طرح ممنوعیت هواخوری حیوانات را تصویب شد


کمیسیون شوراهای مجلس طرح ممنوعیت
هواخوری حیوانات را تصویب کرد

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده براساس یک مصوبه داخلی این کمیسیون که بعدا به صحن علنی مجلس خواهد رفت، هواخوری حیوانات خانگی که از نظر این کمیسیون «نجس» تشخیص داده شده اند، ممنوع خواهد بود.

سیدمحمد جواد ابطحی یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می گوید اعضای این کمیسیون بحثی پیرامون موضوع آنچه او «سگ گردانی» خوانده داشته اند و نمایندگان این کمیسیون تصویب کرده اند که «همراه داشتن سگ و هر حیوان نجس العین در مکان های عمومی ممنوع خواهد بود.»

چنانچه این طرح به تصویب نمایندگان مجلس برسد، متخلفان به پرداخت یک تا پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد و حیوان خانگی آنان نیز مصادره خواهد شد.

سیدمحمد جواد ابطحی یکی از طراحان این ممنوعیت و محدودیت حقوق شهروندی که از خمینی شهر بعنوان نماینده به مجلس راه یافته، در گفتگو با یکی از رسانه ها درباره ریشه طلاق در تهران گفته است: «حدیثی را از امام صادق خواندم که در آن آمده بود تهران به قدری بزرگ می‌شود که قصرهایش مثل قصر بهشت می‌شود، زنانش مثل حورالعین می‌شوند، زینت می‌پوشند و درآمد شوهرها برای مخارج زن‌ها کافی نیست. الان هم می‌بینیم همین طور شده و همین مسئله منجر به طلاق می‌شود».

این نماینده مجلس نگفته اند این حدیث را از کتاب «الملاحم» یا علائم ظهور امام زمان نوشته «محمدحسین همدانی طاوئی» اخذکرده اند که انجمن حجتیه انتشار آن را از ابتدا تاکنون برعهده داشته است.

محمدرضا تابش رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس شورا نیز در مخالفت با اقدامات گروه اندکی از مجلسیان برای تحدید حقوق شهروندان مبنی بر محروم کردن شهرنشینان از نگهداری حیوانات خانگی گفته است: مشکلات مهمتر از این در کشور وجود دارد.

سازمان های مدافع حیوانات در ایران نیز در تلاش برای مجاب کردن نمایندگان مجلس برای کنار گذاشتن چنین طرحی هستند.

مدافعان حقوق حیوانات در ایران با اشاره به عواقب و پیامد چنین طرحی گفته اند برخلاف کودکان روستایی که از موهبت ارتباط با طبیعت و مخلوقات خداوند برخوردارند، کودکان و نوجوانان شهرنشین محروم از این موهبتند و نگهداری حیوانات خانگی می تواند به تربیت و تکمیل شخصیت انسانی آنان کمک کند. کشتن یا به زور تصاحب کردن سگ یک نوجوان در خیابان پیامدهای خطرناک روانی برای صاحب آن به دنبال خواهد داشت.

از دیگر سو پس از اعلام تصویب این طرح در کمیسیون شوراهای مجلس گروهی از جوانان مدافع حیوانات خانگی یک صفحه فیس بوک با عنوان: کمپین حمایت از نگهداری سگ در ایران ایجاد کرده اند تا با ایجاد این جریان به دفاع از حق نگهداری حیوانات خانگی پرداخته مانع از تصویب این طرح در مجلس شوند.
shahab46 - المان - هانوفر
دیگه از اخوندا ومسئولین دیکتاتوری اسلامی وجیره خورانشان نجس تر وکثیف تر هم هست
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
امام صادق راجع به برج میلاد و تونل توحید نظری نداد؟؟
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
بله در رژیم خونخوار شما وقتی از اعدام شکنجه دزدی و تجاوز خسته می شوید هنگام استراحت به فکر استثمار مهربانترین حیوان دنیا سگ می افتید گور بابای خودتان و دین دشمن انسان و حیوانتان
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
لباس شخصی هم شامل میشود?یا فقط بسیجی?برای وحشی باید مجلس تشگیل گردد?چرا به یکباره تصمیم نمیگیرند.?
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
البته حیوانات شخصیت بالاتری از حزب الهی ها دارد و شعورش هم بالاتر است
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

مستانه شرق - المان - هایدلبرگ
خداوند خالق این موجودات بیگناه وعزیز لعنتتان بکند و نسل کثیفتان را نابود کند....
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
چقدر کور ذهن و فاسد فکرند این اسلامیون , مدفوع این حیوانات از ریش و محاسن خامنه ای و مزدورانش پاکتر و تمیز تر است .
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

