رهبر،مسئولان سه قوه را ازدخالت درانتخابات برحذر داشت

آیت الله خامنه ای مسئولان سه قوه را از دخالت در انتخابات بر حذر داشت

آقای خامنه ای امروز ۸ خرداد (۲۹ مه) در دیدار سالانه خود با با نمایندگان در سالگرد افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی، به آنها توصیه کرد که از نزدیک شدن به "صاحبان قدرت و ثروت" برای "تأمین نمایندگی در مجلس بعدی" خودداری کنند.
اظهارات رهبر ایران در شرایطی منتشر شده که در هفته های اخیر، بسیاری از مقام های حکومتی ایران نسبت به صرف پول های زیاد از سوی "جریان انحرافی" برای تاثیرگذاری بر انتخابات آینده هشدار داده اند.

"جریان انحرافی" عنوانی است که محافظه کاران منتقد دولت، برای گروهی از همکاران آقای احمدی نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، مورد استفاده قرار می دهند.

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، با تشکر صمیمانه از "مواضع صریح، قاطع و افتخارآمیز مجلس در قبال زیاده خواهی امریکا و سلطه گران"، در مورد تلاش دشمنان خارجی جمهوری اسلامی برای "ایجاد اختلاف میان دستگاه های مدیریت کننده کشور" هشدار داده است.

رهبر جمهوری اسلامی به نمایندگان توصیه کرده است که "با حفظ استقلال کامل مجلس به گرایش ها و روش های دولت توجه و به گونه ای قانونگذاری کنند که اجرای قانون برای دولت آسان و تسهیل شود".

وی در عین حال افزوده است: "البته هنگامی که قانون به تصویب رسید، دولت هم باید با همه توان و بدون بهانه گیری، براساس آن عمل کند."
آیت الله خامنه ای در ادامه، در اظهار نظری در مورد دستگاه اجرایی، بدون نام بردن از مسئولانی مشخص، "شاکله قوه مجریه" را خوب و مطلوب دانسته و افزود: "دولت مشغول کار و تلاش است و مجلس و دولت باید به یکدیگر کمک کنند."
اظهارات سال پیش آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای در دیدار سال گذشته نمایندگان مجلس هشتم با وی، با وجود توصیه هر دو قوه مقننه و مجریه به رعایت همدیگر، در همین زمینه به نمایندگان مجلس توصیه های مشخص تری داشت.

رهبر جمهوری اسلامی در خرداد ماه ۱۳۸۹ به نمایندگان یادآوری کرده بود: "دولت، آن عنصر وسط گود است که می خواهد کارها را انجام دهد. باید ما کار دولت را تسهیل کنیم. باید ما کار دولت را رعایت کنیم."

وی افزوده بود: " درست است که دولت باید به قانون عمل کند، [اما] این هم درست است که مجلس باید کارى کند که دولت بتواند به قانون عمل کند؛ والّا اگر فرض کنیم یک تکلیفى بر دوش دولت گذاشتیم، اعتبارش را تصویب نکردیم؛ خوب، این نمی شود؛ اینها مشکلات دارد."

آیت الله خامنه ای تصریح کرده بود: "فرض بفرمائید دولت لایحه‌اى را به مجلس مى‌آورد - که دولت طبعاً با توجه به امکاناتش، با توجه به قدرت خودش، با توجه به موجودى کشور و زمینه‌هاى مساعد، این لایحه را تنظیم کرده - بعد در مجلس تصرفاتى در این لایحه می شود که به کلى یک چیز دیگرى از آب در مى‌آید. غالباً دولتى‌ها از این جهت به ما گله می کنند."

اظهارات سال گذشته رهبر ایران در شرایطی انجام می شد که محمود احمدی نژاد، از آغاز سال ۱۳۸۹ درگیر اختلافی شدید با مجلس هشتم شده بود.

آقای احمدی نژاد در ماه ها و هفته های منتهی به خرداد ماه سال گذشته، مجلس را به تصویب قوانین غیر قابل اجرا و همچنین تغییر دادن بیش از حد لوایح پیشنهادی دولت متهم کرده بود.

