اعتراف نیروی انتظامی به ناتوانی درجمع آوری آنتنهای ماهواره

اعتراف نیروی انتظامی به ناتوانی در جمع آوری آنتن ماهواره ای خانه ها

حضور ماهواره در زندگی فرهنگی مردم به یکی از مشکلات کلیدی و حل نشده مقامات جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ از این رو نشست کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی حذف یا اصلاح قانون منع استفاده از ماهواره بدون نتیجه مشخصی به کار خود پایان داد.

بیش از دو دهه پیش مجلس شورای اسلامی با تصویب قانونی مبتنی بر محدودکردن حقوق و آزادیهای مردم، حکم به ممنوعیت استفاده از ماهواره داد؛ اما بسیاری از شهروندان هنوز و همچنان با زیرپا گذاشتن این قانون به نصب تجهیزات ماهواره ای برای تماشای شبکه های تلویزیونی خارجی می پردازند. شبکه های تلویزیونی ای که براساس دیدگاه رسمی حاکمیت، بخشی از تهاجم فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی بشمار می آیند.

در حالی که غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه گفته است: «داشتن ماهواره جرم است و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند.» قائم مقام صداوسیما که در نشست بررسی ماهواره در کمیسیون فرهنگی مجلس شرکت داشت، با اشاره به پیامد اجرای قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره در کشور در نحوه اجاره کردن همین ماهواره ها واکنش صاحبان ماهواره های اجاره دهنده به جمهوری اسلامی گفت: «ما مستاجر آنها هم هستیم و در نتیجه در امور ماهواره یی ما خلل ایجاد می‌کنند همان طور که شبکه سحر دو قطع شد و در حال حاضر شاهد تهدیدات علنی و کتبی برخی از مالکان ماهواره ها هستیم.»

کارشناسان و منتقدان این قانون به بی اثر بودن مقابله با استفاده کنندگان از ماهواره تاکید کرده، می گویند بکارگیری نیروهای انتظامی و هزینه کردن بودجه دولت برای جمع آوری آنتن های ماهواره ای و ورود پلیس به حریم خصوصی مردم بی آن که جرمی مرتکب شده باشند، در کوتاه مدت با خشم و اعتراض مردم روبرو شده و نتایج زیانبار و سهمگین درازمدت آن نیز مصونیت مردم در برابر هجوم خشونت آمیز نیروی پلیس و آمادگی شان برای تهدید به براندازی نظام خواهد بود.

رئیس یکی از واحدهای نیروی انتظامی که «امنیت اخلاقی» نامیده شده و با هفتادهزار پرسنل مامور اجرای قانون ممنوعیت مردم در برخورداری از ماهواره و هجوم به خانه های مردم است، در این نشست نسبت به کارآیی کارکرد نیروی خود تردید کرده و گفت: متاسفانه شاهدیم برخی نمایندگان مجلس و نیز برخی روسای دادگستری ها و قضات، استفاده از ماهواره را عرفی و در نتیجه بلامانع می دانند و حتی در مواقعی که ما عزم جدی برای برخورد داریم متاسفانه این اظهار نظر ها ، باعث سلب حمایت از نیروی انتظامی می شود.»

او براین اساس پیشنهاد خود را چنین مطرح کرده افزود: «بر خورد با باندهای وارد کننده و نصب کننده ماهواره برای نیروی انتظامی در اولویت قرار دارد و سعی می‌کنیم به جای بر خورد فردی بااستفاده کننده گان بدنبال برخورد با وارد کنندگان و فروشندگان باشیم.»

