تولید دومین سی دی ظهور نزدیک است


هشدار مکارم شیرازی:
 تولید دومین سی دی ظهور نزدیک است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم، با اشاره به اخبار حاکی از در دست تولید بودن دومین فیلم "ظهور بسیار نزدیک است"، خواستار برخورد دستگاه قضایی با این اقدام شد.

سایت خبر آنلاین، امروز ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) نوشت که آقای مکارم شیرازی در سخنانی در جمع طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم، با انتقاد از کسانی که "مساله ظهور و انتظار امام زمان را ابزار مسائل سیاسی و غیر سیاسی قرار داده‌اند" هشدار داده: "اعتقادات ما خط قرمز ماست و نباید این گونه [از مساله ظهور] برای رسیدن به اهداف و مقاصد استفاده ابزاری بکنیم."

در هفته‌های گذشته، توزیع گسترده و رایگان فیلمی به نام "ظهور بسیار نزدیک است" در مورد زمان ظهور امام دوازدهم شیعیان و کسانی که مقدمه ظهور او را فراهم می‌آورند، با واکنش‌های فراوانی رو به رو شده است.

در این فیلم، ادعا شده که محمود احمدی‌نژاد، آیت الله علی خامنه‌ای و حسن نصرالله، به ترتیب "شعیب بن صالح"، "سید خراسانی" و "سید یمانی" هستند که در برخی از منابع شیعه، به عنوان سه نفر از یاران امام دوازدهم مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

سازمان تهیه کننده فیلم ظهور بسیار نزدیک است، "گروه فرهنگی مبشران ظهور" است که مطابق اطلاعات موجود در وبسایت آن، ۱۸ زیر مجموعه فرهنگی و ۴۱ نمایندگی در شهرهای مختلف ایران دارد.

سه هفته پیش، سایت محافظه کار مشرق، از جمله رسانه‌های منتقد اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، بدون توضیح بیشتر نوشت که گروه مبشران ظهور، با حمایت "محافل خاص" فعالیت غیر رسمی خود را از اواسط سال ۱۳۸۸ آغاز کرده و از اسفند‌‌ همان سال به فعالیت علنی پرداخته است.
انتقادات قبلی مکارم شیرازی

این اولین بار نیست که آیت الله مکارم شیرازی نسبت به تهیه و توزیع فیلم ظهور بسیار نزدیک است واکنش نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید شیعه، چهار روز قبل هم در ابتدای درس خارج فقه خود، با ابراز نگرانی از "انتشار سی دی دوم ظهور بسیار نزدیک است" نسبت به "استفاده سیاسی" از مفهوم ظهور امام دوازدهم شیعیان ابراز نگرانی کرده بود.

آقای مکارم شیرازی همچین در اولین روز از سال جدید، در سخنانی در مسجد جمکران در نزدیکی قم، با مشکوک دانستن توزیع گسترده سی دی بحث انگیز گفت که "دشمنان" و "دست‌های خارجی" در پشت این اقدام قرار دارند.

وی پرسید: "اینکه سی دی مذکور به صورت میلیونی در میان مردم به صورت رایگان توزیع می‌شود، این سوال را در ذهن هر انسانی ایجاد می‌کند که هزینه این سی دی از کجا آمده است و هدف از آن چیست؟"

ناصر مکارم شیرازی تنها شخصیتی نیست که نسبت به محتویات فیلم ظهور بسیار نزدیک است واکنش نشان داده و غیر از او، بسیاری از دیگر چهره‌های مذهبی، سیاسی و رسانه‌ای ایران نیز به انتقاد شدید از این فیلم و گردانندگان آن پرداخته‌اند.

در همین راستا، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور هفته پیش این فیلم را "کذب" دانسته و گفته بود که قوه قضاییه در مورد آن پرونده‌ای تشکیل داده است.