sh_v - ایران - تهران
سگی که با اصحاب کهف به غاررفت! 100 سال خوابید......قال توجه سگداران
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
همراه داشتن سگ و هر حیوان نجس العین!! یکی به ما بگه بجز سگ و خوک دیگه کدوم حیوان نجسه؟ آخه ابله مردم تو خونشون خوک نگه میدارن؟ درثانی سگ نجسه یا سگان هار ولایت؟
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
این حدیث در مورد تهرانش خیییییییلی خنده دار بود . از دید کاملا علمی و بیطرفانه :. بدن سگ ( هر چند که به ظاهر واکسن زده و خیلی تمیز هم باشه ) حاوی میلیونها میکروب هست که مهمترین اونها میکروب هاری هست که بیماریش در صورت ابتلا میتونه کشنده و برای کودکان و خانمهای باردار بسیار خطرناک باشه . سگ همه جا مو میریزه ، ادرار میکنه ، پوزه میکشه ، خب منم بعنوان یک شهروند عادی دوست ندارم از سوپر مارکت یا مغازه ای خرید کنم که سگهای بچه پولدارها اونجا رو به لجن میکشن ، . هر چیزی فرهنگ خاص خودش رو میخواد که متاسفانه در ایران فرهنگش نیست ، یارو تو آپارتمان سگ نگه میداره ، تو راه پله ها سگ میچرخونه ، پارکینگ رو به گند میکشه . یا سگش رو میاره تو تاکسی و اتوبوس !!! . سگ پشمالوش رو میارو کنار یخچال سوپر مارکت میذاره آدم دیگه حالش به هم میخوره دست به یخچال بزنه یا از اون مغازه خرید کنه ...
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
. تا وقتی فرهنگش نیست همچین اجبارهایی باید برای . بی فرهنگهاش وجود داشته باشه ، وگرنه آدمهای بافرهنگ که . مردم آزاری نمیکنن و نیازی هم به اجبار قانونی ندارن و میدونن که کی و کجا حیواناتشون رو جهت هواخوری ببرن ... یک تذکر هم به مسولین سایت : لطفا این تیتر مغرضانه تون رو عوض کنین ، نگفتن هواخوری حیوانات ممنوع ، گفتن : سگ گردانی در اماکن و معابر عمومی ممنوع هست ، بیشتر انصاف داشته باشین .
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

germinehpakravan - قبرص - لارناکا
این مجلس راجع به چی نظر نمیدهد؟این چه مجلس بیکاریه.اینقدر مشکلات در کشور هست که اصلا بحساب نمیاورند در حالیکه خیلی مهمه ولی این یکی را مطرح وتصویب میکنند. .بابا ایو الله به این مجلس مسخره!
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
باقلوا - ایران - ایرانشهر . حقا که بجای مغز باقلوا در سرت هست هاری در پشم سگ????هاری مثل شیزوفرنی در انسان یک بیماری بسیار نادر و امکانش بسیار اندک/ پس طبق تز علمی اسلامی شما 80 در صد غربیها باید هار شده باشند چون عاشق و نگهدارنده ی سگ هستند..در غرب کسی سگ را به فروشگاه مواد غذائی نمی برد و یک انسان متمدن فضولات سگ را در کیسه ای جمع و در مکان مخصوص می گذارد حال اگر کسی انقدر احمق است که سگ را به چلوکبابی میبرد یا سوپر مارکت این باید ازحماقت رژیم کثافت اسلامیت باشد که مرزی را برای نگداری سگ تعئین نکرده.کم نظرات چرند بنویسید با علم اسلامیتان
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

pendare nik - ایران - تهران
عجب مملکتی شده ! حتی به حیوون زبون بسته ام رحم نمی کنند! ما شهروندا که حق هواخوری و اصولا نفس شیدن نداریم ...حالام به این حیوونا گیر دادن! قوانین ما فقط نه و ممنوع کردن و محدود کردن بلده! آزادی جایی تو قانون ما تعریف نشده..
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
یعنی چی من میخوام با فنچم بریم هواخوری به هیچکسم ربطی نداره :D
جمعه 2 اردیبهشت 1390

dariush 777 - ایران - تهران
نگفتئ امام صادق یه حدیثئ داره که میگه میخواهید زنئ را بگیرید یا صیغه کنید اول به ساقهائ پایش نگاه کنید /اقا جان قضیه اینه که اینا میترسن مردم سگهائ تربیت شده قدرتمند وارد ایران کنند بعدش با سگائ سید علئ درگیر بشن.
جمعه 2 اردیبهشت 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
. ARTEMIS :.... من دارم در مورد جامعه ایران صحبت میکنم ، ما داریم در مورد وضعیت فعلی ایران صحبت میکنیم نه جامعه متمدن غرب که فضولات سگ رو هم بسته بندی میکنن ! ...
جمعه 2 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
والا انقدر که سگها به صاحبانشان وفادار هستند. این پست فطرت های ناموس فروخته به رهبر و بیت فحشا رهبری, مجلسی که به استلاح منتخب ملت و در واقع منتصب رهبر, 32 سال هست که وفاداری خود را به ملت ایران ثابت کنند.? به همین دلیل از سگ پست تر و کثیف تر هستید. .و نجاست از سر تا پای ان مجلس تان دارد می بارد همیشه.
جمعه 2 اردیبهشت 1390