یک نماینده عضو کمیسیون اجتماعی نیز هجوم نیروهای انتظامی به خانه های مردم به بهانه جمع آوری آنتن های ماهواره ای را به دلیل پیشرفتهای فناوری در این زمینه رد کرده می گوید: «امروز نیروی انتظامی تعدادی از گیرنده‌های کانال‌های ماهواره را که به صورت دیش روی پشت بام‌ها است جمع آوری می‌کند و در ظاهر مردم نمی‌توانند از ماهواره استفاده کنند اما با گیرنده‌های جدید که نیازی به دیش ندارد و در پشت شیشه‌ها نصب می‌شود چه می‌توان کرد؟» 

monairan - ایران - تهران
انتن که سهله شما هیچی را نمی توانید جمع کنید مردم از نیروی انتظامی متنفرند .نیروی به ظاهر انتظامی بد ترین رفتار را با مردم داشته اند .شما شرف خود را فروختید . زن و مرد ایرانی را کتک زدید و تجاوز کردید و از این رژیم خونخوار حمایت کردید .نگویید دستور بود .شما اراده دارید و. باید در کنار مردم باشید نه بر علیه انها . حتی فرزندانتان از اینکه پدرشان. نیروی انتظامی باشد خجالت می کشند.شما در مقابل مردم و در برابر. خدا رو سیاه هستید . پولی که می گیرید حلال نیست مردم از شما. ناراضی هستند. از تاریخ عبرت بگیرید هر که رودرروی مردم بایستد اخر. نابود می شود . یادتان باشد امروز هیچ کودک ایرانی نمی خواهد پلیس یا. نیروی انتظامی باشد. ایران تهران
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

Mahyar-Tpour - ایران - تهران
ههههههه...قبلاً یه دونه دیش داشتیم اومدن جمع کردن،الآن چهار تا دیش دیگه خریدیم! ههههههههه...بسوزه...
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

گلیا - ایران - تهران
. ماهواره وسیله ارتباط جمعی و همگانی است و مشکلی نداره کلی کانال های آموزشی و خبری داره .
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
اون روز یه نصابی اومده بود میگفت رفتم واسه استاندار ماهواره نصب کنم از من پرسید چقدر از مردم ماهواره دارند؟ میگفت منم گفتم تقریبا همه شون!!!!**** بالای دو سه تا از کوه های شیراز دستگاه هایی نصب کردند که روی کل شهر پارازیت می اندازند. متاسفانه برای مردم هم خیلی ضرر داره. ولی این باعث نمیشه که ما نتونیم برنامه های ماهواره رو ببینیم. خدا داده نصاب و جهت دیش
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
هم بد مشهدیه خامنه ای و بقیه بد مشهدی ها و خراسونی ها خیلی بدشون میاد که کسی به ولایت فقیه کردن بازی همشهریشون خامنه ای بخواد خسارت بزنه !!! . نیروی انتظامی ....خاک تو سربی غیرت و بی عرضه ساندیسیتون کنن. اعتراف هم میکنید که ناتوانیدچند تا بشقاب رو پشت بوم ها جمع کنید ...چند تا کامیون باری و کمپرسی بفرستید مشهدو قم و اصفهون و یزد و سمنان هر چی چهار دست و پاها و شبه انسان که داره هوا روکثیف می کنه و ساندیس خوری آرزوشه که اونجاها پیدا می کنند بگیرن بار کنن و بیارن تو تهرون خالی کنن که کمکتون کنن !!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
من که ماهواره ندارم هنوزم زندم.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

damahi - ایران - بنرعباس
مردم را ازهرکاری یا چیزی منع کنند بیشتر به آن گرایش پیدا میکنند.نیروی انتظامی در نظر مردم منفور ترین هستند مردم ازدیدن آنها حالشان بهم میخورد تمامشان شدند باجگیر مردم.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

shiva_v - ایران - شیراز
حدوداً 10 سال پیش یه بحث در همین رابطه در شبکه 1 صدا و سیما بود .نماینده موافق و مخالف اورده بودن .مخالف همین زرغامی بود .رئیس فعلی صدا و سیما .نماینده موافق میگفتن تا کیب میشه جلو این تکنولوژی رو گرفت بلاخره پیشرفت میکنه و نیازی به دیش نخواهد داشت .زرغامی با اون سطح فکر پایینش میگفت امکان نداره ..تکنولوژی پیشرفت نمیکنه.مردک احمق خوب این کفره و گناه داره .به گفته خودتون.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

