فاجعه در اورژانس بیمارستان:غذا خوردن بیمار بادست خونی


فاجعه در اورژانس بیمارستان:غذا خوردن بیمار با دست خونی

اینجا اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر است. این مرکز درمانی دولتی به عنوان مرکز تروما و بیمارستان معین در جنوب تهران، روزانه پذیرای تعداد زیادی از مصدومان حوادث ترافیکی و غیرترافیکی است. آنچه مسلم است اینکه وضعیت اورژانس این بیمارستان با آنچه که مسئولان مربوطه مدعی هستند، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان شهدای هفت تیر به عنوان مرکز ترومای جنوب تهران و بیمارستان معین شبکه های بهداشت شهرستانهای شهریار، رباط کریم و اسلامشهر تعیین شده است. در واقع، همین مسئله می تواند انگیزه ای باشد برای مسئولان حوزه سلامت که نگاه ویژه ای به این مرکز درمانی داشته باشند.

برای اینکه با مشکلات بخش اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر بیشتر آشنا شویم، در یکی از روزهای خرداد ماه وارد این بخش از بیمارستان شدیم تا وضعیت رسیدگی به بیماران اورژانسی را از نزدیک ببینیم.

در اولین صحنه ، سربازی را دیدیم که از ناحیه پا تیر خورده و مجروح شده بود.

این سرباز توسط همراهانش که تعدادی سرباز بودند وارد اورژانس شد. از پرستار و... که بخواهند بیایند و این مصدوم تیر خورده را تحویل بگیرند، خبری نبود.

وضعیت نه چندان مناسب تختهای اورژانس باعث شده که بود که فضای ناخوشایندی از یک مرکز درمانی تروما در ذهن مراجعان نقش ببندد. بعضی از تختها ملحفه داشتند و برخی دیگر نداشتند.

کمی آن طرف تر پسرکی که دچار افت قند خون شده بود، روی تخت خوابش برده بود. معلوم نیست شاید هم از افت قند دچار بیهوشی شده بود. آنچه مسلم است، اینکه پزشکی بالای سر او نبود.

پدر این کودک گفت: بعد از یک ساعت که پسرم روی تخت افتاده بود، پزشک بالای سرش رسید. اما قبل از گفته بودند که باید 30 هزار تومان به صندوق بیمارستان واریز کنیم.

البته پدر این کودک یک گلایه دیگر هم داشت و آن وضعیت نامناسب بهداشتی اورژانس بیمارستان بود.

او گفت: پسرم را روی تختی خواباندند که ملحفه آن تعویض نشده بود.

پدر این کودک همچنین از بوروکراسی خیلی خسته کننده برای پذیرش و بستری کودکش گلایه مند بود.

او افزود: حداقل 15 برگه را امضا کردم.

پدر این کودک به تاخیر زیاد برای جواب آزمایش خون اعتراض داشت و گفت: یک ساعت طول کشید تا جواب آزمایش پسرم را بدهند.

مردی که لباس کار یکی از سازمانهای خدماتی را بر تن دارد به دلیل ضعف جسمانی که دارد آهسته خود را به یکی از تختهای اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر می رساند و همانجا از هوش می رود. جالب اینکه در مدت زمانی که او روی تخت افتاده بود، کسی از پرسنل اورژانس بالای سر او نیامدند تا ببینند که چرا او اینجا خوابیده است! فقط مسئول توزیع غذا یک پرس غذا کنار تخت او می گذارد و می رود.

دست آخر بعد از یک ساعت که روی تخت افتاده بود، به واسطه شماره تلفنی که در جیبش بود، با یکی از بستگانش تماس می گیرند و می آیند و او را می برند. بدون اینکه پزشک او را معاینه کرده باشد.

کمی آن طرف تر چند بیمار و مصدوم دیگر روی تختهای بخش اورژانس خوابیده اند. در کنار هر کدام از آنها یکی پرس غذا در ظروف یکبار مصرف (که البته وزارت بهداشت سلامت این قبیل ظروف را زیر سئوال برده است) بدون قاشق دیده می شود. وقتی از سوپروایزر بخش سئوال می کنیم که از چه کسی باید قاشق گرفت، پاسخ می دهد که معمولا بیماران خودشان قاشق می خرند.

به نظر می رسد که وضعیت جسمانی این بیماران به هیچ عنوان مورد توجه کادر درمانی قرار ندارد که معتقدند باید خودشان با پای خودشان بروند و قاشق برای خوردن غذا تهیه کنند.

دست آخر یکی از بیماران که حسابی ضعف داشت، با همان دستهای خون آلود شروع کرد به خوردن غذا.

