ادعای وزارت اطلاعات در مورد دستگیری ۳۰ جاسوس


ادعای وزارت اطلاعات در مورد دستگیری ۳۰ جاسوس وابسته به سیا

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که با شناسایی «شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا»، این شبکه را متلاشی و «تعداد ۳۰ نفر از جاسوسان آمریکا» را بازداشت کرده است.

در بیانیه‌ای که روابط عمومی وزارت اطلاعات در این مورد منتشر کرده است همچنین ادعا شده که برای فریب سرویس اطلاعاتی آمریکا، ایران تعدادی جاسوس دوجانبه به کار گرفته است و با خنثی کردن تهاجم سنگین اطلاعاتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ۴۲ تن از افسران اطلاعاتی و عملیاتی آن سازمان در کشورهای مختلف شناسایی کرده است.

بر اساس این بیانیه که روز شنبه در خبرگزاری‌های داخلی ایران منتشر شد، بازداشت ۳۰ نفر که ادعا شده مشغول جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده‌اند، در قالب «رویارویی جانانه نیروهای زبده و مؤمن وزارت اطلاعات با عوامل سازمان سیا» صورت گرفته و دامنه‌ای از «اقدامات متعدد و متنوع اطلاعاتی، ضد اطلاعاتی و عملیاتی» را شامل می‌شود.

در این زمینه وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که «برای کسب اطلاع از سایر اهداف و اقدامات حریف و به منظور ارسال اطلاعات فریب برای آن سرویس، طی عملیات معکوس اطلاعاتی اقدام به دوبل نموندن تعدادی از جاسوسانی که به استخدام سازمان سیا در آمده بودند» کرده است.

وزارت اطلاعات ایران همچنین افزوده است که «پیرامون عواملی که ناخواسته و ناآگاهانه به دام جاسوسان آمریکایی افتاده بودند» ضمن فراخوانی و مطلع کردن آنها نسبت به خطرات پیش رو، «ارتباط آنها با حریف» قطع شده است.

در این بیانیه اما اشاره به دوره زمانی دستگیری این افراد نشده است.

دستگاه اطلاعاتی ایران هر از چندی بیانیه‌های مشابهی را در مورد بازداشت عوامل مرتبط با سازمان‌های جاسوسی بیگانه منتشر می‌کند اما این نخستین بار است که از چنین بازداشت گسترده‌ای در این زمینه خبر می‌دهد.

«بهره‌برداری افسران سیا از کنسولگری‌های آمریکا»

وزارت اطلاعات ایران همچنین مدعی شده است که «شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری» که توسط مأموران ان وزارتخانه متلاشی شده، توسط «تعداد قابل توجهی از برجسته‌ترین افسران اطلاعاتی عملیاتی سازمان سیا» در چند کشور جهان راه‌اندازی شده بود.

این بیانیه همچنین مدعی است که این شبکه «با استفاده از پوشش‌ها و دام‌های گوناگون، از قبیل ارائه ویزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصیل در خارج از کشور، و نیز با پوشش مراکز کاریابی درصدد فریب عده‌ای از شهروندان، تخلیه اطلاعاتی و به جاسوسی واداشتن آنها» بوده است.

وزارت اطلاعات ایران همچنین می‌گوید که شبکه مورد ادعایش، «با بهره‌گیری از پایگاه‌های متعدد و متنوع اطلاعاتی و نیز با استفاده از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در چندین کشور (به‌ویژه امارات متحده عربی، مالزی و ترکیه)» فعالیت داشته است.

دستگاه امنیتی ایران مدعی است که هدف شبکه مورد ادعایش «جمع‌آوری اطلاعات از مراکز علمی، حوزه‌های انرژی هسته‌ای، صنایع هوایی و دفاعی و بیولوژیکی، و گردآوری اطلاعات بسیار ریز پیرامون لوله‌های نفت و گاز، شبکه‌های برق و مخابرات، فرودگاه‌ها و کمرگات، و امنیت شبکه‌های ارتباطی و بانکی» بوده است.

