کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟


کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟

سام و کیلی؛ دو کودک از سه میلیون و پانصد هزار کودک بریتانیا که در فقر شدید به سر می برند با پدرشان در لستر زندگی می‌کنند.

بی بی سی : بریتانیا دارای بالاترین آمار فقر کودکان در میان کشورهای توسعه یافته است. در حال حاضر سه میلیون و پانصد هزار کودک در این کشور در فقر شدید به سر می برند.

کیلی، ۱۶ ساله با پدرش در شهر لستر در مرکز انگلستان زندگی می کند. آنها روز به روز باید ببینند که پول آنها برای مخارج همان روز کافی است یا نه.

بعضی روزها اوضاع آنقدر خراب است که باید از خوردن غذا صرف نظر کنند تا از پس پرداخت قبض ها برآیند.

برادر او، سام، در مدرسه برای پوشیدن لباس های کهنه خواهرش مورد اذیت و آزار بچه های دیگر قرار می گیرد.

او می گوید: "من باید پاچه شلوارهای کوچکم را پاره کنم تا دوباره آنها را بپوشم و تی شرت های خواهرم را که برایم بزرگ هستند به تن کنم. برای همین بچه های مدرسه به من می گن دختر یا پاچه کوتاه."

مادر آنها هنگامی که سام دو ساله بود خانه را ترک کرد.

سام می گوید از اینکه پدرش نمی تواند کار پیدا کند عصبانی و مایوس شده است.

کودکانی که از فقر رنج می برند عموما با نوعی افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

کیلی می گوید: "آدم همیشه حس می کند یک راز بزرگی را پنهان کرده است و کم کم خود را در حاشیه پنهان می کند تا کسی نفهمد که چه بر سر او می آید. آدم همیشه حس می کند که از دیگران کم ارزش تر و پایین تر است."

از هر شش کودک فقیر در بریتانیا یک کودک دست به خودکشی می زند و کیلی نیز اقرار می کند که یک بار وقتی کوچک تر بود دست به خودکشی زده است.

داستان زندگی کیلی تنها یکی از ماجراهایی است که در مستندی به نام "بچه های فقیر" توسط تلویزیون بی بی سی به تصویر کشیده شده است.

در این مستند با بچه هایی در شهرهای مختلف بریتانیا آشنا می شویم که در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند.

آنها در اتاق هایی زندگی می کنند که دیوارشان با کپک ناشی از رطوبت سیاه شده است، جایی برای بازی ندارند و غذای مدرسه تنها تغذیه روزانه آنهاست.

پیج، ۱۰ ساله می گوید: "کسانی که این خانه ها را به ما می دهند واقعا باید آدم های بدی باشند."

او در ادامه می گوید: "من و دوستانم در سطل آشغال های محله مان، جایی که بازی می کنیم، سرنگ پیدا کرده ایم. این درست است که بچه ای به سن ما سرنگ در اطراف خود ببیند؟"

البته پیج از نم و رطوبت خانه ای که در آن زندگی می کند بیشتر رنج می برد.

"ما حتی نمی توانیم دیوار ها را رنگ کنیم یا کاغذ دیواری بکشیم چون کپک از زیر آن نمایان است و همه چیز را دوباره خراب می کند. روز کریسمس سقف خانه مان از شدت رطوبت فروریخت. ما همیشه مریض می شویم و سرفه می کنیم چون شبها باید در کنار دیوار ها تا صبح بخوابیم."

آمار رسمی نشان می دهد که ۸۵ درصد از کودکانی که از آسم شدید رنج می برند در خانه های نمور زندگی می کنند. از این تعداد ۴۷ درصد از آنها در فقر به سر می برند.

pandora - المان - کلن
آتوی بعدی محمود,جور شد
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

olagh3kaleh - انگلیس - منچستر
شنیدین تا حالا یکی مثل سگ دروغ میگه؟؟؟نویسنده این مقاله مظهر دروغگوئئ مثل سگ هست
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
الآن فرصت طلبان می آیند میگویند ،می بینید حتی در بریتانیا هم کودکان و خانواده های فقیر وجود دارد، اینها همیشه برای معایب و اشتباهاتشان عذرهای بدتر از گناه دارند . عرضه ندارند بسازند سعی در موجه کردن خریتشان دارند .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

lidia - سوئد - گوتنبرگ
تف به این دنیای کثیف و نابرابر، اونوقت خانواده های فاسد سلطنتی برای عروسی بچه هاشون رقمهای نجومی اختصاص میدن و آنچنان مراسم مجلل برگذار میکنند که آدم انگشت به دهان میماند و تمام آن رقمهای نجومی از بیت المال و مالیات شهروندان بدبخت پرداخت میشود و داستان زندگی این کودکان بیچاره اشک آدم را در میاره. مرده شور تاج و تخت و سیستم پادشاهی را ببره که انسانها را به استسمار و بردگی میکشونه. مرگ بر جمهوری اسلامی با تمام جناحهایش و مرگ بر سیستم پادشاهی مفتخور. به امید روزی که تو دنیا دیگه شاهد چنین وضعیت اسفناکی نباشیم.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

jahed - انگلیس - لندن
من دراین کشور زندگئ مئکنم .این خبر سر تا پا دروغ است.
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

shr - انگلستان - منچستر
مزخرفه.. اینجابایک یا دو پوند میشه یه لباس مناسب خرید و کسی که زندگی اینا رو دیده باشه حرفای بالا براش بی معنیه
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

mashady - انگلیس - منچستر
خوب شد من خودم اینجا زندگی میکنم وگرنه این چرندیات سراسر دروغ رو باور میکردم
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

