قربانی کودک ‌آزاری به خانواده‌اش تحویل داده شد

قربانی کودک‌آزاری به خانواده‌اش تحویل داده شد

روزنامه مردم‌سالاری در شماره پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ خبر داده نیما، قربانی کودک‌آزاری، پس از ۱۰ روز به خانواده‌اش تحویل داده شده است.
مردم‌سالاری نوشته است: «نیما همان پسرکی است که به علت صدمات ناشی از ضرب و جرح شدید توسط والدینش در ۱۸ اردیبهشت به بیمارستان منتقل شده بود، کودکی که دچار ضرب و جرح، سوختگی شدید در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلی و نیز ترومای (کبودی) شدید دو چشم بود.»

این گزارش می‌افزاید: «نیما همان کودکی است که اگرچه در بدو ورود به بیمارستان گفته بود که پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واکنش به هر پرسشی درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ می‌داد نمی‌دانم.»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پیش‌تر گفته بود بر اساس قوانین ایران، کودک‌آزاری جرم محسوب می‌شود و برای آن مجازات‌های تعزیری تعیین شده است.

به گفته دادستان تهران، حداکثر مجازات برای کودک‌آزاری، دو سال حبس تعزیری است.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره وضعیت نیما گفت: «بر اساس قانون، پدر هر زمان که بخواهد می‌تواند با مراجعه به دستگاه قضایی، زمینه بازگرداندن فرزندش را فراهم کند.»

روزنامه همشهری: طبق آمارهای رسمی ۲۰ درصد جمعیت ۷۰ میلیون نفری ایران را کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱۲ تا ۱۵ درصد آنان مورد کودک‌آزاری قرار می‌گیرند

وی افزود: «اگرچه روال قانونی تحویل نیما به پدرش طی شده است، اما باید دید که قاضی مسئول رسیدگی به پرونده، چگونه این موضوع را پیگیری کرده که پدر را واجد صلاحیت نگهداری از نیما شناخته است.»

اقلیما درباره تحقیق قاضی پرونده از پزشکی قانونی در خصوص «سلامت روانی والدین نیما» ابراز تردید کرده است.

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: «پیش از تحویل کودک به خانواده، باید مشکلات روانی و اجتماعی والدین بررسی می‌شد که چه علل یا عواملی موجب ایجاد چنین تنشی شده و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود، نباید کودک را به آن‌ها بازگردانند.»

وی هشدار داده که ممکن است نیما با رخداد «فجیع‌تری» مواجه شود.

به گفته اقلیما، وضعیت جسمی نیما، جای تردیدی در «عدم صلاحیت والدین» او باقی نمی‌گذارد.

مدافعان حقوق کودکان می‌گویند شمار کودک‌آزاری در ایران رو به افزایش است. کودک‌آزاری در ایران حتی در مواردی منجر به مرگ کودک شده است.

روزنامه همشهری در این باره نوشته است طبق آمارهای رسمی ۲۰ درصد جمعیت ۷۰ میلیون نفری ایران را کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱۲ تا ۱۵ درصد آنان مورد کودک‌آزاری قرار می‌گیرند.

بنا به گزارش این روزنامه «فقر، فضای نامساعد خانواده، بروز پدیده‌های اجتماعی مانند مهاجرت، بلایای طبیعی و انسانی، اعتیاد و بیماری‌های روانی و در مواردی هم مشکلات درسی کودکان» را می‌توان از شایع‌ترین دلایل کودک‌آزاری از سوی والدین آن‌ها برشمرد.

asal.bano - انگلستان - انگلستان
از مسئولین بیمارستان شنیدیم این خانواده در حکیمیه زندگی می کنند, کسی ادرس بهتری دارد لطفا به من اطلاع دهد باید این بجه را نجات داد
جمعه 30 اردیبهشت 1390

ali1111 - ایران - تهران
مجازات کودک آزاری طبق قانون ۲ سال حبس است، یعنی‌ اگر کسی‌ یک طفل را به شدیدترین وضع ممکن شکنجه کنه نهایت ۲ سال حبس ولی‌ اگر توهین به ولی فقیه یا رای خود را پس بخواهی اگر شانس بیاری زیر شکنجه نمیری، لاقل ۸ سال حبس تعزیری میگیری؟؟!!!
جمعه 30 اردیبهشت 1390

