ابراهیم یزدی، کهنسال ترین زندانی سیاسی جهان، ٢٢ اسفند محاکمه خواهد شد


ابراهیم یزدی، کهنسال ترین زندانی سیاسی جهان،
٢٢ اسفند محاکمه خواهد شد

جــرس: وکیل دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران و کهنسالترین زندانی سیاسی جهان، اعلام کرده است که موکل وی ٢٢ اسفند – ۱٣ مارس، به "اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذاری نهضت آزادی در پیش از انقلاب اسلامی" محاکمه خواهد شد.


ابراهیم یزدی که در آستانه ٨٠ سالگی قرار دارد، به همراه تنی چند از اعضای نهضت آزادی، مهرماه امسال به اتهام آن چه "شرکت در نماز جمعه غیر قانونی" خوانده شد، توسط نیروهای امنیتی در شهر اصفهان دستگیر و زندانی گردید.

بر اساس این گزارش، دکتر یزدی قرار است ٢٢ اسفند محاکمه شود و محمد علی دادخواه وکیل وی درباره اتهامات موکلش به "العربیه.نت" گفته است: "اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذاری نهضت آزادی ایران، اتهامات اعلام شده دکتر یزدی هستند."


او همچنین ابراز امیدواری کرد که " دادگاه عادلانه و منصفانه برگزار شود و به دلایل ما توجه کند".


چندی پیش خبرهایی درباره وخامت وضعیت جسمی ابراهیم یزدی و انتقال او به بیمارستان در رسانه ها منتشر شده بود. دادخواه در این باره اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: "من با ایشان ملاقاتی نداشتم بنابر این نمی توانم در این باره سخن بگویم."

pashmakjon - آمریکا - علمو
خدایا شکرت‌ چقدر از شنیدن این خبر خوشحال شدم و بهم ثابت شد که همه باید تو همین دنیا تقاص پس بدن.یاد اول انقلاب افتادم که همین مرتیکه سران نظام را نشونده بود دور میز و با پوزخند تلخ محاکمه شون میکرد و من چقدر حرص خوردم چون میدونستم که تر و خشگ دارند با هم میسوزند برای اینکه این عوضی‌ با اون خمینی کثافت آمده بود و به خاطر چاپلوسی و اینکه خودشو تو اون نظام لعنتی جا بکنه باید جنایتها را شروع میکرد و متاسفانه در همان زمان بود که تحصیل کرده‌ترین سران را به جوخه اعدام سپردند کسانی‌ که دارای بالاترین مدارک بودند یادمه همون زمان دعا کردم که امیدوارم روزی برسه که خودتو پای میز محاکمه بیارند و امروز واقعاً روز خوشحالی‌ من هست، فقط ازتون خواهش می‌کنم که دلسوزی الکی‌ برای این مردک نکنید بلکه خوشحال باشید.
جمعه 20 اسفند 1389

tarkofski - سوئد - استکهلم
pashmakjon - آمریکا - علمو. از اسمت معلومه که پشمکی بیش نیستی‌ . کاش اندازه یه نخود عقل داشتی تا اینجور حرف نزنی‌ . کسانی که ابراهیم یزدی داشت محاکمه میکرد قاتلان این مردم بودن تو دوره انقلاب ، بعد هم که خیلی‌ زود راهش از خمینی و نوکران آشغالش جدا شد . اگه خودی بود که تو این سنّ محاکمه نمی‌شد ...
جمعه 20 اسفند 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
کهنسال ترین متحد سرخ و سیاه جهان عرب نطفه پرستان
جمعه 20 اسفند 1389

pashmakjon - آمریکا - علمو
متاسفم که بهت بگم نه تو نه اون یزدی خائن قد پشمک هم ارزش ندارین یادت باشه حیف از پشمک،،،اما معلومه که خیلی‌ آدم با انصافی هستی‌ که فکر میکنی‌ همه آنها قاتل بودند اما یزدی نبود و نیست واقعاً که برات متاسفم برو یه کم در مورد انقلاب کتاب بخون البته نه سطحی بلکه عمقی بعد ببین یزدی کی‌ بوده از نظر من حیف از اسم دکتر که به این لقب میدن.
جمعه 20 اسفند 1389

