امام جمعه کاشان:از اطلاعیه دفتر رهبری و سپاه گلایه دارم

امام جمعه کاشان: از اطلاعیه دفتر رهبری و سپاه گلایه دارم

عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، در مراسم نماز جمعه این شهر از تکذیب سخنانش توسط سپاه پاسداران ایران و دفتر رهبری گلایه کرده و گفته است در اطلاعیه سپاه از «تعبیر نادرستی» استفاده شده و اگر تکذیب آن مطابق با واقع نباشد از نظر شرعی هشتاد ضربه شلاق دارد. 

عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در خطبه نماز جمعه سیزدهم خرداد با اشاره به اطلاعیه های دفتر رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در خصوص اظهاراتش گفته است: پس از برگزاری مراسم یادبود آیت الله خمینی در چهاردهم خرداد، «شکایت و گلایه» خود را با آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری مطرح می کند.

«دروغ را به یک فقیه نسبت می دهید»

عبدالنی نمازی روز جمعه گفته است: «بنده از هر دو اطلاعیه گلایه دارم. هم اطلاعیه روابط عمومی سپاه و هم دفتر مقام معظم رهبری منتهی در اطلاعیه سپاه تعبیر نادرستی استفاده شده بود.»

وی اضافه کرده است:« بنده به این آقایان می گویم که مواظب باشید شما فقیه نیستید و تنها مقلد می باشید. واژه تکذیب یعنی دروغ، دروغ را نسبت به یک فقیه می دهید و این بار حقوقی و فقهی دارد.»

عبدالنبی نمازی همچنین گفته است: «تکذیب، گناه کبیره است اگر مطابق با واقع نباشد و کسی که گفته است از نظر شرعی هشتاد ضربه شلاق دارد. اسلام به این سادگی نیست که هر کس هر چیز را بگوید. اصلاح خطا، این نیست که شما نسبت کذب دهید.»

امام جمعه کاشان درمورد اقدامات بعدی خود گفته است: «بنده گلایه دارم و شکایت این آقایان را انشاءالله بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام خدمت مقام معظم رهبری خواهم کرد. گلایه دفتر را هم خدمت آقا عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقایان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبودید و قضیه چیز دیگری بوده است ولی مردم آنچه منعکس شده را می بینند.»

 عبدالنبی نمازی همچنین گفته است:« برخی جاها انسان ناگزیر است که مطلبی را بیان کند اما کسی که تنها یک پاسدار است در حریم یک فقیه وارد می ­شود؟!.  »

اظهارات جنجالی

اظهارات عبدالنبی نمازی در خصوص اختلافات اخیر بین رهبر  و رییس جمهور ایران و به ویژه در خصوص اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد، نخستین بار در سایت شخصی وی منتشر شد و سپس در رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

آقای نمازی درباره آقای مشایی گفته بود: «رییس دفتر رییس جمهور مراکز قدرت نظام را در اختیار خودش گرفته» است و فرمانده سپاه پاسداران در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی خواستار بازداشت وی شده است، اما رهبر دستور بازداشت اطرافیان او را صادر کرده است.

در واکنش به اظهارات امام جمعه کاشان، دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران روز چهارشنبه سخنان وی را درباره درخواست فرمانده سپاه از آیت الله خامنه ای برای بازداشت رحیم مشایی را تکذیب کردند.

دفتر آیت الله خامنه ای در بیانیه ای، بدون نام بردن از امام جمعه کاشان، اظهارات وی درباره مواضع رهبر ایران را «حاوی مطالب خلاف واقع» دانسته که به گفته آن، «از راه های غیر موثق و غیر مستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است.»

دفتر آیت الله خامنه ای، نسبت به نقل و قول از رهبر جمهوری اسلامی از سوی شخصیت های سیاسی و رسانه های گروهی هشدار داده و گفته است که اخبار مربوط به وی «صرفا از مجاری رسمی» منتشر می شوند.

