اینترنت پاک چیست؟


اینترنت پاک چیست؟

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل هسته‌های اولیه ایده «اینترنت پاک» در کشور خبر داد و گفت: نقطه شروع طرح اینترنت پاک کشور ایران خواهد بود و پس از آن در اختیار تمام بشریت قرار می‌گیرد.» آی تی ایران به نقل از خبرگزاری مهر - اسفند ۱۳۸۹

«علی حکیم جوادی (معاون وزیر ارتباطات) افزود: این نوع اینترنت شامل حذف محتویات ناسالم اخلاقی، محتویات مشوق کفر و الحاد، محتویات مشوق جرم و جنایت، تفرقه برانگیز، ناامیدکننده و غیره است.» فناوران اطلاعات به نقل ایسنا -اسفند ۱۳۸۹

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهارات خود در مورد وضعیت پروژه اینترنت پاک گفت: اینترنت پاک یک ایده است و باید دانشمندان، متفکران و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات راجع به این ایده نظرات خود را به ما ارائه کنند.» فناوران اطلاعات به نقل خبرگزاری مهر - فروردین ۱۳۹۰

اینترنت پاک آخرین دستاورد مسئولین ارتباطات و فناوری کشور است که همانند بسیاری از دستاوردهای دیگر بخصوص اینترنت ملی فعلا در حد همان واژه و حرف باقی مانده است.

اما دو نکته جالب در مورد اینترنت پاک وجود دارد. همانطور که از سخنان وزیر ارتباطات مشخص است اینترنت پاک فعلا در حد یک ایده است و باید دیگران تعریف و راهکاری برای رسیدن به آن را ارائه کنند!

به زبان ساده‌تر هنوز مشخص نیست اینترنت پاک چیست و قرار است چگونه اجرا شود اما نکته جالب دیگر اینکه به قول معروف در حالی که نه به داره و به نه باره قرار است آن را در اختیار تمام بشریت هم قرار دهیم.

مسئولین اشاره کرده‌اند که اینترنت پاک با فیلترینگ متفاوت است و از آنجایی که از لحاظ فنی وقتی در مورد اینترنت و پالایش محتوا صحبت می‌کنیم یا باید سایت‌های نامناسب را فیلتر کنیم(فهرست سیاه) یا باید فقط به برخی سایت‌ها(یا حتی پروتکل‌های انتقال اطلاعات) اجازه عبور دهیم( فهرست سفید) اینترنت پاک نمی‌تواند چیزی جز تهیه فهرست سفید از سایت‌های مجاز و صرفا اجازه دسترسی به سایت‌های موجود در فهرست سفید به کاربران را داد.

تکلیف معیارها برای اینترنت پاک نیز مشخص شده است و اگرچه هنوز معیار سایت‌های مجاز مشخص نیست اما با استناد به رفتار نظام فیلترینگ و سایت‌های فیلتر شده مشخص است که سایت‌های فیلتر شده امروزی دیگر جزو اینترنت پاک نخواهند بود.

حال از آنجایی که قرار است اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار گیرد می‌توان این نوید را به تمام بشریت داد که:

«اینترنت پاک اینترنتی است که در آن خبری از فیس بوک، یوتیوپ،فلیکر و اکثر سایت‌های آپلود عکس و فیلم، دیگ، اورکات و مای‌اسپیس و تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، گوگل ریدر، بلاگر و وردپرس، فرندفید،تویتر و خلاصه هرچی سایت خلاقانه و پرترافیک دیگر نخواهد بود!»

علیرضا شیرازی - مدیر سایت سرویس دهنده بلاگفا


بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
حتما میخوان بگین اینترنت ملی پاکه و اینترنتی فکستنی لاکپشتی که تا حالا داشتیم ولی همینم باعث بیداری مردم شده نجسه ؟
دوشنبه 15 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
اینترنت پاک ?! حذف اینترنت بهترین راه حل مسئله ! شاد و iranianuk باشیم .
دوشنبه 15 فروردین 1390

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
خر همان خر است فقط میخواهند پالانش را عوض کنند!
دوشنبه 15 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Internet پاک یعنی مکتبخانه, که فقط از " یک " دین و دیدجهانبینی خبر میدهد هست !
دوشنبه 15 فروردین 1390

a.ahooraei - المان - کلن
اینترنت پاک یک اینترنت محمدی و اسلامی هست که غیر از مزخرفات آخوندها چیزی فراتر از اون دیده نشه و بشریت در جهل و ناآگاهی دست و پنجه نرم کنه و بماننده سده های پیشینیان زندگی کند و از هر گونه تحول و تغییر در جهان امروز بدور باشد.
دوشنبه 15 فروردین 1390

potatis - سوئد - مالمو
فیلم سینمایی ´´وقتی دیوانگان بر عاقلان حکومت میکنند ´´هر شب و روز در ایران
دوشنبه 15 فروردین 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
حال باید دید بشریت در دید اینها کیست؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 15 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
اینترنت پاک یعنی همه مجبور باشند مثل حسین کرکسمداری ,نوکر دستمال بدست خامنه ای باشند و تنها خبرها را در سایتهایی بخواند که مانند کیهان کرکسمداری مینویسد و موزیکش نوحه و دعا کمیل و غزاداری عاشورا باشد،و تنها عکسی هم که میبیند جمال سرتاسر لجن علی گدا است.
دوشنبه 15 فروردین 1390