pelle - سوئد - استکهلم
اگر این کودک معصوم در سوئد بود پدر و مادر روانی و بی لیاقتش دیگر هرگز دست کثیفشان به او نمیرسد تا دوباره بتوانند او را شکنجه کنند. حکومت اسلامی با دست خودش این کودک بیگناه به سلاخ خانه سپرده .
جمعه 30 اردیبهشت 1390

parisa dokhtare bahar - ایران - تهران
اخه چطور دلشون میاد این کارارو با بچه های معصوم و و بی دفاع و بی گناه انجام بدن؟خییییییلییییی بی رحمانس خدایا خودت بهشون رحم کن.نیما کوچولو امیدواریم حالت زودتر خوب شه/
جمعه 30 اردیبهشت 1390

mashady - انگلیس - منچستر
تو انگلیس زدن بچه زیر سن ممنوعه نه والدین و نه معلم نه پلیس هیچکس حق نداره یه بچه رو بزنه .نمیگم کسی نمیزنه . میگم حداقل قانون میگه نزن .ای کاش تو ایران هم قوانین با عقل و علم تنظیم میشد نه با دین
جمعه 30 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
خاک عربستان بر سرتان باز اراذل اوباش داخل که فکر می کنند ما از وضع داخل بی خبریم سیاهی این حکومت را پنهان و دفاع در هر موردی//گندتان بگیرد با عنقلابتان با رهبران به ظاهر مخالف و دین سراپا نکبتتان.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

silverman - ایران - مشهد
اینجاجمهوری اسلامیه ایرانه دیگه.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

mabi az alman - المان - کایزرزلاترن
واقعا کدوم عقل سلیمی این حکم نا عادلانه را صادر کرده اف بر این قاضی احمق و پدر مادر نا شایست اخه این طفل معصوم چه گناهی کرده که ا ینجوری باید تاوان پس بده
جمعه 30 اردیبهشت 1390

Artosh - ایران - تهران
بچهء بیچاره رو دادن دست ۲تا روانی..! خدا میدونه چه ها خواهند کرد..! اون پدر و مادر عوضی الان باید اوین باشن تا بفهمن بچه ماشین نیست که بخوای بزنیش تو در و دیوار.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

shana - ایران - خوزستان
حالا که این کودک به خانواده اش تحویل داده شده .امیدوارم که این خانواده به حال خودش رها نشه این کودک همچنان تحت کنترل و مراقبت باشه.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
asal bano از پیگیری تو و خانواده انسان دوست تو بمعنی واقعی من بنوبه خودم متشکرم . من تا انجا که امکانات من اجازه بدهد در اختیار تو و خانواده عزیز تو هستم.فقط انسانهای با شعوری مثل شما باید یک حرکتی را شروع کنند تا در اینده این کودکان معصوم بدلیل بیماری روحی و روانی پدر و مادر انها بعنوان یک جنایت کار در اجتماع ظاهر نشوند من بمعنی واقعی در اختیار تو هستم
جمعه 30 اردیبهشت 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
اینجور والدین بیمار در همه جای دنیا هست !اما احمقانه تر دستگاه و قوانین غذایی(!!) اسلامی در ایران میباشد که والدین را صاحب بچه میداند و مجازات دقیقتری برای این نوع جرایم ندارد.سؤال اینجاست که این نوع بچه ها که بزرگ میشوند به اجتماع و دیگران ضرر زیان میزنند چونکه کوداکییه هولناکی داشته اند. اگر همین بچه بزرگ شد و جنایت کرد و .. خوب در ان وقت چه کسی توان و تاوان این قوانین بدوی و اشتباه را میدهد !!؟ این بچه را امروز قانون ایران نمیتواند نجات دهد پس در آینده همین شخص هیچ رحم و انگیزه ای (اگر آدم بدی شد ) در تلافی نکردن ندارد .
جمعه 30 اردیبهشت 1390

asal.bano - انگلستان - انگلستان
bawafa1385 - المان - هامبورگ متشکرم از شما دوست عزیز,من روزی که خانواده ام را به بیمارستان فرستادم قصد داشتیم بیشتر با یکی از عضای خانواده این بچه تماس بگیریم, اگر فهمید به چه علت این کار را با بچه می کردند, راحت تر میشود کمک کرد, شاید اعتیاد فقر مشکل روحی یا زناشویی.اینها همه راه حل داره, من خودم وتعداد زیادی خانواده دیگر در تهران اماده هستیم از این کودک نگهداری کنیم, خرج مالیش را قبول کنیم تا شاید این مادر پدر بتوانند مشکل اصلی خود را حل کنند
جمعه 30 اردیبهشت 1390