سپاه پاسداران نیز روز چهارشنبه بخشی از سخنان عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، درباره درخواست فرمانده این نیرو از رهبر جمهوری اسلامی برای بازداشت اسفندیار رحیم مشایی را تکذیب کرد و گفت که این اظهارات صحت ندارد.

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه در بیانیه ای، این بخش از سخنان امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری درباره دیدار فرمانده سپاه و درخواست برای صدور اجازه دستگیری «عوامل جریان انحرافی» را رد کرده و گفته است: «مطلب منتشره اخیر صحت نداشته است و تکذیب می شود.»

از دسترس خارج شدن سایت نمازی

اظهارات عبدالنبی نمازی در خصوص اختلافات سیاسی بین رهبر  و محمود احمدی نژاد در  «سفیر ولایت»، وب سایت نزدیک به امام جمعه کاشان منتشر شد، ولی برای مدتی این وب سایت از دسترس خارج شد و پس از این که بار دیگر در دسترس قرار گرفت این مطلب حذف شده بود.

«سفیر ولایت» می گوید: مشکل دسترسی به سایت به دلیل مشکل فنی بوده است.

در اطلاعیه این وب سایت آمده است:«درج خبر ابتداً، و حذف آن در وهله بعد» به دستور امام جمعه کاشان و «طبق مصالح دیده شده» توسط وی بوده است.

عبدالنبی نمازی در اظهارات جنجالی خود گفته بود: «سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه رفتند خدمت مقام معظم رهبری و گفتند اجازه بدهید ایشان را بگیریم کل غائله حل می‌شود حالا نهایتاً چند روزی بعضی‌ها اظهار نگرانی خواهند کرد و تمام خواهد شد. آقا ظاهراً هنوز به این نتیجه نرسیدند ولی فرمودند همه عوامل را دستگیر کنید؛ کسانی که نیروهای عملیاتی این طرح هستند؛ آقا فرمودند با قوت بازجویی کنید و بررسی کنید اما حساب رئیس جمهور را جدا کنید.»

اصولگرایان منتقد محمود احمدی نژاد در ماه های اخیر حملات دامنه داری را به اطرافیان رییس جمهور ایران که از آنها به عنوان «جریان انحرافی» نام می برند آغاز کرده اند و از اسفندیار رحیم مشایی به عنوان سرحلقه این جریان نام می بردند.

طی یک ماه گذشته برخی از عوامل نزدیک به «جریان انحرافی» از سوی نیروهای سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

عبدالنبی نمازی نیز از آقای رحیم مشایی نقل و قول کرده که گفته بود آیت ‌الله خامنه‌ای و احمد جنتی تا دو سال دیگر نیستند که بخواهند جلوی نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری را بگیرند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفته بود: «به آقای مشایی گفتند شما که می ‌خواهی رییس جمهور شوی صلاحیت شما را شورای نگهبان باید تایید کند و آیت الله جنتی بسیار قاطع است و شما را رد صلاحیت می ‌کند که مشایی گفته تا دو سال دیگر آیت الله جنتی نیست و مقام معظم رهبری هم نیست که باعث رد صلاحیت بشوند. حالا نمی ‌دانیم در ارتباط با جن این چیزها را فهمیده ‌اند یا چیز دیگریست.»

رسانه های نزدیک به اصولگرایان منتقد دولت، اسفندیار رحیم مشایی و سایر اطرافیان محمود احمدی نژاد را به توسل به «جن گیری و رمالی» برای رسیدن به اهداف خود متهم کرده و خواستار برخورد با آنها شده اند.

«فساد اقتصادی» نیز از دیگر اتهام های وارده به این جریان است که در هفته های اخیر گزارش های متعددی از سوی رسانه های منتقد علیه آقای رحیم مشایی و حمید بقایی، معاون اجرایی رییس جمهور، منتشر شده است.