وزارت اطلاعات ایران همچنین می‌گوید که جمع‌آوری این اطلاعات «در راستای عملیات خرابکارانه سازمان سیا بوده و این اقدا مخصمانه از حافظه وزارت اطلاعات زدوده نخواهد شد».

ادعای متلاشی کردن شبکه جاسوسی وابسته به آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که فضای سیاسی ایران همچنان متأثر از اقدام ناکام محمود احمدی‌نژاد برای برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات است.

در هفته‌های گذشته تصمیم محمود احمدی‌نژاد برای تغییر در مدیریت حساس‌ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی، با دخالت آیت‌الله خامنه‌ای ناکام ماند و تعلل رئیس دولت دهم در بازگرداندن آقای مصلحی به کابینه منجر به صدور حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با حمایت از ادامه فعالیت آقای مصلحی در وزارت اطلاعات تأکید کرده بود که بیش از پیش در انجام مأموریت‌های مهم داخلی و خارجی اهتمام به خرج دهد و از آقای مصلحی خواسته بود که اجازه ندهد «کوچکترین فترت و سستی» در انجام وظایف قانونی آن پیش آید.

آیت‌الله خامنه‌ای در اسفندماه ۸۸ نیز بازدید شش ساعته‌ای از وزارت اطلاعات داشت که پس این بازدید حیدر مصلحی، در یادداشتی در جمع‌بندی این دیدار از برنامه تهاجمی وزارت اطلاعات در قبال سرویس‌های امنیتی خارجی خبر داده بود.

fdsa60 - تهران - ایران
سربازان امام زمان در هر کجا که باشند چشم فتنه را کور میکنند.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - اشتوتگارت
معلوم نیست کدوم بدبخت هایی زیر شکنجه مجبور شدن خودشون رو جاسوس معرفی کنن تا شاید حداقل زن و بچه هاشون مورد تجاوز جنسی مزدوران ولی وقیح قرار نگیرند و خانواده هاشون در امان باشند. مرگ بر خامنه ای و مزدوران کثیفتر از خودش
شنبه 31 اردیبهشت 1390

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
این دری وری ها رو راه انداختن که پس فردا دور و اطرافیان رحیم مشایی رو که گرفتن میگن همون جاسوس های دستگیر شده هستن و آخر سر هم خود "رحیم بین" (مستر بین!!) رو میگیرن و میگن هسته جاسوسی امریکا بود و خلاص!!!
شنبه 31 اردیبهشت 1390

zamanphp - ایران - اصفهان
چرت و پرت محض برای منحرف کردن افکار عمومی
شنبه 31 اردیبهشت 1390

bluestar - ایران - تهران
دفاع از پیشنهاد خاتمی وظیفه همه ماست. https://sobhemoud.wordpress.com/2011/05/21/khatami/
شنبه 31 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
این چرندیات.مربوط است.به اطرافیان احمدی نژاد...چون بگمانشان جنبش مردمی واصلاح طلبان رابادست احمدی نژاد.سرکوب کردند.احمدینژادفکرمیکرد.که کسی هست.نمیدانست که شیطان میخواهدازاوسوئ استفاده کند!!ونادانترازاحمدینژادکسیراپیدانکردند.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
یعنی امریکا انقدر بدبخت شده که جاسوس از ایران انتخاب کند???نگون بختهائی را میگیرند و با هزار شکنجه وادار می کنند که بگویند جاسوس اسرائیل و امریکا هستند پست فطرتهای با عمامه و بی عمامه ی اسلام ننگین گورتان را گم کنید به وطنتان عربستان/
شنبه 31 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
باز ات و اشغالهای رژیم کثافت اسلامی بعد از چند ماه سروکله شان پیدا شد ارتش سایبری ملا به نوبت به سایت می ایند گاهی طرفدار عنتر//بعد می شوند سبز اسلامی و با گندی که خاتمی اشغال زد حال برای تطهیر این عجوزه ی هزار رو//ننگتان باد مرگ بر خدایتان.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران شما یا اقای خاتمی چی کاره هستین که خون بچه های مردمو به قاتلشون ببخشین؟مادر ندا و سهرابو فرزاد و بقیه باید تصمیم بگیرن.ولی خاتمی میتونه برای اثبات نوکریش به رهبر افلیجش کره های خودشو جلوی رهبر سر ببره که ببینیم فقط از جون مردم بیگناه انقدر راحت صرفنظر میکنه؟برین جمع کنین این بساط دلقک بازی رو دستتون دیگه رو شده واسه همه
شنبه 31 اردیبهشت 1390

