کسری ۱۵هزار میلیارد تومانی بودجه جاری دولت


کسری 15هزار میلیارد تومانی بودجه جاری دولت

بر اساس تازه ترین گزارش وضعیت مالی دولت، کسری بودجه جاری در شش ماهه سال گذشته به بیش از 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در حالی مجموع درآمدهای دولت در بودجه سال 89 بیش از 50 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که طی شش ماهه سال گذشته بیش از 16 هزار میلیارد تومان آن محقق شد. از مجموع این درآمدها، 12 هزار و 850 میلیارد تومان از محل مالیات و مابقی از سایر درآمدها محقق شده است.


بر اساس این گزارش، مجموع بودجه جاری دولت که برای سال 89 در قانون بودجه مصوب شده است، 73 هزار و 290 میلیارد تومان است که دولت در شش ماهه سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد تومان آن را هزینه کرده است که به این ترتیب با توجه به میزان درآمد شش ماهه دولت، کسری بودجه جاری طی این مدت به بیش از 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 کسری تراز عملیاتی بودجه سال 89 در قانون بودجه بیش از 22 هزار و 763 میلیارد تومان بوده است. بر اساس این گزارش، مجموع درآمدهای حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای دولت در قانون بودجه سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد تومان بوده است که 43 هزار میلیارد تومان آن درآمد نفت است.
بر اساس گزارش مالی دولت، در شش ماهه سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان از واگذاری دارایی های سرمایه ای دولت محقق شده است که عمده آن از منابع درآمد نفت بوده است.
این در حالی است که از بودجه عمرانی 31 هزار و 690 میلیارد تومانی دولت در سال گذشته، طی شش ماهه 7441 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

در سرفصل واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه 89، فروش اوراق مشارکت صفر درنظر گرفته شده بود که درآمدی از این محل هم کسب نشد.
این در حالی است که در قانون بودجه برای ردیف استفاده از تسهیلات خارجی 339 میلیارد تومان و برداشت از حساب ذخیره ارزی 2166 میلیارد تومان درآمد برای دولت در نظر گرفته شد که طی شش ماهه، دولت از این محل ها هیچ درآمدی کسب نکرده است.

منابع دولت از محل واگذاری شرکتهای دولتی در سال 89 بیش از 17 هزار و 750 میلیارد تومان تصویب شده بود که دولت در شش ماهه سال گذشته تنها 1480 میلیارد تومان آن را محقق کرده است.
yashainiran - ایران - ایران
به همین خاطره که هنوز حقوق ما رو ندادند

===============================
کاربر گرامی
لطفا نام شهر خود را نیز درج نمایید.

ایرانیان انگلستان
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

siamaktg - ایران - تهران
به قول یه یارویی. با ماشالله و ایشالله گفتن مملکت به .. کشید
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

majid63 - فرانسه - پاریس
اینها همه صوت هوا است از این حرفها گذشته! هر عددی پیدا کردی ضربدر سی و دو سال کنید.دنیا اینجور نمی مونه.پدر هر چی آخوند و پاسدار و بسیجی در میآوریم .بدون استثنا .
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
ببخشید . ولی ایران روزانه بطور متوسط بیش از یک ملیارد دلار یا هزار ملیارد تومان روزی نفت و گاز صادر میکند . بغیر از درآمدی که از مالیات و سایر درامدهای داخلی .تازه باقیمت هشتاد دلار الان که نفت بشکه صد وده دلار است . بی شرمی حدی دارد . یک مشت دزد و انگل افتادند به جان مملکت
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
فدای سرمحمود که کمه!
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
majid63 - فرانسه - پاریس. درود برتو دوست عزیز باشما موافقم.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
چند روز دیگه امام زمان از ته چاه جمکران ظهور میکنه همه چی درست میشه جبران کسری بودجه چندمیلیاردی که واسه این امام با اینهمه قدرت کاری نداره !!!ایمان را قوی کنید پول که ارزشی نداره !!!!
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

Royan - المان - المان
15 هزار میلیارد تومان یکی نیست بپرسه چرا؟ کجا رفته؟ چند تا بیمارستان ساختن چندتا مدرسه و دانشگاه و سد و .....ساختن فقط برن رو پشت بام داد بزنند یا حسین میرحسین هتوزم الله اکبر از ماجرای میرحسین واجب تر تو این مملکت داره اتقاق میافته برید برای اون داد بزنید یه چند وقت دیگه وقتی اب ها از اسیاب افتاد میرحسین برای خودش تو سواحل اسپانیا حال می کنه تا ابد که تو حصر نگهش نمی دارن تو ختم باباش هم که دیدنش خیلی هم سرحال و میزان بوده بهش بد نمی گذرد این جوانان و دانشجویان هستند که تو زندان دارن از بین میرن و جای نفس کشیدن ندارند تا مردم ایران از شاه خمینی و خامنه ای و میرحسین خلاصه هر 30 سال یه بار از یکی بت میسازند وضعشان همینه.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

dariush 777 - ایران - تهران
شک نداشته باشید که این احمدئ وسیدعلئ امام زمونم بافورئ کردن اونم دیگه نمیتونه درست مدیریت کنه بیچاره .بسه دیگه این همه پولهائ مملکتو به عربو ونزوئلاو روسیه وچین و.....یه کمئ هم خرج مملکت کنید کثافتا.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

iranynab - ایران - تهران
بابا یه ذره مشورتی چیزی بکنید با یکی. این چیزا طبیعیه تو همه جا. مشکلی نیست تازه کم هم که بیاره مثل شیر پشتشون هستیم.حقوق خود من هم عقب افتاده ولی مهم نیست میسوزیم و میسازم ولی چی؟ چی؟ نوکر شما و اربابانتان نمی شیم. با بدبختی میسازیم ولی ایران رو به شما نیمیدیم. مال خودمونه خوب و بدش هم مال خودمون.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
dariush 777 - ایران - تهران. دوست عزیز نجف اباد پر از مشکله رسیدگی نمیکنند.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.