نماینده میبد: تذکر کتبی به احمدی نژاد در صحن مجلس


نماینده میبد:
 امیدواریم با تذکر کتبی به احمدی نژاد در صحن علنی مجلس، مسئولان امر بیدار شوند و به خود بیایند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در تذکر کتبی خود به رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس، (دوشنبه ۱۶ فروردین) خواستار پرداخت حقوق معوقه ۶ ماهه کارگران شرکت فولاد میبد شد.

به گزارش موج، سید جلال یحیی زاده گفت: هم اکنون ۶ ماه است که شرکت فولاد میبد یک ریال از حقوق ۶ ماه گذشته کارگران خود را پرداخت نکرده است و حتی حق بیمه این کارگران را نیز مسدود کرده است.

یحیی زاده با بیان سوابق و ویژگی‌های شرکت فولاد میبد، گفت: شرکت فولاد میبد ۱۷ سال سابقه فعالیت دارد. این شرکت تولید فولاد به لحاظ ساختاری یک تولیدی کوره بلند است و برای ادامه حیات به کک و آهن نیاز دارد.

وی با اشاره به واگذاری ۴۹ درصد از سهام شرکت فولاد میبد به بخش خصوصی در آبان ماه سال گذشته، تصریح کرد: بخش عمده ۵۱ درصد باقی مانده سهام شرکت فولاد میبد متلعق به روس‌هاست و آنها نیز نفوذ و نظارت خاصی بر فعالیت این شرکت ندارند.

یحیی زاده ادامه داد: بخش خصوصی که سهام شرکت فولاد میبد را خریداری کرده است، نفوذ جانبه خود را بر این شرکت مسلط کرده است و هیچ نظارت و اعمال نظری بر فعالیت‌های آن صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد با انتقاد از سوء مدیریت بخش خصوصی در شرکت فولاد میبد، اظهار داشت: خصوصی سازی بر اساس اصل ۴۴ به این معنا نیست که ما شرکتی را به بخش خصوصی بدهیم و آن را به حال خود رها کنیم. ظلمی که در حق کارگران شرکت فولاد میبد می‌شود با اصل ۴۴ و قانون کار تناسبی ندارد.

یحیی زاده با اشاره به پرداخت نشدن حقوق ۶ ماه کارگران شرکت فولاد میبد، تأکید کرد: کارگران شرکت فولاد میبد در آستانه سال جدید بارها تجمعات اعتراضی برپا کردند و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند، اما مسئولان توجهی به این اعتراضات نداشتند.

وی افزود: وزارت کار در آستانه عید نوروز قول پرداخت ۳ ماه از حقوق معوقه این کارگران را داده بود که متأسفانه هنوز این امر محقق نشده است و کارگران زحمت کش فولاد میبد در شروع سال جدید با مشکلات بسیاری روبرو شده اند.

یحیی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با تذکر کتبی به رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس، مسئولان امر بیدار شوند و به خود بیایند و حقوق حقه کارگران زحمتکش و مستضعف شرکت فولاد میبد را پرداخت کنند.

haghighatgo - آلمان - برلین
نماینده گان محترم مجلس ... ...بله ..بله خواهش می کنم قدری ساکتر باشید و اینقدر سرفه و آروغ نزنید ..که صدای بنده را نماینده محترم مردم میبد در مجلس بشنوند ! ....بله بفرمائید . خیلی ممون .. . یزدی ها به دین داری معروفن و خیلی هاشون و از جمله تعداد زیادی از همان کارگران 6 ماه حقوق نگرفته به خمینی چه زنده و چه مردش ارادت خاصتی دارند ...خمینی می گفت اقتصاد مال خره "اینکه همه شنیدن و میدونن و شکی درش نیست" چون پول به اقتصاد مربوط میشه و اقتصاد هم مال خره پس پول هم مال خره و از آنجائیکه کارگران محترم خر نیستند پول به هشان تعلق نمی گیره !. اگر کارگران می خواهند به امام خمیتی بی احترامی کنند و بازهم تقاضای حقوق عقب افتاده شان را بنمایند باید حتما از دکتر دامپروری نامه بیاورند که خرهستند !!.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

mehdizare - ایران - میبد
بابا یحیی زاده بازم یه تکونی تو شما دیدیم شما که نماینده ما میبدی ها تو مجلس بودی چه عجب به غیرتت برخورد و فوتبالو ول کردی ؟چه عجب ما یه تکونی از تو دیدیم
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.