طرح دختر نمونه ایران اسلامی اجرا می‌شود


طرح دختر نمونه ایران اسلامی اجرا می‌شود

طرح دختر نمونه ایرانی از اردیبهشت سال آینده در دبیرستان‌های دخترانه اجرا می‌شود و «خانه‌داری»، «حفظ قرآن» و «استفاده از پوشش چادر» از جمله معیارهای «ستاره‌دخت ایران اسلامی» خواهد بود.

خبرگزاری فارس، امروز ۲۱ اسفندماه، جزئیاتی از معیارهای طرح انتخاب «ستاره‌دخت ایران اسلامی» را به نقل از ابلاغیه جمال صبح‌خیز، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها منتشر کرد.

در این طرح که به گفته مهری سویزی، رئیس اداره امور بانوان وزارت آموزش و پرورش قرار است از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ اجرا شود، ملاک‌های علمی، دینی، اخلاق، اجتماعی و خانواده برای انتخاب در نظر گرفته می‌شود.

در بخش خانواده، «رضایت‌مندی والدین» و «مهارت‌های خانه‌داری» (دانایی و توانایی نسبت به بهداشت، پاکی و طهارت خانه، مدیریت کارهای خانه و بهره‌‌وری زمان و راه‌های کوتاه و اقتصادی پختن غذا، چگونگی تغذیه سالم برای تأمین سلامت و چگونگی طبخ و تهیه غذاهای اصلی ایرانی و محلی) مجموعاً ۱۰۰ امتیاز دارند.

همچنین حافظان قرآن کریم به ازای حفظ هر جز از قرآن، پنج امتیاز، خواندن صحیح قرآن و نماز به ترتیب ۷۵ و ۱۰ امتیاز کسب خواهند کرد.

در بخش پوشش نیز، کسانی که از پوشش چادر استفاده می‌کنند، ۱۵۰ امتیاز می‌گیرند و کسانی که در چارچوب «اسلامی» لباس می‌پوشند، ۷۰ امتیاز دریافت خواهند کرد.

در عین حال عضویت در نیروی مقاومت بسیج نیز برای دانش‌آموزان دختر، ۲۰ امتیاز به همراه خواهد داشت.

جدای از این معیارها، موفقیت تحصیلی، کشف، تالیف کتاب و موفقیت‌ در المپیادها و نمره انضباط نیز از جمله معیارهایی است که براساس آن‌ها به دانش‌آموزان دختر امتیاز تعلق خواهد گرفت.

درحالی در این رقابت‌ها، خانه‌داری و تعلیمات دینی دانش‌آوزان برجسته شده که دولت محمود احمدی‌نژاد همواره بر ترجیح خانه‌داری به اشتغال در مورد زنان تاکید کرده است.

در آخرین نمونه از این تلاش‌ها، درس «تنظیم خانواده» در دانشگاه‌ها، جای خود را به درس «شکوه همسرداری» داده است. همچنین دولت انجام دورکاری توسط زنان شاغل را در برنامه قرار داده است.

در زمینه اشتغال زنان نیز چندی پیش اعلام شد که براساس گزارش وزارت کار فقط ۱۳ درصد زنان ایرانی شاغل هستند. در حالی که طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود این آمار به بالای ۱۶ درصد برسد.

مسابقه «دختر شایسته ایران» برای اولین بار در سال ۱۳۴۳ به ابتکار مجله «زن روز» برگزار شد. این مسابقات تا سال ۱۳۵۶ ادامه داشت که طی آن دختران شایسته ۱۴ سال، به مسابقات دختران شایسته جهان فرستاده شدند.

khosh bavar - ایران - یزد
گل دخترهای انگلاب مانند رهبرشان دستمال عربی بگردن دارند ! و اگر کسی اینطوری تظاهر به نمونه گری نکند مورد اهانت شرعی اسلام ناب محمدی قرار میگیرد ! حتی زنان روسری دار و محترم تحت عنوان فتنه گر و اشوبگر مورد هتاکی قرار گرفتند ! ننگتان باد ! منتظر خشم سونامی مردم ایران باشید. شاد و سونامی باشیم !
شنبه 21 اسفند 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
داشتن سبیل پیش شرط شرکت در مسابقه است.
شنبه 21 اسفند 1389