در واکنشی غیر مستقیم به مجموعه انتقادات آیت الله مکارم شیرازی علیه فیلم ظهور بسیار نزدیک است، علی اصغر سیجانی کارگردان این فیلم چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی ایرنا، اخبار حاکی از توزیع میلیونی و نیز ساخته شدن بخش دوم آن را رد کرده است.

پیش‌تر، سایت جهان نیوز که از سایت‌های اصولگرای منتقد دولت محسوب می‌شود، نوشته بود که تهیه کنندگان فیلم تصمیم دارند که سی دی دوم آن را در سالگرد تولد امام دوازدهم شیعیان (نیمه شعبان مصادف با ۲۶ تیر) و به دو زبان انگلیسی و عربی توزیع کنند.
اتهام ارتباط سازندگان با رحیم مشایی

سایت جهان از سوی دیگر ادعا کرده که اخیرا سازندگان فیلم ظهور بسیار نزدیک است با یکی از اعضای ارشد "گروه کاری نزدیک به آقای رحیم مشایی" ملاقات کرده و بعد از اعلام برنامه‌های خود، مورد تشویق او قرار گرفته‌اند.

در واکنشی دیگر، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در یادداشتی با عنوان "ظهور نزدیک است یا انتخابات؟!" از "شواهد و قرائن فراوان" وابستگی سازندگان این فیلم به "حلقه حاشیه ساز دولت" خبر داده است.

کیهان مدعی شده: "تهیه کنندگان سی دی... قصد داشته‌اند با توزیع گسترده آن ابتدا آقای دکتر احمدی‌نژاد را در اذهان عمومی‌‌ همان شعیب بن صالح معرفی کنند و بعد در دوران انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و یا... با استناد به اینکه از افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد و مورد وثوق و اطمینان ایشان هستند، لیست نامزدهای مورد قبول خود برای مجلس و یا نامزد ریاست جمهوری مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهای مورد تایید حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- جا بزنند."

اسفندیار رحیم مشایی هفته پیش با رد انتساب فیلم ظهور نزدیک است به خود، گفت: "من اصلا از ساختن چنین فیلمی اطلاعی نداشته و نمی‌دانم که تهیه کنندگان آنچه کسانی هستند."

آقای مشایی همچنین در پاسخ به این پرسش که "احمدی‌نژاد درباره مشابهت سازی یکی از شخصیت‌های این فیلم به خودش موضع گیری کرده است یا نه؟" گفته که تاکنون در این مورد چیزی نشنیده است.

در واکنشی دیگر، علی اصغر سیجانی تهیه کننده فیلم نیز گفته است که هیچ ارتباطی با رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران ندارد.
red.boy - ایران - تهران
مذهب شیعه یعنی دروغ و فریب کاری. امام زمان دروغین نماز غیر صحیح سینه زنی قمه زنی اخوندهای مفت خور ترور ولایت فقیه امام زاده های واهی عاشورای تحریف شده چاپیدن مردم مداح های فاسد و لات. نابود باد شیعه زنده باد اسلام.
دوشنبه 29 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چرا جلوی هر هنری را میگیرنند و باعث قدغن شدن بحث و فانتزیگری جامعه میشوند ?! ایا نباید این ممنوعیت را ترسی برای از دست دادن " قدرت مذهبی " انان دانست ?! اگر اینطوریکه از این گونه فیلمها و هنرها وحشت دارید, پس باید اول تمام رساله های اخوند نخاله را که در مورد ظهور پیش بینی شده, که باعث ابشخور فکری این فیلمها و هنرها میشود ممنوع کرد !?
دوشنبه 29 فروردین 1390