گوش آزاد - ایران - تهران
من از ایشون چیز زیادی نمی دونم . اگه کسی از دوستان ، اطلاعات مفید و مستندی در بارهء این آقا داره ، خوشحال می شم منو بی نصیب نذاره . ممنون
جمعه 20 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
در دادگاههای اینده ما نیازی به حکم اعدام این افراد پیر و پوسیده و تن پرور را نداریم, زیرا همه این ددمنشان کهنه هستند که با روانه کردن انان در اوین و کهریزک بخاطر پیری و تن پروری دچار سکته میشوند. شاد و قانون باشیم !
جمعه 20 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
tarkofski - سوئد - استکهلم . باز تو پیدات شد مگه توی چپی عنقلاب نکردی ضد پادشاهی??چرا بجای کوبا به سوئد پادشاهی نزول اجلال کرده ای/از شما وقیح تر خودتانید اگر محکومین اول انقلاب قاتل بودند تو شهید زنده از کجا امده ای-- با ان نام کاربری فسکی!!!رو که نیست سنگ پای مسکو.
جمعه 20 اسفند 1389

arya47 - ایران - کرمان
ابراهیم یزدی مخالف اعدامهای اول انقلاب بوده و حتی با خمینی هم صحبت کرده و از او قول گرفته بود که حکم اعدام سران رژیم پهلوی را تایید نکند اما بعدا دار و دسته خلخلالی و ...بازرگان و یزدی را دور زدند و تایید خمینی را برای اعدامها گرفتند.(اینها را آقای یزدی در مصاحبه ای در مجله چلچراغ چند سال پیش گفته بود)
جمعه 20 اسفند 1389

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
به جهنم. ایتالیا رم
جمعه 20 اسفند 1389

bardia.kaviani - سوییس - زوریخ
. یزدی یک خاین بود
جمعه 20 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
گوش آزاد - ایران - تهران . ایشان یکی از یاران خمینی بی پدر مادر هنگام ورود نحس او بود با قطب زاده و بنی صدر در محاکمات کثیف 57 رل مهمی داشت و کبکش خروس می خواند مثل تمام حامیان چپ و مجاهد خمینی در سال 57و58.. کشتند و هورا کشیدند تا نوبت خودشان شد همین.
جمعه 20 اسفند 1389

OzveMardom - فرانسه - پاریس
به نظرم ایشون از اون تندروهای دو آتیشه اول انقلاب بود که بعد ها راهش از بقیه آقایون جدا شد. حالا اینکه خودش آدم معتدل تری شد و سر عقل اومد یا اینکه قدرت بیشتری خواست که بهش ندادند و بایکوتش کردند یا چیز دیگه الله اعلم.
جمعه 20 اسفند 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
tarkofski - سوئد - استکهلم. pashmakjon. - آمریکا - علمو. از اسمت معلومه که پشمکی بیش نیستی‌ . کاش اندازه یه نخود عقل داشتی تا اینجور حرف نزنی‌ . آخ ..آخ آقای پشمک جون ساکن امریکا چه شانس آوردی که تو امریکا هستی و متاسفانه و یا خوشبختانه امکان زدن چک و سیلی و مشت و لگد از طریق اینترنت هنوز امکان پذیر نیست و گرنه این آقای تارکوفسکی ساکن سوئد با گفتن نخود قصد حمله به دماغ شما را دارد و بعد هم ایشان ....با حرف ها و کلمات زشت و رکیک و ناباب و ناشایست و پلیدانه تیر اندازی خواهد کرد "...بیاه بفرمائید آقای یزدی چطور تو زندان وجدانا" و روحا"حاضر میشید که یکی از تو سوئد و یکی از تو امریکا بخاطر شما بجون هم بیفتن...!!؟؟
جمعه 20 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
نزن در چوبی کسان را که میزنن در اهنیت را همین پست فطرت در بیدادگاهای شورش 57 کلی میهن پرست را به مرگ محکوم کرد
جمعه 20 اسفند 1389

YAS ABI - بلژ - برسل
گوش آزاد - ایران - تهران اقای یزدی از مبارزان ایرانی خارج از کشور و پرورده مهندس بازرگان بود. زمان انقلاب با ایت الله خمینی همراه شد و در دولت اول انقلاب وزیر خارجه شد. سپس در نهضت ازای به فعالیت ادامه داد. عقاید نهضت با افکار حاکم بر انفلاب سازگار نبود و ایشان همیشه بصورت متتقد حکومت عمل کرد و چند بار زندان کوتاه مدت داشت. محاکمه ایشان کار بی موردی است ایشان مواضعشان همیشه مشخص و ثابت بوده و بادی نبوده.ایشان قابل مقایسه با بنی صدر و قطب زاده نیست.
جمعه 20 اسفند 1389

