برکناری و ابقای دوباره وزیراطلاعات ایران در یک روز


برکناری و ابقای دوباره وزیراطلاعات ایران در یک روز
 
پس از موافقت محمود احمدی‌نژاد با استعفای وزیر اطلاعات، آیت‌الله خامنه‌ای با پذیرش این استعفا مخالفت کرد تا حیدر مصلحی دوباره در مقام خود ابقا شود. رهبر ایران برای اولین‌بار با استعفای یک وزیر دولت مخالفت کرده است.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران در یک روز استعفا داد، استعفایش توسط محمود احمدی‌نژاد پذیرفته شد ولی ساعاتی بعد با مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با استعفای او در مقام خود ابقا شد.

 
ابتدا خبرگزاری نیمه رسمی فارس، با انتشار نامه پذیرش استعفای حیدر مصلحی توسط احمدی‌نژاد از حکم تازه مصلحی با عنوان «مشاور رییس‌جمهور در امور اطلاعاتی» خبر داد. در نامه محمود احمدی‌نژاد خطاب به وزیر اطلاعات آمده است: «با تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی در مدت تصدی مسئولیت وزارت اطلاعات به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوی اسلامی با استعفای شما موافقت می‌‌گردد.»

 
ولی استعفای وزیر اطلاعات مورد موافقت رهبر جمهوری اسلامی قرار نگرفت. او گفته است که آقای مصلحی به کار خود ادامه دهد.

 
این اولین‌بار در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است که او با استعفای یک وزیر دولت، که طبق قانون اساسی ایران پذیرش یا عدم پذیرش استعفای وزرا بر عهده رئیس‌جمهور است،  مخالفت می‌کند.

 
در اصل ۱۳۵ قانون اساسی ایران  آمده است: «استعفای هیات وزیران یا هر یک از آنان به رئیس‌جمهور تسلیم می‌شود و هیات وزیران تا تعیین دولت جدید به وظایف خود ادامه خواهند داد. رییس‌جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏هایی که وزیر ندارند حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید.»

 
با این همه ساعاتی پس از برکناری حیدر مصلحی از سمت وزارت اطلاعات، خبرگزاری‌های داخلی ایران از جمله "مهر" از مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با «تصمیم پذیرش استعفا» و ادامه کار وزیر اطلاعات ایران خبر داده‌اند.
 

محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر هم وزیر اطلاعات پیشین ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای را از سمت خود برکنار کرده بود. احمدی‌نژاد دلیل برکناری وزیر اطلاعات قبل دولت خود را «درست انجام ندادن ماموریت خود» در حوادث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ عنوان کرده بود. رئیس‌جمهور ایران گفته بود: «اگر وزارت اطلاعات ماموریتش را درست انجام می داد این آسیب ها را در سطح خیابان نداشتیم.»


 انتقال وزیر علوم به بیمارستان پس از جلسه هیأت دولت

 یک‌شنبه ۲۸ فرودین ۱۳۹۰ برای هیات دولت محمود احمدی‌ژاد، روزی پر اتفاق بود. در خبر دیگری که از سوی خبرگزاری‌های داخلی ایران از جمله مهر، فارس انتشار یافت، به جلسه هیات امروز دولت ایران اشاره کرده‌اند که طی آن کامران دانشجو، وزیر علوم ایران به‌علت عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده است.

 

مدتی بعد این خبرگزاری‌ها در تصحیح خبر قبلی، دلایل دیگری را برای انتقال وزیر علوم ایران از جلسه هیات دولت به بیمارستان عنوان کردند. خبرگزاری فارس در تصحیح خبر خود نوشته است: « برخی اظهارنظرهای اولیه مبنی بر دچار شدن وی به عارضه قلبی و سکته درست نبوده است. مشکل جسمانی ایشان مربوط به درد در ناحیه گردن بوده است.»

 
خبرگزاری مهر  اما به مورد دیگری اشاره می‌کند و نوشته است: «عارضه قلبی وزیر علوم کذب است. کامران دانشجو از ناحیه دیسک و کتف کمی دچار مشکل بوده است.»

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
مسخره بازیه همش.هی ابقا.هی استعفا!فرار نکن وزیر جان!لازمت دارن ساندیس خورها!
دوشنبه 29 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
خیلی دیر شده بود که بیرونشان کردید !
دوشنبه 29 فروردین 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
فرانسه گفت این داره بی خودی عوعو میکنه حالم رو داره بهم میزنه و باید بره ...انگلیس گفت چه حرف ها ..این سگ منه و از اون "مسلم ان " هاره سگ وحشیه .. چی میگی باید بره. همین جا هم جاش خیلی هم خوبه...کلی جلوی دزدها رو گرفته که می خواد به مال و منالم تو ایران بزنه !!.
دوشنبه 29 فروردین 1390

artosh - ایران - تهران
حیف جیمز باند نیست بره؟! خیلی خوشحالم از اینکه رهبر هنوز آدم نشده و از دلقک ها حمایت میکنه. عملاْ همهء مسیولیت ها رو به عهده میگیره و نشون میده که امثال شریعتمداری و مصلحی و احمدی نژاد که در کثیفی و دروغگویی همتا ندارند نمایندگان واقعیه ایشان هستند و بازگو کننده افکارشان.
دوشنبه 29 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
دوستان من حاضرم وزیر اطلاعات شم ولی آخوند نیستم. دوستان کی به من رای میده؟
دوشنبه 29 فروردین 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
حیدر مصلحی، ملقب به حیدر 007! تو مقامش باقی میمونه میخواستن جو جامعه رو عوض کنند
دوشنبه 29 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
ضحاک از ترسش اونو دوباره سر کار گذاشت حداقل قشری از اطلاعات را که در رذالت دست خودش را از پشت بسته اند را از دست ندهد. هنوز در اطلاعات همه گرگ نشده اند و درنده خویی صرف را در پیش نگرفته اند اما دستشان بسته است چون گرگها گرسنه اند و فصل زمستانشان است و آماده ی دریدن و خونخواری.
دوشنبه 29 فروردین 1390

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
چه بازی با مزه ای. اسم این بازی چیه????
دوشنبه 29 فروردین 1390

payman_270 - ایران - سربندر
مخالفت خامنه ای قانونیه ؟؟ یا که توصیه محسوب میشه ؟؟ . این دیگه چه جور جمهوریه که رییس اون نمی تونه درباره کابینه ش تصمیم بگیره ؟؟!!....
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

shahab46 - المان - هانوفر
خر تو خر که میگن همینه دیگه.جالبه, یک خری افتاده جلو بقیه اشان(طرفدارانشان که خیلی ادمهای ارزانی هم هستند) مانند مگس هایی که دنبال خر راه میافتند تا از کثافت پشتش تغذیه کنند.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.