جوان ۲۱ ساله ایرانی مسئولیت هک جی‌میل و یاهو در ایران را پذیرفت


جوان ۲۱ ساله ایرانی مسئولیت هک جی‌میل و یاهو در ایران را پذیرفت

افراد موسوم به ارتش سایبری ایران پیشتر توییتر را هک کرده بودند

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال در گزارشی می‌گوید یک جوان ۲۱ ساله خود را هکری معرفی کرده که چندی پیش از یک شناسه اینترنتی در ایران توانسته بود سرویس‌های اسکایپ، جی‌میل، فایرفاکس و یاهو را هک کند و مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

این جوان که خود را دانشجو معرفی کرده در وب‌سایت «پیست‌بین دات کام» (Pastebin.com) پیامی گذاشته و خود را «هکر کمودو» معرفی کرده است. کمودو شرکت اینترنتی است که نخستین بار گزارش این هک را اعلام کرد.

هکر یاد شده در این پیام کدهای مورد استفاده خود را ذکر کرده و نوشته است: «من فقط یک هکر هستم که تجربه هزار هکر را دارد، من یک برنامه‌نویسم که تجربه هزار برنامه‌نویس را دارد.»

به گزارش روزنامه وال استریت جورنال، کارشناسان هنوز تردید دارند که هک کردن سرویس‌هایی چون جی‌میل و اسکایپ فقط کار یک نفر باشد، ولی کدهایی که ذکر کرده را درست ارزیابی کرده‌اند.

میکو هیپونن، رئیس یک شرکت امنیت اینترنتی در هلسینکی فنلاند، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد شخص یا اشخاصی که خود را هکر معرفی کرده یا می‌کنند، به سیستم داخلی شرکت کمودو آشنا هستند. ولی این که بقیه داستان این فرد یا این افراد درست باشد، مشخص نیست. ولی می‌توان تایید کرد که اطلاعات کلی که داده، درست است.»

پیشتر گزارش شده بود که یک یا چند هکر در تلاش برای هدایت کاربران اینترنتی به نسخه جعلی چندین پایگاه معتبر اینترنتی، به چندین گواهینامه دیجیتال یک شرکت امنیت وب دسترسی پیدا کرده‌اند. حمله‌ای که بر اساس اعلام این شرکت امنیت وب، «به نظر می‌رسد» از سوی جمهوری اسلامی سامان داده شده باشد.

شرکت «کومودو» در نیوجرزی آمریکا که گواهینامه‌های دیجیتال در زمینه تأیید هویت کاربران اینترنتی صادر می‌کند، گفته است که دست‌کم ۹ مورد از چنین حملاتی ردیابی شده که با توجه به پیچیدگی آن ممکن است کار جمهوری اسلامی ایران باشد.

این شرکت می‌گوید در حملات ۱۵ مارس، گواهینامه‌هایی برای نسخه جعلی سامانه ای‌میل گوگل موسوم به جی‌میل، صفحه ورود کاربران یاهو، وب‌سایت‌هایی متعلق به شرکت مایکروسافت، مرورگر موزیلا فایرفاکس و نیز شبکه تلفنی اینترنتی اسکایپ در دسترس هکرها قرار گرفته است.

چنین گواهینامه‌هایی به کسانی که آن را در اختیار دارند اجازه می‌دهد که تحت شرایطی با جعل نسخه امن این وب‌سایت‌ها، به اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنند.

برای مثال، اگر کسی در ایران بخواهد به حساب کاربری خود در یاهو دسترسی پیدا کند، به یک وب‌سایت جعلی هدایت می‌شود و به این وسیله کسانی که دست در این اقدام دارند می‌توانند به حساب کاربری و رمز عبور او دسترسی پیدا کنند.

شرکت کومودو گفته است که هنوز مشخص نیست چند کاربر در ایران ممکن است در دام چنین ترفندی افتاده باشند و همزمان اعلام کرده است که تاکنون ۹ گواهینامه دیجیتال جعلی، از جمله یک مورد مرتبط با وب‌سایت لایو، وابسته به مایکروسافت را لغو کرده است.

شخص هکر یا «هکر کمودو» در پیام خود گفته است که به تنهایی این حمله را انجام داده و هیچ کمک تیمی یا دسته‌جمعی نداشته است.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند این حمله بدون دست داشتن اطلاعات زیربنایی که در ایران در اختیار دولت است، قابل انجام نیست.

هکر یاد شده در پیام خود و خطاب به «طرفداران جنبش جعلی سبز در ایران» نوشته است: «تا زمانی که من زنده هستم، نه شما امنیت اینترنتی دارید و نه دنیای دیجیتال شما امنیت دارد.»

شرکت امنیت اینترنت کمودو می‌گوید گرچه مهاجم نتوانسته به جایی برسد، به احتمال زیاد برای سرقت مشخصات کاربری شهروندان ایران به این کار دست زده است.

سی‌نت که وب‌سایتی اطلاع‌رسان در زمینه اینترنت و تکنولوژی‌های جدید است در گزارشی در این باره یادآور شده است که چنین حمله‌هایی «برای حکومتی مانند ایران شدنی بود، زیرا سامانه مخابراتی و زیرساخت‌های آن را در اختیار دارد. اما نباید فراموش کرد که اثر چنین حمله‌هایی محدود است».

وال استریت جورنال پیشتر در گزارشی نوشته بود که ایران حدود ۲۰ میلیون کاربر اینترنتی دارد و کارشناسان اینترنتی می‌گویند جمهوری اسلامی در تلاش است با توجه به وقوع ناآرامی‌ و اعتراض در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، حوزه شبکه‌های اجتماعی و فعالیت اینترنتی را کنترل کند.

