سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هیچ مقام آمریکایی با محمدرضا مدحی ملاقات نکرده است


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
هیچ مقام آمریکایی با محمدرضا مدحی ملاقات نکرده است

آلن ایر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

به دنبال پخش فیلمی در تلویزیون جمهوری اسلامی با موضوع ارتباط محمدرضا مدحی، یک تاجر ایرانی مقیم خارج، با تشکل های مخالفان و مقام های کشورهای غربی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت وگو با برنامه «ساعت ششم» رادیو فردا گفته است هیچ یک از مقامات آمریکایی با چنین فردی ملاقات نکرده اند.

محمدرضا مدحی در فیلم مستندی که روز چهارشنبه با عنوان «الماسی برای فریب» از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، مدعی است که با برخی  از مقامات بلندپایه غربی، از جمله معاون رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده و با در خصوص اقدام برای سرنگونی دولت جمهوری اسلامی  مذاکره  کرده است.

این در حالی است که آلن ایر، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای محمدرضا مدحی در خصوص ملاقات با جوبایدن، معاون اول رییس جمهوری  آمریکا، و هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه این کشور، گفت:«من با قاطعیت می گویم که اصلا هیچ مقام آمریکایی با این فرد ملاقات نکرده است.»

آلن ایر تصریح  کرده است: هیچ مقام آمریکایی « نه تماس و نه ملاقاتی با وی نداشته اند.»

محمدرضا مدحی در این فیلم  انچه که وزارت اطلاعات ایران « جزئیات نفوذ دستگاه های امنیتی ایران در اپوزیسیون خارج نشین و انهدام طرح آمریکایی - صهیونیستی تشکیل دولت در تبعید» خوانده، را بیان می کند.

در این فیلم گفته می شود که محمدرضا مدحی که« حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مجروحیت جنگی و سابقه فعالیت در یکی از ارگانهای نظامی انقلابی نیز برخوردار است» در بانکوک به تجارت جواهرات و سنگ های قیمتی اشتغال داشت،  و در آنجا مورد توجه سفارت آمریکا در تایلند قرار گرفته و با وی تماس هایی گرفته می شود.

در ادامه این فیلم همچنین آمده است که محمدرضا مدحی،  از « طریق سرویس اطلاعاتی آمریکا برای پیوستن به جریان ضد انقلاب خارج از کشور جذب شد و در سفری به عربستان با مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد» و سپس در واشینگتن با جو بایدن ملاقات می کند.

در این فیلم در خصوص اقدامات محمدرضا مدحی گفته می شود وی  پس از مدتی به فرانسه می رود و در آنجا با یک « سرمایه‌دار ایرانی دارای تابعیت فرانسوی - اسرائیلی که پدرش از چهره‌های نزدیک به رژیم پهلوی به ویژه اشرف بود» و همچنین یک « عناصر سلطنت‌طلب وابسته به دفتر به اصطلاح مطالعاتی سازمان جاسوسی MI6 انگلیس که پدر وی نیز از دیپلمات‌های رژیم شاه بود،» ملاقات کرده و در نهایت این سه نفر تصمیم به تشکیل «شورای رهبری دولت در تبعید» می گیرند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در خصوص نقش محمدرضا مدحی  در «دولت در تبعید»نوشته است:« در طراحی های صورت گرفته، مدحی مامور می شود تا با استقرار در پایگاهی در سرزمین های اشغالی ساماندهی طرحهای ضد ایرانی نظیر ایجاد ناامنی، اغتشاش، آشوب، حذف فیزیکی و کودتا را برعهده گیرد.»

طبق این گزارش، در حالی که دستگاههای اطلاعاتی غرب  محمدرضا مدحی را  برای رهبری عملیات سرنگونی جمهوری اسلامی اماده می کردند، وزارت اطلاعات ایران تصمیم می گیرد برای برهم زدن طرح انها وی را به ایران منتقل کند.

