دایی را به دیازپام تبدیل کردیم تا با برکناری‌اش مردم آرام شوند!



دایی را به دیازپام تبدیل کردیم تا با برکناری‌اش مردم آرام شوند!

امیر حاج رضایی گفت: مشکل پرسپولیس علی دایی نیست و باید مجموعه این تیم را بررسی کرد. اما موضوع این است که ما سرمایه‌هایمان مثل دایی را به حراج گذاشته‌ایم.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس و تیم‌های ایرانی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد که در آسیا شرقی‌ها در سال‌های گذشته شرایط بهتری داشته‌اند وبیشتر فینالیست بوده یا قهرمان شده‌اند و به طور کلی غرب آسیا جا مانده است.

وی ادامه داد: البته کشورهای عربی از نظر سخت‌افزاری و تجهیزات پیشرفته، رشد زیادی داشته‌اند و میزبانی قطر در جام جهانی 2022 نیز حیرت‌ها را بیشتر کرده است. با این حال در این کشور‌ها نیروی انسانی نیست که بتواند آن‌ها را تغذیه کند. عکس‌ این قضیه در ایران حاکم است. ما نیروی انسانی داریم اما مدیریت درست و امکانات سخت‌افزاری مناسب نداریم. اگر مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی شده داشته باشیم فوتبال ما جایگاه خود را بدست می‌آورد. این نمای کلی فوتبال ما و فاصله‌ای است که با دیگران داریم.

حاج رضایی درباره ارزیابی‌اش از نتایج این فصل تیم فوتبال پرسپولیس و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: برای اینکه بتوانیم در مورد یک تیم قضاوت کنیم باید با آن زندگی کنیم. ما فقط پرسپولیس را از صفحه تلویزیون می‌بینیم و این قضاوت ما را به یک سری مسائل فنی و گاهی غیر‌فنی می‌رساند. در هر باشگاه سرفصل‌های سه گانه‌ای وجود دارد به اسم مدیریت، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی. یک مساله این است که باشگاه‌های بزرگ ما ماه‌ها با سرپرست اداره شده‌اند و نه مجمعی داشته‌اند و نه مدیر عاملی، در حالی که این‌ها ارکان یک باشگاه هستند. تصمیم‌گیری‌ها باید در مجمع انجام شوند و کارها یک روال نظام‌مند داشته باشند.

وی افزود: به طور کلی فوتبال را دو عامل تهدید می‌کند؛ عوامل درونی و عوامل بیرونی. یک زمان تیم مشکل درونی دارد که مربوط به مسایل فنی تیم می‌شود و در واقع عوامل مرئی هستند که ما می‌توانیم آن‌ها را ببینیم. اما یک وقت عوامل بیرونی در یک تیم تأثیرگذار هستند که بیننده کمتر آن‌ها را می‌بیند. خود فیفا می‌گوید که تیم بیرونی باید قوی‌تر از تیم درونی باشد. بنابراین تلفیق عوامل درونی و بیرونی است که یک تیم را می‌سازد.

حاج رضایی با اشاره به برخی ضعف‌های ساختاری در باشگاه‌های ایران به ایسنا گفت: ما در بحث سیستم و نظام باشگاهی ضعف‌هایی داریم که اصلا در دنیا وجود ندارد. مگر می‌شود باشگاهی بدون مجمع یا هیئت مدیره یا مدیرعامل باشد. بدین ترتیب اگر انگشت اتهام به سمت کادر فنی یا بازیکنان یا هر بخش دیگری برود اشتباه محض خواهد بود. اگر چه هر کدام از آن‌ها ممکن است اشتباهاتی داشته باشند. می‌خواهم بگویم نظام باشگاه‌داری ما در پرسپولیس و استقلال مختل شده است. اگر این صحبت مطرح می‌شود به منزله تضعیف این دو باشگاه نیست. من معتقدم اگر پرسپولیس و استقلال قدرتمند باشند به نفع فوتبال ماست و تردیدی هم در آن ندارم هر چند که از نوجوانی هیچ علاقه‌ای به این دو باشگاه نداشتم.

این کارشناس فوتبال گفت: بنابراین من از جنبه کلان به موضوع نگاه کردم و اینطور نیست که اگر مثلا دایی از پرسپولیس برود مربی جایگزین او همه را قلع و قمع کند. مطمئنا مشکل باشگاهی مانند پرسپولیس نیز در فرد نیست، بلکه در جمع است. چون هر باشگاه یک مجموعه است و باید مجموعه را بررسی کرد.

