آکسفام:قیمت موادغذایی درجهان تاسال۲۰۳۰دو برابرمیشود

آکسفام: قیمت مواد غذایی در جهان تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می شود

آژانس آکسفام روز سه شنبه با انتنشار گزارشی هشدار داد که قیمت مواد غذایی در جهان رو به افزایش است و تا سال ۲۰۳۰ میلادی، دو برابر می شود که این مسئله، خطر افزایش فقر و گرسنگی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزای فرانسه، آکسفام در این گزارش هشدار داده است که با روند کنونی، میلیون ها نفر در جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر، با مشکل گرسنگی حاد روبرو خواهند شد.

آکسفام، مجموعه ای از سازمان های غیردولتی (ان جی او) است که با هدف از بین بردن فقر و بی عدالتی، در سه قاره جهان فعالیت می کند.

آکسفام می گوید افزایش قیمت غذا باعث می شود آن بخش از مردم جهان که بیش از ۸۰ درصد درآمد خود را صرف خرید غذا می کنند، با خطر گرسنگی حاد روبرو شوند.

این گزارش به عوامل افزایش قیمت اقلام و مواد غذایی اشاره کرده و گفته که «تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و گرمایش زمین، رشد جمعیت، فقدان حفظ اکوسیستم، افزایش قیمت سوخت، افزایش تقاضا برای گوشت و فرآورده های لبنی و نیز شهرسازی،» از عوامل اصلی در این افزایش قیمت ها هستند.

آکسفام در گزارش خود افزوده است: «جامعه جهانی به مثابه انسانی است که در خواب راه می رود و به زودی با شرایط جدی و غیرقابل بازگشتی روبرو می شود.»

این گزارش می گوید: «در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیون تن در جهان مشکل گرسنگی دارند و در دو دهه آینده، این آمار دچار افزایش جدی می شود.»

آکسفام نوشته است: «تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان سه برابر می شود و از ۶.۹ میلیارد نفر، به ۹.۱ میلیارد نفر می رسد و بهای اقلام غذایی فراتر رفته و ۷۰ درصد گران تر می شود. چرا که جوامع در حال رشد، به کالری بیشتر و در نتیجه به مواد غذایی بیشتر نیاز دارند.»

این گزارش می گوید: «تا آن زمان البته دیگر تاثیرهای مخرب گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی به شکل بارزی خود را نشان می دهد و خشکسالی، سیل و توفان ها خسارت هایی زیادی وارد کرده و شرایط را به طور جدی سخت می کند.»

پیش بینی آکسفام همچنین اشاره کرده که بهای اقلام غذایی چون ذرت در حال حاضر به بالاترین رقم ممکن و نوعی رکورد رسیده و در ۲۰ سال آینده دو برابر خواهد شد.

جرمی هابز، دبیرکل آکسفام گفته است: «بشریت با عصری نوین از فاجعه روبرو است و تمامی تاثیرات تغییر شرایط آب و هوایی باعث می شود منابعی مانند آب آشامیدنی با مشکل جدی روبرو شود و به همان نسبت تغذیه مردم به کار سختی تبدیل خواهد شد.»

khosh bavar - ایران - یزد
آکسفام: در ایران هر 2 ماه قیمت مواد غذایی دوبرابر میشود ! خدا پدرت را بیامرزه, چقدر بخودت زحمت دادی تا تونستی با محاسبات اماری به این نتیجه برسی !
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

roya25 - اینگلیس - لندن
چرا کشورهای سرمایه داری که از انسانیت و...غیره دفاع میکنند. به کشورهای گرسنه کمک نمیکنند. بلکه منابع انها را غارت میکنند. چرا کشورهای سرمایه داری با اینکه منابعی ندارند. پولدارند اینگلیس
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.