نتانیاهو:‌ جهان به ایران بگوید تحریم کارگر نشود، حمله نظامی در کار خواهد بود


نتانیاهو:‌ جهان به ایران بگوید تحریم کارگر نشود،
حمله نظامی در کار خواهد بود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت جهان باید یک‌صدا به ایران اعلام کند که در صورت ناکارآمدی تحریم‌ها در متوقف کردن برنامه اتمی جمهوری اسلامی، ایران با حمله نظامی روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای نتانیاهو در گفت‌وگویی که روز چهارشنبه این هفته با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان داشت گفته است: «ایران باید بداند در صورتی که تحریم‌ها جواب‌گو نباشد، واکنش جدی نظامی در کار خواهد بود.»

وی افزود: «ایران در حال حاضر اورانیوم کافی برای تولید سه بمب اتمی را در اختیار دارد. البته هنوز غنی‌سازی بیشتر را شروع نکرده‌اند، ولی (اورانیوم کمتر غنی‌شده را) برای همین کار تولید کرده‌اند.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفته است: «تنها راه ممکن که می‌تواند جواب‌گو باشد، این است که ایران بداند اهرم نظامی در کار خواهد بود. منظور حمله‌ای نظامی است که تمامی تاسیسات اتمی ایران را از کار بیندازد.»

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون با چهار قطعنامه تحریمی تلاش کرده است بر ایران فشار بیاورد که غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد و صحت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های اتمی خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کند.

ایران این قطعنامه‌ها را رد کرده و به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده است. پس از تصویب چهارمین قطعنامه تحریم ایران در شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا تحریم‌های یک‌جانبه بیشتری علیه ایران به اجرا گذاشته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران مظنون به تعقیب فعالیت‌های اتمی با هدف تولید سلاح اتمی است. اما تهران می‌گوید فعالیت‌های اتمی خود را برای تولید برق دنبال می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه خود با سی‌ان‌ان گفته است که ترجیح می‌دهد اگر قرار است عملیات نظامی علیه فعالیت های اتمی انجام شود، آمریکا هدایت و ریاست این حمله نظامی را عهده‌دار شود.

بنیامین نتانیاهو گفت: «ایران مجهز به سلاح اتمی فقط مشکل اسرائیل نیست. این مسئله‌ای برای ایالات متحده آمریکا و اروپا هم هست.»

آقای نتانیاهو در چند گفت‌وگوی مطبوعاتی که روز چهارشنبه و پنج‌شنبه انجام داده، همچنین گفته است از اعزام نیروهای نظامی عربستان سعودی به بحرین غافلگیر نشده و انتظار آن را داشته است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «به نظرم آنها (عربستان سعودی) نگران این هستند که ایران کنترل بحرین را به دست گیرد که در این صورت دامنه حضور ایران به شبه جزیره عرب منتقل خواهد شد.»

وی افزود: «عربستان سعودی به دنبال حفظ منافع خود است. ضمن این که منافع جهانی گسترده‌تری هم هست که مربوط به چاه‌های نفت است و این که جریان تولید نفت به دست نیروهای مدافع ایران نیفتد.»

آقای نتانیاهو در مورد موج دموکراسی‌خواهی در منطقه نیز گفته است که خاورمیانه با وجود تغییرات دموکراسی راستین، «آینده‌ای بسیار درخشان» خواهد داشت.

وی افزود: «اگر ایران نسبت به این تغییرات مصون بماند و این جریان‌ها را به امواج جمهوری اسلامی تبدیل کند، بسیار هولناک و خطیر خواهد بود.»

بحرین در هفته‌های گذشته و در موج تغییرات مردمی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد حضور معترضان بود که با سرکوب و مقاومت نیروهای نظامی حکومت بحرین روبه‌رو شده است.

این هفته، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عنوان همکاری‌های امنیتی، نیروهای خود را راهی بحرین کردند. عربستان سعودی یک هزار نیرو و امارات متحده عربی پانصد نیرو به بحرین فرستاده‌اند.