این در حالی است که مخالفان دولت ایران می گویند، پخش این فیلم در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری با هدف تحت الشعاع قرار دادن این رویداد صورت گرفته است.
behnam2009 - انگلستان - لندن
نمی گفتی هم ما می دونستیم
شنبه 21 خرداد 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
رژیم اسلامی دچار بحران هویت شده و برای مشروعیت بخشیدن به خود و نمایش قدرت پوشالیش متوسل به فیلم نامه نویسی آنهم از نوع مضحک و سراسر دروغ شده است. جالب است که در این فیلم تنها با نمایش عکسها و مصاحبه های کنار هم گذاشته شده و غیر مرتبط سعی دارند نشان دهند که مخوف ترین سازمان اطلاعاتی دنیا را دارند که قادر است سوپر من وار هر کار غیر ممکنی را انجام دهد و سربازان گمنام میتوانند تمام سازمانهای اطلاعات دنیا را فریب دهند بدون آنکه آنان متوجه شوند. این اقدام جمهوری اسلامی آنقدر مسخره بوده که دنیا را به خنده وا داشته و جالب اینکه حتی یک عکس از ملاقاتهای خیالی خود را منتشر نکرده اند! اینها همین دروغها را نیز در مورد ندا آقا سلطان بصورت فیلم و نمایش چندش آور خیابانی ترتیب دادند. آین رژیم بسرعت رو به فروپاشی میرود و مرگ این عرب زادگان بی وطن نزدیک است! خوب شد که چهره واقعی اسلام به ایرانیان و جهانیان شناسانده شد تا رژیم آینده ایران سیستمی سکولار و جدای از دین باشد.
شنبه 21 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
استناد این فیلم به استلاح مستند چیزی کمتر از فیلم "صمد به مدرسه میرود" است. این از ابتکارات بکر سازمان اطلاعات رژیم سراپا توهم اخوندیست. همانطور که این فرد که مثلا مدحی نام دارد تاجر جواهر است, کسی جز یکی از بسیجیان لباس شخصی نیست که برای این نقش فانتزی انتخاب شده, که در چند عکس مطعلق به درگیریهای اخیر خیابانی تهران شناخته شده. واقعا"خنده اور است که سازمان بزرگ و گسترده اطلاعات چنین طرح بلوف ابتدائی و ارزانی در تلوزیون مطعلق به دولت به مردم ارائه بده! ببینید از ترس و توهم به چه چیزهایی اویزان شدند?
شنبه 21 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
قشنگ مشخص بود یه سناریو ساختگی چرتی است که اینها درست کردند مخصوصا نزدیک به 22 خرداد با توجه به اینکه اعلام شده بود که برای 22 خرداد به حمایت خانم سحابی و گرانی و تورم و سالگرد انتخابات به خیابانها می آئیم اینها خواستند این سناریو را درست کنند که به گوش یک مشت عوام فرو کنند آره اینها تمام با اسرائیل و آمریکا دست داشتن . اصلا برای من قابل فهم و درک نیست کسی که عمری تاجر الماس در خارج از کشور باشد و به یک دفعه مورد توجه آمریکا قرار میگیره و آمریکا هم اینقدر هالو هست که بلافاصله با این طرح براندازی حکومت را پیاده کند و برای اقدام ماموریت اطلاعات ایران این شخص را به ایران برگردانند واقعا از اون فیلمهای هندی بود که اوج خالی بندیش به حدی بود که بچه 5 ساله هم متوجه میشد که خالی بندی محض است.
شنبه 21 خرداد 1390

hamed2008 - ایران - قم
رحیم مشائی اعلام کرد که سردار مدحی یکی از کوچکترین جن هایی است که در اختیار داریم . باید منتظر جن های بزرگتر از این باشید . وی توضیح نداد که منظورش از جن های بزرگتر چیست
شنبه 21 خرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
از این بگذریم این آقای ایر خیلی با حاله و خدایش فارسی رو خیلی خوب حرف می زنه اصلا از کلمات انگلیسی در مکالما تش استفاده نمی کند در حالیکه ایرانیانی هستند که چند سال خارج هستند همهش از واژه های انگلیسی استفاده می کنند. شایدم می خوان به اصطلاح خودشون کلاس بگذارند.
شنبه 21 خرداد 1390

iranynab - ایران - تهران
هاها ها اینم نگن یه جاشون میسوزه . این که دیگه گندش دنیا رو گرفت. پسر چه هول ورشون داشته. راستی شما ارباباتون چطور اجازه دادن که این خبر رو پخش کنید؟؟؟ دم بچه های اطلاعات گرممممممممممم دستتون رو میبوسم. چه نفوذی باشه چه از اونا باشه گرفته باشنش کاری کردن کارستوووووووووون. دمتون گرمممممممممممممم
شنبه 21 خرداد 1390

muhammad yousefi - ایران - تهران
آخ که چه میسوزن وقتی قدرت سربازان گمنام امام زمان رو میبینن. باسه سازمانی که ریگی رو در آسمان میگیره،همچین کاری خیلی هم عجیب نیست. بنده خدا نوری زاده که بازم مثل همیشه تا فی خالدونش آتیش گرفت.
شنبه 21 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.