وضعیت وخیم ناصر حجازی در بخش مراقبت‌های ویژه


            وضعیت وخیم ناصر حجازی در بخش مراقبت‌های ویژه

برای اسطوره دعا کنید.» این جمله، از صبح امروز، تیتر بسیاری از وبلاگ‌ها و سایت‌ها شده است. خبر انتقال مجدد ناصر حجازی به بیمارستان و از دست رفتن قوای هوشیاری او، پوشش چشمگیری در شبکه‌های اجتماعی داشته است.


امیر قلعه نویی در کنار ناصر حجازی



سایت‌های خبری در ایران نوشته‌اند که اشک‌های اعضای خانواده حجازی، لحظه‌ای بند نمی‌آید و واکنش آ‌ها به بستری شدن نماد صراحت کلام در فوتبال ایران، تفاوتی آشکار با دفعات قبلی دارد.

پزشک معالج ناصر حجازی در مورد آخرین وضعیت او گفته است: «در حال حاضر مواد مغذی را از طریق لوله به بدن او می‌رسانیم. اما واقعیت این است که حجازی در وضعیت بدی به‌سر می‌برد و فقط دعای مردم است که می‌تواند حالش را بهتر کند.»

مستطیل سبز، آخرین نگاه

ناصر حجازی روز گذشته و در بین دو نیمه دیدار استقلال تهران و همدان پاس به کما رفت و به بیمارستان کسری منتقل شد.

آخرین نگاه‌های او پیش از وضعیت کما، خیره شدن به مستطیل سبز بود و تیمی که بخش عمده‌ای از سال‌های عمرش را در ان سپری کرد؛ یعنی آبی‌پوشان استقلال.


چشم‌های حجازی زمانی بسته شد که فصل جاری لیگ بر‌تر نیز به پایان رسید. اما او در دو سال گذشته نیز بار‌ها در مبارزه با سرطان، موفق ظاهر شده و مجدداً به خانه بازگشته است.

حمایت حجازی از پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال نیز آخرین اظهارات او درباره تیمی بوده که به زعم هوادارانش فصلی رویایی را سپری نکرده است.

حجازی هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان کسری بسر می‌برد، به دلیل وخامت حالش زیر دستگاه نگه دارنده قرار دارد.
با این حال خبر خونریزی مغزی ناصر حجازی که در برخی سایت‌های غیر رسمی بازتاب داشت، هنوز توسط پزشکان تایید نشده است. متخصصانی که وضعیت او را زیر نظر دارند، فقط درصد ناچیز هوشیاری‌اش را تایید کرده‌اند.

آتیلا حجازی پسرش نیز شرایط خوبی ندارد و خودش هم یک بار به خاطر افت فشار، به اورژانس بیمارستان رفته است.


انتقادات ناصر حجازی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت دهم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کرد و به زعم اصحاب رسانه، محبوبیت او را نزد افکار عمومی و حتی کسانی که چندان علاقه‌ای به عرصه ورزش ندارند، دو چندان کرد.

ناصر حجازی به سایت خودش گفته بود: به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بد‌تر هم شده است. دولت می‌گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟ مردم ایران روی گنج خوابیده‌اند. دولت حق ندارد به مردم کمک کند، دولت باید کار کند، خدمت کند و زحمت و دسترنج مردم را دودستی تقدیم آنها نماید.

او به قبض گاز و هزینه‌های غیرمتعارف خدمات عمومی اشاره کرده و در ادامه گفته بود: «اگر مردم عادی شرایط امروز من را داشتند و با یک بیماری پر هزینه روبرو شوند چه باید بکنند؟ بروند بمیرند؟ من ناصر حجازی هستم. عمری از من گذشته است. هیچ ابایی هم ندارم که اگر من را ببرید و با شلیک دو گلوله به زندگی‌ام خاتمه دهید. اگر نمی‌توانید رفاه مردم را فراهم سازید بروید.

حجازی در پاسخ به این سوال که دولت حتماً از نظر کار‌شناسان بسیاری استفاده کرده است، گفته بود: «اتفافاً برای من هم جای سوال است که مگر این‌ها کار‌شناس ندارند؟ از کجا این یارانه‌ها را آورده‌اند؟ آخر یک کارگر که ماهی چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید سه برابر مبلغی که دولت می‌دهد به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه‌اش می‌شود فقر و فقر یعنی فساد، فحشا، طلاق. از کدام کار‌شناس صحبت می‌کنید؟»

کارگران، کارخانه‌ها و تولید کننده‌ها، مهاجرت چشمگیر نخبگان علمی به خارج از کشور از جمله نکات دیگری بود که حجازی ترجیح داد به جای بحث‌های فنی درباره فوتبال، به آنها بپردازد.

