تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید


 تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید

انحراف و تنبلی چشم کودکان از جمله بیماری‌هایی هستند که در صورت بی توجهی والدین و درمان نشدن در سالهای اول زندگی کودک، می‌توانند مشکلات بینایی شدیدتری برای وی در سنین بالاتر ایجاد کند.

 علی میرزاجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اجرای طرح غربالگری بینایی سنجی برای کودکان قبل از ورود به دبستان، یکی از مهمترین عللی که باعث می‌شود شاهد درمان نشدن انحرافات و تنبلی چشم در کودکان در دوران تحصیل در مدرسه باشیم، بی توجهی والدین به اهمیت و نقش درمان در سالهای اولیه زندگی کودک و پیگیری نکردن درمان کامل این بیماریهاست.

وی سالهای اولیه زندگی کودک را در نتیجه بخش بودن درمان انحرافات و تنبلی چشم بسیار حیاتی عنوان کرد و افزود: درمان انحرافات و تنبلی چشم باید در اسرع وقت و بلافاصله پس از تشخیص در کودکان آغاز شود و به تعویق انداختن درمان برای کودکان برای هر یکسال، شانس بهبودی کامل آنها را در آینده کمتر خواهد کرد.

میرزاجانی یکی از راههای درمان نارسایی‌های بینایی در کودکان را استفاده از عینک مناسب عنوان کرد و به خانواده هایی که تمایلی به استفاده از عینک برای کودکان خود ندارند تأکید کرد: والدین لازم است با صبوری در ارتباط با درمان فرزندان خود از ایجاد مشکلات و خطرات شدیدتر بینایی برای کودکان در آینده جلوگیری کنند و بدین شکل سلامت بینایی و دید طبیعی برای تمام عمر کودک را تضمین کنند.

وی همچنین به برگزاری چهاردهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از 18 تا 20 خرداد اشاره کرد و افزود: در جریان این کنگره سراسری، آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص و درمان انحرافات و تنبلی چشم کودکان مورد بحث و بررسی اندیشمندان و استادان دانشگاههای سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

89562389 - ایران - نجف آباد
مطلبه جالبی بود.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

پدرام-اهواز - ایران - اهواز
سلام من جزوه آن دسته از کسانی هستم که پدر و مادرم توجی به چشمم نداشتن ونمیذاشتن عینک بزنم و متاسفانه یواش یواش نمره چشمم بیشتر شد تا جایی که دیگه نمیتونستم دفتر مشق رو ببینم اما خدا رو شکر که با جراحی خوب شد اما دوباره ضعیف شده اما با عینک و بعضی وقت ها لنز مشکل بر طرف میشه(این رو گفتم که پدر و مادرها توجه بیشتری داشته باشن که بعدا به چه کنم چه کنم نیوفتن
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.