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
چه رژیمی, اعدام در اماکن عمومی ازاد ولی بیرون بردن حیوانات خانگی در اماکن عمومی ممنوع, فرومایگی اسلام و اخوند نهایت نداره
جمعه 2 اردیبهشت 1390

freedomsymbol - عراق - کردستان-هولیر
سگى را لقمه ای هرگز فراموش نگردد گر زنی صد نوبتش سنگ و گر عمری نوازی سفله ای رابه کمتر چیز اید با تو در جنگ .سفله تر از رَژیم اخوندی هم هست؟؟؟؟؟؟؟
جمعه 2 اردیبهشت 1390

آپامه - استرالیا - سیدنی
چه با مزه .این بابا این حدیث را از کجا آورده چون تهران حداکثر 300 سال قدمت دارد و امام جعفر صادق هزار و دویست سال پیش راجبش پیشگویی کرده؟ دیگه شورش را در آوردنپا
جمعه 2 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
باقلوا - ایران - ایرانشهر . خوب اگر کسی شعور نگهداری از سگ را ندارد فضولات او را در خیابان جمع اوری نمی کند یا به داخل فروشگاه می برد گناه سگ بیچاره چیست ???به جای مجازات روزه خوار یا بدحجابی بقول خودتان در مورد نگهداری سگ اطلاعات بدهید و در مورد اهمال در نظافت جریمه ی نقدی..گرچه از این رژیم جهل وجنون اسلامی بعید است.
شنبه 3 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
همه مانمایندگان مجلس و لوایحی را که برای طرح میدهند بخوبی میشناسیم.شمابمتن خبر از قول نماینده مجلس که زده بصحرا محشر دقت کنید.نماینده مجلس تا کاردباستخوان خودش نرسد و منافع خودش در خطر نباشد امکان نیست در بین تمام گرفتاریهائی که کشور دارد باین مسائل بپردازند. اگر خانم نماینده مجلس دوستی داشته باشد که ان خانم صاحب سگ بسیار فهمیده وتربیت شده باشد و خانم نماینده اکثر وقت را باین خانم و سگ ان بگذراند شما توقع دارید که این نماینده انرا در مجلس مطرح کند؟شما بمتن حرف ها دقت کنید . هزینه گران تزئینات گران و طلاق و انهم از قول امامی که تهران را نمیشناسد و تهرانی وجود نداشته. پس باید خواننده عاقل باشدوبداند که کارد باستخوان نماینده محترم خورده.نه میتواند عیال را طلاق دهد و نه میتواند وابستگی احساسی و عاطفی عیال رااز زمانیکه دوست خانم صاحب سگ با شعور شده در مجلس مطرح کند. ما هم نمیتوانیم در اینجا بسیاری از حرفها را مطرح کنیم . خواننده باید عاقل باشد
شنبه 3 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
بعضی ازام المو منین های منوره و مکرمه بدلیل مشکلات عاطفی و سکسی که با عیال ناموس پرست خود دارند و سخت در تنگنابوده وبدلیل موقعیت های اجتماعی نمیتوانند فرد دلخواه را برای ایام فراغت خودداشته باشند. لذا بمحض دستیابی بیک لذت غیر قابل باور چنان از خودشان بی خبر میشوند که شامه عیال ناموس پرست از بی توجهی ضعیفه بوظایف اخلاقی قوی شده و دنبال ماجرا را پیگیری نموده و نتیجه ان خواهد شد که نماینده محترم خمین دستگیرش شدلذاباینگونه ام المومنین های نورانی تذکر شرعی داده شود مبنی بر اینکه خواهر دینی من درست است که تو از این شوهر نکبت نفرت داری . درست است که راضی بمرگ ان هستی ولی انقدر دیگر کم توجهی نکن که گند قضیه در بیاید. هفته ای یکبار خودت را راضی کن مثل اینکه با یک سگ هار همبستری یک مقدار رعایت کن خواهر دینی که گند قضیه در نیاید و کار بمجلس کشیده نشوالبته این مومنه ها هم میدانند که عیالشان بخاطر موقعیت اجتماعی وناموس پرستی انها را طلاق نخواهند داد لذا چنان پر گاز میرانند که هیچ سگ هاری نمیتواند بگرد این بانوان برسدمصب ترا شکر نازنین ام المومنین گرامی بتاز تا میتوانی ان مردک هیچ غلطی نمیتواند بکند
شنبه 3 اردیبهشت 1390

ehsanusa - ایران - تهران
این امام صادق بچه درس خون اماما بوده. هر وقت میخوان یه . .شعری بگن که یه خورده مثلا حال و هوای علمی داشته باشه به اون ارجاع میدن. چقدر بدبخت شدیم ما به خدا !!! والا . !
شنبه 3 اردیبهشت 1390

Kavkaz - ایران - تهران
پس با این حساب باید در خوکدانی حوزه علمیه قم و پایگاههای خوکدانی بسیج هم بسته شود تا برای هوا خوری وارد شهر نشوند و آنجا را آلوده نکنند.
شنبه 3 اردیبهشت 1390

sh_v - ایران - تهران
بیگلی بیگلی/ گفتن که بیگلی بیگلی های فنچ دار ازاین قانون معافن. ارادی برو
شنبه 3 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.