ASAL.BANO - انگلستان - نیوکسل
سماور خانوم کاندیدای برتر ماست. افتاب مهتاب هم ندیده.
شنبه 21 اسفند 1389

black chador - امریکا - ولدن
اسمش هم بذارید نمایش کلاغ سیاه نمونه. جایزه اش صیغه شدن هست.
شنبه 21 اسفند 1389

sara-baran - المان - هامبورگ
فکر کنم بهترین کاندیدات این طرح امل البنی خودمون و این سمانه خانم باشن حتما رقابت سختی رو شاهد خواهیم بود
شنبه 21 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
محاله کسی از این روسری های فلسطینی نپوشه و صیغه ی بسیجی ها نباشه . تنها اینگونه افراد بی هویت و نوکر اعراب مانند رهبرشان چنین وطن فروشند و بی حیثیت. که با تیپ تروریستهای عربی به نام دختر ایرانی معرفی میشوند. دختران ایران بانو و شاهزاده هستند نه کنیز و جیره خور زیر دست و زن حرمسرا. مردان هواستان باشد پدر اینگونه دختران قطعا از تبار تروریست های عرب هستند امثال جانیان حزب الله که به روی مردم آتش میگشودند و با با توم مورد ضرب و شتم فرار می دادند. مادرانشان هم که معلوم است یک عده صیغه ی بدبخت مفلوک که با تن خود کاسبی می کنند. این دختران حتی به درد خدمتکاری و کلفتی دختران ایران زمین نمی خورند چه رسد به اینکه نمونه ی دختر ایرانی معرفی شوند. اربابان اینها که غلامان حلقه به گوش تروریستها هستند چرا عار دارند که به اینها بگویند دختران نمونه ی تخم و ترکه تروریست های جانی القاعده طالبان حزب الله. این غلامی که اوج افتخارشان است. چرا از این واقعیت فراریند.
شنبه 21 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
طرح بسیار خوبیه.دختران زیبا و با لیاقت ایرانی در عین حال که حجاب رو رعایت میکنن به تحصیل علم و دانش هم مشغولن و به مدارج عالی تحصیلی دست پیدا میکنن.در ضمن با دیدن این عکس همه متوجه میشن که یک زن با حجاب کامل و بدون ارایش و عملهای پر هزینه زیبایی میتونه چقدر زیبا و برازنده باشه.دخترای ایرانی همه زیبا و با کفایتن
شنبه 21 اسفند 1389

palmera - ایران - اصفهان
شکوه همسر داری!!!!!. واقعا عجب عظمت و شکوهی داره این فرضیه!
شنبه 21 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
حفظ قرآن بخصوص آیات 33 تا 34 سورۀ اَن نسأ که میگوید زنها اموال شما هستند و اگر از فرمان شما سر پیچی کردند از خوابگاه آنها دوری گزینید و اگر باز مطیع نشدند آنها را به زدن تنبیه کنید. سورۀ ال عمران آیۀ 84 هر کَس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از او پذیرفته نیست و از زیانکاران و کافران است. زورگو تر و وحشی تر از این مردکِ بچه باز (محمد) خودش بوده و اکنون فرمان داده اند که چرندیات و مهملات این کتاب آیات شیطانی را حفظ کنید !
شنبه 21 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, الان چندین بار هست که میبینم از ایه و سوره ها دلیل ها میاوری ! سوالم از شما : این چیزها را کجا خواندید ?! در مدرسه که میدانم امکانش غیر ممکنه, یا ?! شاد و راهنما باشید.
شنبه 21 اسفند 1389