majid63 - فرانسه - پاریس
pashmakjon - آمریکا - علمو آفرین خوب گفتی .دکآ دکا. جواب بد - بد است و جواب خوب - خوب است .نوبه خامنه ای شیره ای با اطرافیانش میرسه.
جمعه 20 اسفند 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
محاکمه ارتشبد رحیمی در یو تیوب موجود است .بازپرس یزدی /خود قضاوت کنید /این کثافت را دو بار بایداعدام کرد .
جمعه 20 اسفند 1389

babak 1129 - نروژ - واسندن
یک خائن هشتاد ساله که اسمشو گذاشتن سیاستمدار خاک بر سر اون سیاست مدار احمقی که ادعاش اونجای خرو پاره میکنه ولی ندونه خمینی داره درش میماله برو به درک که اندازه یه سوسک ارزش نداری فسیل امثال تو احمق بودن که یک جنبش آزادیخواهانه رودو دستی تحویل اون بی پدر مادر خمینی دادیدو دم برنیاوردید بکش تا یادت بیاد دیگران چی میکشیدن
جمعه 20 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
امروز در اخبار بود یک محکوم به اعدام سیاسی را با 72 ضربه شلاق غرق خون کرده اند..عنقلاب باشکوه تهوع اور.امثال همین کثافت از یاوران خمینی قاتل.
جمعه 20 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
از افرادی که با دیدن یک مرد زندانی بی دفاع باز شیر شدن و مجالی برای عقده گشایی و فحاشی پیدا کردن، تقاضا میکنم صفحه مربوط به آقای ابراهیم یزدی رو در سایت ویکی پدیا مطالعه و کارنامه ایشون رو با "سابقه مبارزاتی" (سابقه فحاشی) خودشون مقایسه بفرمایند. شاید گناه آقای یزدی این باشه که بجای فرار در اوج جنگ و سختیها و فحاشی از راه دور، تو کشورش باقی مونده و در قبل و بعد از انقلاب یک حرف رو زده و هرگز هم از عقایدش کوتاه نیومده. تقدیم به عزیزان فحاش: زبان بریده به کنجی نشسته صم بکم. به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم! (سعدی)
شنبه 21 اسفند 1389

manenarenji - المان - اسن
این مرتیکه مزدور باید تقاص خون بیگناهانی رو که محاکمه کردو باید بیه.جدا اساس این حکومت چه خر تو خره به جنایتکاران خودشون هم رحم نمکنن.ارتشبد رحیمی و عباسعلی هویدا و......بیگناهانی که بدستور این یزدی جنایتکار به جوخه مرگ سپرده شدن.دست بالای دست بسیارست.
شنبه 21 اسفند 1389

mashady - انگلیس - منچستر
به انحراف رفتن انقلاب و از چاه به چاله افتادن این ملت ستم دیده . علامت بیهوده قیام کردن و بیهوده جلوی ظلم ایستادن نبود .یکپارچگی و همبستگی و قیام ملت ما بر علیه استبداد پهلوی یک حرکت زیبا و انقلابی بزرگ بود . که مایه فخر و غرور و نشانه همبستگی و یکپارچگی ملت بزرگ ایران بود. دوباره این حرکت را زنده میکنیم اینبار بر علیه استبداد دینی . کسی که ذره ای شعور داشته باشد باید از انقلاب شکوهمند 57 به بزرگی یاد کند تا روحیه همبستگی و انقلابی دوباره در ما زنده شود . روحییه ملت را ضعیف نکنید این ملت بزرگ بی خود قیام نکرده و نمیکند چرا دایم این ملت را گیج و بی هدف و فاقد بلوغ سیاسی و نیازمند ارباب میخوانید . مرگ بر خ.... رضا پهلوی که جز تضعیف روحیه و کوچک کردن مردم کار دیگه ای بلد نیستند
شنبه 21 اسفند 1389