iranynab - ایران - تهران
من دیدم این سی دی رو خیلی باحاله. به هر حال چه اقای خامنه ای چه جناب آقای دکتر احمدی نژاد عزیز اینها نباشند مهم اینه که ما دوسشون داریم.جونمون روهم براشون میدیم.شما هم فکر نون باشید که خربزه آبه. با این چیزا ما رهبرامون رو رها نمی کنیم. میدونم میدونم الان چی میگید. هرچی باشیم یه موی گندیده اینارو با شما عوض نمیکنیم.
دوشنبه 29 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
بفرمائید "صعودِ حاضر همیشه غائب از چاه" !!! این اراجیف و مهملات به واقع شعور و درک مردم را به زیر سؤال برده و اینگونه به نظر میرسد که این امت هم خود چنین میخواهند چرا که هنوز پاره و تکه کهنه ای را به عنوان "دخیل" به آهنی بسته و از کالبد مُرده ای طلب گشایش در کارشان میخواهند , در نهایت تهیدستی و بی چیزی پولهای خود را در صندوقی زرین که واژۀ ضریح را به دنبال میکشد انداخته تا کیسۀ گشاد ملایان و آخوندهای تازی زاده را مالامال از اسکناس نمایند ! و هنوز بدنبال انشاء کردن معجزاتِ آبکی و دروغین هستند !
دوشنبه 29 فروردین 1390

saitama - ژاپن - توکیو
اصلا این مقنی وجود داره که براش CD میسازند? مثل حضرت موسی که اصلا وجود خارجی نداشته
دوشنبه 29 فروردین 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
منم میخوام سی دی شو!در1بسته سفارشی همراه باساندیس!نی فراموش نشه داخلش بذارین!
دوشنبه 29 فروردین 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
اینقدر تولید سی دی ظهور ..ظهور نکنید که یه جناب ملا و یا یه مفت خور "مکاره" شیرازی که از شیره عرب ها درست شده رو عصبانی کنید !! اگر "مسلم ان ها" ساکن شده در ایران اینقدر ظهور برایشان مهم است منتظر سفر آینده بنده به ایران باشند که "ظهور" بسته بندی شده ارزان تحویلشان میدهم !! . من هم حقیقت رو براتون بگم هردفعه که میرم تهرون یه گشتی هم حوالیه بازار بوذرجمهری میزنم و از دیدن خیلی از این بازاری ها با اون قیافه های " مسلم ان " نماشون فوری باعث تحولات و فعالیت روده ای در بدن بنده میشود که منجر به ظهور حلوای عربی میشود که باید دنیال یه محل تخلیه و بست بندی براش بگردم! .
دوشنبه 29 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
saitama - ژاپن - توکیو. دوست عزیز شما اصلا خدارا قبول داریث.؟لطفا جواب بده.
دوشنبه 29 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
سیدی ظهور فقط قصد تخریب داره و بس
دوشنبه 29 فروردین 1390

پدرام-اهواز - ایران - اهواز
iranynab - ایران - تهران-همین ... بازی ها رو درمیارین که یه کشوری تازه به دوران رسید شاخ و شونه برامون میکشه تو و امثال تو هستید که آبرو برامون نذاشتیدبا این حسن حسین علی تقی مقی.بابا خود عربها این جور جونورا رو قبول ندارن پس شما دیگه چه دردتون هست.تازه اگر وجود داشته باشه چه نداره پس اونی که جای احمق نژاد معرفی کردن خودش جاش تو جهنم کنار خودمون هست چون خدا گفته که از دروغگو بیزارممممممممممم
دوشنبه 29 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اقا جان اقاقربان ان نام تو یا مهدی یا صاحب زمان.اقا جان یک مدتی است که این نگهبانهای تو که امروزه میگویند دژبان های امام زمان گویا یک زن و شوهر حلال شده هستند بمردم خبر دادند که میخواهی بیائی . قربان قدمت اقا جان زودتر بیا ما را از دست اینها نجات بده اما من میخواهم هر شب یک عریضه برایت بنویسم اگر این پست چی ان را برساند خیلی خوب خواهد شد . اقا جان اول برایت بگویم که این زن وشوهر قبلا با هم برادر خواهر بودند. یعنی ان برادر که اسم ان گداعلی است که حالا صدا میکنند حاجی اقا گداعلی پسر کربلائی حسین مرده شور بهشت زهرا بود که نزدیک همان مرده شور خانه زندگی میکردو این ضعیفه که دختر ان مشهدی لیلا بند انداز که بعدا خدا فرجی کردبا کمک پیش نماز مسجد دستش را در بهشت زهرا بند کرد و مرده شور زنانه انجا شد اسمش هم هاجر است که حالا مردم باینها میگویندحاجیه هاجر . اقا جان یا مهدی جان اینها از همان بچگی در بهشت زهرا با هم قایم موشک بازی میکردند وهمدیگر را خواهر برادر صدا میکردند.وپیش ملا حاجی اقا صادق هم درس قران میخواندند .
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