 

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خفه شو مرتیکه مفت خور شکم گنده بوگندو گور پدر تو با رهبر چلاقت
جمعه 13 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
میگه اسلام به این سادگی نیست!!! اسلام به غیر از راهزنی و ادمکشی و.... پیچیدگی دیگه هم داره?
شنبه 14 خرداد 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
جالب اینجاست که در مملکت ما دموکراسی بیداد میکنه و همه چیز با رای مردم انتخاب میشه.مثلا مردم اعضای خبرگان رهبری را انتخاب میکنند ؛خبرگان رهبر را انتخاب میکنن؛رهبر اعضای شورای نگهبان را انتخاب مبکنند و دوباره همین اعضای شورای نگهبان اعضای خبرگان را تایید صلاحیت میکنند.یعنی به روش کاملا علمی؛شرعی و مدرن و دموکراتیزه نون به قرض یکدیگر میدهند.حالا حکایت این اقای نمازی هم همینه.ایشان در خبرگان رهبری صلاحیت رهبر را تایید میکند و رهبر هم پاداش ایشان را با گماشتن ایشان به امامت جمعه کاشان پاسخ میدهد.خاک بر سر من که نمیفهمم!!!!!!!!!
شنبه 14 خرداد 1390

ali bidin - ایران - تهران
جن کجا بود همش سیاه بازیه. بر اساس آماری که جهانگیری وزیر صنایع دوره خاتمی در سخنرانی اخیرش داد از کل 1000 میلیار دلار درآمد نفتی ایران از زمان کشف اولین چاه نفت تا حالا فقط 150 میلیاردش مال قبل از ان قلابه و 450 میلیارد دلارش مربوط به دوره 6 ساله ا.ن. بوده که تقریبا همه طرحهای عمرانی هم تعطیل شده اند و معلوم نیست پولها کجا رفته و داره میره. واقعا اگه این در آمد عظیم تو دوره قبل از انقلاب یا حتی هاشمی و خاتمی بدست آمده بود الان ایران آباد شده بود.
شنبه 14 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
به به کاشون هم جمعه اش عمامه داره....واونم چه خو..خو....خوشگلش!!. اونا کین دیگه این براشون استاد و مرجع تقلید شده..واه ..واه ..واه !! . کلی کاشونی راحت از مغز جمع میشن دور این سنده عبا پیچ ..و این سنده هم میره بالای منبر یه دوری به خودش می چرخه و پشتش رو می کنه به حاضرین و چاک پائینش رو از زیر عباش باز می کنه ..و شروع میکنه شعله زردپاشی مذهبی به صورت "مسلم ان" های کاشونی ! ..من نمی دونم با چه تکنیکی و سیستم شیمیائی و ماورای طبیعی و ماورای فهم دانشمندان این انگل و میلیون ها انگل مثل این تونستن هزارو چندصد سال تو مدفوع "مسلم ان ها" پنهون باشن و حالا تو این سی وچند ساله به این شکل غلط انداز ظاهر بشن که یه شباهت هائی هم به آدمیزاد توش پیدا میشه داره و از این مدل انگل هم میلیون ها در افغانستان و پاکستان یا انگل خونه های همسایه ایران تو مدفوع خودشون و تاریخ شنا می کنند و شکار می کنند و فوق العاده زهری هستند و حالا این انگل افتاده بجون مشائی که یالله می گزمت اگر نزاری شکار کنم !!
شنبه 14 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
اینقدر گلایه کن تا گلایه دانت بترکه. مردک جلف بیخاصیت.
شنبه 14 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
گور پدرهمتون که یکی از یکی کثیفتر و دروغگوترید. سالروز به درک واصل شدن خمینی جنایتکار بر همه آزادیخواهان مبارک باد. به امید برگزاری جشن سرنگونی حکومت شیطانی اش. شاد باشید و این روز زیبا را جشن بگیرید.
شنبه 14 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.