گوش آزاد - ایران - تهران
YAS-ABI -بلژ - برسل و ARTEMIS-SW- فرانسه - پاریس ..از لطف شما متشکرم .
شنبه 21 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
من در فکر کیفر خواست دادستانی هستم که باید موارد جرم این ابراهیم خان که زیر عبای چپ امام راحل قایم شد و بهمراه شرکای مثلث بیق خود که یکی از انها ریق رحمت را سر کشید (قطب زاده) ودیگری چادر زنانه سر کرد ورفت پیش اربابش در پاریس و اولین حرکت انقلابی ان دادن ناموس برئیس شورای مقاومت بود تا پایه های مقاومت در مبارزه را مستحکم کند (بنی صدر) چه مواردی را باید بعنوان جرم اعلام کنند . نهضت ازادی که در سال 40 تاسیس شد از جمله ایرادش بحکومت شاه ایران که فرمان انقلاب 6 ماده ای را برفراندم گذاشته بود وحضرت امام راحل مخالفت با اصلاحات ارضی و ازادی زن وایجاد شوراهای های ایلاتی و ولاتی بود که این اقایان هم صدا با امام راحل بودند و مخالفهر گونه حرکت حکومت پهلوی.حالا این شازده را باید به چه جرمی محاکمه کنند. بجرم شرکت در مراسم تیر باران بهترین مردم ایران در فتنه 57 . یا چه باید ماند و دید که چه کیفر خواستی را صادر میکنند .این حاج ابراهیم خودش ده پا پاچه ور مالیده تر از هر اخوندی است. این دوران جوانی را با اخوان المسلمین گذرانده. این کار اموزی جوانی را خوب اموخته. این خودش استاد تر از فیضه دیده هاست
شنبه 21 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ .. اهلا و سهلا یا اخی! احیانا منظور حضرتعالی از "بهترین مردم ایران"، نعمت الله نصیری (ملقب به نعمت خر گردن از طرف اعلیحضرت عاری از مهر) رئیس سفاک و شکنجه گر ساواک و رحیمی و ناجی عاملان تیر اندازی به تظاهر کنندگان و کشتار مردم بی دفاع که نیست؟ هان؟ ضمنا توجه بفرمایید که آیت الله خلخالی در خاطرات خودش ( کتاب ایام انزوا) بارها از کار شکنی و ممانعت های اعضای دولت موقت (به ویژه ابراهیم یزدی) در روند اعدامها گله و شکایت کرده است. موید باشید! .
شنبه 21 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
mashady - انگلیس - منچستر . عنقلاب شکوهمند شما از بین رفتن شرف ایرانی .100000 اعدام و 1000000 کشته ی جنگ فحشا اعتیاد و هزار کوفت و زهر مار دیگر را در بر داشت شرم کن. عنقلاب شما را خمیتی دزدید????در خارج چه میکنی ملت را در چاه ملا انداختی برو نجات بده بجای فحش به شاه.
شنبه 21 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ .. اهلا و سهلا یا اخی! احیانا منظور حضرتعالی از "بهترین مردم ایران"، نعمت الله نصیری (ملقب به نعمت خر گردن از طرف اعلیحضرت عاری از مهر) رئیس سفاک و شکنجه گر ساواک و رحیمی و ناجی عاملان تیر اندازی به تظاهر کنندگان و کشتار مردم بی دفاع که نیست؟ هان؟ ضمنا توجه بفرمایید که آیت الله خلخالی در خاطرات خودش ( کتاب ایام انزوا) بارها از کار شکنی و ممانعت های اعضای دولت موقت (به ویژه ابراهیم یزدی) در روند اعدامها گله و شکایت کرده است. موید باشید! .
شنبه 21 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
gogoli ایران تهران . نازنین تا انجائیکه سرکار در بیان اظهارات خود رعایت عفت کلام و یا بتعبیری احترام بخدمتگزارن واقعی مملکت را ننمائید و از طرفی استدلال شما در همین رابطه نوشته های شیخ صادق خلخالی است که معرف همه مردم دنیا در قتل وکشتار و مبتلا بودن بیک نوع جنون روحی و روانی بوده و من فکر میکنم بنتیجه اصولی در بحث ها ی خود نمی رسیم از شما خواهشمندم در اینده چنانچه علاقمند بتبادل فکر و ایده باشیم شرایط اولیه من رعایت ادب و نزاکت بهمه افراد حتی بیک قاتل جانی و دیوانه و روانی که انسانهای بسیار والامقام را بگلوله بسته میباشد . چون من معتقدم از توهین کردن و یا بتعبیر دیگر با لفظ عمله ها صحبت کردن انهم در یک سایت اجتماعی نه تنها به نتیجه ای نمی رسیم بلکه فقط باعث اتلاف وقت میشویم . موفق باشید
یکشنبه 22 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ .. لطفا دقیقا بفرمایید که کجای نوشته من مصداق "بی عفتی کلامی" بوده؟ واژه "خر گردن" رو من از اطرافیان شاه نقل قول کردم. اصطلاح "عاری از مهر" هم به نظر من در برابر جنایتهای شاه، انتقادی بسیار ملایم و خوش بینانه است. آیا منظور حضرتعالی از "رعایت عفت کلام" همون متلکهای گاه و بیگاهتون نسبت به خانواده مظلوم شهداست؟! آیا نسبتهای ناشایست شما به افرادی که بیش از هرکسی برای این مملکت هزینه پرداختند و عزیزترین کسانشون رو از دست دادند عفیفانه و مودبانه است؟ خودتون انصافا قضاوت کنین که نسبت فساد دادن به خانواده شهدا آیا عین پستی و فرومایگی نیست؟ ضمنا به نظر من عمله ها (کارگران) قشری بسیار شریف و زحمتکش هستندو نباید اونها رو با مفتخور های فراری برابر دونست. . .
یکشنبه 22 اسفند 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
gogoliایران تهران مثل اینکه بحث ما بی دلیل توشط شما بجدل کشیده میشود . اولا ایا سرکار از نظر اجتماعی و سیاسی در رده ای تشریف دارید که بتاریخ سازان مملکت ما توهین کنید . من گمان نمیکنم . ومهمتر چرا یک سئوال و جواب را پیچیده میکنید . ما از تهضت ازادی حرف میزنیم و هیچکدام از ما حق توهین بکسی را نداریم جز اینکه خودمان را تافته جدا بافته بدانیم . دوم از نظر شما هر کس که در خارج زندگی میکند فراری محسوب میشود . سوم از کجا شما خبر دارید که من جزو خانواده شهدا نیستم و 3 شهید ندادم . چهارم کدام توهین به چه کسی شده. ایا میزان درک شما از نوشتار من اینگونه است . پنجم شاهد مدعای شما اقای خلخالی است که حرفی از ایشان نمیزنید . ششم لطفا اطلاعات خودتان را از گروه امل و فدائیانو اخوان المسلمین برای من صادقانه تشریع کنید . هفتم در صورت اثبات صداقت شما مطمئن باشید بفاصله دو روز دیر تر در هر مکانی که در تهران علاقمندبودید قرار ملاقات میگذاریم .نهم در صورتیکه برای شما اثبات شد که تمام ادعای شما کذب بوده شهامت انرا داشته باشید و بگوئید که به نحوی عذر خواهی خواهید نمود
دوشنبه 23 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ .. لطفا سلطنتی به ملت نگاه نکنید. دست پیش هم نگیرید! لفظ "توهین" مناسب نوشته های کسیه که زورش تو تمام دنیا به خانواده شهدا رسیده. هرکس حق داره که در مورد وقایع کشورش اظهار نظر کنه اما اظهار نظر با تمسخر فرق داره. شما بارها با تمسخر از خانواده شهدا یاد کردید. اگر حالا ادعا میکنین که خودتون خانواده شهید هستین، چطور به خانواده هایی مثل خودتون نسبت فساد میدین؟(مثل ماجرای اون همسر شهید که تو تاپیک مربوط به همسر شهید همت فرمودین). نصف کاربران این سایت ادعا میکنن که اقوام و نزدیکانشون توسط جمهوری اسلامی اعدام شده اند و اگر به ایران برگردن خودشون هم اعدام و شکنجه خواهند شد! با همین بهانه هم توهینها و فحشهای خودشون رو توجیه میکنن.
دوشنبه 23 اسفند 1389