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
پاک کلمه خوبی بود البته قبل از حکمرانی شما ناپاکان!
دوشنبه 15 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
اینها اینترنت رو با فاطی کماندو هاشون اشتباه گرفتن که میخوان سرش آب توبه بریزن و با چادر بفرستن تو خیابون؟!!!
دوشنبه 15 فروردین 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
حال از آنجایی که قرار است اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار گیرد می‌توان این نوید را به تمام بشریت داد که:. «اینترنت پاک اینترنتی است که در آن خبری از فیس بوک، یوتیوپ،فلیکر و اکثر سایت‌های آپلود عکس و فیلم، دیگ، اورکات و مای‌اسپیس و تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، گوگل ریدر، بلاگر و وردپرس، فرندفید،تویتر و خلاصه هرچی سایت خلاقانه و پرترافیک دیگر نخواهد بود!». خیلی با مزه بود.کلی به خنده نیاز داشتم.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
اینترنت پاک تا زمانی که نوع بشر کنونی از آن استفاده می کند هرگز وجود نخواهد داشت. خلقی دپگر باید. این خلق برای کل کائنات اعتبار و آبرویی بر جای نگذاشته کاش خداوند زودتر تکلیف انسان کنونی را روشن کند و خلقی صالحتر بوجود بیاورد که اعتبارش کاملا با این خلق قراضه اش زیر سوال رفته.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود،اگر خاطرتون باشد،زمانی‌ که عربها ایران و مصر را تصرف کردند تمام کتابخانه‌ها و آثار تمدن گذشتهٔ آنها را از بین بردند و استدلال میکردند که مه‌ چیزهای لازم در قرآن وجود دارد.حالا هم میخواهند تاریخ را تکرار کنند چون از آگاهی‌ مردم وحشت دارند،غافل از اینکه جوانان امروز ایران با ۱۴۰۰ سال پیش تفاوت دارند و طالب خرافات و پذیرش استثمار آنها نیست.به قول دوست عزیز خوش باور،شاد و آگاهتر باشیم.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

farhad352 - تهزان - ایران
اینترنت پاک همان مبلغ حاکمیت دیوانگان حاکم بر ایران است که با استخدام مردوران داخلی و خارجی به تمام جهانیان تحمیل زوززورکی سیستم ملایی را اثبات کرده اند.مرگ بر تمامی عرب زاده های بیوجدان و با آرزوی فرا رسیدن روز آخوند مرگی در ایران و تمامی ممالک تحت سلطه این بیوجدانان دین فروش
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
یک سوال از مردم نادانی که در سال 1357 انقلاب کردن دارم مگر آزادی که زمان شاه داشتید چه مرگش بود که برای آزادی دوباره قیام کردید و اینطور در قید و بند افتادید. 1-حجاب زوری 2- فساد و تجاوزات در سطح جامعه زوری (که کلی آدم بدبخت هم در این خصوص مردن دختران و زنان جامعه را میگم)3- نخوردن مشروبات الکلی زوری که کلی هم سر درست کردن دست ساز کور شدن یا مُردن 4- ویدئو که در ابتدا جرم بود داشتنش و کلی شلاق خوردن و مال و اموالشون ضبط شد 5- ماهواره که نگو و نپرس 6- اینترنت که دارید می بینید چی بود و چی میخواد بشه حالا سوال از این مردم اینه آیا اون آزادی که می خواستید و براش قیام کردید این بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خاک بر سر همه ایرانی ها واقعیت را باید قبول کرد .
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

Arsene lupin - ایران - برزخ
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید......... چترها را باید بست،زیر باران باید رفت.فکر را،خاطره را،زیر باران باید برد...........عشق را زیر باران باید جست.زیر باران باید با زن خوابید........زندگی آب تنی کردن در حوضچه اکنون است.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

black chador - امریکا - ولدن
حتما هرروز اینترنتشون رو با اب زم زم اب میکشن تا پاک بشه.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

black chador - امریکا - ولدن
حتما هرروز اینترنتشون رو با اب زم زم اب میکشن تا پاک بشه.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

milad_shz - ایران - شیراز
sama128 - ایران - شیراز آزاد اگه شما ازادی را فقط شامل این چیزا میبینید پیشنهاد میکنم یه کوچولو تجدید نظر کنید.کتاب تاریخ سی ساله و کتاب تاریخ بیست ساله رو هم بخونید بد نیست.بجای اینکه دنبال چیزی که دلمون میخواد بشنویم دنبال حقیقت باشیم
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.