در جریان درگیری‌ها در بحرین، روابط تهران و منامه هم دچار تنش شده است. در اعتراض به واکنش ایران، بحرین سفیر خود از ایران را فراخواند و ایران هم روز پنج‌شنبه سفیر خود را از منامه فراخواند.
khosh bavar - ایران - یزد
نتانیابو, تو دیگه خفه شو ! خاک دزد بیشرف.
شنبه 28 اسفند 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
جهوده با توپ اتمی یه شوت سیاسی به دوازه ملاها زد که توسط روس ها و چینی ها عثمانی ها به اوت رفت !!. یهودی و عرب نژاد که همون میمون کوتوله احمدی نژاد باشه توپ اتمی رو برداشت بدو بدو بطرف دروازه جهوده پرتاپ کرد که توسط امریکا و اروپا به اوت رفت !!. تماشاگران سی و دوسال است که به تماشا نشسته اند و با فحاشی و سنگ پرانی علاقه خود رو به این "بازی" سیاسی به دفعات ابراز می کنند !! اگر آقای نتانیاهو اگر کت شلوارتو دربیاری و جاش عمامه و عبا بر تن کنی و یه ریش هم بزاری درست میشی شبیه خیلی ها که تو مجلس و دولت ایران میلیارد ها از کیسه مردم ایران دزدیدن و به یغما بردن !!! هی جهوده به مرغ هائیکه که سی و دوساله تو ایران ر....دن و ولی برای اسرائیل و کشورهای امپریالیستی غربی و شرقی میلیاردها تخم طلا گذاشتن سنگ پرت نکن !!!
شنبه 28 اسفند 1389

akon1361 - ایران - تهران
تو خیلی غلط کردی.
شنبه 28 اسفند 1389

mnm - کره - اینچان
اخر.بنیامین .بیوجود اگر دل وجرات داری از خودتان مایه بگذارید .نه از امریکا .که الان مثل خر در گل گیر کرده .ولی جدا از حکومت اخوندی .ومرگ اخوند جماعت .بی صبرانه .نابودی کامل صیونیتها را خواهان هستم .مرگ بر اخوند .مرگ بر صهیونیستها .از خود راصی
شنبه 28 اسفند 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
اگه بمب هسته ای یده شما چرا 350 عدد کلاهک هسته ای دارین؟؟
شنبه 28 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
جهان?کهکشان هم نمیتونه به اینها حالی کنه!!!!!1
شنبه 28 اسفند 1389

siamaktg - ایران - تهران
fuck off man!!!. مرگ بر دیکتاتور ... ولی نتانیاهو !!!. شما خفه
شنبه 28 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
ای کاش شماها و دنیا اندازه ای که خودتون رو دوست دارید و مواظب خودتون هستید کمی و لحظه ای در فکر حقوق افرادی بودید که شعار و فرهنگشان بر سر در سازمان ملل خودنمایی میکند. حیف آن شعار زیبا برای شما دولتهای خودخواه و ظالم.
شنبه 28 اسفند 1389

ss19862000 - - هه ولیر
خواب دیدی خیر باشه خودت حرف بزن چرا از جهان مایه میزاری این حرف ایران یا عراق نیست حرف همه مسلمونا هست اسرائیل باید از نقشه روزگار پاک بشه انشاالله پاکش میکنیم
شنبه 28 اسفند 1389