pelle - سوئد - استکهلم
سه قوه را از دخالت بر حذر میکند تا خودش بتنهائی و بدون مزاحمت دخالت کند .
یکشنبه 8 خرداد 1390

seiied - ایران - یزد
زیاده خواهی آمریکاوانگلیس، جالبه .اینجور که آقا گفتن آمریکا وانگلیس همه جا نفوذ دارن مثل مجلس،نهاد ریاست جمهوری ونهاد رهبری. خدا به همه مان رحم کند کفران نعمت ما را به اینجا رساند.درور بر خاتمی،زنده باد موسوی
یکشنبه 8 خرداد 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
به من چه.
یکشنبه 8 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
یعنی بگیرید بنشینید سرجایتان آنکس که نمایندگان و ر.ج. را برمیگزیند خود ما هستیم و اگر کسی سرکشی کند بدجوری سرجایش مینشانیم. به سخن دیگر، حکومت خودکامه دینی آمیخته با خرافه و جن گیری و رمالی و رابطه با مرده و ....بر سر کار است و دور دور فالگیران و چماق بدستان و لات و لوتهای نازی آباد و جوادیه و ...
یکشنبه 8 خرداد 1390

shahab46 - المان - هانوفر
مگر در انتخابات داخل ایران تا حالا دخالت هم شده بوده.پف.......ز
یکشنبه 8 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
کار اخوند شر و ور گفتن است وبس .فقط حرف میزنند .اگر کسی دو تومان بیشتر بدهد برای او روضه میخواند . بیش از هزارسال است که اراجیف سرهم کره وگفته اند وهنوز هم عده ای پای منبر مینشینند وتوی سر وکله خودشان میزنند .تا یک قیمه پلو بخورند .تا ایشان هست کسی نباید دخالت بکند .گول اراجیف رانخورید ودر اینده هم رای ندهید ..
یکشنبه 8 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
3قوه را بر حذر داشت و این مسوولیت خطیرو به گوسالش مجتبی سپرد
یکشنبه 8 خرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
تاکنون خیانتی که رژیم,ملایان,به ایران کرده هیج حکومت داخلی وخارجی درحملاتشان به ایران نکرده اند.واین مر....دک سردسته خائنین است.تنهاراه نجات ایران وحدت ویکپارچگی درمقابل این جنایتاران است.که یکماه هم دوام نخواهنداورد.این هم ازاین مزخرفات برای گول زدن عده ای عوام که بودونبودشان فرقی نمیکندزیادگفته.ان لعنت اله علیه هم درفرانسه واوایل مردم را......کردوسوارکهشد.همه رافراموش کرد.روحش اتشفشان.
دوشنبه 9 خرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
لیلی ایرانی.عزیز.اگرهزارنفرمثل شماودوستمان,red boy,رادراعتراضات تهران داشتیم.مسئله,, رژیم,حل میشد.دریکماه ولی متاسفانه کمداریم که قرص ومحکم دربرابر بسیجیان یاموتوریها باستند.ودربرابرحملاتشان دفاع نکنندبلکه حمله کنند.ومجبوربه فرارشان کنند.وگروگانشان بگیرند.تادیگرهموطنان بدانندکه اینهاعددی نیستند.زمانیکه متوجه شدندکه قدرت باملت است.انموقع استکه فاتحه ,ملایان,خوانده شده.کافیست که فقط دوروزجدی باشیم.بلکه نصف بیشترشان به مردم میپیوندند.شادوسرفرازباشید.
دوشنبه 9 خرداد 1390

habibollah - ایران - تهران
خلاصه کلام اینکه ج ا یه صدسال دیگه هم هست ملت ایران هم مجبورن باهاش کناربیان. تظاهرات ومظاهرات روهم بیخیال بشید.چون اگرمیخواست اتفاقی بیفته تاحالاافتاده بود. به عبارتی خودم کردم که لعنت بر........
دوشنبه 9 خرداد 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
خامنه ای پس کی میمیری؟
دوشنبه 9 خرداد 1390

بی خیال - ایران - کرمان
بازهم بگید توی انتخابات تقلب نمی شه. اعترافی بالاتراز این ندیده بودم
دوشنبه 9 خرداد 1390

monairan - ایران - تهران
کدوم سه قوه .اینا که همشون چماقن و ملیجک های خامنه ای دزد خائن وطنفروش . مرده شور خودشو و پسرهای دزدشو ببره .دنیا دار مکافاته تو همین دنیا به دخترهاش و پسرهاش تجاوز خواهد شد.خودش هم تقاص. پس خواهد داد .مملکت با کفر میمانه ولی با ظلم هرگز. ایران تهران
دوشنبه 9 خرداد 1390

ژان-وال-ژان - آلمان - بن
به آنها توصیه کرد که از نزدیک شدن به "صاحبان قدرت و ثروت" برای "تأمین نمایندگی در مجلس بعدی" خودداری کنند.مگر این صاحبان قدرت و ثروت( فاسد، دزد ، رشوه خور و جانی) هستند که باید ازشون دوری کرد؟ پس تو اون مملکت ولی وقیح اینها چکار میکنند؟ بیچاره خرف شده پرت و پلا میگه.
دوشنبه 9 خرداد 1390

ghalamfarsai - سوئد - مالمو
خود احمدی نژاد مگه با پول دولت انتخاب نشد و شما ازش جانب داری کردید. همه این حرفها بیشتر به یک جوک بیمزه شبیهه جناب.
دوشنبه 9 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.