استاندار بوشهر :نیروگاه بوشهر به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار بوشهر :نیروگاه بوشهر به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار بوشهر گفت نیروگاه اتمی بوشهر با حضور محمود احمدی‌نژاد و مدودف یا پوتین گشایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، محمدحسین جهان‌بخش، استاندار بوشهر امروز پنجم خرداد گفت نیروگاه اتمی بوشهر به‌زودی با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران و دمیتری مدودف، رئیس جمهور یا ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه به شکل رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار بوشهر گفت: «نیروگاه اتمی بوشهر با تلاش متخصصان داخلی و همکاری کارشناسان روسی به بهره‌برداری آزمایشی رسیده است.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران در پرتو عزم نخبگان خود رتبه نخست در فناوری اطلاعات و تولید علم در جهان را کسب کرده است.»

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود نیروگاه اتمی بوشهر اواسط سال گذشته برق تولید کند اما طرف روسی اسفندماه سال گذشته پیش از تولید برق، خواستار خروج سوخت از رآکتور اتمی نیروگاه به دلیل مشکلات فنی شد.

مقامات ایران پیش از این گفته بودند خارج شدن سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر سبب می‌شود راه‌اندازی این نیروگاه یک سال به تأخیر افتد.

روز ۱۹ فروردین‌ماه سال جاری شرکت اتم استروی اکسپورت، پیمانکار روسی نیروگاه اتمی بوشهر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سوخت‌گذاری مجدد در قلب راکتور این نیروگاه پس از بازرسی آن آغاز شده است.

این خبر را روز ۲۵ فروردین، حسین درخشنده، رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تأیید کرد و گفت سوخت‌گذاری پس از «بررسی‌ها و اطمینان کامل» انجام یافته است.

در همین رابطه کمیته ویژه شش نفره مجلس برای بررسی علل تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر روز ۱۷ فروردین تشکیل شد.

این کمیته متشکل از محمدحسن غفوری‌فرد به‌عنوان رئیس و حسین نجابت، حسین امیری، عسگر جلالیان، غلام‌علی میگلی‌نژاد و حسین ذوالانوار، اعضای کمیسیون انرژی مجلس ایران، است.

قرار شد کمیته بررسی علل تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر در مدت دو ماه ابعاد مشکلات فنی، مالی و مسائل مربوط به قرارداد روس‌ها را بررسی کرده و گزارش نهایی را به کمیسیون انرژی و رئیس مجلس ارائه دهد.

غفوری‌فرد، رئیس این کمیته روز دوم اردیبهشت‌ماه جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته بود ساخت یک نیروگاه از صفر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از اتمام نیروگاه بوشهر است.

وی علت تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را «سناریو»ی تحویل این نیروگاه دانست که هر سال تکرار می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: «متأسفانه هر سال شاهدیم که وعده تحویل این نیروگاه به سال آینده موکول می‌شود و همواره صحبت از اشکالات فنی است.»

وی در روز ۲۱ فروردین‌ماه، پس از اعلام خبر مبنی بر سوخت‌گذاری مجدد در نیروگاه بوشهر گفته بود: «این چندمین بار است که سوخت‌گذاری در این نیروگاه انجام می‌شود، اما اگر این سوخت‌گذاری به صورت درست هم انجام شود و نیروگاه همین فردا راه‌اندازی شود باز هم تأخیر بسیار بسیار زیادی در راه‌اندازی این نیروگاه اتفاق افتاده است.»

ساخت نیروگاه اتمی بوشهر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران توسط کمپانی زیمنس آلمان آغاز گردید اما با پیروزی انقلاب متوقف شد تا این‌که از سال ۱۹۹۷ کمپانی «اتم استروی اکسپورت» روسیه احداث آن را تکمیل کرد.

مرحله مقدماتی راه‌اندازی نیروگاه بوشهر روز ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ آغاز شد اما تاریخ دقیق راه‌اندازی کامل آن هنوز مشخص نشده است.