امیر حاج‌رضایی با اشاره به علی دایی گفت: می خواهم دیدگاه خود درباره علی دایی را بگویم، زمانی که در دهه 70 مربیگری می‌کردم در دو مقطع با علی دایی کار کردم. یک بار در باشگاه بانک تجارت و یک بار هم زمان مربیگری علی پروین در تیم ملی. می دانم که دایی مربیگری را دوست دارد و انتخاب خودش هم هست. من برای دایی احترام زیادی قایلم و به او علاقه دارم که این علاقه هم از همان زمان که با هم کار می‌کردیم، ناشی می‌شود. این موضوع را از جنبه حیثیت ملی می‌گویم که توصیه من به دایی این است که در پست‌های مدیریتی کار کند. چرا که تحصیل کرده است و یک چهره بین‌المللی دارد. دایی شبیه به "میشل پلاتینی" است. پلاتینی در سال 1992 مربی تیم ملی فرانسه بود، اما بعدا به جایی رفت که توانایی‌هایش بروز پیدا کرد و حالا رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) است. علی دایی برای فوتبال ما یک وزنه است . حرف من این نیست که دایی مربی خوبی نیست، اما می خواهم بگویم که چنین فردی با آن همه سابقه و تحصیلات در سطح دنیا و آمار خوب، در درجه اول برای فوتبال‌مان و بعد برای خودش حیف است که روی نیمکت بنشیند.

حاج‌رضایی افزود: زمانی که یک لمپن به دایی حمله و او را مضروب کرد و وقتی که جامعه فوتبال ایران در قبال این موضوع کاملا منفعل عمل می‌کند و فقط می‌نشیند و نگاه می‌کند و حتی یک بیانیه هم صادر نمی‌کند، اصلا فوتبال ما رشد نمی‌کند. بحث دیگر این که چرا علی دایی باید توسط یکی از نازل‌ترین سطوح فوتبال ملی مضروب شود. این اصلا برای دایی خوب نیست. او یک آدم خود ساخته است. البته من فقط نظر خودم را می‌گویم و دایی می‌تواند به حرف من گوش کند، اما به آن عمل نکند. انتخاب با خود اوست. چرا فردی که می‌تواند در فوتبال آسیا و جهان برای ما آبرو بخرد باید روی نیمکت بنشیند و متاسفانه ما این گونه او را به حراج بگذاریم؟

وی با بیان این که ما سالیان پیش هم سرمایه‌های مان را درست هزینه نمی‌کردیم به ایسنا گفت: سال‌ها پیش مرحوم تختی را هزینه کردند، او نباید پس از المپیک 1964 کشتی می‌گرفت، اما این اسطوره را باز هم به تشک کشتی فرستادند و در سال 1966 کار به جایی رسید که الکساندر مدوید -حریف مستقیم او- گفت نگذارید تختی کشتی بگیرد. ولی تختی سی و چند ساله را به جنگ با جوانی بیست و یک ساله فرستادند. نه تنها تختی باخت و دنیای کشتی‌اش با تلخی تمام شد، بلکه میلیون‌ها هوادار او از جمله من برایش اشک ریختیم و این بزرگترین آسیبی بود که به این چهره دوست داشتنی رساندند. با علی دایی هم همین کار را کردیم. او را به عنوان یک چهره نامدار سرمربی تیم ملی کردیم تا افکار عمومی را ساکت کنیم. بعد دایی در تهران به عربستان باخت و ناکام شد و ما باز هم دایی را برکنار کردیم تا افکار عمومی را آرام کنیم. علی دایی را تبدیل به دیازپام کردیم تا مردم بخورند و آرام شوند.

وی افزود: خیلی دلم می‌خواهد این حرف را بزنم و پشت حرفم هم هیچ چیزی نیست، من مدت‌ها علی دایی را ندیده‌ام. خیلی دلم می‌خواهد این را به خود دایی بگویم که من دوست دارم او کار مدیریتی بکند. هم سوادش را دارد و هم تجربه‌اش را .

امیر حاج‌رضایی در پایان گفت: آیا ما یک چیز گرانقیمت و با ارزشمان را می‌گذاریم دم دست که بشکند؟ اگر این کار را بکنیم باید در عقلمان تردید کنیم.

rasolhasani - ایران - تهران
برو تو هم مثل بقیه جیره خور دایی هستید دایی چی داره جز اینکه سالی کهبه مالدیوگل میزد آقای گل جهان شد چهار تا تیم محلی به اسم تیم ملی آمدن تا از این بابا گل خوردن شد اسطوره پس اینجا حق امسال ناصر حجازی -حسن روشن- قلیچ خانی و خیلیهای دیگه چی میشه چون این یکی پول داره ارسطوره شد واقعا متاسفم
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

red.boy - ایران - تهران
دایی یک اسطوره هست و مخالفان دایی همهگی از دم ..
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

saitama - ژاپن - توکیو
در ادیان بخصوص اسلام ضوابط حاکم نیست روابط حاکم هست و مدیریت معنائی ندارد
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

mohammad54 - انگلیس - لندن
آقایrasolhassaniمیفهمی چی میگی؟ دایی یه کرسی تو فیفا داره دایی فارغالتحصیل شریف دایی هر مربی خارجی که به ایران میاد دایی رو میشناسه ولی اون آقایون محترم که شما میگید فقط تو ایران میشناسند همین الان هم که اورتون انگلیس دنبال کریم انصاری فرد هستش یکی از دلایلشون این بوده که شاگرد علی دایی بوده لطفا کمی قدر داشته هامون رو بدمنیم
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