رضااحمدی - انگلیس - لندن
olagh3kaleh-انگلیس.منچستر. دوست عزیز از چیزی که اطلاع نداری زور نزن. اینجا می توانی ویدیو را نیگاه کنی. https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b011vnls/Poor_Kids/
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
pandora.خان داداش هههههههههه راست میگی
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

مانفرد - ایران - ایران
فقیر از دیدگاه اروپایی ها یا ایرانیان؟
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
jahed - انگلیس - لندن. هر چی اون ور اتفاق می افته اصلا دروغه اصلا مشکل فقط تو ایران هست و تمام شما تمام اطراف انگلیس رفتی و سرشماری کردی عزیزم تو دنیا کشورهای امریکایی اروپایی فقط به شکل خودبن در باطن از افغانستان بدترن یک سرچ تو . گوگل کن تظاهرات دیروز پرستارهای امریکایی رو تو گوگل نگاه کنن دلیل اش هم بخون من طرف حکومت نیستم اما خوشم نمیاد چشمام رو روی واقعیت هم ببندم اون قدر که انگلیس خرج جنگ میکنه تا شاید یکم از نفت گیرش بیاد خرج مردم اش کنه بهتره
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

OzveMardom - فرانسه - پاریس
این ممکنه تعریف یک کشور سرمایه داری باشه ولی تو اروپا همچین چیزی وجود نداره مخصوصا تو المان انگلیس و فرانسه که کلی موسسه برای جلوگیری از پیش امدن همچین مشکلاتی دارند
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

Mahdi_tala - انگلیس - لندن
بابا دروغغغغغغغغغغغ واجب نیست.ما داریم میبینیم این خبر صحت نداره. یه چیز بگید بگنجه
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

ghazgholang - انگلستان - لندن
این برنامه کاملا سیاسیه. من تو این خرابشده زندگی میکنم. کسی که این برنامه رو ساخته یک نژاد پرست موزیه که با این روش خواسته تا احساسات اینگلیسیهارو تحریک کنه بر علیه خارجی ها. من مطمئنم بچه های فقیر تو انگلیس وجود دارن اما اگه خوب نگاه کنید متوجه میشید که پدر و مادر اونا یا معتاد به مواد مخدرن یا الکل. تو این خرابشده شخصا پناهنده هایی رو میشناسم که بعد از چند سال هنوز جواب نگرفتن و دارن با بدبختی زندگی میکنن. چرا کسی درباره اینا فیلم درست نمیکنه...نفرین بر این استعمار گر پیر که دنیا رو به لجن کشیده.نفرین به دیکتاتور.به دین...به همه حیوانات انسان نما. نفرین...
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

toba2 - انگلستان - لندن
همش دروغ وافترا اینجا اسایش کودک اینقدر مهمه که در اولویت کار قرار داره. دولت صد در صد بهشون حقوق ماهانه میده ولی یا پدر ویا مادر شراب خوار وقمار بازشون اون به باد میدن..چند وقت پیش به هر خانواده دارای کودک 5 تا 12 یک لپ توپ از طرف دولت بهشون دادن. در ضمن خانه های مجانی هم در اختیار انها قرار میده ....
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

UKGUY4U - بریتانیا - لندن
در این کشور بیکاران و فقرا کمک هزینه دولتی میگیرن و خونه هم دولت مجانی میده. این چرندیات رو کی نوشته؟ من اگه این کشور نبودم باورم میشد!
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
lidia - سوئد - گوتنبرگ . شما کشورهای بدبخت کمونیستی را از قلم انداختید بزرگترین فاجعه ی انسانی در سیستمهای چپ اتفاق افتاد ولی نامی از ان نیست و این مقاله هم یک کلاغ 100 کلاغ است خلی گفت چلی هم باور کرد!!!!!!
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
واقعن خنده داره! بچه چه بچه گدا باشه چه بچه ی تونی بلر ماهی ۸۵ پوند تا سن ۱۸ سالگی دریافت میکنه! این ازاین! وانگهی دوستان مقیم انگلیس قطعا میدونن و میبینن که دولت به چه افراد درب وداغونی که معلوم نیست از کدوم شهر و کشوری فرار کردن خونه و زندگی و حقوق میده!
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

venoosi - بلژیک - ورویر
این متن کاملا دروغهههه.
جمعه 20 خرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
این برنامه را بی‌ بی‌ سی‌ ۳ داره پخش میکنه، متاسفانه با تمامی‌ کمکهای دولتی در انگلستان فقر پنهان وجود داره و دولت قبل هم باعث بیشتر شدن شکاف بین فقیر و غنی شد، و اختلاف طبقاتی روز به روز بیشتر میشود. بیشترین اختلاف بین شمال و جنوب کشور از لحاظ در آمد و بهداشت و .. بطور مثال با قیمت یک خواب در مرکز لندن میشود یک منزل ۴-۵ خوابه با حیاط در خیلی‌ ازشهرها گرفت.
جمعه 20 خرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
عوضش ملکه جان و اعضایش ثروتمندند. گور بابای بقیه.
جمعه 20 خرداد 1390

abiabi - انگلستان - لندن
اخه بابا دورغ هم حد و حساب داره
شنبه 21 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.