وضعیت اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر به گونه ای است که تجهیزات و امکانات موجود به همراه تیم درمانی نمی تواند پاسخگوی مراجعان باشند. از این رو، مردم مجبورند عطای ماندن در این بخش را به لقایش ببخشند و با دادن رضایت از این بیمارستان بروند. به طوریکه حدود 80 درصد مراجعان به اورژانس این بیمارستان با دادن امضا، از بیمارستان خارج می شوند.

به گزارش مهر، اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر تنها یکی از دهها اورژانس بیمارستانی در بخش دولتی است که چنین وضعیتی دارند. البته دکتر سید سجاد رضوی، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت معتقد است که اورژانس بیمارستانی در بخش دولتی به مراتب بهتر از بخش خصوصی است.

golf - بلجیک - هاسلت
متاسفانه باید گفت خلایق هر چه لایق
جمعه 13 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مرگ بر شاه گفتن قدر ندانستن خیانت به میهن نتیجه اش میشود این
جمعه 13 خرداد 1390

behnam2009 - انگلستان - لندن
حرفهای خمینی رو باور کردید حقتونه
جمعه 13 خرداد 1390

mnm - کره - اینچان
ما برای خودمان تمدن وثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقر را فخرنمیدانستیم همه اینها را از ما گرفتند وبجاش فقرو پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت از خدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند ، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است
جمعه 13 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
حالاهی بگید به اسلام توهین نکنید. غربی ها یک صدم ثروت های طبیعی ما را ندارند
جمعه 13 خرداد 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
بعد میگن چرا مملکتت رو ترک کردی رفتی خارج!
جمعه 13 خرداد 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. با پول نفت کشور میروند واسه تبلیغ بیمارستان‌های مجهز در جنوب لبنان میسازند واسه این که افراد جانی و قاتل حزب‌الله موقع شلوغ شدن و تظاهرات را به ایران بیاورند و به جان مرم بی‌ دفاع بیندازند. از این جانی و قاتل تر احمقی نژاد پرو و دروغ گو کس دیگری نیست که کشور آبرو هیسیت و همه چیز این کشور را از بین برد. به امید آن روز که انتقام ندا‌ها عسگر الدی ها سحابی ها و و و دیگر عزیزان راه آزادی از این جانی و سندنیس خور های قاتل گرفته شود. .
جمعه 13 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
اینجا به اصطلاح اورژانس بیمارستان هفت تیر است..فاطی کماندو همسر جناب (شریعتدماغ خرطومی)کجایی ببینی و اگر خودت را به کوری نزنید شاید انکار نکنید که این هم گندکاری دیگری از سهل انگاری و بی خیالی وزارت بهداشت.واقعا خجالتی برای انسان خوب چیزیه.ولی متاسفم که شماها فقط انسان نما هستید غیر از این هیچ حس ایرانی بودن و هیچ حس انسان بودن در وجود کثیف تو و شوهرت وجود ندارد.
جمعه 13 خرداد 1390

hanivan - سوئد - مالمو
من که نفهمیدم وقتی صاحب زمان تشریف بیاورند و همه رو از دم شمشیر عدالت اسلام بگذراند تخت بیمارستان برای اونهمه زخمی از کجا میارند؟ بهتره از همین حالا به فکر تجهیز بیمارستانها باشیم بخصوص که ظهور صغیر نزدیکه!!!!!
جمعه 13 خرداد 1390

gol andam - سویس - زوریخ
ای وای....اروپا از گوشه کناره دنیا مریض میارن مجانی معالجه می کنند ملت بیچاره ما که رو ثروت خوابیده چه میکشن ...مرگ بر رژیم ادمکش خونخوار
جمعه 13 خرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
به قول زنده یاد فرخزاد . نگاه به همسایگان ایران کنید . پاکستان . افغان.عراق و... نه اروپا .ما مکان و زمان را درست حساب نمی کنیم .
جمعه 13 خرداد 1390

ولایت وقیح - ایران - تهران
از کامنت ها نتیجه میگیریم که در کشورهای غربی و غیر اسلامی هیچکدام ار این گونه حوادث رخ نمیده و اگر هم بهد خوب پیش میا دیگه نه؟. گور بابای اسلامه اخوندی و غرب زده های بی منطقه خدفروش که هردو به سهم خود آبروی ایرانو بردند
جمعه 13 خرداد 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
یکی از بستگان ما دخترکی زیبا و عزیز دردانه داشت که به دلیل سرماخوردگی به بیمارستان رفت و با تزریق یک آمپول اشتباه به آغوش مرگ شتافت. نه تنها کسی متهم نشد بلکه خانواده دخترک زور-مرگ-شده محکوم هم شدند.
شنبه 14 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
saitama-ژاپن-توکیو دوست عزیز این فقط ما ایرانیان هستیم که با نا گاهی از دین خود این اخوندای جنایتکار را مسلمان خطاب میکنیم .مطمئن اشید هیچ مسلمانی در هیچ جای دنیا غیر از عده ای ساندیس خور وگروهکهای شیعه بعضی از ممالک که سرمایه ایران توسط این اخوند های منافق سود می برند دیگر این هارا مسلمان نمیداند.اینان فقط سواستفاده از دین میکنند.پس بیاییم با تقلید کورکورانه وبدون مطالعه به مقدسات و دین خود توهین نکنیم که این کار شایسته فرهنگ ایرانی نیست. عزت زیاد.
شنبه 14 خرداد 1390