بابک - ایران - سبزوار
فقط می تونم بگویم مسخره است.
شنبه 21 اسفند 1389

SHIRZAN48 - بلژیک - بروکسل
ام البنین .... سمانه خانم - ایران - تهران ...... چرا این خانمها با این حجاب کامل اینقدر آرایش دارند؟؟؟؟ سمانه خانم چشات کوره یا خودتو به کوری زدی رژ لب و رژ گونه و ریمل و رویصورت این دخترا نمی بینی ؟؟؟به نظرت ملاهای کثیف طرح دختر ایران اسلامی را درست ارایه دادند؟؟
شنبه 21 اسفند 1389

golesang - رومانی - بخارست
یکساعت خندیدم وای خدای من
شنبه 21 اسفند 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
داشتن سیبیل کلفت و پشم و پیلی به مقدار فروان و داشتن شرط ورود به مسابقه
شنبه 21 اسفند 1389

asal.bano - انگلستان - انگلستان
سمانه حالوم شما هم انشاالله شرکت میکنید? امام خمینی(غده سر راه) خوشحال میشوند. با تشکر از
شنبه 21 اسفند 1389

Royan - آلمان - آلمان
اینها بیشتر شبیه شیشه کوکاکولا هستن وقتی هم که نماز بخوانند با چادر نماز شبیه کله قند میشوند ولی کله قند تلخ نه شیرین.
شنبه 21 اسفند 1389

sahar.harry - ایران - اصفهان
فقط میتونم بگم متاسفم!!!
شنبه 21 اسفند 1389

arya47 - ایران - کرمان
طرح انتخاب امل دخت اسلامی!!!!!!!!!!!!!!
شنبه 21 اسفند 1389

helema - امریکا - سان دیگو
فمینیسم انگلستان لندن. چرا توهین میکنی. فکر کنم از اون دسته ادمایی هستی که همه چی رو به تمسخر میگیرن نه. فکر نکن من تعصب دینی دارم نه ولی توهین به یکی از پیامبر های خدا درست نیست. در ضمن من چای وبدون قند میخورم. برای سلامتی بهتره.
شنبه 21 اسفند 1389

bluesnow - انگلستان - لندن
شرط میبندم اعظم جون اول میشه
شنبه 21 اسفند 1389

chaman - آلمان - بوخوم
سبیل دار بودن هم از شرایط است همچنین نامرتب بودن
شنبه 21 اسفند 1389

pelle - سوئد - استکهلم
سمانه خانم - ایران - تهران- آره خیلی خوشگلند ,بخصوص فاطی کوماندوهای سیبیلو.
شنبه 21 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
sara-baran - المان - هامبورگ. خانم سارا از اینکه در این مسابقه شرکت کنم هیچ ابایی ندارم چون در حدود رعایت موازین اسلامیست و قطعا حرفی برای گفتن دارم.فقط شما اروپایی نشینهای دو تکه پوش که زیبا نیستین.زیبایی جنبه های معنوی هم دارد.
یکشنبه 22 اسفند 1389

sapho - ایران - اصفهان
میگم یادشون رفته واسه این ستاره دخت ایران اسلامی معیارهای پشم روی صورت و آب نخوردن بدون اذن پدر هم در نظر بگیرند !!
یکشنبه 22 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
دختر نمونه ی حکومت اسلامی ضعیفه ایست که تن به صیغه فحشای اسلامی...تن به تعدد زوجات تقسیم مردش با 3 زن دیگر..کارخانه ی بچه سازی..موجود حقیری که برای یک مسافرت اجازه ی ولینعمت خود را بخواهد و هزار کوفت و زهر مار دیگر/مرگ بر مردسالاران اسلامی.
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar جان به نظر من هر انسانی برای رد کردن و نپذیرفتن موضوعی دلیل قانع کننده و یا منطقی ارائه میده من قران یاد گرفته و خوانده ام . من بر اساس گفتۀ دیگران مسیر و خواسته ام را انتخاب نمیکنم مگر خودم با مطالعه و تحقیق به آن برسم . تا بعد مهربون .
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
helema - امریکا, عرضم به حضورتون که من وجود خدا را هم قبول ندارم چه برسه به کسانی که برچسب فرستاده ٔ خدا, پیغامبر, نبی, نذیر ,و یا از این چرت و پرت ها به خود میبندند. اگر تعصب دینی نداشتی به عقیدۀ دیگران دست درازی نمیکردید مگر من راجع به کامنت هام از شما نظر خو اهی کردم که شما درست و یا غلط بودنش رو مطرح میکنید !؟ ما در این سایت احتیاج به بابا شمل و روضه خون نداریم خیلی ناراحتین کامنتهای مخالف رو نخونید و بی جهت هم قضاوت نکنید ! در ضمن از قدیم گفتن اسبِ پیشکش رو دندو نشو نمیشمُرن حالا شما چائی نمی خواهین که نخواهین !
یکشنبه 22 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
از خیر و برکت عنقلاب و رژیم و بیکاری, کسی به فکر یا توان ازدواج را ندارد.جوانان به فکر ریشه کندن شماها هستند نه به فکر (طرح دختر نمونه)باز 2 باره سرگرمی و دلخوشی البته برای 1 سری از خواهران زینب خانم, طرح خوبی نمونه اش همین چندتا کلاغی هستند که در عکس بالا با دستمال توالت خودشان را پوشانده اند,اون دستمال نشانه افتخار رهبره ,یعنی خودفروشی.خیانت.چاپلوسی.مزدوری.گدایی.و بی شخصیتی برای هر کسیکه استفاده میکند, از بیانات(امام خمینی)مد ظلم علیه.
یکشنبه 22 اسفند 1389