akbarjeni_shikar - المان - برلین
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس ....امریکا از اونی که شما گفتید هم بدبختره...یکی از بدبختیهای امریکا اینه که باتمام قدرت نظامی که در اختیار داره از پس طالبان در افغانستان و در عراق بر نمیاد چرا که ایران داره منطقه کنترل میکنه .باوجود اینکه ایران از نظر قدرت نظامی خیلئ از امریکا ضعیفتره ..کمی اگر واقعبین باشیم میبینیم که اینها دلشون برای ملتها نمیسوزه .. برین ببینید که چه به سر عراقی ها اوردند.. ای کاش اینجا کمی ما خودمون بیطرف بمونیم و زود به هم توهین نکنیم....همه از دموکراسئ مینوئسند ولی در همین سایت تحمل خوندن نظر مخالف رو نداری..
شنبه 31 اردیبهشت 1390

مرگ بر امریکا - ایران - ایذه
افرین بر سربازان گمنام امام زمان که باز افتخار افرینی کردند. لبیک یا خامنه ای.
یکشنبه 1 خرداد 1390

محمداصلی - ایران - تهران
با توجه به دروغگویی آخوندها به احتمال قوی تمام این جار و جنجال ها فقط تبلیغات توخالی است تا موضوع سخنرانی اخیر اوباما و موضوع دادن ویزای مولتیپل دوساله به دانشجویان ایرانی در امریکا را که هر دو موجب رضایت بخش زیادی از ایرانیان شده است تحت الشعاع قرار دهند .
یکشنبه 1 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
akbarjeni_shikar - المان - برلین . نخیر اقا سیاست ایجاب می کند ج.اسلامی بماند و مثلا صدام برود اما چشمتان را باز کنید امریکا برای منافع خود در افغانستان و عراق دخالت کرد ولی کشتاری که سنی ها و شیعه ها در این دو کشور میکنند و عملیات انتحاری قاتلان اسلامی به امید رفتن به بهشت بهیچوجه ربطی به غرب ندارد و برحماقت خود ملتها استوار است مثل عنقلاب ایران//
یکشنبه 1 خرداد 1390

akbarjeni_shikar - المان - برلین
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس ......یاد حرفهای دایی جون ناپلیون میافتم...
یکشنبه 1 خرداد 1390

