اظهارات جدید حسنی مبارک


اظهارات جدید حسنی مبارک

حسنی مبارک اعلام کرد که تصمیم داشته در چهارمین روز تظاهرات مردمی، از قدرت کناره گیری کند.

رسانه‌های مختلف هر یک بخشی از اظهارات حسنی مبارک رئیس‌ سابق جمهوری مصر، در طول تحقیقات از وی در زمینه‌ی کشتار مصری‌ها در جریان انقلاب این کشور را منتشر کردند.

براساس گزارش خبرگزاری معای فلسطین، مبارک در جریان تحقیقات اعلام کرد که تصمیم گرفته بود در چهارمین روز تظاهرات مردمی از قدرت کناره گیری کند.

روزنامه مصری الیوم نیز متن تحقیقات مبارک را منتشر کرده و نوشته است: مبارک تاکید کرده است که دستور تیراندازی و یا حمله به تظاهرکنندگان را نداده است و تنها از نیروهای مسلح خواسته است به خیابان‌ها بروند و به حمایت از شهروندان بپردازند.

حسنی مبارک در جریان تحقیقات تاکید کرده است: من با سرگرد حبیب العادلی، وزیر کشور سابق یک بار صحبت کردم و از وی خواستم که با تظاهرکنندگان هوشیارانه برخورد کنند.

مبارک گفت: اگر یکی از فرماندهان وزارت کشور در جریان تحقیقات اسم من را بیاورد که من دستور حمله به تظاهرکنندگان را داده‌ام، دروغ گفته است.

رئیس سابق جمهوری مصر اعلام کرد: من در چهارمین روز تظاهرات تصمیم گرفتم که قدرت را به مردم محول کنم و کناره گیری کنم، اما نزدیکانم، من را قانع کردند که کشور وارد مرحله خطرناکی شده و تظاهرات در راستای تغییر دولت است و من در خصوص تغییر دولت توافق کردم.

روزنامه الشروق مصر نیز به نقل از اظهارات مبارک در جریان تحقیقاتش نوشته است: من منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح دادم و به خواسته‌های مردم در خصوص کناره‌گیری‌ام از قدرت پاسخ دادم و منافع کشور و مصری‌ها را بالاتر از همه چیز در نظر گرفتم و کناره گیری از روند سیاسی را انتخاب کردم.

وی ابراز امیدواری کرده است که مصر و مردم این کشور در مرحله‌ی آینده موفق باشند.

حسنی مبارک درباره‌ی اتهامات سوء استفاده از قدرت و چپاول اموال عمومی گفته است: من و خانواده‌ام در معرض حملات ظالمانه و ادعای باطل قرار گرفتیم که هدف از آن خدشه وارد کردن به وجهه من و درستی من است.

سایت شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مقام نظامی مصری نوشت: وضعیت جسمانی حسنی مبارک ثابت شده اما بهبود نیافته است و در حال حاضر برنامه‌ای برای انتقال وی به خارج از شرم‌الشیخ وجود ندارد.

این مقام نظامی گفت: حسنی مبارک بعد از کناره گیری‌اش از قدرت بسیار کم غذا می‌خورد و این باعث شده که بسیار ضعیف شود.

یک مقام مسئول در جنوب سینا نیز اعلام کرد: مبارک همچنان در بیمارستان شرم‌الشیخ بستری است و تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی قرار دارد.

وی ادامه داد، در صورت صدور دستوری بر انتقال مبارک به مکانی دیگر تمامی سیستم‌های امنیتی همکاری خواهند کرد.

در این راستا، ده‌ها مصری روز پنج‌شنبه در مقابل بیمارستان شرم‌الشیخ تظاهرات کرده و خواستار خارج ساختن حسنی مبارک از شهرشان شدند.

تظاهرکنندگان گفتند که حسنی مبارک باید به زندان این شهر یا به بیمارستانی خارج از شرم الشیخ منتقل شود.

تظاهرکنندگان عنوان داشتند، حضور مبارک در این شهر تاثیر منفی بر وضعیت گردشگری این شهر خواهد داشت.

ائتلاف جوانان انقلاب 25 ژانویه نیز در بیانیه‌ای نسبت به اتخاذ تدابیر قضایی در مورد مبارک و پسرانش ابراز خرسندی کرد و خواستار به حالت تعلیق درآمدن برگزاری تظاهراتی گسترده در روز جمعه شد.

از سوی دیگر، دادستان کل مصر نیز فتحی سرور، رئیس پارلمان سابق مصر را در راستای انجام تحقیقات 15 روز بازداشت کرده است.

براساس این حکم، سرور نیز به زندان مزرعه طره واقع در حومه قاهره منتقل خواهد شد.

پایگاه اینترنتی المحیط نیز گزارش داد: حسنی مبارک از نزدیکانش خواسته است موافقت مسئولان رسمی را در خصوص بازدیدش از قبر نوه‌اش محمد علا مبارک بگیرد.

مبارک خواسته است که وی و خانواده‌اش بر سر قبر نوه‌شان حاضر شوند.

وی عنوان داشته است، این درخواست یک درخواست انسانی است و مغایرتی با محاکمه کنونی وی و خانواده‌اش ندارد.

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
این تیکه از حرفش منو کشته "من با سرگرد حبیب العادلی، وزیر کشور سابق یک بار صحبت کردم و از وی خواستم که با تظاهرکنندگان هوشیارانه برخورد کنند. " . آره تو که راست میگی معنی هوشیارانه رو هم فهمیدیم . lol مبارک لطفا خفه چون نشون دادی پاش بیفته خون مردمت رو هم میریزی . پاش بیفته بچت رو هم با همون دستای کثیفت خفه میکنی.
جمعه 26 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
دروق به غول فیلم صخره و سنگ
جمعه 26 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
مردک دروغگو و شیاد تازه ادعا هم داره که "او و خانواده‌اش در معرض حملات ظالمانه و ادعای باطل قرار گرفتند " . پس مردم بی پناه که در زیر پای حملۀ نیروهای شتر سوارت لگد مال شده و کشته شدند چطور !؟
جمعه 26 فروردین 1390

سیروس کمال - امارات - دبی
حضور محترم ایرانیانى که راجب به این موضوع " کامنت " میگذارند ، اولاً به ما مربوط نیست که در مصر چه گذشت و چه میگذرد . دوماً این را بدانید که در زمان پادشاهى ( ملک فؤاد ) مردم مصر آرامترین و سالمترین زندگى را داشتند . سالم و تندرست باشید .
شنبه 27 فروردین 1390

alibabatabrizi - ایران - تبریز
باز این دیکتا تور حیاش از خائنه ای بیشتر است.
شنبه 27 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.