یارانه‌ها به حساب چینی‌ها واریز می‌شود


یارانه‌ها به حساب چینی‌ها واریز می‌شود

«غلامرضا مصباحی‌مقدم» می‌گوید: «اگر دولت برنامه‌ای برای جمع‌آوری این حجم نقدینگی بالا نداشته باشد، راه برای واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و اجناس بنجل چینی باز می‌شود و به‌طور طبع در نتیجه این واردات، قانون هدفمندی یارانه‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود.»

خبرگزاری خانه ملت به نقل از «غلامرضا مصباحی‌مقدم» رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس درباره خطرات ناشی از افزایش بیش از حد حجم نقدینگی به واسطه پرداخت یارانه نقدی نوشته است: «اگر دولت برنامه‌ای برای جمع‌آوری این حجم نقدینگی بالا نداشته باشد، راه برای واردات بی‌رویه کالاهای خارجی و اجناس بنجل چینی باز می‌شود و به‌طور طبع در نتیجه این واردات، قانون هدفمندی یارانه‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود.»

مصباحی مقدم گفته است: «دولت باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ای برای حمایت از کالاهای تولید داخل و فروش آنها از طریق پرداخت یارانه نقدی تدوین کند تا بر اساس آن مردم کالای شرکت‌های ایرانی را خریداری کنند و بهای این اجناس را از محل حساب‌هایی که برای یارانه نقدی افتتاح کرده‌اند، پرداخت کنند.‌»

گفتنی است حضور کالاهای ارزان قیمت چینی با رنگ و لعاب خاص مدت‌هاست بازار ایران را تحت و شعاع قرار داده است. هزاران هزار تولیدکننده، صنعت‌کار و حتی کشاورز ایرانی به خاطر واردات بی‌رویه کالا از چین ورشکسته شده و کار خود را از دست داده‌اند وهمچون تمامی کسانی که به نوعی در این حیطه اشتغال داشته‌اند نیز به سیل عظیم بیکاران گرویده‌اند؛ کالاهایی که در اکثر موارد هیچ احتیاجی به واردات آنها نبوده و متضرر اصلی این روابط یک‌طرفه تجاری میان ایران و چین تنها تولیدکنندگان و مردم ایران هستند.

بی خیال - ایران - کرمان
این مردیکه خودش حتما کارخونه دار و چشم طمع داره به یارانه ها و بدبختی مردم. والا با یان تورم و با این پول آب و برق دو برابر مبلغ یارانه ها هم کفاف زندگی رو نمی ده. حکومتی از این دزدتر تاحالا کسی ندیده
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

eivani_mohsen - اوکراین - کرمانشاه
این که هنوز چیزی نیست . حالا وایسا تماشا کن!!!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

dara20 - ایران - تهران
کدام نقدینگی? حساب دزدی گرگی های خودتان و فرزندان نامشروعتان را از حساب اکثریت فقیر جامعه جدا کنید. با پرداخت این صدقه میزان تورم همه روزه بالاتر می رود و صاحب خانه ها زالو وار خون مستاجران را می مکند.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
خود شما بی برنامه کاری را انجام میدهید. بعد می خواهید با بهانه اوردن. مردم مستمند ونیازمند همین چندرغاز یارانه را که کمک خرج غذاشان است قطع کنید. چرا. چون به اشخاصی هم الان یارانه داده می شو که از ابواب جمعی خودتان هستن و شده پول تو جیبی اضافه کره خرهایشان.انها هستند که میرند اشغالهای چینی را می خرند نه نیازمندان به این چندرغاز.کلی از بسیجیها بی نیاز یارانه اند اکثرا خونه دارند و مستاجر نیستند.اما می گیرند. اینها پول اضافی برایشان می شود. و جراتش را ندارید به انها ندهید چون زیر پایتان خالی می شود. قدرتمدان بدبخت هستید.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
صد جور بهانه ودلیل میاورند که شاید در یکی دو ماه اینده یارانه های نقدی را بر دارند .چون این پولها جای دیگری باید خرج شود البته نه برای عمران وابادی .بلکه برای خراب کاری .وگرنه میتوانند جلو واردات بنجل رابگیرند.که صد البته جرات اینکار را ندارند .چون تمام واردات دست برادران سپاه است .کی جرات میکند بگوید بالای چشمت ابرو .یک پرونده زیر بغل وراهی اوین .ویا از طریق برادران سپاه انجام شود که درنتجه به نفع وارد کننده هم خواهد بود .سهم برادران سپاه برسد حل است ..
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.