حذف پذیرش زنان در سطوح بالای دانشگاهی


حذف پذیرش زنان در سطوح بالای دانشگاهی

وزیر علوم دولت دهم معتقد است طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان یک «امتیاز» است. دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۰ نشان می‌دهد که این امتیاز به دانشجویان مرد تعلق دارد. بر اساس اطلاعات این دفترچه راهنما دست‌کم سه دانشگاه ‌ایران سهمیه دختران را در برخی از رشته‌های تحصیلی حذف کردند.

سهمیه دختران: صفر

دانشگاه علم و صنعت با تغییر جدول پذیرش خود در مقطع کارشناسی ارشد، سهمیه دختران را در تمامی رشته‌ها در مقطع روزانه به صفر رسانده است. وب‌سایت سهام نیوز شنبه ( ۷خرداد / ۲۸ مه) آمار مربوط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشگاه را منتشر کرده است.
بر اساس این آمار‌، در مقطع شبانه نیز در تمامی ۱۹ رشته تحصیلی تنها ۲۵ سهمیه برای دختران در نظر گرفته شده است. علاوه بر دانشگاه علم ‌و صنعت،‌ دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا در مشهد و دانشگاه قم نیز پذیرش دانشجوی دختر در برخی از رشته‌های تحصیلی را کاملأ متوقف کرده‌اند.

طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان در دانشگاه‌های ایران با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم ابعاد تازه‌ای به خود گرفت. اجرای این طرح از اواخر سال گذشته به طور جدی در دستور کار دولت دهم قرار گرفت. کامران دانشجو وزیر علوم در مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی تأکید کرد که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶ باید در دانشگاه‌ها اجرا شود.

پاک کردن صورت مسئله در طرح تفکیک جنسیتی: حذف زنان

بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به گفته وزیر علوم دولت دهم «درباره حدود اخلاق اسلامی است»، دانشجویان زن و مرد باید در کلاس‌های درس، در دو ردیف جداگانه بنشینند. اما اجرای طرح تفکیک جنسیتی به ردیف‌های جداگانه ختم نمی‌شود و پیامدهای تاز‌ه‌ای برای دانشجویان دختر به همراه دارد.

در سال‌های گذشته شماری از چهر‌ه‌ها‌ی مذهبی خواستار تشکیل کلاس‌های جداگانه درس برای دانشجویان دختر و پسر شده بودند. این درخواست به دلیل کمبود فضا و امکانات دانشگاهی هرگز به مرحله عمل نرسید. اکنون به نظر می‌رسد که وزارت‌علوم برای عملی کردن طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها تصمیم گرفته است صورت مسئله را پاک کند. حذف دانشجویان دختر از برخی از رشته‌های تحصیلی به ویژه مقاطع بالا که ظرفیت پذیرش دانشجو محدود است، اقدامی تازه از سوی وزارت علوم دولت دهم در مورد جامعه دانشگاهی زنان ایران محسوب می‌شود.

آوای کوروش - ایران - تهران
مانده ام انگشت به دهان، این مردم خفته ما تا کی میخوان خواب بمونن توسری بخورن هیچی نگن؟
دوشنبه 9 خرداد 1390

ژان-وال-ژان - آلمان - بن
آقای کامی دانشجو اسلام ولی وقیح باید در همه زمینه ها و ابعاد اجرا بشه لطفاً دستور بفرمایید تا گورستان بانوان را از گورستان آقایان جدا کنند تا شب اول قبر در حضور حضرت عزرائیل آقایان مرده با بانوان مرده به عیش و عشرت نپردازند.
دوشنبه 9 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
مستر مسلمان!!!!!ایرانی که برای انتقاد از روند طلاق در ایران یک طومار از جنایات و ازادی سکس در امریکا!!!!!!!در جوابم نوشتی ----بهمراه همکارانت در سایت/ در این مقوله جوابت چیست???لابد ممنوعیت تحصیل زنان در غرب!!!!!!!!. گناهی هم ندارید در دین و مذهب شما تمام حقوق اجتماعی حتی حق انتخاب پوشش برای زنان حذف///بدور از لاپوشانی//..ولکام...تو.سعودی عربین//مرگ بر دینتان خدایتان و عنقلاب با شکوهتان و فضولات سگ به گور خمینی گور بگور شده با تمام توله هایش//.... خجالت بکشید از دستبند دزدان و قاتلان که بدست بانو ستوده بود!!!!لطفا .... درس ادب ندهند که جواب خواهند گرفت /
دوشنبه 9 خرداد 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
چی?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 9 خرداد 1390

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
این شوخی سال بود????
دوشنبه 9 خرداد 1390