مصاحبه‌ای که حتی در اوج بیماری حجازی، واکنش تند سایت‌های حکومتی را در پی داشت و رجا نیوز در یادداشتی صریح، به او اخطار داد که پای خود را از گلیمش دراز‌تر نکند.

saitama - ژاپن - توکیو
من قبلا هم این کامنت را گذاشته بودم بابا با دعا مشکل حل نمیشه باید از پزشکان خوب و داروهای موثر استفاده کرد .میگویند یک کشتی داشته در دریا غرق میشده همه ناامید دست از تلاش برمیدارند و شروع میکنند به دعا کردن و توسل کردن به حضرت یوحنا و حضرت شمعون ناخدا فریاد میزنه:در این وانفسا کاری از دست کسی اگر بر اید اون حضرت تلمبه هست همگی با صدای بلند یا حضرت تلمبه گفتند و شروع کردند با تلمبه اب کشتی را خارج کرده و نجات یافتند. امیدوارم ناصر جان هر چهزودتر بهبود بیابند
یکشنبه 1 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
ناصر حجازی: آخر یک کارگر که ماهی چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید سه برابر مبلغی که دولت می‌دهد به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه‌اش می‌شود فقر و فقر یعنی فساد، فحشا، طلاق. از کدام کار‌شناس صحبت می‌کنید؟ درود بر تو امیدوام هرچه زودتر حالت خوب بشود.
یکشنبه 1 خرداد 1390

dkdk - دانمارک - اسلیس
saitama - ژاپن - توکیو اولا که معلومه از مهربانی و کمک خداوند حسابی غافلی.ثانیا باسواد هرگز کسی از تلاش برنداشته برای ناصر همه پزشکان سعیشان را دم مرگ برای ناصر کرده و میکنند اما در کنار تلاش دکتران دعا نیز بسیار درست و بجاست.بخداوندی خدا سوگند که من و فامیلهایم خود شاهد بودیم چطور دخترخاله ام که یک دانشجو بود با دعا کردن البته با دلی شکسته و با دعای همه فامیل و دیگران مهربانی خداوند شامل حال او و تمامی اقوام شد و با همین دعا به زندگی برگشت.
یکشنبه 1 خرداد 1390

mehraeen - ایران - تهران
جناب saitama از ژاپن. نمی دانم چرا خارج رفته ها خودشون را به اون راه می زنند و فکر می کنند علامه دهر هستند و برای هم میهنان داخل کشور درس سیاست و زندگی و .. می دهند. و یا اصلا خودشون را به اون راه می زنند. بسیاری از اصطلاحات در زبان فارسی (این را فقط برای خارج رفته ها گوشزد می کنم ) در اصل معنای دیگری دارند . ما ایرانیان خبرهای بد را مستقیم نمی گوییم . وقتی یک بیمار رفتنی است . می گوییم فقط براش دعا کنید .
یکشنبه 1 خرداد 1390

irooni2009 - ایران - تهران
به خدا قسم وقتی شنیدم ناصر خان سایت درست کرده و تو سایتش از حکومت انتقاد کرده حدس زدم که بیماریش وخیمتر خواهد شد . حکومتیاتحمل انتقاد رو ندارن و منتقدشونو به نوعی از بین میبرن . باور کنید بین داروهای ناصرخان موادی اضافه کردن که بیماریش رو تشدید کنه چون تو اینکار سابقه دارن . اینشالله که حال این تختی زمان بهتر بشه .
یکشنبه 1 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
دقایقی پیش اسطورە فوتبال ایران درگذشت به همه ایرانیان، استقلالیها و خانواده حجازی تسلیت می گویم :(
یکشنبه 1 خرداد 1390