khatat - ایران - ایران
چی به تو میرسه مردیکه ا........
شنبه 28 اسفند 1389

بی دین نژاد - ایران - ایران
آ زادی ایران از این خرافات مسجدی در حمله نظامی آمریکا و اسرائیل خواهد بود.غیر از این هرچه تلاش کنیم بی فائده و وقت تلف کردن است.زنده باد طراحانه جنگ , علیه جمهوری اسلامی.
شنبه 28 اسفند 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
عجیبه ! سر نوشت شما و بر و باند احمدی نژاد و حکومت ایران و ج . اسلامی بد جوری به هم ربط و محتاجه ! هر دوی اینان با بحران حکومت میکنند ! تنها دمکراتیزه شدن و آزادی جهان عرب و اسلام میتونه اسرائیل رو مجبور میکنه برخی واقعیات روبرو کنه ! حقوق فلسطینی ها تنها قسمتی از آنست. عجیب حالا که عرب ها ریختند تا حکومت های خودشون رو درست کنند و با هم متحد بشن، ایرانی کشتی های پر از سلاح از این جا و ان جا بر ضد اسراییل قاچاق میکنه و کشتی جنگی میفرسته تو منطقه فلسطینی و عربی!! این موج آزادی خواهی امروز در جهان اسلام تمام حکومت ها ی دیکتاتوری رو در هم خواهد شکست و اسراییل هم باید هزینه هایی رو هر چند سنگین بپردازه.حالا حکومت مشوش ایران و ج .اسلامی که جای خود دارد و بیچاره تر از انی است که نمایش میدن امروز .
شنبه 28 اسفند 1389

aghakian - ایران - تهران
مردک دیکتاتور پررو کشور خودش اینهمه بمب هسته ای داره اونوقت به فعالیت هسته ای ایران که کاملا شفاف انجام میشه گیر میده البته شما باید هم گیر بدید چون بد جوری دارید از ابر قدرت شدن ایران میسوزید و اولین کشور زورگو که به دست ایران نابود میشه شما هستید
شنبه 28 اسفند 1389

iranemotahed - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد خودت را کنترل کن فشارخونت بالا می رود. هروقت جنگی درگرفت برو و انجا هارت و پورت کن! پشت کامپیوتر فقط خونت را کثیف می کنی! اگر دنیا علیه رزیم سلطه گر خامنه ای متحد شد و قرار شد کلکش را بکنند مطمئن باش اینکار را می کنند و شما و دوستان بی مغزتان درخانه نشسته و دم برنمی اورید!
شنبه 28 اسفند 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
اسرائیل سالهاست ارزوی حمله به ایران را در سر داشته اما همراه این ارزویش ترس هم در کنارش بوده.حال نیز اسرائیل با سیاستش میخواهد امریکا و کشورهای دیگر را برای حمله همراه خود کند.مااز دولت ناراضی هستیم اما این بدان معنا نیست که مادر دوم خودمان یعنی وطنمان را تقدیم بیگانگان کنیم.هیچ کشوری دلسوز ایران نیست انها فقط فقط بفکر خود و منافعشان هستند.همه دیدیم چه دمکراسی زیبائی به عراق و افغانستان هدیه دادند بطوریکه تا 50 سال اینده این دو کشور باید جبران خسارت و عقب افتادگی بکنند.در اخر هیچ ایرانی وطن پرست و با تعصبی موافق حمله بیگانگان به وطن نیست مگر اینکه ارق ملی و وطن پرست نباشد.
شنبه 28 اسفند 1389

afshin7174 - ایران - تهران
اوا نتانیاهو جان این حرفا چیه داداش. شما ها که دم از دموکراسی میزنین مذاکره دوست دارین یهودی ها رو به خاطر بشر دوستی تو کشورتون پناه میدین و .. نه دیگه داری لوس میشی. وقتی که کشور جعلی باشه مردمش جعلی باشن ادعای این آقا هم جعلی هست.
شنبه 28 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
iranemotad - ایران - تهران: من از ازادی بیان و قلم نهایت استفاده را میکنم ! شاد و ایرانی باشیم .
شنبه 28 اسفند 1389

kaveh123 - کانادا - تورونتو
ما مخالفان دولت اسلامی ارزویمان اتمی بودن وقدرتمند بودن ایران است ولی نه با این دولت اسلامی .اینها اتم را برای ایران و ملت میخواهند اینها برای گسترش اسلام ومستحکم شدن حکومت خودشون است.
شنبه 28 اسفند 1389

kili_patilaki - قطر - دوحه
khosh bavar - ایران - یزد:ایول بهت.حرف دل منو زدی.
شنبه 28 اسفند 1389

nader46 - انگلیس لندن - لندن
مییشه بگین اسرائیل یا یهودی هاچه ضرر وزیانی به ایران زدن?در مورد برادران مسلمانی که ادعای برادری دارند یا رفقای روسی ,سوریه بعثی , اسرائیل شرف دارتره.در ضمن انهابا رژیم کثیف ایران دشمنی دارن نه با ملت.به نظر شما حماس حزب االله واسه رژیم ایران عزیزترن یا مردم ایران. البته منظورمددفاع کردن از اسرائیل نیست فقط زود احساسی وجو گیر نشید
شنبه 28 اسفند 1389