helema - امریکا - سان دیگو
فمنیسم انگلستان لندن.من که نمیخوام دعوا کنم.فقط یه سوال دارم واقعا به خدا ایمان نداری. خیلی برام جالبه. وقتی درمونده میشی از یه نیرویی کمک میخوای این نیرو این چیزی که بهش دست میندازی کیه. اینم بدون من مسلمون نیستم. روضه هم نمیخونم فقط تعجب کردم.بیا اشتی کنیم.بابا من تازه واردم.قصد دخالت نداشتم.ببخشید.حالاچای هم میخوریم.اخم نکن دیگه.
یکشنبه 22 اسفند 1389

benitala - ژاپن - یوکوهاما
سمانه خانم - ایران - تهران ... من به تو رای میدم .بچه ها..سمانه خانم - ایران - تهران ...کاندیدای ماست...هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
یکشنبه 22 اسفند 1389

mehrnush-iran - ایران - شیراز
سمانه خانوم میشه لطف کنی خودتو مضحکه قرار ندی خودت خوب میدونی ک زیر اون چادرای بو گندو ک بوی آب دهن میده چ اتفاقایی می افته شماها چادر رو واسه خودتون یه سلاح قرار میدین واسه پاچه خواری از این اوباش و هزار جور گند دیگه و اگه یک نفر هم واقعا معتقد باشه شما اسمشو خراب میکنین.میبینم ک خیلی خوب میدنی دو تکه پوشیدن چطوریه راستشو بگو شیطون از کجا بلدی؟
یکشنبه 22 اسفند 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران. شما که میخواهید تو این مسابقه شرکت کنید شرایط انتخاب زن نمونه اسلامی به شرح زیر هست.. 1 - استفاده از چادر و عدم آرایش در بیرون و صحبت نکردن با مردان نامحرم و زنانی که مقید به اصول شرعی نیستند برای اثبات موارد فوق لازم هست که همسر و یا ولی تان {پدر یا پدر بزرگ} تایید نماید که شما یا همیشه در خانه حضور داشتید و یا به همراه یکی از مردان محرم به بیرون رفته اید آن هم فقط مجالس زنانه شرعی ترجیحا بسیج خواهران یا هییتهای سینه زنی و نوحه خوانی و قرآن خوانی ..حضور شما در مجالس عروسی حتی اگر خانمها جدا باشند و شما هم حجاب کامل را رعایت کرده باشید به دلیل حضور خانمهای آرایش کرده با لباس مجلسی و شنیده شدن آهنگهای شاد ممکن هست که از امتیاز شما کم کند ...
یکشنبه 22 اسفند 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران. 2- حفظ قرآن مخصوصا سوره هایی که مربوط به وظایف زنان و نحوه پوشش و اطاعت آنان از همسر و داستانهایی در مورد تعدد زوجات الزامی هست..حفظ سوره یوسف به طور کامل توصیه نمی شود چون ممکن هست باعث افکار گناه آلود در خانمها شد و فقط تا قسمت همسران یعقوب مجاز به حفظ می باشند آن هم فقط برای گرفتن درس عبرت که چطور ممکن هست رفتار نامناسب هووها و حسادت آنان موجب کوتاهی در تربیت فرزندان شود و باعث شود که آنها دست به جنایت و برادر کشی بزنن....
یکشنبه 22 اسفند 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران. 3-خانه داری ..الف -آماده به خدمت 24 ساعته در خانه فقط در قبال 3 وعده غذا در شبانه و روز و لباس بدون هیچ گونه ادعا در اموال منقول و غیر منقول شوهر.. بخشش مهریه هم میتواند تاثیر زیادی در برنده شدن شما داشته باشد...ب - زایمان بالای 6 بار دارای امتیاز طلایی هست ج- اگر شانس داشته باشید که همسرتان بعد از ازدواج با شما 3 بار دیگر هم تجدید فراش کرده باشند و بتوانید رضایتنامه ای از شوهرتان بگیرید که حسن رفتار شما رو با هووهای دیگر تایید کند و تاکید نماید که با ازدواج چهارمش سعی و تلاش شما در انجام وظایف زناشویی 4 برابر شده تقریبا برنده شدن شما در این مسابقه تضمین شده هست ...در پایان شاید نتوانید و یا صلاح ندانید که موارد بالا رو کامل انجام دهید. یا در دلتان تمایلی به انجام آن نداشته باشید . که این نشانه تزلزل در ایمان و ریا در گفتار و رفتار و نادیده گرفتن حقوق همسر هست..موفق باشید
یکشنبه 22 اسفند 1389