Sma2009 - المان - المان
وانگه که رفت از سر خفتگان غماری یاد ار ز شمع مرده یاد ار
یکشنبه 1 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
dkdk و جناب mehraeen باور کنید همین فرهنگ غلط ما ایرانیها را از کار و تلاش و کوشش باز داشته هر جا به مشکل بر میخوریم متوسل به دعا میشویم
یکشنبه 1 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
mehraeen - ایران - تهران - عزیز جان اولا عمر هر کس به دست خداوند مهربان است ولی این نیست که برای هرکس که گفتن دعا کنید رفتنی است اون رفتن یا نرفتن را خداوند میدانند و دعا هم خیلی میسر و تاثیر پذیر است و از قدیم مثلی است که میگن اجل برگشته می میرد نه بیمار سخت !!! البته مرگ دست همانی است که خود جان داده و خود جان را می ستاند.
یکشنبه 1 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بنده خدا از دست این حرام لقمه ها خیلی شاکیه خداوند شفاهش دهد
یکشنبه 1 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
saitama دوست عزیزم اگر دعا و درخواستِ حاجت کردن ثمر و نتیجه داشت همۀ بیماران را به جای راهی کردن به بیمارستان به امامزاده ای برده و شب و روز دست به دعا میگرفتند تا آن انسان نجات یابد ولی حقیقت آن است که شما بیان کردید . یقینأ بسیاری هم از اینکه این عزیز به کما رفته بود دستانشان را رو به آسمان آبی برده و طلب شفا کردند ولی با نهایت تأسف و تأثر این انسان نیکو و آزاد اندیش از دست رفت :(
یکشنبه 1 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
Azadikhah دوست عزیز, بسیار از این خبر اندوهناک و غمگین کننده ناراحت و غمناک شدم :( نام و یادش همیشه زنده و جاویدان باد .
یکشنبه 1 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
من امروز از اخبار شبکه 1 ساعت 2 دیدم که وخیم شدن حال ناصر خان شایعه ای بیش نیست و حالش خوب و در سلامت کامل به سر میبره
یکشنبه 1 خرداد 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
اگر در عروج این جوانمرد توطئه ای درکار باشه از صمیم دل برای دست اندر کارانش عذابی جاودان ارزومندم. روحش قرین رحمت باد که حتما چنین است.
یکشنبه 1 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی همانگونه که شما فرمودید پس چرا این خدای مهربان بیمارانی را که به امام و امامزاده ها خود را با زنجیر وریسمان بسته اند و هر روز با دلی شکسته دعا میکنند را شفا نمیدهد?مگر خدای مهربان و عادل نیست?پس چرا بعضی ها را شفا میده بعضی هارا شفا نمیده?در ضمن از خبر درگذشت ناصر گرامی اندوهناک شدم انسان ازاده ای بود که در مقابل اینها سر خم نکرد روح و روانش شاد باد...پایدار باشید
یکشنبه 1 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
یه مشت مفت خور و کثافت مثل خامنه ای و تمساح یزدی و .. از همه امکانات درمانی بهره میبرند تا به جنایات خودشون ادامه بدن و افرادی مثل حجازی که محبوب مردم هستند به این روز میافتن. مرگ بر خامنه ای
یکشنبه 1 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد -فانوس عزیزم نمیدانی چقدر من را خوشحال از دیشب تا بحال خیلی نگران ناصر خان هستم و یکی از دوستان در کامنت بالا خبر درگذشت او را نوشت که با خواندنش انگار دنیا رو سرم خراب شد.امیدوارم هر چه زودتر ناصرخان عزیزمان سلامتی اش را بدست بیاورد. فانوس جان امیدوارم همیشه سالم،خوشبخت و خوش خبر باشی.
یکشنبه 1 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
من معذرت می‌خوام.این خبر فوت ناصر حجازی دروغ بود ایشون زنده هستن.من نمیفهمم چرا بعضیا خبر دروغ میدن.:(feminism عزیز معذرت میخوام :(
یکشنبه 1 خرداد 1390