saitama - ژاپن - توکیو
89562389 دوست عزیز من الله پا انداز را قبول ندارم
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
حاجی اقا ملا صادق معلم سر خانه قران گاها این ضعیفه را نوازش برادرانه میکرد وقتی دید این حاجیه هاجر زیاد با شیطان بازی میکند وسر درس خوابش میبره و همیشه کسل است و وبرای اینکه کار دست خودش و حاجی ندهد پیشنهاد کرد که این برادرحاجی گداعلی و حاجیه هاجر را بهم حلال کردند واینطوری اینها شدند زن و شوهر همدیگر. مهدی حان نمیدانی اینطرف دنیا چه خبر است . ظلم وستم و فساد همه را گرفته . تو اول باین حاجی گدا علی و حاجیه هاجر خوب نگاه کن همه چیز دستگیرت میشودتا یادم نرفته وتو ظهور نکرده چند تا سئوال دارم قبل از اینکه بیائی بمن بگو . چون من هم میخواهم در رکاب تو شمشیر بزنم .این اقای دکتر شادمان استاندار استان مرکزی در زمان حکومت ان خدا بی خبرگفته که یک روزی یک دستوری بان میرسد که استراحتگاهی برای استراحت زوار در جمکران تاسیس بکنید و من دستور انجام این کار را دادم .قرار بود اینجا یک استراحتگاه زوار بشود حالا چطور شد که تو تک وتنها این همه راه را از عراق بجمکران امدی؟ مهدی جان بگو با چی امدی ؟با اسب . با یابو با قاطر؟ تو که را راه بلد نبودی مهدی جان حتما ان یابو یا قاطر راه را میدانستند
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
مهدی جان تو این همه مدت ته ان چاه چه میخوردی ؟ چه میپوشیدی؟ لباسهای ترا کجا میشستی . مهدی جان بمن بگو جد بزرگوارت را که برای یک کاسه اب شهید کردند تو در زیر زمین بدون اب و غذا چه طور زندگی کردی ؟ مهدی جان تو که بچه بودی زفتی قایم شدی . تو که درس نخواندی و مشق ننوشتی و چیزی مثل امام جعفر صادق یاد نگرفتی .حالا چطوری باید با این مردم جنگ کنی؟ این مردم همه درس خوانده هستند . اصلا مهدی جان بمن بگو جنگ ترا از کجا باید شروع کنی؟ان اسب معروف ترا همراه خودت میاوری؟که همراهان کریمخان زند میگفتند که هر قدم اسب تو 12 فرسخ است. کریمخان گفت پس خایه های این اسب در بین دو کوه گیر میکند و اقا نمیتواند راحت با کفار بجنگد . خالا از زمان کریمخان تا امروز روزگار فرق کرده همه جا اپارتمان و ساختمانهای بلند بنا شده این اسب تو چطور از روی این برج ها باید برود. مهدی جان من میدانم این حاجیه هاجر و حاجی گدا علی فقط سی دی پر میکنند بمردم میدهند . اینها این وقایع را بتو نگفتند و نو خبر نداری میترسم ظهور کنی و بیضه اسب تو در لابای این برج ها گیر کند
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

kiarash2020 - ایران - تهران
red boy من بازم باهات موافقم
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.