manenarenji - المان - اسن
سمانه خانم بهترین کاندیدای ابجی کماندوی من به اون رای میدم.
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
helema-امریکا- در مورد پاسخ به سؤالتون باید بگم که حتی خود شما زمانی که مشکلی در مقابلتون میبینید دست رو دست نمی ذارید که یک موجود افسانه ای به شما یاری بده بلکه از فکر, ذهن, شعور و قوۀ درکتون استفاده میکنید ویا از تجربه و تخصص فرد دیگری کمک میگیرید. من یک مثال میزنم فرض بر این میگیریم که شخصی مبتلا به سرطانه از کجا این موضوع مشخص شده, نه خدا معاینه اش کرده و نه خواب نما شده بلکه علم و دانش این تشخیص رو داده حالا همین فرد سرطانی رو در خانه نگهدارند و 24 ساعت براش دعا کنند, قرآن بر سر بگیرند و یا از درخواست حاجت از خدا کنند ! فکر میکنید چه اتفاقی می افته !؟ چطور است که جمله کارهای مثبت و مفید را از ارادۀ او میدانند ولی اندوه و رنج و ملال را از عملکرد انسانها .من هر دو را از اراده, توان, خواست و قصد و یا ناتوانی و نخواستن یک انسان میبینم. راستی چائی حاضره بفرمائید تا سرد نشده ! امیدوارم که همیشه شاد, خرم ,سالم و تندرست باشید.
یکشنبه 22 اسفند 1389

bluesnow - انگلیس - لندن
feminism - انگلستان - لندن نظراتتون خیلی جالبه گرچه من ادمی تا حدودی مذهب گرا هستم ولی فکر میکنم شما درست می گید ممنون از کامنتهای جالبتان
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
bluesnow-انگلستان-لندن, از بذل توجه و نکته سنجی شما سپاسگزارم دوست خوش فهم. خوب و خوش و خرم باشید .
یکشنبه 22 اسفند 1389

sapho - ایران - اصفهان
پسرشجاع-ایران-تهران..خییلی باحال بود ! مخصوصا اون بخش ولی (پدر یا پدر بزرگ ) رو خیلی قشنگ اومدی !
یکشنبه 22 اسفند 1389

negin1 - ایران - سردشت
سمانه خانوم از این که ما رو لایق دونستین ممنون ولی باید تاکید کنم که مزخرفترین طرح ایران زمینه
دوشنبه 23 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.