gogoli - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ .. اینها از یک طرف با چنین بهانه هایی پناهندگی میگیرن و از طرف دیگه با پول دولتهای اروپایی بلیت هواپیما میخرن تا به ایران برگردن و پیش در و همسایه پز خارج نشین بودنشون رو بدن! اما شما اولین فردی هستین که هم به شهدا اهانت میکنین و هم ادعا میکنین که خودتون خانواده شهید هستین. ما کدومشو باور کنیم؟! در مورد خاطرات آقای خلخالی منطق تحقیق حکم میکنه که فقط به مطالعه منابع موافق اکتفا نکنیم. خاطرات ایشون به عنوان یک منیع دست اول دارای ارزش مطالعه است. به ویژه اینکه شکایت ایشون از اعضای دولت موقت در مورد کارشکنی در روند اعدامها، تلویحا آقای یزدی رو از اتهامی که امثال شما بهش نسبت میدین تبرئه میکنه. ضمنا بحث ما چه ربطی به جنبش امل و اخوان المسلمین داره؟! بیاین اول همین بحث رو به سرانجام برسونیم و بعد به فکر دومی باشیم. و در پایان باید بگم که هنوز برای عذر خواهی یکی از ما خیلی زوده! ما حالا حالا ها با هم کار داریم. .
دوشنبه 23 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.