yahosen - ایران - تبریز
sourena.deباارزوی شفای همه مریضان امیدواریم حال ناصر خان هرچه زودتر خوب بشه .مرگ بر دشمن خامنه ای
یکشنبه 1 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
Azadikhah - هموطن ِ گرامی خواهش میکنم عزیزم همگی خیلی خوشحالیم که این خبر کذب و دروغ بود :)
یکشنبه 1 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
نظرات شما دوتاsaitama - ژاپن - توکیو. feminism - انگلستان - لندن که علنا کمر دشمنی با خدا رو بسته اید پشیزی ارزش نداره...همگی برای بهبود ناصر عزیز دست به دعا شویم
یکشنبه 1 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
poriyaye _vali - و همینطور فرمایشاتِ شما در موردِ من !! بفرمائید دست به دعا بردارید و مشغول عشق بازی با خدایتان شوید و در مورد عقاید و ایده های دیگران نظر خواهی نفرمائید. انسانیت و آدمیت به دین و خدا پرستی ربطی ندارد شمائی که خدا پرستید نفرت و کینه از بیاناتتان نمایان است و در موردِ انسانها بر اساس اعتقاداتشان قضاوت میکنید در حالی که هیچ شناختی از او ندارید ! در هر صورت من برای همۀ انسانها و همینطور خود شما آرزوی بهترینها را دارم و امیدوارم که هر چه زودتر این نیک مَرد به آغوش گرم خانواده اش برگردد !
یکشنبه 1 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
از کدام خدا حرف میزنی?از خدائی که خودش چشم و گوش را میبندد و نمیخواهد بندگانش هدایت شوند و بعد انها را به اتش جهنم بشارت میدهد?!!! اگر نمیدانی به تازینامه مراجعه کن.خدائی که کارش حل کردن مسائل جنسی محمد باشد پشیزی ارزش ندارد
یکشنبه 1 خرداد 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
poriyaye_vali - قطر - دوحه...ببخشیدا. انگار مطالب بالارونخوندین و همینطوری نظر میدین. به رحمت ایزدی پیوست. پس اینهمه دعا کردنها چی شد? چراجوابگو نبود?
یکشنبه 1 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم قربونت عزیزم. شما هم همیشه سلامت و موفق باشی
دوشنبه 2 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. feminism - انگلستان - لندن...هر چند که میگند نرود میخ اهنین در سنگ ولی من بازم این ایه کتاب خدا رو میگم(ادعونی استجب لکم)از من بخواهید تا اجابت کنم شما را...میدونم در جواب من بازم همون چرندیات همیشگیتو تحویل میدی ..باید هم اسطوره از دنیا بره چرا که عده ای از هموطناش از جمله شما وسایتاما ژاپن حتی حاضر نشدید از خدا بخواهیدکه نجاتش بده...برای لائیک جماعت متاسفم ..خدا روح پاک ناصرخان رو قرین رحمت خودش کنه..مصلحت خدا بوده که روح اسطوره فوتبال ایران را در این تاریخ ودراین ساعت به پیش خودش ببره..خداحافظ اسطوره تکرار نشدنی
دوشنبه 2 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. PARVANE1 - انگلستان - برنموث....دوست عزیز دیشب که اسطوره زنده بودنظرمو گفتم...حالا هم هیچ چیزی نمیشه گفت جز اینکه خدا اونو بیامرزه...مثل اینکه بعضیا نمیخوان بپذیرند خدا هست واز این بابت متاسفم...وبرای مسولین سایت هم متاسفم که اجازه میدن یه عده لائیک بیان وشر و ور سر هم کنند..مطمئنم همین هایی که نه به خدا اعتقاد دارند ونه به دعا به محض اینکه مشکل لاینحلی در زندگیشون رخ بده وزمانیکه امیدشون از همه جا قطع بشه دست به دامن هیچ چیز وهیچ کسی نمیشوند جز همون نیروی غیبی که خود خداست
دوشنبه 2 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
poriyaye vali - و من هم میدانستم که بعد از درگذشتِ این عزیز شما به سایت آمده و با تحویل دادن مشتی چرندیات فقط سر خودتان را شیره خواهید مالید !! مصلحت خدای مهربانِ شماست که جوانان ایرانی را از حلق آویزان کنند, مصلحت خدای توانای شماست که آخوندی داریی و سرمایۀ آن کشور را غارت کرده و خدای رحمان و رحیم شما این را دیده و فلج مانده که کاری بکند, مصلحت خدای فریاد رسِ شماست که در زندانها به زن و مرد تجاوز میکنند و آزار جنسی میرسانند مصلحت خدای قادر و توانای شماست که بی رحمی و سنگدلی در ایران غوغا میکند مصلحت خدای مُسّبّب ُالاَسباب شماست که فرزندان و دختران زیر 10 سال را به عقد و ازدواج درمیآوریند مصلحت خدای قاضِی الْحاجات شماست که ایران به خاکِ سیاه نشانده شده ! بروید آقا شما با او خوش باشید و ما نیز دل انسانها را بدست میآوریم !