monairan - ایران - تهران
خاک بر سر مرضیه وحید دستجردی با این وزارت گندش دانشگاه علوم پزشکی ایران را منحل کرد و بیمارستان هفت تیر هم که از بیماستانهای اموزشی این دانشگاه بود به حال خود رها شده و تازه این بغل پایتخت است وای به حال دور تر ها .هر جای دنیا بود دولتی به این بی صلاحیتی حتی. یکروز هم سر کار نمی امد اما چون ما ولی وقیح و خامنه ای دزد را داریم. دولتمان هم باید مثل ولی مان وقیح و دزد باشد.مجلس هم که مرده به. جای استیضاح وزیر گند بی بهداشت و رییس جمهور بوتوکسی جنی . مزدوری خامنه ای رذل را می کند .حوزه علمیه هم که خفه شده بودجه ای. که باید خرج ابادی مملکت شود در حوزه علمیه پخش می شود که حضرات. امامان اینده خرج صیغه های جورواجورشان کنند و مارمولک وار بین مردم. بلولند. مرگت باد خامنه ای. ایران تهران
شنبه 14 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
nemat420 عزیزم تعصب را بذار کنار. اینها بخاطر شعور و فرهنگ ایرانی اسلام اصیل را نمتوانند پیاده کنند. اگر اسلام اصیل را اجرا کنند میشه یه چیزائی مثل طالبان.اسلام واقعا دین وحشگریست.سعی نکن چهره این دین را بزک کنی.خواهش میکنم تعصب را کنار بذار.پایدار باشی دوست گرامی
شنبه 14 خرداد 1390

اقتدار - دانمارک - هالته
مملکته داریم؟!
شنبه 14 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
saitama ژاپن-توکیو دوست گرانقدر.من به هیچ وجه سعی ندارم با تعصبم کسی را به دین خودم دعوت. چرا که عقیده دارم هرکس با مطالعه میتواند دینی را بپذیرد یا یا برعکس و بدون هیچ اجباری ان را رد کند.با به صورت منطقی از ان انتقاد کند. ولی توهین کردن نمی توانم تحمل کنم.بله ارجمند دین هم مثل عشق به مادر وعشق به میهن جز مقدسات ادمهاست و نباید به ان توهین کرد که این کار به هیچ وجه شایسته شعور و فرهنگ یک ایرانی اصیل نیست. ما شاهد بودیم همان کشیشی که چند ماه پیش قران را سوزاند حتی همدینان خودش او را ادم بی منطق خواندند .با ابنکه خودشان هم مخالف اسلام هستند توهین به مقدسات را مساوی با بی خردی و بی منطقی میدانند.
دوشنبه 16 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
nemat420 گرامی شما قران را به فارسی خوانده اید? پروردگاری که از اوضاع خارج از زمین اطلاعی نداشته و این مزخرفات را نازل کرده , قابل پرستش هست?خورشیدی که که 150 برابر زمین هست در چشمه ای گل الود در زمین فرو میرود? گرامی بدون تعصب فکر کن .همیشه پایدار باشی دوست خوب.
دوشنبه 16 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
saitama-ژاپن-توکیو دوست نهایت گرامی ممنون از اینکه کامنتمو خوندی.و جواب دادی.در جواب شما در چند جای دیگر قران ذکر شده است که خورشید بار ها اززمین بزرگتر است.اما منظور سخن این نیست که خداوند نمیداند که خورشد به مراتب از زمین بزرگتراست بلکه منظور قدرت خداوند به عنوان خالق کل کائنات است که قادر است خورشید به این بزرگی راکه بوجوداورده انقدر کوچکش کند که در چشمه ای گل الود در زمین فرو رود.سرفرازباشید.
دوشنبه 16 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
saitama-ژاپن-توکیو دوست عزیز اگر باز هم شما فکر میکنی که خدای مسلمانان قابل پرستش نیست خوب شما پرستش نکن . من میگم به مقدسات دو میلیارد انسان که در حال حاضر رسما پیرو همین دین هستند نباید توهین کرد.گرفتی چی میگم.؟
دوشنبه 16 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
nemat420 پوزش میخواهم.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
saitama-ژاپن-توکیو دوست من شهامت,عزت نفس وبزرگ منشی شما برای من قابل ستایش هست. موفق باشید.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.