تحلیل‌گران، دلیل تأخیر در آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر را به تأثیرات استاکس‌نت بر تأسیسات هسته‌ای مربوط می‌دانند اما مقامات ایران این موضوع را رد می‌کنند.

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت اول :. نباید گذاشت که فاجعه اتمی دیگری رخ دهد !!. چه هشت سال جنگ اسلام بازان با صدها هزارکشته و علیل و میلیاردها خسارت و سی وچند سال فاجعه اسلامی زدگی در ایران با غرامت های سنگین جانی و مالی و فرهنگی که به آن هم چندین میلیون کشته و زخمی از فاجعه غیرقابل ترمز اشعه اتمی تبدیل شود!!...تصور اینکه از اون نیروگاه افتتاح نشده و خاموش یه نیروگاه راه اندازی شده و فاجعه آمیز شود بسیار منطقی بنظر میرسد !!! هفته ها و یا ماه ها بعد از افتتاح نیروگاه بوشهر نیروگاه بوشهر به فاجعه اتمی سومی بعد از روسیه وژاپن تبدیل شده است...بقیه مطلب در قسمت دوم ..
جمعه 6 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
امیدوارم که گشایش نیروگاه اتمی بوشهر همانند پالایشگاه آبادان نباشد که با ورود مموتی!!! یی هووو!!! ترکید . که ترکیدن نیروگاه اتمی بوشهر کار دستمان میدهد و خلاصه . مموتی !!!این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست ها.. حواست باشه مموتی !!!! که اتم متم شوخی سرش نمیشه و کار دستت میده.--------------------- از شوخی گذشته؛؛ با طرز مدیریت این آقایان. ایران را در خطر میبینم در همه موارد.
جمعه 6 خرداد 1390

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
چرا این هم میهنان نخبه با رتبه نخست در جهان هنوز نیاز به کارشناسان روسی دارند؟ امیدوارم بوشهر یک چرنوویل دیگه نشه.
جمعه 6 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
نیرو گاه بوشهر بزودی 20 سال دیگر افتتاح میشود و منفجر میشود و کلی ایرانی بدبخت میشوند
جمعه 6 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت دوم :. طی اخبار رسیده خیابان ها و جاده ها شهرهای جنوبی کشور ویران "ایران سابق" مملو از هزاران زخمی تششعات اتمی میباشد و مردم معترض در بقیه شهرها مورد یورش و هدف گلوله پاسدارچی ها و بسیجی ها و لباس شخصی ها هستند !!در مصاحبه مطبوعاتی با جناب آیت الله ....بفرمائید چی شد که فاجعه اتمی بوشهر اتفاق اقتاد؟ این فاجعه بخاطر نماز نخواندن و اعتقاد نداشتن به خدا و پیامبر اسلام و ولایت فقیه اتفاق افتاد و به امید خدا و رسول خدا و همت کارشناسان مسلمان اتم شناس حوزه علمیه قم تا دو روز دیگر فاجعه اتمی بر طرف خواهد شد !! این فاجعه را غربی ها بوجود آوردند و جاسوسان دستگیر شده شان در ایران !!! ولایت فقیه بد مشهدی خامنه ای دستور اکید به نیروهای نظامی برای آرام کردن "ضد انقلابان" داده اند و ایشان فرمودند که با مردم ضد اسلامی و ضد اشعه اتمی مبارزه بشود!!
جمعه 6 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت سوم:. یکی از مهندسان و کارشناسان با سابقه و باتجربه اتم بازی و "مسلم ان" نیروگاه اتمی بوشهر در مصاحبه مطبوعاتی راجع به علت صانحه اتمی در نیروگاه بوشهر سئوال شد که ایشان جواب دادند ..این صانحه خیلی کوچکی است که در تمام کشورهای صنعتی هم روزانه ده دفعه اتفاق می افتد ولی به کسی نمی گویند چون روی آن را با پتو ولحاف می پوشانند و ما هم با این وجود از کارشناسان اتمی سوریه کمک گرفتیم که با صدها جلد کتاب قرآن مجید دورتادور نیروگاه حضور دارند و امام جمعه بوشهر هم نماز وحشت می خوانند و تا فردا آتش اتمی با وساطتت امام زمان (ص) حاموش خواهد شد و اقای مشائی هم با مرتاض های هندی تماس گرفته است !!
جمعه 6 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
خدا به پروردگار رحم کنه.انگار رفیق مدودف زیر اب امامزمان را گرفته.شاید هم مموتی ازمهدی جونش/ نا امیدشده و دل به کرامات و معجزات کعبه ال مسکو بسته.انگلیس لندن
جمعه 6 خرداد 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
دوستان عزیز من رفیقی در بوشهر دارم که در حاشیه بندر زندگی می کند . مردم بوشهر اکثرا کارمند هستند و فقط بخش کوچکی از این بندر حرفه ماهیگیری دارند که تنگدست هم هستند. متاسفانه بدلیل مجاورت نیروگاه به محیط زندگی این افراد، دولت مجبورشون کرده خانه و کاشانه خود رو ترک کنند. درحالی که روس ها با گرفتن مبالغ بسیار سرسام آور و حق حجاب(حجابی درکارنیست) دارند "حق مسلم ایران" رو بارور می کنند :-))
جمعه 6 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ما غیر از نفت روی دریای گاز خوابیدیم و باد و افتاب داریم اصلا احتیاجی به نیروگاه اتمی نداریم نمیدانم پافشاری این حیوانات برای چیست
جمعه 6 خرداد 1390