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
گیریم که این کار هم کردین به کجا می رسین?. کسی که سرمشق کشورش عرب هایی باشن که به زنان کشورش تجاوز می کنند الان شدن برادر دینی دیگه چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت?چند وقت دیگه هم می گن که مثل همون کشورها اصلا زن برده است ماشالله دارن اینا از عقب خوب پیشرفتی دارن. اب
دوشنبه 9 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
قابل توجه بعضی از کار بران عزیز که هر گندی این اخواهای شپشو میزنندپاچه مسلمانها یا دین اسلام را میگیرند..با این همه جنایتی که اخوند های بیشرف انجام میدهند ان هم به نام اسلام واضح است که هیچ مسلمان واقعی این کثافتا رو مسلمان نمیداند. اگر شرف دارید به عقاید انسانها توهین نکنید..این سایت برای خالی کردن عقده های شخصی نیست.
دوشنبه 9 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
حکومتی که در آن زنان از حقوق مدنی و معنوی خود همچون حق سفر، اشتغال، انتخاب مسکن، حضانت فرزندان و جدایی از همسر برخوردار نیستند, نظامی که سمبلش دین زن ستیز اسلام میباشد , دولت عقب ماندۀ اسلامی که خانه‌داری , حفظ قرآن و استفاده از پوشش چادر را از جمله معیارهای ستاره‌دخت ایران اسلامی میداند , سرزمین آشفته ای که در آن نداشتن "بکارت" برای دختر نقص عضو بشمار میآید, مملکتی که با به نمایش گذاشتن پوستر نکبتی که در آن صندلی 3 پایه را با زن بدون حجاب مساوی می بیند, مجلسی که "نمایندگان زن آن" واکنش به اعتراض فعالانِ حقوق زن به لایحه حمایت از خانواده نشان داده و گفته اند که بر اساس حکم خدایشان و شرع مقدسشان هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است, و و و و . بنابراین از نظام فاشیستی اسلامی که فقط و فقط نکبت و زشتی را برای زنان آن جامعه به سوغات آورده بیش از این نباید توقع داشت و این مطلب هم اصلأ جای تعجب ندارد !
دوشنبه 9 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
nemat420 - کانادا - لندن . اخوند نعمت----- جوابی را که می خواستم بدهمfeminism - گرامی نوشت تو هم اگر شرف داری به جای اتهام کمی مطالعه کن-- اسلامت دشمن زن است /ای کیو/ .
دوشنبه 9 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
feminism انگلستان -لندن ..دوست عزیز کی گفته اسلام به زن حق سفر,حضانت فرزند,یا حق جدایی ازهمسر را نداده. اتفاقا همه این حقوق و خیلی فراتر از اینها برای زن در اسلام وجود دارد.. اینکه حکومت استفراغی چه جنایاتی در حق زنان می کند ربطی به دین اسلام ودیگر مسلمانان ندارد.حتی حجاب یا عبادت کردن در اسلام اجباری نیست.شما در خیلی از کشور های جهان مثل ترکیه ,مالزی,اندونزی حتی لبنان با اینکه سران اسلامی حکومت میکنند میبینید که حجاب اجباری ندارند.پیروز باشید.
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

nemat420 - کانادا - لندن
ARTEMIS-SW-فرانسه-پاریس.اولا اسم کاربری بنده نعمت عربی نیست(nemat)که تلفظش "نیمات" می باشد نام قله ای در ونکور کانادا است. دوما من که به کسی اتهامی نزدم از توهین های شما نسبت به عقاید دوملیاردمسلمان انتقاد کردم. راستی شما انهمه توهین را در کدام کتاب مطالعه کردین.
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

rojina9000 - ایران - تهران
و این است دادن مقام فاطمه گونه !! به زن ایرانی. لذت ببرید از این همه حقی که برایتان قائل می شوند ! . من که موندم خدا چطور این همه خوشبختی رو یه جا به ما زنان ایرانی میده. خدایا شکرت!!!!!!. من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد متالورژی علم و صنعت هستم . این کامران دانشجوی مشنگ هم استاد فیزیک ما تو دوره کارشناسی بود. احمق تر از این آدم فقط خودشو دیدم. حالا اومده داره اول پروژه رو از علم و صنعت شروع میکنه. خوب ماها حقمون هست. وقتی مثل بز سرمون رو میندازیم پایین و هر کاری می کنن به روی خودمون نمیاریم نتیجه ای بهتر از این حاصل نمیشه.
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

ممقلی - ایران - شیراز
خب خانومارو وقتی این جوری محدود می کنی معلومه که در جای دیگه نفرت خودشون رو نشون می دن (بطور مثال ماجرای نشستن در تاکسی)
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
من میگم چطوره دولت تمام زن‌ها رو از کشور بیرون کنه، آقایونی هم که با این حرکتِ دولت مخالفن خودشون محترمأ بیان بیرون. اونایی که میمونن, نوبتی برن تو بشکه. این دولتی هام انگار یه چیزیشون می‌شه هاا.
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

طاطا - ایران - تهران
nemat420 کانادا یعنی چی که این آخوندا هر گندی میزنن به اسلام ربط میدن؟؟؟؟ خود اسلام همین گندی است که میبینی از خواب جهالت بیدار شو
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
nemat420 - آنچه که من بیان کردم قوانین شرعی و اجرائی در سرزمینی است که حاکمانش سنگ اسلام زن ستیز را به سینه زده و برای بقای آن از هیج جنایتی فرو گذار نیستند ! یکی از این حقوق فراتر و بالاتر و والاتری که اسلام از زنها "ربوده" این است که به آقایان اجازۀ تعدد زوجات و چند همسری داده ,این را شما چگونه توجیه میکنید !؟ در ضمن در مورد همخوابگی رهبر 53 سالۀ دینتان که خود را پیام آور الله تان خطاب میکرد با کودکِ 9 ساله هم توضیحی بفرمائید و ارزش و مقامی که محمد 53 ساله به عایشه کودکِ 9 ساله داده را, آشکار و پیدا کنید !؟ آیا شما حاضرید که دختر بچۀ 9 سالۀ خود را در آغوشِ مرد 53 بیاندازید !؟ یکی دیگر از حقوق برتر و والاتری که اسلام به زنها تقدیم کرده این است که در تقسیم ارث بر اساس قرآن ، پسر دوبرابر دختر ارث می‌برد !!؟ لطفأ در مورد آنچه که اعتقادتان است بیشتر مطالعه و تحقیق کنید نه فقط تقلید ! بخصوص در موردِ آمار اشتباه و غلط (2 میلیاردی) مسلمانانِ جهان که به آرتمیس جان گفتید ! متشکرم.
سه‌شنبه 10 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.