هاله سحابی در لواسان دفن شد

هاله سحابی در لواسان دفن شد

منابع خبری نزدیک به مخالفان حکومت ایران از دفن شبانه هاله سحابی در گورستانی در لواسان خبر داده اند.

به گفته این منابع، پیکر خانم سحابی به وسیله ماموران امنیتی و برخلاف رضایت خانواده او به پزشکی قانونی و منزل پدری در لواسان منتقل و سپس برای دفن شبانه به گورستان بهشت فاطمیه لواسان انتقال یافت.

هاله سحابی صبح چهارشنبه پس از درگیری با "لباس شخصی ها" در جریان تشییع جنازه پدرش، عزت الله سحابی، درگذشت.

به گزارش سایت جرس، تدفین پیکر خانم سحابی ساعت ده شب چهارشنبه با حضور حدود دو هزار نفر از تشییع کنندگان و حضور سنگین پلیس و نیروهای امنیتی انجام شد.

این سایت همچنین از بازداشت بعضی از تشییع کنندگان پس از پایان مراسم و هنگام خروج از قبرستان خبر داده است.

مقام های دولتی ایران مرگ خانم سحابی به خاطر درگیری با ماموران را رد کرده اند.

علیرضا جانه، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت هاله سحابی به بیماری قلبی مبتلا بود و "فوت پدر و گرمای هوا مزید بر علت و منجر به فوت" او شد.

در حالی که علت مرگ خانم سحابی ایست تنفسی و قلبی اعلام شده، دولت آمریکا از ایران خواسته است درباره چگونگی مرگ او تحقیق کند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته است اگر این خبر که خانم سحابی در اثر اقدامات نیروهای امنیتی فوت کرده صحت داشته باشد، این امر بیانگر بی اعتنایی شدید مقام های ایرانی به شان و مقام انسان هاست.

در این حال، گزارش ها حاکی است که خانواده خانم سحابی تحت فشار هستند که مرگ او را مرگ "طبیعی" اعلام کنند.

پیش تر فریدون سحابی، عموی هاله سحابی، در مصاحبه با سایت جرس، علت درگذشت او را "ضربه به شکم و ریه و نهایتا ایست قلبی" عنوان کرده بود.

احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری، مرجع تقلید متوفی شیعه نیز، در گفتگو بی بی سی فارسی گفت که مأمورانی که برای بردن جنازه آقای سحابی خشونت به خرج دادند، مسئول کشته شدن خانم سحابی بوده اند.

او گفت که شخصا شاهد ضرب و جرح خانم سحابی بوده است.

به گفته آقای منتظری، مأموران ابتدا هاله سحابی را هل داده و به زمین انداخته اند و بعد هم یکی از مأموران با آرنج خود به پهلوی او کوبیده و او را بیهوش کرده است.

هاله سحابی، عضو "شورای مادران صلح" و از محکومان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بود که بهمن ماه سال گذشته برای اجرای حکم دو سال حبس‌ خود، به زندان اوین فراخوانده شده بود.

پدر وی، عزت الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی و از چهره های معروف منتقد حکومت در دوران قبل و بعد از انقلاب ایران، دیروز در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

به نوشته سایت های نزدیک به مخالفان دولت، ماموران امنیتی امروز در مراسم تشییع جنازه آقای سحابی، برای پایان دادن سریع تر به مراسم، جنازه او را به زور برای خاکسپاری با خود بردند.

سایت جرس به نقل از "یکی از نزدیکان" خانواده سحابی نوشته است: "پیکر مهندس سحابی با آغاز درگیری ایجاد شده توسط ماموران فورا ربوده شد و لباس شخصی ها پیکر سحابی را به داخل قبرستان بردند و ورودی را بستند و هیچ کسی از خانواده و دوستان را به داخل قبرستان راه ندادند. ماموران می خواستند بدون اقامه نماز و به سرعت پیکر را تدفین کنند."

جرس افزوده: "حامد سحابی (پسر عزت الله سحابی) از اینکه نیروهای اطلاعاتی سعی داشتند پیکر مسلمانی معتقد چون سحابی را بدون اقامه نماز دفن کنند برآشفته شد و با اصرار او بالاخره یکی از اقوام اجازه یافت نماز را اقامه کند؛ در حالی که خانواده، از حجت الاسلام احمد منتظری اقامه نماز را خواسته بودند."

احمد منتظری، خود در مصاحبه با سایت جرس از حضور "تیمی از ماموران امنیتی و لباس شخصی" در مراسم امروز سخن گفته که به گفته وی "بسیار هتاک و بی ادب و خشن" بوده اند.

او به بی بی سی فارسی گفت که حدود ۱۲ نفر از کسانی که در جریان تشییع جنازه بازداشت شده بودند، هنوز در بازداشت هستند.

