جایزه زنبق طلائی فلورانس برای نسرین ستوده


جایزه زنبق طلائی فلورانس برای نسرین ستوده

نسرین ستوده در دادگاه بدوی خود به یازده سال حبس محکوم شده است

شورای شهر فلورانس ایتالیا اعلام کرد که زنبق طلائی، نماد این شهر را به نسرین ستوده، مدافع حقوق بشر و کشیش ماریو بارتولینی، مدافع بومیان پرویی می دهد.

این تصمیم پس از پذیرفتن پیشنهاد کمیسیون صلح و همبستگی بین المللی شورای شهر برای اهدای زنبق طلائی فلورانس به این دو اتخاذ شد.

بر اساس مصوبات این شورا جایزه زنبق طلائی هر دو سال یک بار به افراد یا سازمان هایی اهدا می شود که "گام هایی شایسته در پیشبرد و برقراری صلح و دفاع از حقوق بشر" برداشته اند و در این راه "با آسیب و آزار" رو به رو بوده اند.

در اطلاعیه شورای شهر فلورانس آمده است: "نسرین ستوده، وکالت نوجوانان زیر ۱۸ سال را که به مرگ محکوم شدند، بر عهده داشته است. او از مخالفان تبعیض قانونی علیه دختران است و برای برابری حقوق زنان و مردان مبارزه کرده است."

در این بیانیه آمده است که خانم ستوده به خاطر فعالیت هایش و به خاطر وکالت و دفاع از شیرین عبادی به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

دیگر برنده این جایزه کشیش ماریو بارتولینی است که به خاطر حمایت از حقوق بومیان پرویی در برابر شرکتهای چند ملیتی بارها متهم و بازداشت شده است.

در مصوبه شورای شهر فلورانس آمده است که آنها نسرین ستوده و ماریو برتولینی را مصداق صداقت و دفاع از حق بیان می دانند.

قوه قضائیه ایران، خانم ستوده را به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است.

رضا خندان، شوهر خانم ستوده در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت که اتهام های همسرش اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به این حکم اعتراض خواهد شد، گفت رای دادگاه سقف مجازاتی است که برای این اتهام ها تعیین شده است.

خانم ستوده که از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است، وکالت تعدادی از پرونده های سیاسی و حقوق بشری از جمله وکالت شیرین عبادی، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، محمد صدیق کبودوند، عاطفه نبوی، خدیجه مقدم، احمد نجاتی کارگر، از کشته شدگان پس از انتخابات و آرش رحمانی پور، از اعضای انجمن پادشاهی ایران را که در سال ۸۸ اعدام شد، بر عهده داشته است.

بازداشت و محکومیت او واکنش ها و اعتراضات افراد و سازمان های داخلی و خارجی زیادی را به دنبال داشت.

zartusht67 - المان - فرانکفورت
افرین به شیر زنان ایران
یکشنبه 7 فروردین 1390

Royan - المان - المان
قوه قضائیه ایران، خانم ستوده را به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است. یه دفعه از زندگی محرومش میکردید ! روتون نشد اعدامش کنید?
یکشنبه 7 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
اگر قرار به سرنگونی رژیم باشه, شیرزنان و شیردختران سهم بسیار بزرگی دارند. واقعا دمشون گرم و نفسشون حق. به پاس تشکر از زنان شجاع ایرانزمین اولین رییس دولت بعد از نابودی رژیم یک شیرزن ایرانی باید باشه(بدون روسری)البته به میل خودش
دوشنبه 8 فروردین 1390

kiarash2020 - ایران - تهران
بدبختی اینه که دو تا مرد هم تو فامیلشون پیدا نمیشه برن حق اون قاضی نامردو که این حکم ظالمانه رو داده کف دستش بزارن
دوشنبه 8 فروردین 1390

sarehaal - ایران - ناکجااباد
درود بر نسرین
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.