toronto6890 - کانادا - تورنتو
haghighatgo - آلمان - برلین .....معلوم نیست تو مشهد چه بلایی سرت آوردن که هنوز ...
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
toronto6890 - کانادا - تورنتو. من تا حالا مشهد نرفتم و نخواهم رفت و از شهر و مکانی هائی که مسجد داره و ارتجاع پرور و ارتجاع دوست و یا انگل عربی جمع می کنه مانند توالت بازمیمونه که مگس ها عاشقشند بطور کل نفرت دارم... از "انسان" های این دیارها چه در دوران مدرسه و چه دبیرستان و چه دانشگاه و چه حتی در خارج کشور وچه در حوزه کاری جزء پلیدی و کلک و دوروئی چیز دیگری ندیدم و به خاطر پول کتاب تاریخ و انسانیت را پاره پاره می کنند ..ساده است که شما برید تهرون تحقیق کنید که چند در صد اوباشان و قاتلان و شکنجه گران و ارتجاعیون و لباس شخصی های باندهای ملاها .. ولایت فقیه خامنه ای و احمدی نژاد از این شهرهای زوار پرور هستند؟؟ بیش % 85 ش !!!!!!اینها ایرانی نبوده و نیستند و مانند پنبه ای آغشته به بنزین عرب زادگی هستند که با کبریت فرانسه و انگلیس و خمینی چه زود آتش گرفتند !! . صدام حسین حـ... عرب نکرد دخل همشون رو بیاره !! .
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

ZAS - ایران - طهران
نقل قول:. 89562389 - ایران - نجف آباد . من که ماهواره ندارم هنوزم زندم. ببخشید جسارتا احتمالا شما تلویزیونتون LCD نیست چون در اینصورت برای دریافت تصاویر شفاف شبکه های وطنی نیاز به ماهواره داشتید.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
89562389 - ایران - نجف آباد زنده ای ولی در خواب نادانی ...!!
جمعه 13 خرداد 1390

123esfand - لبنان - بیروت
اقای حقیقت گو ای کاش ایرانی بودی وبه زنان ومردان ایران به دیده احترام نگاه میکردی . انسانها انرا به زبان می اورند که هستند . یک مشهدی به همان اندازه محترم هست که یک تهرانی یک اذری یک لر یک گیلکی یک عرب خوزستانی یک کرد ایرانی یک بلوچ یک مازندرانی یک ترکمن یک اصفهانی واگر به خواهم تک تک نام ببرم مثنوی هفتاد من کاغذ شود . دوست عزیز سعی کن برادر وخواهرت را دوست داشته باشی بدون توجه به لهجه زبان رنگ پوست وسایر مشخصه های ظاهری وبه عقاید انها هم احترام بگذار . من برادر بزرگتر تو هستم وتورا هم مانند سایر ایرانییان در هر جای جهان که باشی دوستتدارم . واما ان برادر مشهدی که جواب نا مناسبی نوشته بودند تورا هم دوست دارم ولی ادبیاتت را اصلاح کن
شنبه 14 خرداد 1390

toronto6890 - کانادا - تورنتو
haghighatgo - آلمان - برلین . واقعا تاسف آوره نمیدونم چند سالته تحصیلاتت چقدره اما اگه یکم فکر میکردی میفهمیدی که حساب پیامبر خدا(ص)و ائمه (ع) از کسایی که اسلام شده مغازه شون و از مسلمونی فقط ریشو لباسشو دارن و اسلامو اون جوری که به نفعشونه به خورد مردم میدن و خودشون اصلا اسلامو قبول ندارن چون اگر سرسوزنی قبول داشتن اینهمه جنایتو دزدی نمیکردن جداست اینطوری اهانت نمیکردی(ان یوم الفصل کان میقاتا)واقعا که....
شنبه 14 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.