پیش تر رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران، از بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع عزت الله سحابی و از جمله حبیب الله پیمان، حمید احراری و حامد منتظری، فرزند احمد منتظری خبر داده بودند.

khosh bavar - ایران - یزد
روحت شاد و راهت ادامه دارد و با رفتنت راه ما را هموارتر و صافتر کردی که با عزمی راسخ و مصمم در نابودی این رژیم حیوانی ایران اسلامی بکوشیم, پس هاله عزیز, ارام بخواب که صدا و راه مبارزه ات را با چنین وداعت بگوش جهانیان رساندی . زنده باد ازادی, زنده باد ایران ما .
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
مهم نیست ما باید فقط در غم کشته های (عرب )بحرین باشیم .اینکه یه هموطنه ؟یه ایرانی که فقط سربلندی سرزمین آریا را می خواست و این مجازاتش زندان و مرگه.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
تو مشهد و قم و اصفهون و دیگر شهرستان های ایران کلی ها از خوشحالی با دمبشون دارن گردو میشکنن...بازم به خودمون دوتا ایرانی رو به درک واصل کردیم ...میلیون ها خانم های چادری و مغنه ای میگن این درس عبرتی باشه برای ایرانی ها و هر ایرانی که نخواد دولا بشه که خامنه ای .... باید سرنوشتش مثل همین دو نفرایرانی رو داشته باشه !!! قمی و مشهدی و اصفهونی و یزدی ها که مثل سگ های هار استخون خورو دست نشونده امپریالیست یهودی جهانی به سر افسارگری خامنه ای ولتتون کردن دوباره دمتتون گرم این بارهم شاهکار زدید و پدر و دختر رو با هم رونه قبر کردید..خیلی زحمت کشید ...بفرمائید چندین بسته ساندیس و چند کیسه برنج و چند کیلو گوشت گوسفند تازه بعنوان دست مزدتون حاضره !!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
روحش شاد. تجمع مردم باعث وحشت حکومت مردمی ولی وقیح میشه!!! برای همین بود که تشیع جنازه مرحوم ناصر حجازی رو هم امنیتی ها در اختیار داشتند. حکومت مردمی یعنی وحشت از مردم
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
روحش شاد.چه غریبانه وناگهانی رفت.به امید نابودی این حکومت جنایتکار
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

damahi - ایران - بنرعباس
زنده باد یادوراه هاله عزیز نامت در تاریخ خواهدماند نابود باد حکومت جهل وجنایت.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

kianyamanashi - ژاپن - یاماناشی
همه این جنایتها را با ذستور مبارک اسلام انجام میدهند خوب خودمان خواستیم !دیگران که بر ما تحمیل نکردن که!! هنوز هم میشنیم خارج از کشور مسابقه تقّدس با آخوند پاچه ورمایده می دهیم!!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مرگ بر اسلام اهریمنی و طرفدارانش. روحت شاد هاله عزیز
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
ایا این دست تقدیر نیست .ایا همین اقایون ملی مذهبی ها بنودند که به بختیار پشت کردند ودنبال اغای خمینی راه افتادند .ایا چون زمان از ش گذشته همه چیز فرامو ش شده .انها که روزهای اول تغیر حکومت کشته شدند .زن وبچه نداشتند . از روز اول از زمان خود محمد قتل وغارت بوده .از کدام ملتی خواستند که مسلمان شوند وانها با رضایت خوذشان مسلمان شدند .اسلام یعنی زور وقتل وغارت ودرنهایت جزیه .ایاغیر از این است .کدام ملتی ویاکدام کشوری حاضر به مسلمان شدن نشد وانها از خون انها گذشته باشند .واقعا کدام کمی فکر وبدون تعصب نظر کردن ..
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
ازبس مردم ایران بی بخار وبی غیرت شده اند.شایدازاول هم همینگونه بوده اند.ومانمیدانستیم.به مقدسات قسم.هیچ قدرتی به خوداجازه نداده درمحل زندگی مادر...........اینگونه رفتارکند.درصورتی که قبلا هادومورد با,,نیروهای انتظامی وسپاه ,,پیش امد.چنان سرکوبشان کردیم که هرکدام سوراخ موش رابه میلیونهاخریدند.وفرارکردند.تاباوساطت امام جمعه وفرمانداری دست ازمحاصرشان کشیدیم.واهالی محل راقانع کردند.که فرد توهین کننده رامحاکمه ومجازات کنند.,,برای یک توهین,,که اهالی قانع شدند.وگرنه تیکه های بدنش به اندازه,,گوشش,,میشد.چون ماباهم بودیم وهستیم.وشخص توهین شونده ازافراد ,باشخصیت ومتین وقابل احترام,,اهل محل بود.اگرچه سالها پیش حکومت ملایان اعتبارداشت.ماشینهای مربوط به ان اداره راهمه واژگون کردیم.درب وپنچره هاهمه راخرد کردیم.باچه تعداد??یکصدو پنجاه نفر.بقیه تماشاچی بودند.چون دریکساعت حدودهفت هزارنفرجمع شدند.درادامه
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
وقتی که من بااطمینان کامنت میگذارم.چون تجربه شده.تاجایی که ازشدت حملات مردمی درمحل وپیچیدن دراستان رادیو,,اسرائیل اعلام کردکه مردم شهرستان ........نیروهای انتظامی شهرراخلع سلاح کرده اند.انهم درزمان جنگ.خانمهاراگفته بودیم.زخمیهارا مواظب باشند.اگردرگیری شدیدشد.واگرهم کشته شدتاپایان درگیری سرجایش بماند.زمانی که اعلام شددرحمله نخست نیروهای مسلح برای فرارهمدیگررا لگدمال میکردندوفرارکردند. درزمان,,جنگ,,.اماحالاکه همه مخالفند.ونیرویی مزدور جنازه رامیرباید.وخانمی راکتک میزند,,.درمیان جمع,,چنان اشفته میشوم که میخواهم به تمام مردان ایران وتجمع مردم که انجابودند بگویم ,,حیف ازخاک,که شماهاپایتان رامیگذارید.وحیف ازاسم,,مرد,,که به شماگفته شود.وهزاران حیف دیگر.متاسفم .ازاین هموطن بودن باعده ای .....
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.