ایران ۲۶ مقام آمریکایی را تحریم می‌کند

ایران ۲۶ مقام آمریکایی را تحریم می‌کند

یک نماینده مجلس ایران گفته است ۲۶ مقام آمریکایی که دارای پیشینه «نقض حقوق‌بشر» هستند، از سوی ایران تحریم می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «بر اساس این طرح، ۲۶ تن از مقامات آمریکایی که دارای سوابق نقض حقوق‌بشر در جهان از جمله عراق و افغانستان و حمایت از تروریسم و کمک و مشارکت در قاچاق مواد مخدر هستند، مورد تحریم جمهوری اسلامی قرار گرفته و مجازات‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.»

به گفته جلالی، این طرح، سه‌شنبه سوم خرداد ۱۳۹۰ در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌‌شود. وی به نام این مقام‌های آمریکایی اشاره نکرده است.

ایران در حالی برای نخستین بار از تحریم مقامات آمریکا خبر داده که آمریکا نیز پیش‌تر شماری از مقامات ایرانی را تحریم کرده است. دولت آمریکا سال گذشته ١٠ مقام ایرانی را به اتهام «نقض حقوق بشر» تحریم کرد.

«محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، عباس جعفری دولت‌آبادی، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، صادق محصولی، وزیر رفاه، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و حجت‌الاسلام حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران» ١٠ نفری هستند که سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که در «فهرست سیاه» قرار گرفته‌اند و دارایی‌ها و اموال آن‌ها در آمریکا مسدود خواهد شد.
 
چهار سناتور آمریکایی نیز آوریل ۲۰۰۱ (فروردین ۱۳۹۰) طی نامه‌ای به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، خواهان تحریم محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران به اتهام «نقض حقوق بشر» شدند.
 
مارک کرک، جان کایل، کریستین گیلیبراند و جو لیبرمن همچنین در نامه خود از وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند تا درباره عملکرد ۲۵ مقام دیگر ایرانی و گنجاندن نام آن‌ها در فهرست تحریم‌ها تحقیقات را آغاز کند.
 
این چهار سناتور آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم ٣٢ مقام ایرانی به اتهام «نقض حقوق بشر» اعلام کرده‌اند که از این فهرست تنها هفت نفر از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.
 
اتحادیه اروپا آوریل گذشت ٣٢ مقام ایرانی را به اتهام «نقض حقوق بشر» تحریم کرد و دارایی‌های آن‌ها را در اروپا مسدود نمود و اعلام کرد که به این عده اجازه سفر به اروپا را نخواهد داد.

شمبلیله - انگلیس - لندن
loooooooooooooooooool بازم looooooooool بابا اینها دیگه کی هستند مسخرها.
دوشنبه 2 خرداد 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
جک ساله. حالا که حسین و هیلاری رو از ورودشون به ایران جلوگیری کردن و بیکان و الاغشون رو مصادره بعد میفهمن!
دوشنبه 2 خرداد 1390

Royan - آلمان - آلمان
حالا اموال این 26 مقام امریکایی که تو بانکهای ایران میمونه به کی میرسه حتما خرج حرم گدا گودله ها می کنند که زرق وبرقش بیشتر بشه / یه مشت خل وچل دارن مملکت را ویران می کنند این همه دیونه کجا بود که ما خبر نداشیتم.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
چه مسخره و خنده دار. تقلید کار میمونه مموت جزءحیونه.به قول ترکها وای دادم وای.راستی شاید هم منظوره شان موشک ام 300 باشد.چون 1 سال پیش در روز پاسداشت از جنایتهای 4 پاه پاسداران چند بشکه قیر خالی به همدیگر وصل و پینه کرده بودند,, مطمعن نیستم ولی شاید منظور کاظم جلادی بشکه ها باشد .
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
تورو خدا گناه دارن حیوونیا تحریمشون نکنین، آخه اونا با این تحریم شما چطور به زندگیشون ادامه بدن ..
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
فقط 26 نفر? پس چند تا?30تا . چرا 30 تا? کلی خندیدیم ...ممنون کاظم جان باز هم از این تیکه ها بیائید خیلی با مزه هست. کمیسیون امنیت ملی افت الله اسـ......زرشک مزه داره ابش هسته داره...هاهاهاهاها
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
جنسش خیلی‌ خوب بوده،.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
امروز بعد از این همه گریه بخاطر از دست دادن ناصرخان حجازی از این جک کمی تبسم روی لبهام نشست. هر کی بگه اینها عاقلند خودش دیونه است.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