ande206 - ایران - ایران
محمدحسین جهان‌بخش پست ترین ؛چاپلوس ترین و .. آدم روی کره زمین است. دوستم لیسانس کامپیوتر باهش از نزدیک ملاقات داشته بود واسه کار :. پسر جان بچه های شهدا و جانبازان ما همه بیکار هستند حال تو اومدی اینجا دنبال کار!. فکرشو بکن بعد از چندین سال درس خواندن این باشه جوابت که باید بچه شهید و جانباز باشی تا بهت کارت بدن!. وای .. ! ما کجاییم؟
جمعه 6 خرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
zartusht67 - المان - فرانکفورت مگه امریکا نفت نداره افتاب هم داره بجای باد تورنادو هم داره. دومین کشور دارنده نیروگاه اتمی جهان و اولین دارنده بمبهای اتمیست .بعد گیر به ایران میدهی. کمی از مغز فندقیت کار بکش تا بلکه بفهمی چرا ایران باید نیروگاه اتمی داشته باشه.
جمعه 6 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
بچه ها همگی ما رو حلال کنید اگه از انفجار پتروشیمی ها و پالایشگاه بعد از افتتاح جان سالم بدر بردیم ایندفعه دیگه شوخی بردار نیست با توجه به اینکه خود شوروی هم گفته ما تضمین نمیکنیم چون تا آخر کارما نبودیم واقعا خدا بخیر کنه تازه از اینها گذشته اونم میخواد بدست مموتی افتتاح بشه تازه از مرگ بچه های پالایشگاه میگذره.شعار اصلی دولت در سه کلمه : افتتاح = افتضاح = مرگ . شعار دولت جهانی جمهوری اسلامی .
شنبه 7 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
danial nabi - سوئد - استکهلم:مغزفسیلی!!جواب دوست گرامیzartusht67 - المان - فرانکفورت / دلیل پافشاریت , همین بود.زپرررررشک
شنبه 7 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫خدا به مردم بوشهر رحم کند و آنان را از بلاهای آسمانی(هوا به زمین) و زیر زمینی حفظ کند.
شنبه 7 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
zartusht67 - المان - فرانکفورت- عزیزم تا مموتی جون دولت جهانی است قبل از بیست سال با قدوم شومشون راه اندازی و بالافاصله منفجر میشه خیالت راحت من بهت قول میدم .
یکشنبه 8 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
nader46 عزیزم با این یارو دانیال نبی دیوانه است دست خودش نیست و در شان شما نیست. م ر -ایران -تهران شما درست میگویید ولی کو گوش شنوا تره برای خ......خورد کردن است موفق باشی دوست عزیز
دوشنبه 9 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.