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
ای کاش روزی فرارسد که کره زمین یک نفس راحت از دست جنگجویان وجنگ طلبان بکشد ایکاش بیاید ان روزی که این منم منم ها واین همنوع کشتن ها به پایان برسد که همه از جهل ونادانی بشر خودخواه است هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا انچه این نامردمان با جان انسان میکنند!!!!
شنبه 28 اسفند 1389

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
ای کاش روزی فرارسد که کره زمین یک نفس راحت از دست جنگجویان وجنگ طلبان بکشد ایکاش بیاید ان روزی که این منم منم ها واین همنوع کشتن ها به پایان برسد که همه از جهل ونادانی بشر خودخواه است هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا انچه این نامردمان با جان انسان میکنند!!!!
شنبه 28 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
nader46 - انگلیس لندن - لندن: نادر عزیز, من دشمنی با مردم و فرهنگ اسرائیلی را ندارم ! اگر به حزب مخالف نتانیابو که رهبرش tzipi levin هست و یا قشر صلح طلب و روشنفکر مردم اسرائیل بنگرید, همه انها با سیاست " خاک دزدی " نتانیابو مخالفت دارند و روش حرف زدن این شخص مانند اخوند شپشوهاست که ایران را بعنوان دشمن " بزرگ " جلوه داده تا بهانه ای برای ستیزه جویی و سیاست خاکدزدی در حق مردم اواره مردم فلسطین داشته باشد ! شاد و ازاد باشیم .
یکشنبه 29 اسفند 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
من شخصا از نظام اسلامی خوشم نمیاد/ولی زمانی که این بی شرف هااز این پر گوئی ها میگن .میشم یکی از افراطی ترین طرفدارهای سید علی /
یکشنبه 29 اسفند 1389

ario barzan - امریکا - ویرجینیا
اگر اسراییل یک کاری برای ایران بکند..نه میخواهید دست رو دست بزارن تا جمهوری کثیف اسلامی دنیا را به گند بکشونن..درود بر ایران و ا سرائیل مرگ بر ف ل س ط ی ن
یکشنبه 29 اسفند 1389

hashamdar - ایران - تهران
کی وقت گل نی. تحریم چیه این چرندیات رو جمع کنید. تمام کشورها نمی تونستند جنگنده های جنگیشون رو به ایران بفرستند وقتی حکومت اسهالی با ماشین نیروی انتظامی از روی مردم بیگناه رد میشد. حالا چطور واسه لیبی کردند. به این روز عزیز امیدوارم که اگه دنیا به مردم ایران کمک نکنه به مصیبت انرژی هسته ای ایران در اینده نزدیک گرفتار بشه.
یکشنبه 29 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
خدایا در استانه سال جدید یک دعا دارم. جهان را از لوث وجود جمهوری اسلامی- طالبان-القاعده-حزب الله - حماس و رژِیم صهیونیستی پاک کن.
یکشنبه 29 اسفند 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
مگراینکه شما یک کاری کنید وگرنه از مردم و ماها اینجوری که معلومه کاری ساخته نیست و نخواهد بود که هرسال یکی دوبار شلوغ بشه چند نقری بیگناه کشته بشن و یک مشت دستگیر بشن و هیچ ! شما کاری کنید و تحریم فقط کمر مردم بیچاره رو فقط میشکنه ! عدو شود سبب خیر
یکشنبه 29 اسفند 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
red.boy-ایران.تهران/ یادضرب المثل> دعای گربه کوره افتادم.
یکشنبه 29 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.