درخواست خاتمی برای رفع حصرها و حبس‌ها


درخواست خاتمی برای رفع حصرها و حبس‌ها

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران خواهان آزادی زندانیان سیاسی زن به مناسبت روز زن در ایران، شد. 
به گزارش کلمه، وی امروز، یکشنبه ابراز امیدواری کرد که آزادی زندانیان سیاسی زن گام اول به سوی «رفع حصر‌ها و حبس‌ها و ایجاد و تأمین آزادی‌های اساسی و مدنی» باشد. 
 
محمد خاتمی که در جمع جوانان اصلاح‌طلب سخن ‌می‌گفت، با اشاره به ضرروت «حرکت به سوی انتخابات آزاد»، افزود: «انتخابات مطلوب آن است که به بهانه احراز صلاحیت بخش‌های مهمی از جامعه و آنان که به هر حال با سلیقه‌ای متفاوت هستند، از حضور در عرصه منع و محدود نشوند.» 
رئیس جمهور پیشین ایران، جلوگیری از دخالت نیرو‌ها و نهادهای نظامی و امنیتی در انتخابات و حضور نمایندگان نامزدهای در تمامی مراحل رای‌گیری و شمارش آرا را از دیگر مصادیق انتخاب آزاد عنوان کرد. 
محمد خاتمی، هفته گذشته گفته بود: «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم‌پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می‌گذرد.» 

اشاره خاتمی به حوادث پس از انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران است. در دو سال گذشته صد‌ها نفر از مخالفان در ایران بازداشت شده‌اند و ده‌ها نفر نیز کشته شده‌اند. 
 
در نزدیک به دو سال گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت و دست‌کم ده‌ها نفر کشته شده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از «شکنجه و آزار و اذیت» بازداشت‌شدگان است. بسیاری از افراد دستگیر شده به احکام سنگین حبس، تبعید، شلاق و در برخی موارد اعدام، محکوم شدند. 
 
برخی مخالفان دولت با انتقاد از سخنان محمد خاتمی مبنی بر بخشش «نظام و رهبری»، خواهان پاسخگویی جمهوری اسلامی در رابطه با وقایع دو سال گذشته هستند.
 
از سوی دیگر جمعی از «فضلا، روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم» نیز در آستانه یک‌صدمین روز حصر مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران مخالفان دولت طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این حصر را به «صلاح اسلام؛ امنیت و ثبات نظام» نمی‌دانند. 
 
در این بیانیه که در تارنمای جرس منتشر شده، آمده است: «‌تشدید برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان و دامن‌زدن به فضای التهاب و اتهام و توهین از طریق رسانه‌ها و فضاهای عمومی کشور، نتیجه‌ای جز افزایش تندروی‌ها و تحریک به ساختارشکنی‌هایی که خواست بدخواهان است، در پی نخواهد داشت.» 
 
مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اسفند ماه گذشته در حبس خانگی هستند و اجازه عبور و مرور و ارتباطات با دیگران را ندارند.

fdsa60 - ایران - تهران
با اینکه طرفدار سرسخت احمدی نژاد هستم ولی شدیدا به موسوی و کروبی احترام میگذارم و اعتقاد دارم اونها باید آزاد بشن و با دکتر احمدی نژاد ایران رو آباد کنن.
دوشنبه 2 خرداد 1390

احتراز - آلمان - دورف
بابا تو اصلا حرف نزن. مموتی وجودش از تو بیشتره.۸ سال رئیس جمهور بودی، یه بار جلو اون علی‌ چلاق حرف زدی بی‌ وجود.
دوشنبه 2 خرداد 1390

parviz1 - انگلستان - کترینگ
ای بیشرف جانی بیغیرت دزد و .........خجالت بکش تا کی میخوای به ملت ایران بخندی!!!!! دیگه حنای هیچ ملایی رنگ نداره.
دوشنبه 2 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
بله اقای خاتمی ملت که سریع میگذره چرا که نه مگه چی شده به ملت که نخواد بگذره !. مشکل مقام مظلوم واقع شده رهبریست که فکر نمیکنم به این راحتی بتونن ببخشند چون واقعا" ظلم شد بهشون توی این یکی دو سال اخیر. looooooooooooool
دوشنبه 2 خرداد 1390

احتراز - آلمان - دورف
fdsa60 - ایران - تهران. چرا شر و ور میگی‌، مموتی جز دروغ چیزی بلده؟ چیزی که اصلا تو ذات موسوی نیست.
دوشنبه 2 خرداد 1390

gol andam - سویس - زوریخ
عزیزان خیلی از ما مخالف این رژیم وسنت اعراب هستیم...پس چرا رنگ سبز رو انتخاب کردن ...که مخالفت خودشون رو با اینها نشون بدن? رنگ سبز سمبله پرچم عربستان سعودی مگه نیست? میشه یکی بگه چراسبز??????
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.