کرد مدعی قهرمانی.کارنامه اش نشون میده خیلی مونده بقیه مربیان ایران به گرد پاش برسند
یکشنبه 22 خرداد 1390

red.boy - ایران - تهران
اولا فوتبالیست ها بی سواد نیستن. در زمان امروز یک فوتبالیست علم ریاضی را دارد علم هندسه دارد و زبان انگلیسی میداند. شما که پاتون به توپ نخورده نمیدونید سر و کار یک دروازه بان با معادلات هندسه و فیزیک چیست. یک فوتبالیست هم تلاش فکری دارد هم تلاش بدنی. انشالله روزی را در فوتبال ایران ببینیم که بازیکنامون مثل اروپایی ها قراردادهای چند ده میلیاردی ببندن. به قول مسعود شجاعی در فوتبال به همه بازه هر کی مرد میدونه بره تلاش کنه بشه فوتبالیست قرارداد چند صد میلیونی ببنده و بره برا خودش خونه تو فرشته بخره و ویلا خزرشهر و ماشین های بی ام و و بنز و لگسز و پورشه و پرادو و ..
یکشنبه 22 خرداد 1390

cantona - ایران - شاهین شهر
آقایان دکتر و مهندسی که مینالید از وضع زندگی . از کسان دیگر ناراحت باشید نه از قلعه نوعی. وقتی این مربی با هنرش میلیونها نفر را در سراسر کشور و یا مردم استان اصفهان را شاد میکند باید به پایش طلا ریخته شود . کدام یک از شما چنین کاری میتوانید بکنید؟ از جای دیگر میسوزند به قلعه نوعی گیر میدهند.
دوشنبه 23 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
امیرخان ,ژنرال ابیها,سرخپوش!!!!میشود.هواداران استقلول,همه باهم ویک صدا:تاراختوووور تاراختووووور.امیرسوار بر تراکتور/میتازد.امیر قلعه مرغی یا امیرتاراختوری رنگ قرمز رانجس نکن..به احتمال زیاد میتونه تراکتور برونه!!!!هی هی تند تر تراکتورجان,بتاز به تازووووونه/راه برو ... /هن هن هن
دوشنبه 23 خرداد 1390

daniall - فرانسه - نانت
من متن خبر رو نخوندم ولی اونهایی که میگن هنر داره پس حقشه یک میلیارد بگیره هنرشو نشونه ما هم بدن.سونگوران اریکسون و کیروش و دل نری نهایتش 500 میلون بیشتر بگیرن ایران مربی گری کنن.اگه قلعه مرغی مربیه پس حتما اینها تدارکات چی هستن.اصلا گیریم بهترین مربی ایران چه فایده که نه شخصییت داره و نه سواد و تربیت.چه بلاهایی سر مرحوم حجازی و مرفاوی نیاورد مردیکه ی کل یوم اونم از کار فصل قبل.امیدوارم به احترام ناصر حجازی عزیز و بقیه هیچ وقت به استقلال بر نگرده و البته فتح الله زاده هم گورشو گم کنه که دیگه ادمو از ابی بودن پشیمون میکنه.
دوشنبه 23 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.