shahab46 - المان - هانوفر
قربون عمه اتان برید.از زور سوزش به جفنگ گفتن افتادن
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

maryam-germany-71 - المان - برلین
وای حالا این بیچاره ها چی کار کنن پولهاشون تو بانک ملی ضبط میشه ایران هم که دیگه نمیتونن برن تفریح!! همشون خودکشی میکنن حتما
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
طفلکی آمریکاییها! حالا با این تحریمها میخوان چکار کنن؟ زندگیشون نابود میشه!!
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

hassan5 - ایران - تهران
مجلس اسلامی با این دلقک بازی مسخره چقدر باعث خنده سیاستمداران جهان خواهند شد.؟؟؟
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

آزادى - قطر - دوحه
مقابله به مثل در سیاست اکثر کشورهای جهان وجود دارد حالا شما آمریکا رو کل جهان تصور نکنید در نهایت اون یک کشور و مسؤولین آنها افراد را تشکیل میدهند به نظر من این گونه امور بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و بعید میدونم در عمل در آینده نزدیک عملی باشد چرا که آمریکا بابا و سرور اکثر کشورهای جهان شده است و کشورها در حمایت و خودفروشی به آمریکا دعوا میکنند و حاضرند هر چه که اون عمل کرد روی گردن بگذارند برعکس ایران
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
میگن ها موش تو سوراخش که خیلی تنگ بود نمی تونست براحتی وارد بشه و یه بار لوس شد و از رو خودش در رفت و لابلای بخچه و بندیل زوارها قایم شد و با اتوبوس رفت مشهد و انجا یه چارومشهدی خرید و دوباره یواشکی پرید تو یه اتوبوسی که مشهدی ها و کارمندان ولایت فقیه بار زده بود که بیاره تو تهرون خالی کنه و بالاخره با صد رقم مکافات بدبختی موشه چارو رو برد دم سوراخش و بست به دمبش که بکشه اون رو تو سوراخش ولی دید ای داد بیداد که نمی تونه بره تو سوراخش !! این نماینده مجلس که از قیافش داد میزنه دچار سوء هاضمه روده ای و مغزی هستند بعد از خوردن چند پرس چلوکباب بره و مرغ و ماست و موسیر و پیاززیاد دچار یبوست مغزی شد و هوس تحریم امریکا به سرشان زد !! زنت بهت گفت که توهم یه چیزی بگو تو مجلس که برای سرگرم کردن مردم بهت حقوق میدن !!
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چه جوک با مزه ای بقول ان bavar88 عقب افتاده ذهنی ههههههههه
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

shiva_v - ایران - شیراز
مورچه از گردن فیل آویزون بود همه تشویقش میکردن و میگفتن .خفش کن خفش کن...اینها دیگه چه احمقهایی هستن.بخواید و نخواید آمریکا یه قطب مهم و قدرتمند جهان هست .همین الان هم شما دارید نوکری آمریکا رو میکنید خواسته یا نا خواسته اگه شما نبودید کجا آمریکا اینقدر می تونست سلاح و مهمات تو منطقه بفروشه از برکت حضور احمقایی مثل شما این کشور های قدرتمند تا میتونن استفاده میکنن.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
ای بنازم به روی این دسته هونگ, که کارخانه سنگ پای قزوین باید جلوش لنگ بندازه. رو که رو نیست.........
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

baran828 - ایران - تهران
کلا وجود بعضی ها بایک دشمن تعریف میشه حتی مثلا دشمن فرضی!والا اگر این دشمن رو ازشون حذف کنید دیگه چیزی برای ثابت کردن خودشون ندارن!
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

dara20 - ایران - تهران
به این میگن یک اقدام انقلابی و سلحشورانه که توسط اغا مرحوم امام زمان از دوزخ طراحی و اداره و از سوی قاتلین گمنامش اجرا می شود. خاک بر سر ابله و گاوتان بکنند امل های ریاکار بی شرافت. چه منطقی پشت این تصمیم مزخرف اسلامیتان نهفته است جانوران عمامه دار و ریشوهای شپش گرفته?.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
ههههههههههههههههههههههه کلی خندیدم ههههههههههههههه
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

amiral - ایران - تهران
چه کار خوبی کردن مقامهای امریکایی رو تحریم کردن الان دیگه مشکلات ما حل میشه ( آقای سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخه نفهم خودت رو مسخره کردی ؟ )
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.