asal.bano - انگلستان - انگلستان
ما قصد نداریم بچه را تصاحب کنیم, فقط کمک, اگر اعصاب و روان شیطنت روزانه اش را ندارند, به طور روزانه ازش نگهداری میکنیم, اگر مشکل مادی دارند, ما بدون چشم داشت کمک می کنیم, فقط ادرس این خانواده در تهران یا تبریز لازمه.لطفا نیما و زخمهای سوخته اش را فراموش نکنید
جمعه 30 اردیبهشت 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
بر طبق قانون اسلام عزیز این بچه باید به پدر و مادرش برسه و اونا هر بلایی سرش بیارن در قبالش مسوول نیستن حتی اگر بمیره مجازاتی براشون در نظر گرفته نمیشه.خدایا شر این دین ننگینو از مملکت ما بکن
جمعه 30 اردیبهشت 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
خیلی از قوانین خانواده در ایران قدیمی و حتی برای قبل از انقلاب هست . باید در خیلی از آنها با توجه به شرایط حالا تجدید نظر شود ..
شنبه 31 اردیبهشت 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
ای کاش می شد آدرس این کودک بی گناه را پیدا کرد وبه هر طریق ممکن به این فرشته کوچولو کمک کرد. من هم به نوبه خود از asal bano انگلستان بسیار سپاسگزارم. نیما کوچولو مطمئنا قصه دیو و پری را شنیده وحالا کودک بی گناه این دیو را در زندگی واقعی میبیندوکاری از دستش بر نمیاید!! ای کاش میشد کاری کرد. البته آنهایی که دیدند و میتوانستند کاری کنند و نکردند در برابر وجدانشان(البته اگر در خواب اصحاب کهف بسر نمی برند!) احساس گناه وشرم نمی کنند؟! گناه کاران آزادند تا هر غلطی دلشان می خواهد بکنند وبی گناهان در بندند.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
asal bano بهر حال من از جمیع جهات از شما و خانواده انساندوست سرکار ممنونم که شما بعنوان یک خانواده متعهد بمعنی واقعی و با یک احساس پاک لا اقل اینگونه مسائل را پیگیری میکنید. همین توجه شما اقدام بزرگی است در جهت تکامل انسانیت . خوبی انسانهای با درایتی مثل شما در این کلام است که برای همراهی با مردم از وجود خدا از وجود پیغمبر و از وجود کسانی که هیچگونه حرکت انسانی مثبتی نداشتند کمک نمیگیرید. موفق باشید نازنین من
شنبه 31 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
به نظر من قضیه نیما خیلی بزرگه و بی نهایت مهم حتی مهم تر از انرژی اتمی چون این یک زلزله بزرگ است برای علم جامعه شناسی ایران و برای مدد کاران اجتماعی و برای قانون گذار ها . این یعنی کل دین اسلام مشکل داره یعنی یک انقلاب یعنی اینها فقط بلدن صورت مسئله را پاک کنن یعنی . وقتی همه دیدن و حتی جهان نیما را دید بچه را طبق قوانین 1400 . سال قبل دادن به پدر و مادر مجرم و روانی و شکنجه گرش باید به حال. این جامعه بی قانون های های گریه کرد . این نشان میده روانشناسان . جامعه شناسان قانون نویسان و به ظاهر مومن های ایران و حتی ملا ها. همه و همه خوابن و بی تفاوت این نشون میده بچه های ایران که یعنی . اینده ایران چقدر بی پناهن . این یک زلزله است در اخلاقیات ایران .یک. زلزله است در قانونهای اسلامی . مگر می شود با قانون های 1400 . سال قبل امروز نسخه پیچید . این بچه از شدت درد و رنج همه چیز را. انکار می کند .به جای سینه زدن برای فلسطین به فکر بچه های ایران . باشید.که اینده ایران هستند.
دوشنبه 2 خرداد 1390

monairan - ایران - تهران
این پدر و مادر صلاحیت حضانت این . بچه را ندارند و قانون باید از این کودک بی گناه دفاع کند و گرنه وجدان بشری. در ایران مرده است. این پدر و مادر باید توسط قانون مجازات شوند و این. کودک و موارد مشابه فقط باید توسط قانون شفاف و روشن حمایت شود. ایران تهران
دوشنبه 2 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.