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. درود به تو دوست عزیز. خواهش میکنم انرژیت رو با امثال بلو استار که ساندیس های نظام از زیر پیراهنش معلومه و این اکبر جنی شکار!!! که فکر کنم بازیگر فیلمه طالع نحس باشه هدر نده! بحث کردن با افرادی که امریکا رو حتی تو گرون شدن قیمت گوشت و مرغ مقصر میدونن بی فایده ست!! از زمان شاه عباس سران مملکت وا دادن و ما داریم چاپیده میشیم اونوقت عوام هنوز رو امریکا و انگلیس و روسیه و.. توهم دشمن فرضی دارند!!
یکشنبه 1 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
bluestar-- تو رو به سر همون خاتمی عزیزت قسمت میدم برو همونجا که تا حالا بودی . اخیرا" با ندیدن حراجیفت واقعا" راضی و راحت بودیم. میبینی که توی این سایت همکلاسی پیدا نمیکنی پسرم, برو توی همون سایتهای وابسته به رژیم هم کامنتهات مورد توجه قرار میگیره و هم مطالب درج شده در اون سایتها واسه تو قابل درکه. تو رو به ولی ذلیلت قسمت میدهم راحت بذار این دوستان رو اینجا. برو که دست سید علی نگهدارت باشه ! ما هم برات دعا میکنیم. باریکالله پسر خوب.. !!!
یکشنبه 1 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
سربازان گ...نام
یکشنبه 1 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
akbarjeni_shikar - المان - برلین . خوب درود به دائی جان که بهتر می اندیشید نکند سربازان اسرائیلی و امریکائی هستند که بمب بخود می بندند و در افغانستان عراق و پاکستان مردم کوچه بازار را با خود منفجر میکنند???? کمی از لاک اکبر جنی بیرون بیا ناسلامتی مثلا در المان هستی عزیز دل برادر/
یکشنبه 1 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
ان افت الله وقیح اسـ... رئیس جاسوسان هست در سراسر دنیا و ان بیت فحشای رهبری مرکز تروریست و جاسوس پروریست .
یکشنبه 1 خرداد 1390

akbarjeni_shikar - المان - برلین
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس ...نه خواهر جون ..اون سربازهای امریکایی و اسرایلئ هستن که پدر مادر رو جلوئ چشم بچهاشون به گلوله میبندن و به هر کسی که خلاف میلشون صحبت بکنه مارک تروریست میچسبونن... ام در مورد المان بودنم....باید خدمدتون عرض کنم همین المان بودنم باعث میشه بی طرف باشم ...عزیز دل برادر....
یکشنبه 1 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
freedom-is-not-free doom - ایران - تهران . دوست گرامی جمله ای از یک اندیشمند//// ذهن نادان چون مردمک چشم.........هر چه نور بیشتری بتابد .تنگتر می شود///ژن اعراب وحشی 1400 سال قبل در تک تک سلولهای اکثریتی در ایران وگرنه چگونه ممکن بود قاتلان اجداد ایرانی ستایش و برایشان گنبد و بارگاه طلا بسازند????پیروز باشید
یکشنبه 1 خرداد 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
...... اضافی رئیس الدنگی خورده و از جلسه بیرون انداخته شده ی مموتی که رئیسش هم خودش از دهان سید علی تف شده است . وقتیکه اراذل و اوباش سازمان اطلاعات و امنیت یا بقول رئیس الدنگش وزارت , توی زیرزمینهای اداره شکنجه و ضرب و شتم ملت ایران دور خودشون مثل مگس کله کنده شده میچرخند این را میگن سربازان گمنام امام زمان گه گیجه گرفتن نه عملیات بالاتر از خطر و رامبو بازی و ... جاسوس گیری . این همیشه گمنام های ترسیده از ملت که همیشه باید سرشون یه کیسه باشه که کسی نشناسدشون, بهتره دفعه بعد سعی کنند گهی به اندازه ی دهان سید علی چلاق بخورند که آبروشون بیشتر از این پیش ملت و دنیا نره , اشغالهای هرزه ی گند زده به کشوری پر افتخار
یکشنبه 1 خرداد 1390

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس. حق با توئه دوست عزیز.. حمله اعراب تازه تشکیل نطفه بود بعد از اون نوبت حماقت خود ما بود! نصف خیانتی که صفوی ها به خاک ایران کردن رو قاجار ها نکردن!! گواه حرفهام هم رواج دادن خرافات و زوری کردن اسلام تو ایران توسط همین شاه عباس گور به گور شده است! با اون مهر و لقب معروفش که روش نوشته شده بوده: "سگه بارگاه حسین!!"
یکشنبه 1 خرداد 1390

bluestar - ایران - تهران
alexxx - اتریش - وین - هنوز دهانت بوی شیر میده.
دوشنبه 2 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.