piki82 - ایتالیا - تورین
rasolhasani - ایران - تهران . عزیزم....اینایی که گفتی اصلا چه ربطی داشت !! اگه میخوای بحث پرسپولیس استقلال راه بندازی که...ا از این اسمهایی که بردی خیلیهای دیگه هم هستن که هم معروفتر هستن و هم محبوبتر....مثل علی پروین..احمد عابدزاده...علی کریمی....و خیلیهای دیگه...اما علی دایی که خود من هم از بعضی کارهاش خوشم نمیومد...همیشه در حال پیشرفت هست...لابد یک فرقی داره دیگه !!! پول رو که یک شبه به دست نیاورده...همیشه داره زحمت میکشه....هم تو ورزش..هم کارهای تجاری..در کل یک آدم با اراده ی تحصیل کرده ی معروف و پول دار هست...در سطح جهانی....حالا مشکل شما اینه که به مالدیو گل زده !!
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

red.boy - ایران - تهران
rasolhasani - ایران - تهران _ تمام این هایی که نام بردی اسطوره هستن. دایی هم اسطوره هست. کسی که تو بایرمونیخ بازی کرده و به چلسی و میلان گل زده و تو فینال لیگ اروپا بازی کرده کم بازیکنی نیست. ناسر خان حجازی هم اطوره است. ولیچرا میخوای این دو را روبه روی هم قرار بدی؟
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

dkdk - دانمارک - اسلیس
rasolhasani - ایران - تهران . . من متاسم که شما چنین دیدگاهی داری.هر گلی بوی خودشو میده.حجازی جای خود.عابدزاده جای خود و دائی جای خود.اما این حقیقتی انکار ناپذیر است که..دائی محبوبیتی بین المللی دارد.در تاریخ فوتبال ایران هیچ فردی بجز دائی نبوده که در فیفا دارای کرسی و جایگاه مهمی داشته باشد.ضمنا اوای گل جهان افتخاری بس بزرگ است.مهم نیست به چه تیمی گل زده است مهم اینه که او بیشترین گلها را دربازیهای ملی به ثمر رسانده.هیچ میدانی چندین کشور ایران را با دائی شناختند.در اخر خوبه که از یاد نبریم دائی با گلهایش چه شادیها و لحظه های شیرینی برایمان ساخت.او نیز مثل تمامی انسانها معایبی هم دارد که طبیعیست.انسان نباید گربه صفت باشد.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

اقتدار - دانمارک - هالته
دعوی نکنین نظر خودتونو بدید, هر کسی یه طرز فکری داره. امیدوارم ورزش در ایران یک روزی سالم بشه و فقط ورزش باشه نه منافع شخصی و باندی.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
چرا همه گلهای علی دایی به مالدیو رو فقط یادشونه؟؟ علی دایی طی چهار بازی که ایران با مالدیو داشته جمعا 8 گل به مالدیو زده که اگر اونها رو هم از کارنامه‌اش حذف کنید باز هم آقای گل جهان است. علی دایی به تیم‌های ملی 36 کشور مختلف گل زده از جمله 4 گل به کره جنوبی،‌4 گل به عربستان، 3 گل به چین، 4 گل به ژاپن، 4 گل به عراق، 4 گل به کویت، 3 گل به ازبکستان، یک گل به مکزیک، یک گل به کانادا و ... خراب کردن یک قهرمان ملی چه نفعی برای شما دارد؟ کی می‌خواهیم احترام به دیگران رو یاد بگیریم؟
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
rasolhasani - ایران - تهران. شعورت از فوتبال اندازه همون مالدیو!! آخه بچه جون مگه پله و رونالدو و پوشکاش همه گل هاشون رو به تیم های قدر دنیا زدن؟؟ مگه تو امریکای جنوبی هندوراس و بولیوی و ونزوئلا و . اون زمان خیلی از مالدیو سرتر بودن؟ مگه مجارستان همه بازی هاش با انگلیس و ایتالیا و . بوده ؟ پوشکاش همون زمان به مولداوی و لتونی و قزاقستان و.. هم گل میزده!! اگه به اخلاقش گیر میدادید باز یه چیزی!! این چه منطق مسخره و چرکی هست که شما به اسطوره های کشورتون دارید؟؟
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
جواب .. خاموشی است
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

Shaah - آمریکا - لس آنجلس
freedom-is-not-free doom- ایران - تهران. دوست عزیز: با اینکه با اصل مطلب شما کاملا موافقم، محض اطلاع تون میگم، در اون برهه زمانی‌ هیچ کدام از آن کشورهایی که نام بردید وجود نداشتند. بیایید تاریخ ننویسیم.
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
با این اخلاق مردم ایران علی الخصوص روشنفکران متمدن نمای زنده کش مرده پرستی که سابقه درخشان در نخبه کشی دارند حالا حالا ها بعید میدانم این کشور روز خوشی راببیند شما ها که در سرزمین آزادی وتمدن و.. زندگی میکنید واین افکار رادارید وای به حال دیگران .به همین خیال باشین که همه با هم خوب باشیم واین کشور از تحجر و افکار گندیده نجات پیدا کند وروی خوش تمدن راببیند.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.