وال استریت جورنال ادامه می‌دهد این که ایران درگیر این حملات باشد، نشانگر آن است حکومت جمهوری اسلامی تلاش‌ خود برای نظارت الکترونیک بر شهروندان ایرانی را افزایش داده است.
Royan - المان - المان
جنبش جعلی سبز در ایران یعنی چی؟
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
این هم حتما مثل اون دختری که انرژی اتمی رو توی زیر زمین خونش کشششششف کرده بوده. ارتش سایبری باید از تجهیزات زیمنس و نوکیا ممنون باشه که با دلارهای نفتی خریده. وگرنه مزدورهای ولی وقیح بیشعورتر از اینها هستند که بتونن چنین کارهایی بکنن.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
ای جوان 21 ساله, شما بهتره که کمر بند انفجاری درست کنید و خودتان را به PC ببندید و در کوتاهترین مدت در کنار 72 حوری با کَره همنشین و همخواب خواهید شد !
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ما الان در بهترین موقعیت اینترنتی هستیم زیرا رژیم لعنتی در حال حاضر پله های اولیه و مقدماتی کنترل کاربران را برعهده دارد که اگر این ددمنشان معدوم نشوند, روزی خواهد رسید که افسوس چنین روزها و موقعیتها را بخوریم .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

kafar - المان - اخن
مرگ و نابودی بر جمهوری اسهالی و افراد خودفروخته .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
از میان دوستان ، خواهش می کنم ، کسانی که در این زمینه تخصص دارن بیان کامنت بذارن تا انشاءا. برای ما هم مفید فایده باشه ..ممنون
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
گوش آزاد - ایران - تهران : دوست عزیز, من متخصص نیستم ولی بحثی که شما خواهان شنیدنش هستید, بسیار وسیع, منطقی و پیچیده است : وسیع, بدینجهت که شما میتوانید با این سیستم هکر = شکستن, به هر سیستم کامپیوتری دستدرازی کنید و یا میتوانید با دستبرد به کامپیوترهای شخصی, انها را در ساعت معین وارد سیستم کامپیوتری دشمن کرده و انرا از کار بندازید, زیرا ظرفیت جواب دادن به همه سوالهایی که شما الکی طرح کردید را ندارد و باعث از کار افتادن ان سیستم کامپیوتری ( بانک / شرکت صنعتی ) خواهید شد و جالب اینجاست افرادیکه مثل شما و من دارای PC هستیم, مطلع نیستیم که PC ما از راه دور کنترل میشود ! و یا از طریق هکر میتوانید به اطلاعات نظامی و بانکی یک کشور دست یابید و یا باعث Black out سیستم نیروگاه برق و چراغ راهنمایی و و و شوید !
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): منطقی, بدینجهت که علم هکر را میتوان بعنوان " شاه کلید " فرض کنید که با ان وارد هر سیستمی میتوانید بشوید ! پیچیده, بدینجهت که تا دیروز همه معتقد بودند سیستم کامپیوتری که " فقط " به Internet متصل باشد, مورد حمله هکرها قرار میگیرد, در صورتیکه در 1 سال قبل ارتش سایبری چین, به پنتاگون دستبرد میزنه و اطلاعات محرمانه ارتش امریکا برای ساختن طرح هواپیمای مافوق مدرنش ربوده و چین هواپیما F35 را در کشورش کپی و انرا تولید کرد که باعث تعجب خود امریکاییها شدند که چطور به سیستمی دستبرد زدند که به internet متصل نبوده ! شاد و گوش ازاد باشیم .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

مشتعل - سوئد - استکهلم
واقعیت اینه که اونائی که کامپیوترو درست کردن خیلی بیشتر از ما به رمزو رازش واردن واگه ما مو رو میبینیم اونا پیچش مو رو برای ما طراحی میکنن وبه قول اون مثل قدیمی هنوز سرشبه به خشکی جات نناز اونا تاریخ مارو هک کردن و دلمون به هک کردن سایت های اونا خوشه !!!!!
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

a.ahooraei - آلمان - کلن
تا کسی حداقل 4 تا 6 ترم اینفرماتلک نخونده باشه خیلی مشکل هست که بتونه از راه سورس های یک سیستم و بدون آشنایی با این سیستم وارد قسمت کاربری اون بشه و اون سیستم رو فلج کنه. و اصولآ چند نفر به کمک هم این کار رو میکنند مگر بر حسب تصادف سوراخ موجود در سیستم رو پیدا کرده باشه. در نتیجه این کار یک عده بوده. منکه آشنایی دارم فکر نمیکنم که این کار یک نفر بتنهایی بوده باشه.
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
khosh bavar - ایران - یزد هموطن عزیز. اگه سیستمی به شبکه وصل نباشه چطور هکر میتونه اطلاعاتش رو بیرون بکشه؟!!! با سحر و جادو؟!!! شاد باشید عزیز.
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
sourena.de - آلمان - اشتوتگارت: این نوع سوالها معروفند به سوال 1 میلیون دلاری ! دوست عزیز, جهت صحت حرفم شما میتوانید در google سرچ کنید که این " چشم بادامی " ها = چینی ها از این " چشم ابی " ها = امریکاییها خیلی جلوتر و مرموزترند که باعث گیج شدن چشم ابی ها شده ! راستی, لطفا یک جواب کوچولو برایم بنویسید در این link که نظر شما برایم محترم است. شاد و پاسخگو باشیم . https://iranianuk.com/article.php?id=61885
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.