دوشنبه 2 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. feminism - انگلستان - لندن...جواب منو بده ومنو قانع کن..خدائیش راستشو بگو فرض کن داری با هواپیما مسافرت میکنی..ناگهان هواپیما مشکل فنی پیدا میکنه واحتمال سقوط خیلی زیاده ...تو اون لحظات به چی فکر میکنی واز کی میخوای که کمکت کنه...شما جواب این سوال منو بده ..اگه تونستی جواب قانع کننده بدی من همه گفته های شما وسایتاما را با جون ودل رو سر میزارم ومریدتون میشم
دوشنبه 2 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
poriyaye vali - هموطن عزیز با آنکه شما تمام نکاتی را که در کامنتِ قبلی ام عنوان کردم نادیده گرفتید و پاسخی ندادید باز از دریچه ای دیگر وارد شده اید و سؤالی میپرسید که من فقط به گوشه ای از آن اشاره میکنم و از شما میخواهم که نقش اِل̍ه ُالعالَمین و جاعِل النّورِ و الظّلَمات را در این حوادث روشن و مشخص کنید !؟ بر اساس آمار شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و 530 سانحه هوایی در میان هواپیماهای ایران رخ داده‌است که بین پنجاه تا هفتاد سانحه آن مرگبار بوده‌اند. سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با 276 کشته بزرگترین سانحه هوایی جهان بین سال‌های 1998 تا 2004 میلادی بوده‌است. اولین حادثه هوایی پس از انقلاب در یکم تیر سال 1359 رخ داده‌است و پس از آن تا خردادماه سال 1383 تعداد 233 سانحه غیر نظامی رخ داده‌است. که از میان آنها 67 سانحه مرگبار، منجر به 998 کشته و 97 مجروح شده‌است . و یقینأ 99 درصد آنها معتقد به وجود خدا بوده و در هنگام وقوع از او طلب کمک و یاری کردند ولی چه شد !؟
دوشنبه 2 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. feminism - انگلستان - لندن..سلام دوست عزیز...هیچ فرقی بین عقیده من وشما در مورد شکنجه،تجاوز،فحشا،حلق اویز کردن جوانان بیگناه وجود نداره وکاملا در همه موارد ظلم وبیداد در وطنمون با شما هم عقیده ام...وهمچنین قبول دارم که 30%کشته شدگان سوانح هوایی جهان ایرانی هستند.شما به سوال من جواب ندادیدونگفتید در لحظات بحرانی از چه نیرویی کمک میخواهید...این که شما میگید 99%کشته ها به خدا اعتقاد داشتند ولی چی شد؟یه بحث دیگه ایه...دعا اجابت بشه یا نشه دیگه به خود خدا مربوط میشه نه من وشما که بنده ای بیش نیستیم..داری مغالطه میکنی دوست عزیز...چرا نمیگی زمانیکه به بن بست میخوری( خدای ناکرده )فقط از خدا کمک میخوای
دوشنبه 2 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی وقت خودت را تلف نکن این بشر یک حرف راست زد انهم:نرود میخ اهنین در سنگ
دوشنبه 2 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
poriyaye vali - درود دوست عزیز , هموطن گرامی عقیدۀ شما برای من محترم و باارزش چرا که من نیز زمانی چون شما از مسلمانانِ مقید و قران خوان بوده ام ولی به این نتیجه رسیده ام که مذاهب و ادیان برای فلج کردن و اعمال قدرت به انسانها ساخته شده. و در پاسخ به سؤال شما میگویم که در مواقع سختی, مشکلات و ناملایمات از ذهن و شعورم کمک میگیرم و اگر هم در آن حد ندانم از دانندۀ آن میپرسم ولی دست روی دست نمیگذارم تا خدائی به من کمک و یاری رساند ! البته من نیز قبول دارم که این بحثی است جامع و وسیع که در چند سطر نمیگنجد .در آخر آرزوی سلامتی شادکامی و کامیابی برای شما و خانواده تان را از صمیم قلب دارم.
دوشنبه 2 خرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. feminism - انگلستان - لندن...دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید. بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر کز آتش درونم دود از کفن برآید. بنمای رخ که خلقی واله شوند و حیران بگشای لب که فریاد از مرد و زن برآید. جان بر لب است و حسرت در دل که از لبانش نگرفته هیچ کامی جان از بدن برآید. از حسرت دهانش آمد به تنگ جانم خود کام تنگدستان کی زان دهن برآید. گویند ذکر خیرش در خیل عشقبازان هر جا که نام حافظ در انجمن برآید.بزرگتر از لسان الغیب افتخار عالم وادم پدر عشق مردم دنیاکه دیگه نداریم...کسیکه گوته شاعر پر اوازه درموردش میگه معنی عشقو نفهمیدم مگرز مانیکه حافظ روشناختم...پاینده باشید.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.